ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΩΝ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ Άρθρο 3 Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 18 ν. 3918/2011

Στην παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3918/2011 (Α΄ 31), περί των σκοπών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) στο τρίτο εδάφιο της περ. β’ γίνεται νομοτεχνική βελτίωση, β) προστίθενται περ. ε’ και στ’ και η παρ. 1 του άρθρου 18 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας είναι:
α. Η παροχή υπηρεσιών υγείας στους εν ενεργεία ασφαλισμένους, συνταξιούχους και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, των μεταφερόμενων φορέων, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον προβλεπόμενο στο άρθρο 30 Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του παρόντος νόμου.
β. Ο λειτουργικός συντονισμός και η επίτευξη συνεργασίας μεταξύ των φορέων που συνιστούν το δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δηλαδή των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων του Ε.Σ.Υ., των ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου, των μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 23 και των συμβεβλημένων ιατρών του, καθώς και άλλων οργανισμών Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ.. Η συνεργασία πραγματοποιείται με βάση τους όρους που καθορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου Συντονισμού του άρθρου 31 του ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α`). Με αποφάσεις του Συμβουλίου Συντονισμού διαρρυθμίζεται επίσης και ο χάρτης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με σκοπό την καλύτερη και σωστή εξυπηρέτηση των δικαιούχων της περ. α`.
γ. Η οργάνωση της λειτουργίας των φορέων της προηγούμενης παραγράφου, η θέσπιση κανόνων ποιότητας και αποτελεσματικότητας της παροχής υπηρεσιών υγείας, η διαχείριση και ο έλεγχος της χρηματοδότησης, καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων.
δ. Ο καθορισμός των κριτηρίων και των όρων σύναψης συμβάσεων για παροχή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης με φορείς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και με συμβεβλημένους ιατρούς, καθώς και η αναθεώρηση και τροποποίηση των όρων αυτών, όπου και όποτε αυτό απαιτείται.
ε. Η διαμόρφωση πολιτικών αποζημιώσεων και σύναψης συμβάσεων παροχών υπηρεσιών υγείας βάσει κριτηρίων ποιότητας.
στ. Ο έλεγχος της τήρησης από πλευράς των συμβεβλημένων παρόχων υπηρεσιών υγείας των κριτηρίων ποιότητας που έχουν τεθεί για τη σύναψη και τη διατήρηση της ισχύος των συμβάσεων παροχών υπηρεσιών υγείας.».

  • 18 Απριλίου 2022, 15:56 | ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΛΛΕΔΟΣ

    Τα ποιοτικά κριτήρια θα πρέπει να διατυπωθούν, λαμβανομένων υπόψιν και των υπουργικών αποφάσεων για την ίδρυση και λειτουργία των ΚΑΑ, όπου αναφέρονται τα minimum κριτήρια ποιότητας.
    Η ηλικία των εγκαταστάσεων δεν μπορεί να συνιστά ποιοτικό κριτήριο, γιατί μπορεί μία παλαιότερη εγκατάσταση να είναι καλύτερης κατασκευής από μία νεόδμητη. Αντιθέτως συνιστά κριτήριο η συντήρηση και ο εκσυχρονισμός των εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής.
    Η ποιότητα του εξοπλισμού και η αγορά του από πιστοποιημένους προμηθευτές είναι σαφώς πιο σημαντική από την ηλικία του.Οι κατασκευαστές εξοπλισμού υψηλών προδιαγραφών είναι πολύ πιο μπροστά από άλλους κατασκευαστές εξοπλισμού με κατώτερα ποιοτικά κριτήρια, ακόμα και εάν τα προϊόντα των τελευταίων έχουν κατασκευαστεί πρόσφατα.
    Για παράδειγμα είναι πιο σημαντική η προμήθεια μιας προηγμένης (πχ ρομποτικής) κλίνης από την πρόσφατη προμήθεια μιας απλής ορθοπεδικής πολύσπαστης κλίνης.
    Στην εκπαίδευση του προσωπικού θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και η συνεχιζόμενη εκπαίδευση αυτού.
    Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψιν η αναλογία του νοσηλευτικού και θεραπευτικού προσωπικού προς τον ασθενή.
    Εάν για παράδειγμα τηρηθεί η προϋπόθεση της νομοθεσίας για την εργοθεραπεία σε ΚΑΑ ΚΝ, χρειάζεται ένας εργοθεραπευτής ανά 80 ασθενείς. Όσο εκπαιδευμένος και αν είναι, δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του προγράμματος αποκατάστασης των ασθενών.
    Η ανάπτυξη κλινών, δηλαδή ο αριθμός κλινών αυτοτελώς δεν δύναται αποτελουν κριτήριο ποιοτητας.
    Δεν προβλέπεται από τον νόμο ανάπτυξη ΜΕΘ στα ΚΑΑ ΚΝ και δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για λειτουργία ΧΑΦ στα ΚΑ ΚΝ .
    Επομένως η ύπαρξη ειδικών κλινών και οι λοιπές παροχές σε συνδυασμό με το εξειδικευμένο και σε υψηλή αναλογία ως προς τον αριθμό των ασθενών ιατρικό, νοσηλευτικό και θεραπευτικό προσωπικό είναι αντικειμενικά τα κριτήρια που μπορούν να τεθούν.
    Δεν μπορεί να υπάρξει κριτήριο εμφάνισης επιπλοκών ή ιατρικών λαθών, εάν δεν υπάρχει ένας αξιόπιστος αντικειμενικός φορέας που να ελέγχει και να αποφαίνεται.
    Δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία η ύπαρξη πολιτικής κατά των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων στα ΚΑΑ ΚΝ

