- Η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών και του τροχαίου υλικού στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο γίνεται σύμφωνα με ενιαίους κανόνες οι οποίοι θεσπίζονται με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (Γ.Κ.Κ.).
2 Οι παραβάσεις των κανόνων κυκλοφορίας που θεσπίζονται με τον Γ.Κ.Κ κατηγοριοποιούνται σε υψηλής, μεσαίας ή χαμηλής, επικινδυνότητας. Οι κυρώσεις για τις παραβάσεις του πρώτου εδαφίου επιβάλλονται αναλογικά προς τη βαρύτητα της κάθε παράβασης.
- Στις περιπτώσεις παραβάσεων υψηλής επικινδυνότητας ή επανειλημμένων παραβάσεων μεσαίας επικινδυνότητας, οι κυρώσεις, που επιβάλλονται, σύμφωνα με την παρ. 2 και ορίζονται στον Γ.Κ.Κ., δύναται να επισύρουν μέχρι και:
α) την ανάκληση της άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και τον Διαχειριστή της Υποδομής, που επιβάλλεται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.),
β) την απομάκρυνση και απαγόρευση τοποθέτησης σε κάθε θέση με κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας και την ανάκληση της άδειας και του πιστοποιητικού του ν. 3911/2011 (Α’ 12) για τους μηχανοδηγούς, που επιβάλλεται από τη Ρ.Α.Σ. και
γ) την απομάκρυνση και απαγόρευση τοποθέτησης σε κάθε θέση με κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας, για το λοιπό προσωπικό καθηκόντων ασφαλείας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και του Διαχειριστή της Υποδομής.
- Οι κυρώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του ν. 3911/2011 για παραβάσεις των μηχανοδηγών και του άρθρου 79 του ν. 4632/2019 (Α’ 159), για παραβάσεις των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και του Διαχειριστή της Υποδομής, εξακολουθούν να επιβάλλονται ανεξαρτήτως των ανωτέρω.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 8 Ενιαίοι κανόνες κυκλοφορίας"
#1 Σχόλιο Από Vasilieios Psaromatis Στις 12 Ιούνιος, 2025 @ 13:34
Μπράβο
#2 Σχόλιο Από Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Στις 26 Ιούνιος, 2025 @ 03:10
Παρ. 2
Να προσδιοριστεί ποιος έχει την αρμοδιότητα θέσπισης κατηγοριοποίησης επικινδυνότητας των παραβάσεων του ΓΚΚ. Για λόγους αρχής διάκρισης θα πρέπει να είναι διαφορετικός από το Διαχειριστή Υποδομής (Δ.Υ.) και τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις (Σ.Ε.).
Παρ. 3
Το «δύναται να επισύρουν μέχρι και ….» είναι ασαφές. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα πιο ξεκάθαρο πλαίσιο ευθυνών και κυρώσεων.
Να προσδιοριστεί αν υπάρχει χρονικό όριο αποκλεισμού του προσωπικού από την εκτέλεση κρίσιμων καθηκόντων. Προτείνεται η επανάληψη των εξετάσεων σε τέτοια περίπτωση.