- Υπουργείο Υγείας - http://www.opengov.gr/yyka -

ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΕΟΔΥ) – Άρθρο 01 – Σύσταση – επωνυμία – έδρα

1. Συστήνεται Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας» (ΕΟΔΥ), το οποίο υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Υγείας. Η επωνυμία στα αγγλικά ορίζεται ως “Hellenic National Public Health Organization” (HNPHO).

2. Έδρα του ΕΟΔΥ ορίζεται ο Δήμος Αμαρουσίου Αττικής.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΕΟΔΥ) – Άρθρο 01 – Σύσταση – επωνυμία – έδρα"

#1 Σχόλιο Από Λύτρας Θεόδωρος Στις 25 Σεπτεμβρίου 2019 @ 22:27

Για όνομα του Θεού, ΟΛΟΣ ο κόσμος γνωρίζει τον φορέα ως ΚΕΕΛΠΝΟ, το όνομα αυτό έχει φτιάξει ένα ισχυρό brand name τόσο στον επιστημονικό κόσμο όσο και στο κοινό, και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ να πεταχθεί αυτό το brand name στον κάλαθο τον αχρήστων για ένα όνομα («ΕΟΔΥ») που δε λέει σε κανέναν τίποτα.

Η μετονομασία του φορέα σε ΕΟΔΥ είναι εντελώς αχρείαστη, και είναι κάτι που δε θα συνέβαινε σε χώρες όπου ο αντίστοιχος φορέας έχει μια παράδοση και μια καταξίωση στη συνείδηση του κόσμου. Δε διανοείται κανείς π.χ. στη Γερμανία να μετονομάσει το Robert Koch Institut ή στη Δανία το Statens Serum Institut και να πετάξει την ιστορία τους στα σκουπίδια. Ασφαλώς το ΚΕΕΛΠΝΟ είναι άλλο μέγεθος, και έχει και ορισμένους σκελετούς στο ντουλάπι (π.χ: οροθετικές), αλλά η εξυγίανση και η βελτίωση ΔΕΝ εξυπηρετούνται «καταργώντας» το παρελθόν μας. Εξυπηρετούνται αναγνωρίζοντας και αντιμετωπίζοντας τα όποια κακώς κείμενα, αλλά τονίζοντας και το ΘΕΤΙΚΟ μέχρι στιγμής έργο και χτίζοντας πάνω σ’αυτό. Και το brand name του ΚΕΕΛΠΝΟ δε παύει να έχει κύρος και απήχηση, η οποία είναι asset για το φορέα.

Υ.Γ: Πρόσφατα μια συνάδελφος από το εξωτερικό όταν άκουσε το νέο όνομα του οργανισμού, σχολίασε: «τι είδους όνομα είναι αυτό? Παραπεμπει σε ΜΚΟ!». Τι προτιμάμε να είμαστε? NGO? Ή μήπως το Ελληνικό CDC??

#2 Σχόλιο Από ΓΚΑΜΠΛΙΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 13:53

Ως πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Κωφών και βαρηκόων με μητρική γλώσσα την ελληνική ΑΚΟΥΜΠΩ χαίρομαι ιδιαιτέρως για τη μετατροπή του παλαιού ΚΕΕΛΠΝΟ σε νέο οργανισμό δημοσιας υγείας που θα μπορούσε να συμπεριλάβει με βάση τους στόχους του και τους δικούς μας στόχους όπως τους αποτυπώσαμε στο υπόμνημά μας στο υπουργείο υγείας στις 4/9/19 . Με τη γνώση οτι η βαρηκοια – κώφωση δεν είναι νόσος αλλά αναπηρία (απώλεια μιας αισθησης ) εν τούτοις έχει σοβαρές επιδράσεις στην διαβίωση αλλά και την ασφάλεια των αναπήρων και μόνο ένας εθνικός οργανισμός θα μπορούσε να αναλλάβει και την διεκπεραίωση των απαραίτητων ενεργειών που χρειάζονται για την αποκατάσταση και κάλυψη των κωφών και βαρηκόων αλλά και την ενημέρωση του κόσμου σχετικά και την στατιστική μελέτη για τον εξορθολογισμό των δαπανών .
Η Πρόεδρος ΑΚΟΥΜΠΩ Γκαμπλιά Πολυξένη .

