• Με την προτεινόμενη ρύθμιση προστίθενται νέο τρίτο και νέο τέταρτο εδάφιο στην παρ. 6 του άρθρου 90 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου των δαπανών για τον εντοπισμό και την αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών των παρόχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., με τα οποία προβλέπεται η δυνατότητα ο εν λόγω έλεγχος, διενεργούμενος και σε πραγματικό χρόνο, να ανάγεται στο σύνολο της υποβαλλόμενης δαπάνης του εκάστοτε παρόχου και να ανατίθεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Ωστόσο, με το άρθρο 22 του παρόντος προσχεδίου νόμου, καταργείται η Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α.) του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και συστήνεται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Αυτοτελής Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων, με αυτήν ακριβώς την αρμοδιότητα (μεταξύ άλλων), η οποία υπάγεται απευθείας στον Διοικητή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και η οποία έχει τις αρμοδιότητες που έχει μέχρι σήμερα η ΥΠ.Ε.Δ..Υ.Φ.Κ.Α., μεταξύ των οποίων και ο έλεγχος των δαπανών για τον εντοπισμό και την αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών των παρόχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Συνεπώς, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει η ανάθεση του έργου αυτού σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται…) να ασκείται μόνο από τη νέα Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., υπό την προϋπόθεση ενίσχυσης με προσωπικό της Αυτοτελούς αυτής Διεύθυνσης, μειώνοντας έτσι περαιτέρω τη δαπάνη του Οργανισμού προς τρίτους για το ελεγκτικό έργο που προτείνεται από το προσχέδιο νόμου να παρέχουν και αυξάνοντας τους πόρους του Οργανισμού που προβλέπονται με τη συγκεκριμένη ρύθμιση να κατευθύνονται σε κίνητρο αποδοτικότητας του προσωπικού του Οργανισμού, σε προαγωγή προγραμμάτων ενημέρωσης προς τους ασφαλισμένους, σε ανάπτυξη των υποδομών του Οργανισμού και σε νέες τεχνολογίες, σε κάλυψη υποχρεώσεων προς την Π.Φ.Υ. των Δ.Υ.Πε., αλλά και στην κάλυψη άλλων υποχρεώσεων του Οργανισμού.