Άρθρο 29 Συμβεβλημένοι με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας πάροχοι Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4486/2017

 

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 (Α΄115) περί συμβεβλημένων με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ παρόχων Π.Φ.Υ., προστίθενται δεύτερο και τρίτο εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μπορεί να συμβάλλεται με ιατρούς, που κατέχουν τίτλο αναγνωρισμένης ειδικότητας και είναι εγγεγραμμένοι στους οικείους ιατρικούς συλλόγους, συνάπτει δε συμβάσεις με τους περισσότερους, κατά το δυνατόν, προς τον σκοπό διασφάλισης του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής ιατρού από τους ασφαλισμένους. Kαθήκοντα προσωπικού ιατρού δύνανται να ασκούν ιδιώτες ιατροί του προηγούμενου εδαφίου που κατέχουν τους σχετικούς τίτλους ειδικοτήτων.».
2. Η παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 καταργείται.
3. Η παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προσωπικοί ιατροί παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) στα ιατρεία τους ή και κατ’ οίκον. Οι προσωπικοί ιατροί συνάπτουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με την οποία καλύπτουν τον εγγεγραμμένο ενήλικο πληθυσμό, έχουν ελάχιστο ωράριο απασχόλησης ανά ημέρα και ανά εβδομάδα, δύνανται να λαμβάνουν πρόσθετες χρηματικές παροχές και μπορούν να συμμετέχουν στην κάλυψη της εφημεριακής λειτουργίας των Μονάδων Π.Φ.Υ. της Υγειονομικής τους Περιφέρειας.».
4. Η παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζεται ο τρόπος της αποζημίωσης των συμβεβλημένων ιατρών με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αποτελεί περιεχόμενο της σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..».

  • Κρίνεται απαραίτητο να προβλεφθεί ότι στην πλατφόρμα στην οποία θα εμφανίζονται οι ιδιώτες γιατροί, οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ, θα είναι υποχρεωτικό να δηλώνουν την ύπαρξη ή μη προσβασιμότητας του ιατρείου τους.

  • Προτείνουμε, ως πιο δίκαιο σύστημα,η αμοιβή να οριστεί «κατά πράξη και περίπτωση» αντί «κατά κεφαλήν» (capitation). Η εφαρμογή διαγνωστικών – θεραπευτικών πρωτοκόλλων βάση κατευθυντηρίων οδηγιών τις οποίες θα έχουν εκδώσει οι Ιατρικές Επιστημονικές Εταιρείας των διαφόρων Ειδικοτήτων με την διαμεσολάβηση του Π.Ι.Σ. και ο ηλεκτρονικός έλεγχος αυτής, μπορούν να λειτουργήσουν ως ασφαλιστικές δικλίδες κατά πιθανών καταχρήσεων.

  • Προτείνουμε την αναδιατύπωση (με ** οι παρατηρήσεις μας):
    3.Η παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 :
    «3.Οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προσωπικοί ιατροί παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) στα ιατρεία τους ή και κατ’ οίκον. Οι προσωπικοί ιατροί συνάπτουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με την οποία καλύπτουν τον εγγεγραμμένο ενήλικο πληθυσμό, έχουν ελάχιστο ωράριο απασχόλησης ανά ημέρα και ανά εβδομάδα, δύνανται να λαμβάνουν πρόσθετες χρηματικές παροχές και μπορούν να συμμετέχουν στην κάλυψη της εφημεριακής λειτουργίας των Μονάδων Π.Φ.Υ. της Υγειονομικής τους Περιφέρειας **εντασσόμενοι στην συλλογική σύμβαση με τον ΠΙΣ**.

  • 18 Απριλίου 2022, 13:23 | Συντονιστικό Όργανο φορέων Π.Φ.Υ.