#3 Σχόλιο Από ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 15:24

Ο νέος οργανισμός θα πρέπει ρητά να περιλάβει τους κωφούς- βαρήκοους πάσχοντες.Η βαρηκοια – κώφωση είναι βαρια αναπηρία που έχει σοβαρές επιδράσεις στην διαβίωση αλλά και την ασφάλεια των αναπήρων και μόνο ένας εθνικός οργανισμός θα μπορούσε να αναλλάβει και την διεκπεραίωση των απαραίτητων ενεργειών που χρειάζονται για την αποκατάσταση και κάλυψη των κωφών και βαρηκόων .

#4 Σχόλιο Από Ροδή Ιωαννίδου Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 15:43

Καλησπέρα σας
Ονομάζομαι Ροδή Ιωαννίδου και είμαι η Αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΑΚΟΥ – ΜΠΩ
ΠΑΝΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΜΕ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την μετατροπή του ΚΕΕΛΠΝΟ σε νέο οργανισμό δημόσιας υγείας.
Ο νέος οργανισμός θα ήθελα να συμπεριλάβει με γνώμονα τους δικούς του στόχους και τους στόχους του Συλλόγου μας όπως αυτοί αποτυπώθηκαν στο υπόμνημά μας στο Υπουργείο Υγείας στις 04/09/2019.
Καθώς όλοι γνωρίζουμε η βαρηκοια – κώφωση δεν είναι νόσος αλλά αναπηρία (απώλεια μιας αισθησης ) εν τούτοις έχει σοβαρές επιδράσεις στην διαβίωση αλλά και την ασφάλεια των αναπήρων και μόνο ένας εθνικός οργανισμός θα μπορούσε να αναλλάβει και την διεκπεραίωση των απαραίτητων ενεργειών που χρειάζονται για την αποκατάσταση και κάλυψη των κωφών και βαρηκόων αλλά και την ενημέρωση του κόσμου σχετικά και την στατιστική μελέτη για τον εξορθολογισμό των δαπανών.

Με εκτίμηση
Ροδή Ιωαννίδου
Αντιπρόεδρος του ΑΚΟΥ ΜΠΩ

#5 Σχόλιο Από Αθηνά Κυριακού Σαρακενίδου Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 19:54

Από τότε που έχω χάσει την ακοή μου λόγω γήρατος και έχω μπει για τα καλά στον κόσμο της κώφωσης, έχω διαπιστώσει οτι δεν γίνεται έλεγχος ακοής στα παιδάκια που γεννιούνται, με αποτέλεσμα όταν το διαπιστώσουν οι γονείς είναι πολύ αργά για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Φθάνουν στην ηλικία των δύο-τριών χρόνων και δεν έχουν αναπτύξει λόγο, και φυσικά ούτε πλήρη αντίληψη του κόσμου στον οποίο ήρθαν. Πελαγωμένοι τοτε οι γονείς τρέχουν να μάθουν τι γίνεται με αποτέλεσμα να πέφτουν θύματα, παραπληροφόρησης και μη ορθολογικών μεθόδων αντιμετώπισης προβλημάτων υγείας. Αυτή είναι η αρχή του προβλήματος. Και έρχεται η στιγμή που ενα παιδακι θα βαλει ακουστικό. Τότε διαπιστώνουν οι γονείς οτι το εισόδημα έξη μηνών με το ζόρι φθανει για την αγορά δυο ακουστικών που χρειάζεται το παιδί. Αν πάλι μετά από εξετάσεις χρειαστεί απαραίτητα η εμφύτευση κοχλιακού, τότε αρχίζει άλλος γολγοθάς. Ωσπου να εγκριθεί η εμφύτευση και να πάρει σειρά στο νοσοκομείο χάνεται πολύτιμος χρόνος. Και επί πλέον αφού υποχρεωτικα οι γονεις αφησουν την δουλεια τους για να πάνε στην Αθηνα ή την Θεσσαλονικη, πρέπει να διαθέσουν και χρήματα για ξενοδοχείο. Ειναι λοιπον απαραίτητος ένας χώρος φιλοξενίας στις δυο μεγάλες πόλεις, για να μην αντιμετωπίζουν μεγάλα έξοδα.
Αλλά πριν φθάσουμε σε όλα αυτά, είναι απαραίτητος ο προγεννητικός έλεγχος, όταν υπάρχει κληρονομικότητα κώφωσης στους γονείς.
Εκτός από όλα τα παραπάνω που παρορμητικά έγραψα, είμαι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου ΑΚΟΥ ΜΠΩ και με εκφράζει απόλητα η τοποθέτηση της προέδρου μας κ.Γκαμπλιά.