  • 18 Απριλίου 2022, 14:21 | MEDTRONIC HELLAS AEE

    Αναφορικά με την περ. «ε» προτείνεται να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά όχι μόνο στις υπηρεσίες υγείας, αλλά και στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα και υλικά. Αναφορικά με τα ποιοτικά κριτήρια, θεωρούμε ιδιαιτέρως επωφελές τόσο για τον Οργανισμό, το ευρύτερο σύστημα Υγείας, για τους συμβεβλημένους παρόχους όσο και για τους ασθενείς να αρχίσει η αποζημίωση να βασίζεται σε ένα μοντέλο value based healthcare. Προσεγγίζουμε το VBHC ως μια προσπάθεια ανάπτυξης και εφαρμογής προϊόντων, υπηρεσιών και ολοκληρωμένων λύσεων που βελτιώνουν τα αποτελέσματα για τους ασθενείς ανά «ευρώ» που δαπανάται στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, μετρώντας την αξία με όρους διαχρονικών αποτελεσμάτων με επίκεντρο τον ασθενή και όχι με όρους βραχυπρόθεσμων συναλλαγών. Το VBHC είναι ένα μοντέλο παροχής υγειονομικής περίθαλψης στο οποίο οι πάροχοι, αποζημιώνονται με βάση τα ασθενοκεντρικά αποτελέσματα υγείας. Το VBHC διαφέρει από την προσέγγιση «αμοιβή για προϊόν/υπηρεσία», κατά την οποία οι πάροχοι αποζημιώνονται με βάση την ποσότητα των προϊόντων/υπηρεσιών που παρέχουν. Η «αξία» στο μοντέλο VBHC προκύπτει από τη μέτρηση των αποτελεσμάτων υγείας σε σχέση με το κόστος παροχής των αποτελεσμάτων. Πχ. σε περιπτώσεις ασθενών που πάσχουν από διαβήτη τύπου 1 η αποζημίωση της θεραπείας τους να γίνεται με κριτήριο τη βελτίωση που αυτή εμφανίζει στα επίπεδα της γλυκοζυλιωμένης του ασθενούς.

  • O EOΠΥΥ είναι οργανανισμός αποζημιωτικός με αντικείμενο την αγορά υπηρεσιών υγείας και την παροχή υπηρεσιών υγείας υψηλού επιπέδου στους ασφαλισμένους. Ο ρόλος του ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να είναι συντονιστικός της ΠΦΥ, η οποία είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας.

    «η θέσπιση κανόνων ποιότητας και αποτελεσματικότητας της παροχής υπηρεσιών υγείας» είναι αντικείμενο άλλου οργανισμού του ΟΔΙΠΥ. Δεν μπορεί ο ΕΟΠΥΥ να είναι ελέγχων και ελεγχόμενος, ο ελεγχος της ποιότητας των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ πρεπει να διεξάγεται από τρίτο, ανεξαρτητο οργανισμό

  • 18 Απριλίου 2022, 10:52 | Παλάσκας Δημήτριος

    Στο δ)Προσθήκη της λέξης “Συλλογικών¨ συμβάσεων καθώς και η προσθήκη στην αναθεώρηση “μετά από διάλογο με τους συμβεβλημμένους παρόχους”

  • 18 Απριλίου 2022, 10:09 | Παλάσκας Δημήτριος

    Είναι αδιανόητο ένας γνήσιος ασφαλιστικός οργανισμός όπως αναφέρεται στο Πρώτο Μέρος του Νόμου, να έχει άποψη επί της οργάνωσης και λειτουργίας (!!!) των συμβεβλημένων ιδιωτικών ιατρείων. Επίσης είναι χρήσιμο να αντικατασταθεί το “χρηματοδότησης” με τη λέξη “αποζημίωσης” ΚΑΙ η αλλαγή της τελευταίας φράσης σε “καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των διατιθέμενων σε αυτόν πόρων”.

  • Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν μπορεί να έχει συντονιστικό ρόλο στην Π.Φ.Υ. ο οποίος πρέπει να ανατεθεί σε ανεξάρτητο όργανο.

  • 14 Απριλίου 2022, 17:11 | ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ (ΕΝΙ) ΕΟΠΥΥ

    προσθήκη παραγράφου ζ) Οι πιστοποιημένοι γιατροί που δεν επιθυμούν να είναι προσωπικοί γιατροί συνεχίζουν συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση

  • 14 Απριλίου 2022, 13:35 | ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί ο ΕΟΠΥΥ να έχει συντονιστικό ρόλο στην ΠΦΥ. Αυτός ανήκει στο Υπουργείο Υγείας και εκεί πρέπει να παραμείνει

  • Ο ΙΣΘ θεωρεί ότι ο σκοπός του ΕΟΠΥΥ είναι αποζημιωτικός διαχειριζόμενος τα κονδύλια των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων και των ιδιωτών με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας. Δεν είναι συντονιστικός της ΠΦΥ αφού αυτή περιλαμβάνει και μη συμβεβλημένους παρόχους, χρηματοδότηση από ιδίους πόρους των ασθενών καθώς και τα ασφαλιστικά προγράμματα των ιδιωτικών ασφαλιστικών
    εταιρειών. Δεν είναι σε θέση συνεπώς ο ΕΟΠΥΥ να αναλαμβάνει ρόλο λειτουργικού συντονισμού. Θεωρούμε ότι ο ρόλος αυτός ανήκει στο Υπουργείο Υγείας και προτείνουμε την δημιουργία ανεξαρτήτου οργάνου που θα έχει αυτόν το
    ρόλο και θα λειτουργεί λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο του λειτουργικού πλαισίου της ΠΦΥ. Αντίστοιχα ο ΕΟΠΥΥ δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου της χρηματοδότησης
    παρά μόνο το μέρος που αφορά τους πόρους που έχουν τεθεί στην διαχείριση του. Προτείνουμε την αναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής:

    «1. Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας είναι:
    α. Η παροχή υπηρεσιών υγείας στους εν ενεργεία ασφαλισμένους, συνταξιούχους και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, των μεταφερόμενων φορέων, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον προβλεπόμενο στο άρθρο 30 Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του παρόντος νόμου.
    β. Η συνεργασία μεταξύ των φορέων που συνιστούν το δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δηλαδή των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων του Ε.Σ.Υ., των ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου, των μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
    (Ο.Τ.Α.), των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 23 και των
    συμβεβλημένων ιατρών του, καθώς και άλλων οργανισμών Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ.. Η συνεργασία πραγματοποιείται με βάση τους όρους που καθορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου Συντονισμού του άρθρου 31 του ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α`).
    Με αποφάσεις του Συμβουλίου Συντονισμού διαρρυθμίζεται επίσης και ο χάρτης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με
    σκοπό την καλύτερη και σωστή εξυπηρέτηση των δικαιούχων της περ. α`.
    γ. Η θέσπιση κανόνων ποιότητας και αποτελεσματικότητας της παροχής υπηρεσιών υγείας, η διαχείριση και ο έλεγχος της αποζημίωσης, καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των διατιθέμενων σε αυτόν πόρων.

  • 13 Απριλίου 2022, 11:10 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΟΠΥΥ

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
    ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΟΠΥΥ Αθήνα 11-4-2022
    Aπ. Παύλου 12, 15123 Μαρούσι Α.Π. 413
    Tηλ. 6977341328
    6977051318
    Email: syllogos@eopyy.gov.gr΅