    Παρατηρήσεις :
    1) Με την τροποποίηση ή κατάργηση των παραγράφων 1, 2, 3, 5, του άρθρου 11 του Ν.4486/17, ουσιαστικά αλλάζει την έννοια του οικογενειακού γιατρού σε προσωπικό ιατρό και αφήνει μεγαλύτερη δυνατότητα παρέμβασης του Υπουργού στις συμβάσεις και τις αποζημιώσεις των.
    2) Επίσης επαναβεβαιώνεται και στο άρθρο 25 του παρόντος υποχρέωση του προσωπικού γιατρού για συμμετοχή του σε εφημερίες μονάδων του ΕΣΥ.
    3) Δηλαδή εδώ έχουμε:
    Αφ’ ενός μεν μία προσπάθεια του Δημοσίου αντί να προσλάβει μόνιμο προσωπικό για να καλύψει τις πάγιες ανάγκες του σε υπηρεσίες και εφημερίες, προτιμά εμβαλωματικές και φθηνές λύσεις, ώστε μέσω των προσωπικών ιατρών να λύσει τα προβλήματα του.
    Αφ’ ετέρου δε ην προσπάθεια δημιουργίας μιάς νέας τάξης γιατρών η οποία με μία χαμηλόμισθη μη μόνιμη θέση και πλήρως εξαρτημένη από το Υπουργείο και τον ΕΟΠΥΥ σχέση, θα καλύπτει κάθε έκτακτη και δύσκολη ανάγκη που θα παρουσιάζεται με αντάλλαγμα, ένα κομβικό ιδιωτικό ιατρείο που θα λύνει και θα δένει.
    Προτάσεις :
    Επαναπροσδιορισμός στόχων, όρων και προϋποθέσεων κατόπιν διαβούλευσης με του υγειονομικούς φορείς.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΚΕ
    Φ.Ν.ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΟΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΙΠΥ
    Θ.ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΙΔΙΚ
    Ι.ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΙΔΙ
    Δ. ΦΑΣΙΤΣΑΣ

    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ
    Α. ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ

  • 18 Απριλίου 2022, 11:30 | Κωνσταντίνος Κουφατζίδης (Μέλος ΔΣ Οδοντιατρικού Συλλόγου Πειραιά)

    Άρθρο 29

    Καθότι οι συμβάσεις Οδοντιάτρων με τον ΕΟΠΥΥ αποτελούν κλαδικό αίτημα και προβλέπονται νομοθετικά υπό το πρίσμα της παρ. 4 του άρθρου 68 του Ν. 4603/2019, προτείνουμε τη νομοθετική κατοχύρωση της δυνατότητας του ΕΟΠΥΥ να συνάπτει συμβάσεις και με Οδοντιάτρους, ώστε να υφίσταται -κατ’ ελάχιστο- το νομικό υπόβαθρο σε ενδεχόμενη συμφωνία επί των όρων και προϋποθέσεων της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας (ΕΟΟ) με το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ.
    Κατ’ επέκταση, προτείνουμε την τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 4486/2017 ως εξής: «1. Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μπορεί να συμβάλλεται με ιατρούς, που κατέχουν τίτλο αναγνωρισμένης ειδικότητας και είναι εγγεγραμμένοι στους οικείους ιατρικούς συλλόγους καθώς και οδοντιάτρους που κατέχουν άδεια άσκησης οδοντιατρικού επαγγέλματος και είναι εγγεγραμμένοι στους οικείους οδοντιατρικούς συλλόγους, συνάπτει δε συμβάσεις με τους περισσότερους, κατά το δυνατόν, προς τον σκοπό διασφάλισης του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής ιατρού από τους ασφαλισμένους. Kαθήκοντα προσωπικού ιατρού δύνανται να ασκούν ιδιώτες ιατροί του προηγούμενου εδαφίου που κατέχουν τους σχετικούς τίτλους ειδικοτήτων».