#6 Σχόλιο Από Αναστασία Γκοτσουλια Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 20:36

Ως μέλος του ΑΚΟΥΜΠΩ υποστηρίζω τα λεγόμενα της προέδρου κ.Γκαμπλια. Ακούστε τα προβλήματα των κωφών και βαρηκοων τώρα και για πάντα. Η κώφωση είναι αναπηρία.

#7 Σχόλιο Από Σωκράτης Αντωνίου Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 21:05

Επιτέλους «ακουστε» μας. Η πρόεδρος μας Τζένη Γκαμπλιά δεν μπορεί να είναι πιο επεξηγηματικη. ΑΚΟΎΣΤΕ ΜΑΣ

#8 Σχόλιο Από Ελισσάβετ Κυριακού Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 @ 21:37

Καλησπέρα σας…
Είμαι μέλος του πανελληνίου συλλόγου κωφών και βαρήκοων ΑΚΟΥΜΠΩ με γλώσσα την Ελληνική,Οπως και η πρόεδρος μας ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΓΚΑΜΠΛΙΑ σας λέει πρέπει να βοηθήσετε τους ομοιοπαθείς μου και ειδικά τα παιδιά να τους παρέχετε τα σχετικά βοηθήματα σε ακουστικά κοχλιακά και γενικά ότι χρειάζονται για την όποια θεραπεία τους και βελτίωση της πάθησης τους.

#9 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΑ ΣΑΛΙΑΚΟΥΡΑ Στις 27 Σεπτεμβρίου 2019 @ 11:43

Η βαρηκοια – κώφωση είναι βαριά αναπηρία που έχει σοβαρές επιδράσεις στην διαβίωση αλλά και την ασφάλεια των αναπήρων και μόνο ένας εθνικός οργανισμός θα μπορούσε να αναλάβει και την διεκπεραίωση των απαραίτητων ενεργειών που χρειάζονται για την αποκατάσταση και κάλυψη των κωφών και βαρηκόων.
Είμαι μέλος του πανελληνίου συλλόγου κωφών και βαρήκοων ΑΚΟΥΜΠΩ με γλώσσα την Ελληνική και χαίρομαι ιδιαίτερα για την μετατροπή του ΚΕΕΛΠΝΟ σε νέο οργανισμό δημόσιας υγείας.

#10 Σχόλιο Από Γερολυμάτος Γεράσιμος Στις 27 Σεπτεμβρίου 2019 @ 19:27

Κακή αρχή και η κακή μέρα από το πρωί φαίνεται. Παγκόσμια πρωτιά. Άλλη επωνυμία στα Ελληνικά, άλλη στα Αγγλικά. Κύριοι, να σας ενημερώσουμε ότι στις παγκόσμιες συναντήσεις μπαίνει πάντοτε το ακρωνύμιο και δίπλα η χώρα στους οργανισμούς οπότε το Hellenic (που δεν καταλαβαίνει και κανένας τι σημαίνει) είναι περιττό. Όλη η Ευρώπη όπου πηγαίνουμε μας έμαθε ως KEELPNO ή CDC GREECE. Και μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο να το πιστέψετε αλλά παράγουμε έργο. Έχουμε brand name. Τώρα αλλάζουμε όνομα. Για ποιο λόγο ακόμα το ψάχνουμε…. Από την ιδεοληψία του Σύριζα στην τεμπελιά και την αβουλία τη δική μας να στηρίξουμε το ΜΟΝΟ οργανισμό Δημόσιας Υγείας στη Χώρα.