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
    ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
    Κύριε Υπουργέ,
    Ο μεγαλύτερος κρατικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε για διαβούλευση μετατρέπεται σε ένα ιδιωτικού δικαίου λογιστήριο εκκαθάρισης και πληρωμής δαπανών παρόχων υγείας.
    Η κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ υποδηλώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να απαξιώσει τελείως τον ΕΟΠΥΥ μη επιτρέποντας να ελέγξει τις δαπάνες των συμβεβλημένων παρόχων και να επιβάλει κυρώσεις, ενώ με ότι προβλέπεται στο άρθρο 7, δημιουργείται ένα ακόμα ΣΔΙΤ με την εκχώρηση του ελεγκτικού έργου των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ και της ΥΠΕΔΥΦΚΑ σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Είναι η επίσημη κατάργηση των ελεγκτικών μηχανισμών του ΕΟΠΥΥ και η εκχώρησή τους στον ιδιωτικό τομέα. Ένα εγχείρημα που είναι καταδικασμένο να αποτύχει, όπως καταδεικνύει η αποτυχία του φιάσκου των ελεγκτικών εταιρειών του 2013, το οποίο ακόμα παλεύουν οι υπάλληλοι του ΕΟΠΥΥ να ξεκαθαρίσουν. Όμως όλη αυτή η αποτυχία θα καταλήξει σε αύξηση των δαπανών υγείας και σε τελική επιβάρυνση του εισοδήματος των ταλαιπωρημένων ασφαλισμένων μας. Όπως έχει συμβεί με την τεράστια αποτυχία της ιδιωτικοποίησης της ενέργειας, που απειλεί πια να εξαθλιώσει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, έτσι θα συμβεί με την Υγεία, όπου με μαθηματική ακρίβεια η απουσία ουσιαστικών ελέγχων και η αύξηση των δαπανών θα καταλήξει σε αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων μας.
    Η ΥΠΕΔΥΦΚΑ διαθέτει προσωπικό με μεγάλη εμπειρία στους ελέγχους και μια κυβέρνηση που πραγματικά ενδιαφέρεται για τη συγκράτηση των δαπανών Υγείας οφείλει να εξετάσει την ένταξη της ΥΠΕΔΥΦΚΑ στον ΕΟΠΥΥ και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου παρόχων που θα διασφαλίσει την συγκράτηση των δαπανών.
    Σε αυτή την κατεύθυνση της «ιδιωτικοποίησης» του ΕΟΠΥΥ είναι ο αποκλεισμός των θεσμικών φορέων από την εκπροσώπηση τους στο ΔΣ του ΕΟΠΥΥ. Δεν θέλετε προφανώς να υπάρχει αντίδραση από τους ασφαλισμένους, τις ευπαθείς ομάδες σε ότι σχεδιάζετε. Δημιουργείτε ένα ΔΣ ιδιωτικού δικαίου με αδιαφανή επιλογή πέντε μελών και ενός εκπροσώπου από τον e- ΕΦΚΑ, προφανώς για μεταφορά τεχνογνωσίας για το πώς διαλύεται ένας μεγάλος Οργανισμός ασφάλισης. Σας καλούμε άμεσα να αποσύρετε αυτή τη διάταξη και να επαναφέρετε την εκπροσώπηση στο ΔΣ των θεσμικών φορέων που τον απαρτίζουν.
    Η προχειρότητα, με την οποία παρουσιάζονται στο νομοσχέδιο τα πολυδιαφημισμένα κριτήρια ποιότητας των παρόχων του Οργανισμού, καταδεικνύει ότι δεν είναι προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών περίθαλψης των ασφαλισμένων, αλλά προς το οριστικό κλείσιμο των μικρών παρόχων, ιδίως σε απομακρυσμένες περιοχές, με την επιβολή δυσβάσταχτου rebate, με τελικό αποτέλεσμα την αδυναμία πρόσβασης των ασφαλισμένων σε υπηρεσίες υγείας. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι απουσιάζει ως κριτήριο η μέτρηση της ικανοποίησης του ασφαλισμένου, την οποία κατά τη γνώμη μας ένα σύστημα ποιότητας πρέπει να την μετράει.
    Το αποκορύφωμα της διάλυσης του ΕΟΠΥΥ και της τελικής υποβάθμισης της περίθαλψης των ασφαλισμένων του, αποτελεί η φημολογούμενη από δημοσιεύματα του τύπου κατάργηση των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ που χορηγούν φάρμακα υψηλού κόστους σε ευπαθείς ομάδες ασφαλισμένων χωρίς καμία συμμετοχή. Υπενθυμίζουμε σε όσους δεν μπορούν να το αποδεχτούν ότι τα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ διασφάλισαν την χορήγηση ακριβών φαρμάκων στους ασφαλισμένους μας σε εποχές σκληρού μνημονίου, διασφαλίζοντας παράλληλα και την εξοικονόμηση στη δαπάνη της φαρμακευτικής περίθαλψης. Η αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς των φαρμακείων ΕΟΠΥΥ καταδεικνύεται και από το μνημόνιο συνεργασίας του ΕΟΠΥΥ με το ΕΔΟΕΑΠ ώστε να εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι του με φάρμακα υψηλού κόστους που αδυνατούν να χορηγήσουν τα ιδιωτικά φαρμακεία. Είναι αξιοπερίεργο ότι στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι το Υπουργείο Υγείας έχει ως στόχο τη μείωση της δαπάνης των Φαρμάκων Υψηλού κόστους κατά 300 εκ. ευρώ. Πώς άραγε θα επιτευχθεί η μείωση της δαπάνης όταν θα καταργηθούν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και τα φάρμακα θα χορηγούνται κατά 30 % ακριβότερα ή μήπως πάλι θα επιβαρυνθούν με αύξηση της συμμετοχής οι ασφαλισμένοι. Ο Ελληνικός λαός δεν είναι πλούσιος όπως πιστεύουν οι κυβερνώντες για να πληρώνει συνέχεια επικίνδυνα πολιτικά πειράματα.
    Σας καλούμε να αποσύρετε άμεσα αυτές τις διατάξεις που πλήττουν τα συμφέροντα του Ελληνικού Λαού και δημιουργούν μεγάλη ανησυχία για το μέλλον των υπηρεσιών Υγείας στην Ελλάδα. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο λαός είναι αυτός που θα πει την τελευταία λέξη και θα καταδικάσει για άλλη μια φορά πολιτικές που θίγουν τα συμφέροντα του και τον οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην εξαθλίωση.

