- Καταρτίζεται Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (εφεξής: Σχέδιο). Στο Σχέδιο αποτυπώνονται οι ρόλοι και οι επιχειρησιακός σχεδιασμός για την άμεση αντίδραση των αρμόδιων φορέων σε περίπτωση σιδηροδρομικού ατυχήματος. Το σχέδιο περιλαμβάνει ιδίως σαφείς οδηγίες για τον συντονισμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο διαχείρισης, για τον καθορισμό των περιμέτρων για την επαρκή χαρτογράφηση του τόπου του ατυχήματος, καθώς και για την πρόληψη και μείωση των κινδύνων της διαταραχής μετατραυματικού στρες.
- Για την κατάρτιση του σχεδίου συστήνεται Επιτροπή Κατάρτισης Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους:
α) του Υπουργείου Υγείας,
β) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
γ) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
δ) της Ελληνικής Αστυνομίας,
ε) του Πυροσβεστικού Σώματος,
στ) του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας,
ζ) της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων,
η) του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών,
θ) του Διαχειριστή της υποδομής και
ι) των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.
Στις περ. α) έως γ) ορίζονται δύο (2) εκπρόσωποι και στις περ. δ) έως θ) ένας (1) εκπρόσωπος. Στην περ. ι) ορίζεται ένας (1) εκπρόσωπος ανά σιδηροδρομική επιχείρηση.
Ως εκπρόσωποι δύνανται να ορίζονται και επιστήμονες εξειδικευμένοι στο αντικείμενο της αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και διαχείρισης σιδηροδρομικών ατυχημάτων.
Τα μέλη της Επιτροπής προτείνονται από τον φορέα που εκπροσωπούν και ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
- Η Επιτροπή, εντός έξι (6) μηνών από τη συγκρότηση της, συντάσσει το Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
- Το σχέδιο επικαιροποιείται κατ’ ελάχιστον κάθε πέντε (5) έτη και ενσωματώνεται στο ετήσιο σχέδιο ασφάλειας της περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 56 του ν. 4632/2019 (Α΄ 159), καθώς και στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και του Διαχειριστή της Υποδομής.
1 Σχόλιο Στο "ΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ Άρθρο 42 Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων"
#1 Σχόλιο Από ANΔΡΕΑΣ Α. ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Στις 14 Ιούνιος, 2025 @ 17:38
Σωστό είναι το παραπάνω.Θα πρέπει να υπάρχει η σχετική συμμόρφωση και να οργανώνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα, μία φορά ανά εξάμηνο
τουλάχιστον, Ασκήσεις με την συμμετοχή όλων των παραπάνω φορέων αλλά και του Επιβατικού Κοινού, προς εφαρμογή του Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτά-κτων Αναγκών και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων,βάσει και του Άρθρου 30 του Ν.3850/2010, της Πυροσβεστικής Διάταξης 3/81, της Εγκυκλίου του
Πυροσβεστικού Σώματος Α.Π.Σ. 7600/1960.
Η Σιδηροδρομική Εκπαίδευση και Νομοθεσία θα πρέπει να εισαχθεί ,ως Υποχρεωτι-
κό Μάθημα, στις Σχολές Πυροσβεστών,στην Πυροσβεστική Ακαδημία-Εκπαίδευσης
Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, στις Σχολές Αστυνομίας, στο ΕΚΑΒ ,αλλά
και στα Σχολεία Μέσης Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης για τους μαθητές.
Προτείνεται να ιδρυθεί Τεχνικό Λύκειο(ΕΠΑΛ) ,που να αφορά την Εκπαίδευση στα
Σιδηροδρομικά Επαγγέλματα,που αφορούν άμεσα την Σιδηροδρομική Ασφάλεια(Σταθ-
μάρχης, Κλειδούχος, Μηχανοδηγός, Επισκέπτης Αμαξοστοιχίας,Προιστάμενος-Συνοδός Αμαξοστοιχίας,Φύλακας Ισόπεδης Διάβασης,Ρυθμιστής Έλξης,Προσωπικό Συντήρησης
Γραμμής),που να είναι τριετούς ή τετραετούς φοίτησης.