υγ. Δεν έχω κάτι με τους συνανθρώπους μας που έχασαν την ακοή τους αλλά να τους ενημερώσω ότι και εγώ αν αλλάξω το όνομά μου σε David Beckham στη μπάλα καλύτερος δε θα γίνω.

#11 Σχόλιο Από Ευαγγελια Χριστοδουλου Στις 27 Σεπτεμβρίου 2019 @ 21:11

Ο νεος οργανισμος υγείας θα πρεπει ν αναλαβει ολες τις απαραιτητες ενεργειες που χρειαζονται για την ενημερωση και αποκατασταση των κωφων και βαρηκοων.Η βαρηκοια κωφωση ειναι μια αναπηρια που εχει σοβαρες επιδράσεις στην διαβιωση και την ασφάλεια των αναπηρων.

#12 Σχόλιο Από Αμπατζίδης Χαράλαμπος Στις 27 Σεπτεμβρίου 2019 @ 23:30

Ως μέλος του ΑΚΟΥΜΠΩ υποστηρίζω τα λεγόμενα της προέδρου κ.Γκαμπλια. Ακούστε τα προβλήματα των κωφών και βαρηκοων τώρα και για πάντα. Η κώφωση είναι αναπηρία.
Ο νέος οργανισμός θα πρέπει ρητά να περιλάβει τους κωφούς- βαρήκοους πάσχοντες. Η βαρηκοια – κώφωση είναι βαρια αναπηρία που έχει σοβαρές επιδράσεις στην διαβίωση αλλά και την ασφάλεια των αναπήρων και μόνο ένας εθνικός οργανισμός θα μπορούσε να αναλάβει και την διεκπεραίωση των απαραίτητων ενεργειών που χρειάζονται για την αποκατάσταση και κάλυψη των κωφών και βαρήκοων

#13 Σχόλιο Από Δημήτρης Στις 28 Σεπτεμβρίου 2019 @ 10:28

Επιτέλους οι άνθρωποι που ασχολοθηκαν με το όνομα του Οργανισμού, έχουν γνώση της αγγλικής? Έχουν εμπειρία Διεθνή εμπειρία στον αντίστοιχο τομέα της δημόσιας υγείας? Είναι δυνατό οι προχειροτητες του πρόσφατου παρελθόντος να συνεχίζονται και τώρα? Είναι δυνατό κ η νέα ηγεσία του ΥΥ να μην έχει αντιληφθεί επί της ουσίας τι σημαίνει η αλλαγή ενός διεθνώς καταξιωμένου ΟΝΟΜΑΤΟΣ? Γνωρίζετε σε τι διοικητικά προβλήματα οδηγείτε τον Οργανισμό π.χ. διαγραφή υπαρχόντων email!! Επιτέλους ποια στιγμή σε αυτήν την Χώρα θα χρησιμοποιηθούν κ οι ειδικοί-που υπάρχουν σε αυτόν τον ταλαιπωρημενο οργανισμό-προκειμένου να υπάρξει κάτι χρήσιμο για την Χώρα? Ενδιαφέρει τελικά ή όλα είναι προσχήματικα όπως στο πρόσφατο παρελθόν! Και Hellenic και National!! Θέλω να ελπίζω ότι όλα είναι εκ παραδρομής, διαφορετικά υπάρχει σοβαρό επιστημονικό κενό.. Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία

#14 Σχόλιο Από Σπύρος Σαπουνάς Στις 28 Σεπτεμβρίου 2019 @ 16:50

Σχετικά με την ονομασία συνυπογράφω τα σχόλια των κκ Γερολυμάτου και Λύτρα. Η παγκόσμια πρωτοτυπία εξέπληξε ακόμη κ εμένα που τα περιμένω όλα από το υπουργειο υγειας. ΕΟΔΥ στα ελληνικά και HNPHO στα αγγλικά. Το brand του KEELPNO ή το HCDCP σχολιάστηκε επαρκώς νωρίτερα. Φυσικά κανείς δε θα πάρει στα σοβαρά εμας που έχουμε εκπροσωπήσει την χώρα και τον οργανισμό στο εξωτερικό πολλακις, αλλά θα σταθούν όλοι στις ιδεοληψίες τους.