  • 5. Το όριο των ασθενών προτείνουμε να πέσει στους 1500 όπως συμβαίνει σε ολόκληρη την υπόλοιπη Ευρώπη
    6. Να δύναται να γίνει προσωπικός ιατρός και ιδιώτης ΜΗ συμβεβλημένος και να αμείβεται ιδιωτικά από τον ασθενή που θα τον επιλέξει εκτός ΕΟΠΥΥ.
    7. Η αποζημίωση των ασθενών θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 80 ευρώ ανά ασθενή και αυτό αφορά τέσσερις επισκέψεις ετησίως. Οποιαδήποτε χαμηλότερη αμοιβή θα πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνει κάλυψη από τον ΕΟΠΥΥ του ΕΦΚΑ των συμβεβλημένων και την κάλυψη της γραμματειακής τους υποστήριξης
    8. θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει παθολόγος ως εκπρόσωπος στα διάφορα κέντρα αποφάσεων. Ενδεικτικά αναφέρεται η συμμετοχή αντιπροσώπου της ενώσεως στην Επιτροπή της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, να υπάρχει παθολόγος στη διοικητική επιτροπή του ΕΟΠΥΥ ως σύμβουλος καθώς επίσης και σε θέματα τα οποία σχετίζονται με την Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Να γίνει εκ νέου συνάντηση σε περίπτωση λήψης υπουργικών αποφάσεων μετα τυχόν ψήφιση του νομοσχεδίου
    9. Προτείνεται ο διαχωρισμός της ειδικότητας Παθολογίας από τη Γενική ιατρική. Η Παθολογία είναι διακριτή ειδικότητα σε σχέση με τη γενική ιατρική, όπως ακριβώς οι παιδίατροι. Ενδεικτικά θα μπορούσαν να επανδρωθούν απομακρυσμένες θέσεις αγροτικών ιατρών και κέντρων υγείας με γενικούς γιατρούς ενώ οι παθολόγοι να αναλάβουν θέση στα αστικά κέντρα.
    10. Δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως μοχλός πίεσης για οποιοδήποτε λόγο η δυνατότητα χρήσης του συστήματος συν/σης της ΗΔΙΚΑ, η οποία αποτελεί αναφαίρετο επαγγελματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των ιατρών.
    11. Να είναι δυνατή η συν/ση εξετάσεων και φαρμάκων σε ανασφάλιστους από μη συμβεβλημένους ιδιώτες παθολόγους εκτός νοσοκομείων

  • Στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι με πρόσφατα δεδομένα (https://ec.europa.eu/health/system/files/2017-12/chp_gr_greece_0.pdf)
    έχουμε ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό άμεσων πληρωμών γαι την υγεία(από την τσέπη του πολίτη)στην Ε.Ε.(σχ.12)
    Ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 15% και στην Ελλάδα έχουμε 35%!!
    Επίσης από την ίδια παραπάνω πηγή η Ελλάδα είναι 2η μετά την Εσθονία στην «μη ικανοποιούμενη ανάγκη ιατρικής περίθαλψης» και όχι μόνο στα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα αλλά και στα πιό εύρρωστα οικονομικά νοικοκυριά.(σχ.10)
    Αυτό μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τις χώρες τα συστήματα ΠΦΥ των οποίων επιχειρούμε εδώ και χρόνια να αντιγράψουμε χωρίς επιτυχία.
    Βασικός λόγος για αυτή την διαχρονική απουσία υγιούς κρατικής ΠΦΥ κατά την αποψή μας είναι ότι καμμία ηγεσία Υπουργείου Υγείας μέχρι σήμερα δεν μπήκε στον κόπο να αφουγκραστεί τον «σφυγμό» της Ελληνικής κοινωνίας.
    Στην Ελλάδα έχουμε υπερπροσφορά ιατρικού δυναμικού ακόμα κι αν μεταξύ 2010-2015 έφυγαν από την χώρα 7.500 ιατροί για το εξωτερικό.Το ποσοστό δε των εξειδικευμένων(σε όλες τις ειδικότητες) ιατρών αγγίζει το 95% επί του συνόλου του ιατρικού σώματος.
    Ο Έλληνας πολίτης ειδικά τα τελευταία 50 χρόνια είχε την ελευθερία επιλογής γιατρού μεταξύ πολλών καλών και ισάξιων(είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα).
    Η προσπάθεια που γίνεται να αποκλειστεί η ελεύθερη πρόσβαση του πολίτη στον ειδικό ιατρό της επιλογής του και αντ’αυτού να δυσκολεύεται η πρόσβαση μέσω γραφειοκρατίας τύπου «παραπομπής» από ενδιάμεσο ιατρό, το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να αυξήσει ακόμα περισσότερο την άμεση δαπάνη υγείας(απο την τσέπη)του πολίτη.
    Η κυβέρνηση θα μπορούσε εκμεταλευόμενη την υπερπροσφορά ειδικών γιατρών να διαπραγματευτεί με αυτούς(συλλογικα μέσω των ΙΣ όπως άλλωστε προβλέπεται με τον παρόντα νόμο)αμοιβές κατά πράξη και περίπτωση που θα ικανοποιούν και τον ειδικό ιατρό αλλά και τον ασθενή.Στα πιό πετυχημένα μοντέλα συστημάτων ΠΦΥ(όπως της Γαλλίας που θεωρείται το καλύτερο παγκοσμίως αλλά και της Γερμανίας)η επιλογή ειδικού ιατρού είναι ελεύθερη χωρίς παραπομπή και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα(ακόμα και την ίδια μέρα).Η δε ποιότητα της παροχής υπηρεσίας είναι αδιαμφισβήτητη.
    Οι συμβεβλημένοι ειδικοί ιατροί είναι ευχαριστημένοι με τις αμοιβές τους(40 ευρώ στην Γαλλία με 30% συμμετοχή του πολίτη) και ο ασθενής επίσης με την ποιότητα της υπηρεσίας και την φορολογούμενη πληρωμή των 12 ευρώ.
    Η Υγεία είναι διεθνώς παραδεκτό ότι έχει ακριβύνει.
    Κάποιος πρέπει να πληρώσει το κόστος για μία παροχή υγείας που να σέβεται τον πολίτη.
    Χωρίς μία λογική και προσαρμοσμένη στην εποχή μας οικονομική συμμετοχή του ασφαλιστικού οργανισμού υγείας και του κράτους στις δαπάνες ΠΦΥ(ειδικά αν επιλεγεί να μήν εμπλακεί ο μη οικονομικά ευάλωτος πολίτης στην δαπάνη υγείας με απευθείας συμμετοχή)πιστεύουμε ότι το δημόσιο σύστημα ΠΦΥ θα εξακολουθεί να «σπρώχνει» τον πολίτη σε αναζήτηση ποιοτικών δαπανών υγείας της επιλογής του με άμεση δαπάνη.