  • 8 Απριλίου 2022, 10:39 | Κτενιαδάκης Στυλιανος

    Η ακατανομη προσωπικου σε κεντρα υγειας και πρωτοβαθμιες υπαρχουσες δομες ειναι δυσαναλογα υψηλότερη της στελέχωσης περιφερειακων Νοσοκομειων. Υπάρχει επίσης ανισομερεια στην κατανομη θέσεων σε Νοσοκομεια-Κεντρα Υγειας της Περιφερειας καθως παρατηρειται αριθμος ειδικευμενων ιατρων σε Δομες που εκλειπουν απο αλλα Νοσοκομεια. η απουσια οικονομικων κινητρων για Δομες υψηλης δραστηριοτητας και η αντιθετη ενισχυση δομων μειωμενης δραστηριοτητας δεν επιτρεπει την επαρκη στελεχωσης τους (απουσια προσφορας). Την ιδια στιγμη και μετα την εφαρμογη της ηλεκτρονικης συνταγογραφησης η λειτουργια των ΤΟΜΥ πρεπει οπωσδηποτε να επανεξεταστει και να αξιολογηθει καθως και η μετακινηση των εργαζομενων σε αυτα σε Δομες αυξημενης δραστηριοτητας

  • 6 Απριλίου 2022, 15:50 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ

    στο εδάφιο «β» Μερίμνει του ΕΟΠΥΥ και με πρόσκληση ενδιαφέροντος στελεχώνονται οι φορείς της ΠΦΥ από προσωπικό των νοσκομείων, δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων, μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος όπου απαραίτητη προυπόθεση θα είναι η 25ετής πραγματική υπηρεσία σε νοσοκομειακή δομή σε τμήματα του πσθολογικού ή και χειρουργικού τομέα.
    ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ:
    θα πρέπει να σταματήσουν οι προκηρύξεις για τις πρωτοβάθμιες δομές (KY, KYAT, ΠΕΔΥ, Περιφερικά ιατρεία ακόμη και για το πρόγραμμα Βοήθεια στο σπίτι και τους σχολικούς νοσηλευτές) και τα κενά να καλύπτονται με πρόσκληση ενδιαφέροντος προς μετάταξη από προσωπικό νοσοκομειακών δομών με προαπαιτούμενο μεγάλη πραγματική προϋπηρεσία σε χειρουργικά και παθολογικά τμήματα (πχ 25ετία), αξιοποιώντας ταυτόχρονα την κτηθείσα εμπειρία στελεχών, που θα είναι πραγματική βοήθεια στο πλευρό κατά κανόνα νεαρού ιατρικού προσωπικού ή ιατρών με ελάχιστη κλινική εμπειρία, που ξεκινούν την σταδιοδρομία τους με συμβάσεις ή και υπηρεσία υπαίθρου και θα δίνει διέξοδο εξορθολογισμού της επαγγελματικής ζωής στο λοιπό προσωπικό που συχνά εμφανίζει burnout μετά τη δεύτερη δεκαετία προσφοράς σε νοσοκομειακές δομές. Για κάθε έμπειρο επαγγελματία υγείας που θα μετακινείται εφεξής με μοριοδοτούμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος σε θέση που κενούται λόγω παραίτησης ή συνταξιοδότησης σε πρωτοβάθμια δομή θα υπάρχει αυτόματα αντίστοιχη προκήρυξη στο νοσοκομείο προέλευσης.