#15 Σχόλιο Από STATHIS PETROU Στις 29 Σεπτεμβρίου 2019 @ 00:55

Η επιμονή της νέας πολιτικής ηγεσίας για διατήρηση της αλλαγής ονομασίας του οργανισμού ( ΕΟΔΥ αντί ΚΕΕΛΠΝΟ ) που η προηγούμενη κυβέρνηση επέβαλε προκειμένου να στηρίξει το αφήγημά της περί «αποστήματος » το οποίο έπρεπε να «καθαριστεί», προκαλεί εύλογα ερωτηματικά ως προς τις προθέσεις της .
Ελπίζω να μην σκοπεύει να υιοθετήσει και το σοβιετικό μοντέλο διοίκησης που ακολούθησε η προηγούμενη διοίκηση/πολιτική ηγεσία , αν και η επιλογή του παράδοξου(τιμωρητικού) μοντέλου ( ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ με προσωπικό πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης),δυστυχώς προϊδεάζει για τη συνέχεια.
Καλή αρχή για τη Δημόσια Υγεία

#16 Σχόλιο Από Ι. Μπασδέκης Στις 29 Σεπτεμβρίου 2019 @ 17:44

Λόγω του γενικότερου αντικειμένου και λόγω του επιχειρησιακού χαρακτήρα της υποδομής στην Βάρη, ο οργανισμός πληροί τις προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό του ως Κρίσιμη Υποδομή (KY) (Critical Infrastructure – CI) ή Υποδομή Ζωτικής Σημασίας (ΥΖΣ) (ΠΔ 39/2011).

3. Ο ΕΟΔΥ ορίζεται ως Κρίσιμη Υποδομή, καθώς αποτελεί το επιχειρησιακό κέντρο σχεδιασμού και υλοποίησης δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας με προληπτικό, λειτουργικό και παρεμβατικό χαρακτήρα, με ετοιμότητα απόκρισης σε έκτακτους κινδύνους υγείας, συντονίζοντας τις λειτουργίες του με τις εκάστοτε ανάγκες της χώρας και των διεθνών οργανισμών που συνεργάζεται.

#17 Σχόλιο Από ΧΑΤΖΗΠΑΣΧΑΛΗ ΕΛΕΟΝΩΡΑ Στις 30 Σεπτεμβρίου 2019 @ 08:36

H επωνυμία πρέπει να παραμείνει ΚΕΛΠΝΟ γιατί όντως το ΚΕΕΛΠΝΟ παρά την έντονη αρνητική δημοσιότητα σχετικά με θέματα διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης που δέχτηκε τα τελευταία χρόνια, επιστημονικά τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό στον επιστημονικό χώρο αλλά και στο ευρύ κοινό έχει κύρος, αξιοπιστία και επιρροή, βασισμένα στη δουλειά και εμπειρία χρόνων, σημαντικά στοιχεία για την δημόσια υγεία και για όσα ήδη έχουν προαναφερθεί.
Hellenic National…..η αγγλική μετάφραση σε περίπτωση που παραμείνει η ονομασία ΕΟΔΥ θα μπορούσε να είναι Hellenic Public Health Organization η Public Health Organization of Greece.

#18 Σχόλιο Από Αθηνά Οικονόμου Στις 30 Σεπτεμβρίου 2019 @ 14:48

Η διατήρηση της επωνυμίας ΕΟΔΥ θα προκαλεί σύγχυση με το προηγούμενο καθεστώς του ΝΠΔΔ, όταν μάλιστα και τα δύο ΦΕΚ είναι εντός του 2019. Κατά την γνώμη μου είναι λάθος και το τίτλος του κεφ. Α΄»ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΕΟΔΥ)». Μα υπάρχει ήδη. Εχει συσταθεί με τον ν. 4600/2019.
Συνηγορώ υπερ της επαναφοράς της ονομασίας ΚΕΕΛΠΝΟ που χρησιμοποιούσε ο Οργανισμός για 15 χρόνια και μ’ αυτήν είναι γνωστός και στους διεθνείς Οργανισμούς.