  • παρ. 3
    Ζητείται διευκρίνιση για το εάν η κατ’ οίκον επίσκεψη θα αποζημιώνεται εξ ολοκλήρου από τον ΕΟΠΥΥ ή εάν θα καταβάλλεται συμμετοχή και από τον ασθενή και τι ύψους θα είναι αυτή.
    παρ. 5
    Επειδή τα άτομα με βαριά κινητική αναπηρία και ειδικότερα τα άτομα που κινούνται με αναπηρικό αμαξίδιο, αντιμετωπίζουμε συχνά το πρόβλημα της μη ύπαρξης προσβασιμότητας σε ιατρεία ιδιωτών, συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ, θα πρέπει να προβλεφθεί ότι στην πλατφόρμα στην οποία θα εμφανίζονται οι ιδιώτες γιατροί, θα είναι υποχρεωτικό να δηλώνουν την ύπαρξη ή μη απόλυτης προσβασιμότητας.

  • 14 Απριλίου 2022, 19:25 | ΓΑΡΟΦΑΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ειμαι οικογενειακος ιατρος με 2248 εγγεγραμενους… το νεο συστημα εχει οριο 2000…οι 248 τι θα γινουν; Διαβαζω επισης οτι θα δωθουν κινητρα για εγγραφη των πολιτων ωστε να εχει το συστημα αυτο επιτελους απηχηση κ ολοι οι πολιτες να εχουν τον προσωπικο ιατρο τους… Στους ιδιωτες ιατρους τι κινητρα θα δωθουν; Η αμοιβη μεχρι τωρα ( 1600 ευρω) δεν καλυπτει ουτε καν ενοικιο του ιατρειο με μια γραμματεα… Στην Κυπρο οπου εγινε καθολικα αποδεκτο και λειτουργει εδοθησαν πολλαπλασιες αμοιβες… Μηπως βαφτιζοντας ολες τις ειδικοτητες ιατρων που ηδη εχουν θεση στο ΕΣΥ προσωπικους( Ωρλ, Δερματολογους , Νευρολογους) και βιοποριζονται ηδη στο ΕΣΥ κ δε θα ελεγαν οχι σε ενα ποσο τυπου χαρτζηλικι ( 300 ευρω το μηνα για 300 ασθενεις ) πιστευετε οτι θα εχετε αποτελεσμα;Τι ειναι η πρωτοβαθμια οικογενειακη ιατρικη ; Συνταγες; Ποσοι ανθρωποι θα χαθουν γιατι ο δερματολογος προσωπικος ιατρος δεν καταλαβε την αρχομενη νεφρικη ανεπαρκεια η το πνευμονικο οιδημα; Οι ειδικοτητες της Παθολογιας και Γενικης Ιατρικης πρεπει να ειναι η βαση του προσωπικου ιατρου ….