#19 Σχόλιο Από Ιωάννης Ανδρέου Στις 1 Οκτωβρίου 2019 @ 11:09

Το ότι άλλαξε το όνομα από ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. σε Ε.Ο.Δ.Υ. οφείλεται καθαρά σε μικροκομματικούς σχεδιασμούς που σκοπό είχαν την δήθεν εξυγίανση. Προτείνεται η επαναφορά του ονόματος ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ. που αναγνωρίζεται και από την διεθνή κοινότητα η οποία απέχει από τέτοιου είδους παιχνίδια. Το «Hellenic National» αποτελεί πλεονασμό που θα πρέπει να αφαιρεθεί σε περίπτωση που παραμείνει το όνομα Ε.Ο.Δ.Υ. Επιτέλους, ας αναγνωρίσουμε το έργο του Οργανισμού απαλλαγμένο από ενοχικά σύνδρομα που δήθεν επιβάλλουν και την αλλαγή του ονόματός του.

#20 Σχόλιο Από Κώστας Στις 1 Οκτωβρίου 2019 @ 12:59

Δεν είναι νομικά αναγκαία η επί της ουσίας μεταβολή του νομικού καθεστώτος του οργανισμού από δημοσίου σε ιδιωτικού δικαίου που εγείρει μάλιστα θέμα αντισυνταγματικότητας, προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες ταχύτερα. Η έλλειψη διαδικασιών και η ενός ανδρός αρχή εξαιτίας της ανυπαρξίας σοβαρού εσωτερικού κανονισμού είναι ο λόγος που όλα τα προηγούμενα χρόνια το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν παρείχε έργο αποδοτικά, παρά τις προσπάθειες των εργαζομένων. Αντί λοιπόν να καταργηθεί ο οργανισμός και να δημιουργηθεί νέος με άλλο νομικό καθεστώς, το υπουργείο σε συνεργασία με ειδικούς θα μπορούσε να δουλέψει προς την κατεύθυνση της δημιουργίας στιβαρού οργανογράμματος και καθηκοντολογίου εντός τριμήνου. Αυτά είναι τα θεμέλεια που λείπουν ώστε ο ΕΟΔΥ να προχωρήσει επιτέλους μπροστά, ενώ το άρθρο 8 διασφαλίζει καθοριστικά ότι μπορούν να γίνονται διαδικασίες fast track. Δεν είναι λοιπόν η γραφειοκρατία το πρόβλημα, είναι η έλλειψή της.

Επί του γράμματος του Νόμου, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν τροποποιεί τον ΕΟΔΥ, αλλά τον καταργεί και δημιουργεί ένα νέο νομικό πρόσωπο ως καθολικό διάδοχο. Αυτό έγινε και στο ν. 4600/2019 (Α΄ 43), όμως η σημαντική διαφορά έγγυται στο ότι προηγούμενα ένας οργανισμός ιδιωτικού δικαίου καταργήθηκε και ένας δημοσίου δικαίου ιδρύθηκε. Ακολούθως, η αυτοδίκαιη μεταφορά των εργαζομένων με το ίδιο καθεστώς σύμβασης αορίστου χρόνου με την παρ. 3 του άρθρου 63 του ν. 4600/2019 δεν αποτέλεσε βλαπτική μεταβολή. Αντιθέτως με το παρόν νομοσχέδιο, η αναφερόμενη στην παρ 3 του άρθρου 16 μεταφορά των εργαζομένων αποτελεί βλαπτική μεταβολή, εφόσον εργαζόμενοι ενός Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου μεταπηδούν σε ένα Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου εγείροντας θέμα αντισυνταγματικότητας. Οδηγός για την άρση αυτού του διαφενόμενου προβλήματος είναι η απόφαση 1757/2019 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρετούντες ειδικοί άμισθοι υποθηκοφύλακες (των καταργηθέντων υποθηκοφυλακίων) μπορούν να διορισθούν σε θέσεις Προϊσταμένων ή να επαναδιορισθούν ως δικηγόροι ή να διορισθούν ως συμβολαιογράφοι χωρίς να προσβάλεται το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των άμισθων υποθηκοφυλάκων ούτε την επαγγελματική τους ελευθερία (άρθρα 5 παρ. 1 του Συντάγματος και 8 της Ε.Σ.Δ.Α.) αφού ελήφθη υπόψη ότι οι ειδικοί άμισθοι υποθηκοφύλακες εντάσσονται σε θέσεις Προϊσταμένων (τακτικές οργανικές θέσεις Προϊσταμένων ή προσωποπαγείς θέσεις Αναπληρωτών Προϊσταμένων με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου) των Κτηματολογικών Γραφείων και των Υποκαταστημάτων τους (άρθρο 18 παρ. 4 του ν. 4512/2018), ενώ οι υπάλληλοι των ειδικών αμίσθων υποθηκοφυλακείων σε θέσεις υπαλλήλων των ίδιων υπηρεσιών (προσωποπαγείς θέσεις του προσωρινού κλάδου υπαλλήλων Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων Κτηματολογικών Γραφείων, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 20 παρ. 5-7 του ν. 4512/2018).