  • 14 Απριλίου 2022, 17:52 | ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ (ΕΝΙ) ΕΟΠΥΥ

    Αρθρο 29 παρ3 Οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προσωπικοί ιατροί παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) στα ιατρεία τους ή και κατ’ οίκον. Οι προσωπικοί ιατροί συνάπτουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με την οποία καλύπτουν τον εγγεγραμμένο ενήλικο πληθυσμό, έχουν ελάχιστο ωράριο απασχόλησης ανά ημέρα και ανά εβδομάδα, δύνανται να λαμβάνουν πρόσθετες χρηματικές παροχές και μπορούν να συμμετέχουν στην κάλυψη της εφημεριακής λειτουργίας των Μονάδων Π.Φ.Υ. του Τ.Ο.Π.Φ.Υ. που ανήκουν, με ανώτερο όριο τις δύο ανά μήνα, εφόσον το επιθυμούν.»
    Αρθρο 29 παρ 4 Με αναφορά στο ΑΡΘΡΟ 11 #4 Ν4486/17, να ορισθεί ως εξής : Οι ιατροί λοιπών ειδικοτήτων που συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., αμείβονται με κατά πράξη και περίπτωση αμοιβή με πλαφόν 200 επισκέψεων ανά μήνα.
    Αρθρο 29 παρ 5 Με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζεται ο τρόπος της αποζημίωσης των συμβεβλημένων ιατρών με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αποτελεί περιεχόμενο της σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..». με σύστημα αμοιβής κατά πράξη και περίπτωση.

  • 9 Απριλίου 2022, 14:01 | Βαχλιώτης Βασίλειος

    Η δέσμευση του ελάχιστου ωραρίου απασχόλησης θα πρέπει φυσικά να αποζημιώνεται αναλόγως, με τίμημα αντίστοιχο της αξίας του χρόνου που ζητείται να δεσμευτεί. Δεν μπορείς να δεσμεύσεις χρόνο με αποζημίωση κατά πράξη και περίπτωση και σε περίπτωση ετήσιας αποζημίωσης, ο χρόνος που ζητείται να δεσμευτεί θα πρέπει να αντιστοιχεί στον αριθμό των ασθενών που πρέπει να εξυπηρετηθούν και φυσικά να τυγχάνει ανάλογης και προσήκουσας αποζημίωσης, αλλιώς δεν πρόκειται να συμβληθεί κανένας. Το λέω αυτό γιατί όταν ζητάς δεσμεύσεις αλλά δεν μπορείς να αποζημιώσεις, γιατί δεν επαρκεί το αντίστοιχο μπάτζετ είναι συζήτηση δίχως αντικείμενο.

  • 8 Απριλίου 2022, 12:29 | Δήμος Νεάπολης – Συκεών

    Στους δήμους λειτουργούν εκατοντάδες δημοτικά ιατρεία τα οποία επιτελούν ένα σημαντικότατο έργο εξυπηρετώντας και φροντίζοντας εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Στόχος των παρεχόμενων ιατρονοσηλευτικών υπηρεσιών είναι η πρόληψη, η ενημέρωση και η αναβαθμισμένη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.
    Σήμερα το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δημοτικών δομών υγείας είναι ατελές.
    Η λειτουργία τους ξεπερνά τις δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης και η βιωσιμότητα τους προϋποθέτει τη θεσμική κατοχύρωση τους και τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών προς των ΕΟΠΥΥ.
    Προτείνουμε λοιπόν την τροποποίηση της διάταξης ως εξής:
    1. Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 (Α΄115) περί συμβεβλημένων με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ παρόχων Π.Φ.Υ., προστίθενται δεύτερο και τρίτο εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
    «1. Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μπορεί να συμβάλλεται με ιατρούς, που κατέχουν τίτλο αναγνωρισμένης ειδικότητας και είναι εγγεγραμμένοι στους οικείους ιατρικούς συλλόγους, συνάπτει δε συμβάσεις με τους περισσότερους, κατά το δυνατόν, προς τον σκοπό διασφάλισης του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής ιατρού από τους ασφαλισμένους. Kαθήκοντα προσωπικού ιατρού δύνανται να ασκούν ιδιώτες ιατροί του προηγούμενου εδαφίου που κατέχουν τους σχετικούς τίτλους ειδικοτήτων.».
    2. Η παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 καταργείται.
    3. Προστίθεται νέα παράγραφος 2 ως εξής:
    «2. Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μπορεί να συμβάλλεται με δημοτικούς παρόχους ΠΦΥ που κατέχουν νόμιμη άδεια»
    4. Η παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 αντικαθίσταται ως εξής:
    «3. Οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προσωπικοί ιατροί παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) στα ιατρεία τους ή και κατ’ οίκον. Οι προσωπικοί ιατροί συνάπτουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με την οποία καλύπτουν τον εγγεγραμμένο ενήλικο πληθυσμό, έχουν ελάχιστο ωράριο απασχόλησης ανά ημέρα και ανά εβδομάδα, δύνανται να λαμβάνουν πρόσθετες χρηματικές παροχές και μπορούν να συμμετέχουν στην κάλυψη της εφημεριακής λειτουργίας των Μονάδων Π.Φ.Υ. της Υγειονομικής τους Περιφέρειας.
    Οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δημοτικοί πάροχοι παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) στις αδειοδοτημένες δομές τους. Οι πάροχοι συνάπτουν σύμβαση με τον ΕΟ.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με την οποία καλύπτουν τον εγγεγραμμένο ενήλικο πληθυσμό και έχουν ελάχιστο ωράριο λειτουργίας ανά ημέρα και ανά εβδομάδα.»
    5. Η παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 4486/2017 αντικαθίσταται ως εξής:
    «5. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζεται ο τρόπος της αποζημίωσης των συμβεβλημένων ιατρών και δημοτικών παρόχων με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αποτελεί περιεχόμενο της σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..».

  • 7 Απριλίου 2022, 14:29 | Πιτ

    Να γίνουν συνεργασίες με ιδιώτες ιατρούς ,όπου θα ανήκουν στον ιατρικό σύλλογο και ο ΕΟΠΥΥ να καλύπτει ένα μέρος των υπηρεσιών για τους ασφαλισμένους.π.χ.
    Θα πρέπει το υπουργείο υγείας να συμπράξει με ιατρούς ,νευρολόγους ,ψυχολόγους και ψυχιάτρους όπου να καλύπτει ένα μέρος της επίσκεψης του κόστους ο ΕΟΠΥΥ. Όσο το δυνατόν ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετείται καλύπτοντας ο ΕΟΠΥΥ το μεγαλύτερο μέρος αποζημιώσεις χωρίς να υπάρχει αυτό το υψηλό τίμημα να το πληρώνει ο πολίτης. Είναι υπηρεσίες που χρειάζονται συχνές επισκέψεις μέσα στο μήνα και το κόστος είναι υψηλό Για τον πολίτη.

  • 6 Απριλίου 2022, 16:41 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ

    Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας κατ΄οίκον μπορούν να παρέχουν και οι νοσηλευτές απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αποζημίωση ανά πράξη, βάση τιμολόγησης που πραγματοποιείται από τον ΕΟΠΥΥ σε συνεργασία με το ΕΣΑΝ στο πλαίσιο των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων. Η παροχή υπηρεσιών σε νησιωτικές και άγονες περιοχές αποζημιώνεται με 20% επιπλέον της κοστολογημένης παρέμβασης.

  • 4 Απριλίου 2022, 18:15 | ΓΚ

    Γιατι φοβαστε να πειτε πως εδω και 10 χρονια πληρωνετε με 10ευρω μεικτα τους ιατρους; Θα πρεπει αμεσα η τιμη της επισκεψης να γυρισει στην τιμη του 2011 που ηταν 20 ευρω.

  • 4 Απριλίου 2022, 18:58 | ΓΚ

    Γιατι δεν αναφερετε το ποσο της αμοιβης; Γιατι δεν λετε στον κοσμο πως εδω και 10 χρονια πληρωνετε με 10 ευρω μεικτα τους ιατρους; Θα επρεπε ήδη να αναφερετε στο νομοσχεδιο πως η αμοιβη θα ειναι κατα πραξη και περιπτωση και 20 ευρω ανα επισκεψη.