#21 Σχόλιο Από Ελληνική Eταιρεία Μελέτης και Αντιμετώπισης του AIDS Στις 1 Οκτωβρίου 2019 @ 15:32

Ο ΕΟΔΥ από της συστάσεώς του (ΚΕΕΛ-ΚΕΕΛΠΝΟ) είχε βασικό στόχο την αντιμετώπιση της HIV λοίμωξης και, στη συνέχεια, όλων των λοιμώξεων.
Σ ’αυτή την προσπάθεια, στήριξε Μονάδες Λοιμώξεων και Κέντρα Αναφοράς στα Πανεπιστήμια και Δημόσια Νοσοκομεία με προσωπικό (γιατρούς, νοσηλευτές, γραμματείς, ψυχολόγους, βιολόγους) καθώς και με εξοπλισμό, ώστε η περίθαλψη των ασθενών να ανέλθει σε λίαν υψηλά επίπεδα, όπως έχει πιστοποιηθεί από τον EDCD.
Στο παρόν νομοσχέδιο δεν προβλέπεται καμία μέριμνα και ενίσχυση των δομών υγείας η οποία είχε προβλεφθεί στον προηγούμενο νόμο, διατηρώντας το προσωπικό του ΕΟΔΥ αποκλειστικά στις θέσεις που υπηρετούν.
Η υλοποίηση αυτής της ενίσχυσης έχει καταστεί πλέον επιτακτική, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Νοσοκομεία την τελευταία τετραετία.

Το ΔΣ της ΕΕΜΑΑ

#22 Σχόλιο Από Νίκος Κουκουτσέλος Στις 1 Οκτωβρίου 2019 @ 16:39

Καλησπέρα σας,

Είμαι μέλος του πανελληνίου συλλόγου κωφών και βαρήκοων ΑΚΟΥΜΠΩ με πρώτη και μητρική γλώσσα την Ελληνική. Ελπίζω ότι ο νέος οργανισμός θα συμπεριλάβει τους κωφούς- βαρήκοους πάσχοντες.Η βαρηκοια – κώφωση είναι βαρια αναπηρία που έχει σοβαρές επιδράσεις στην διαβίωση αλλά και την ασφάλεια των αναπήρων και μόνο ένας εθνικός οργανισμός θα μπορούσε να αναλλάβει και την διεκπεραίωση των απαραίτητων ενεργειών που χρειάζονται για την αποκατάσταση και κάλυψη των κωφών και βαρηκόων. Μακάρι να μην μείνουμε στα ευχολόγια και ο νέος οργανισμός να είναι ουσιαστικός οδηγός δίπλα μας και όχι απέναντι στην προσπάθειά μας να καλύψουμε τις βασικές ανάγκες μας.

#23 Σχόλιο Από Μαλαματή Ζαρκάδα Στις 2 Οκτωβρίου 2019 @ 00:40

Για ποιο λόγο να γίνει μεταβολή του νομικού καθεστώτος του οργανισμού από δημοσίου σε ιδιωτικού δικαίου;;; Συμφωνώ με Κώστα. Τη Δημόσια Υγεία είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο να τη διαχειρίζεται ΝΠΙΔ.

#24 Σχόλιο Από Μαλαμαυή Ζαρκάδα Στις 2 Οκτωβρίου 2019 @ 00:50

Για ποιο λόγο να γίνει μεταβολή του νομικού καθεστώτος του οργανισμού από δημοσίου σε ιδιωτικού δικαίου;;; Συμφωνώ με Κώστα. Τη Δημόσια Υγεία είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο να τη διαχειρίζεται ΝΠΙΔ.

#25 Σχόλιο Από Μαλαματλη Ζαρκάδα Στις 2 Οκτωβρίου 2019 @ 01:11

Για ποιο λόγο να γίνει μεταβολή του νομικού καθεστώτος του οργανισμού από δημοσίου σε ιδιωτικού δικαίου;;; Συμφωνώ με Κώστα. Τη Δημόσια Υγεία είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο να τη διαχειρίζεται ΝΠΙΔ.

#26 Σχόλιο Από ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ Στις 2 Οκτωβρίου 2019 @ 14:01

Ο Ε.Ο.Δ.Υ. πρεπει να γινει παλιο ορθοδοξο ΚΕ.Ε.Λ.Π.ΝΟ..Να επιστρεψουμε μετα απο ταλαιπωρια 4 ετων στην κανονικοτητα με προσηλωση (που δεν χασαμε ποτε) στη δημοσια υγεια.Τα επιστημονικα στελεχη οπως παντα ειναι ετοιμα να δωσουν τον καλυτερο τους ευατο (οπως αλλωστε συμβαινει τοσα χρονια)για την προασπιση της δημοσιας υγειας.Οι καμπανιες,οι παρεμβασεις ειναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ, με τις παλιες αναλογες αμοιβες.Το επιστημονικο προσωπικο ειναι ετοιμο να θυσιασει ξανα κρατωντας κλειστα τα προσωπικα τους ιατρεια για να προσφερουν τις υπηρεσιες τους προς οφελος της ταλαιπωρημενης δημοσιας υγειας αναδεικνυοντας για ακομη μια φορα το μεγιστο ρολο του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ.Ευελπιστουμε οτι η ηγεσια του Υ.Υ.Κ.Α. θα αναλαβει τις ευθυνες της και και θα δωσει την αναλογη ωθηση στο παλιο ορθοδοξο ΚΕ.Ε.Λ.Π.ΝΟ. να μεγαλουργησει και να υλοποιησει τους σκοπους για τους οποιους δημιουργηθηκε με τοσο κοπο και πονο.Το επιστημονικο προσωπικο γνωριζοντας καλυτερα απ’ ολους την δημοσια υγεια ηταν και ΕΙΝΑΙ πανετοιμο για το σκοπο αυτο.

#27 Σχόλιο Από ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ – ΕΛΛΟΚ Στις 2 Οκτωβρίου 2019 @ 15:04

Η ΕΛΛΟΚ είχε συμμετάσχει και στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου που είχε κατατεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, σχετικά με το μετασχηματισμού του ΚΕΕΛΠΝΟ σε ΕΟΔΥ, όπου είχε εκφράσει τις επιφυλάξεις της σχετικά με την αναγκαιότητα για την αλλαγή της επωνυμίας η οποία δεν είχε κάποιο ουσιαστικό λόγο να γίνει, καθώς τα κίνητρα ελέγχονταν ως περισσότερο επικοινωνιακά παρά ουσίας. Ωστόσο δεν πιστεύουμε ότι θα πρέπει να αλλάξει και πάλι η επωνυμία γιατί θα διαιωνιστεί ένα κακό προηγούμενο χωρίς κανένα λόγο. Σχετικά με το brand name του ΚΕΕΛΠΝΟ, πιστεύουμε ότι με σωστή διαχείριση όσον αφορά την ενημέρωση όλων των σχετικών φορέων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό δε θα υπάρξει πρόβλημα στην καθιέρωση του νέου ΕΟΔΥ.