- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - https://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 23 Υπηρεσία ειδικού σκοπού – Συνεχής λειτουργία Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

 

  1. Η Υ.Π.Α. χαρακτηρίζεται ως υπηρεσία ειδικού σκοπού και λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση καθ’ όλο το έτος.
  2. Το προσωπικό της Υ.Π.Α., ανεξαρτήτως κατηγορίας, κλάδου, ειδικότητος ή βαθμού, παρέχει τις υπηρεσίες του κατά παρέκκλιση της υποπερ. ββ) της παρ. 5 του άρθρου πρώτου της από 29 Δεκεμβρίου 1980 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που κυρώθηκε με τον ν. 1157/1981 (Α’ 126) και σε διαφορετικές ώρες από εκείνες που ακολουθούνται στις δημόσιες υπηρεσίες, ήτοι σε βάρδιες – φυλακές, όπως αυτές καθορίζονται από την Υ.Π.Α. για τις οργανικές της μονάδες.
  3. Οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33), ειδικά για τους υπαλλήλους:

α) του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας,

β) των κλάδων ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (Η.Μ.Α.Ε.Κ.) και

γ) του κλάδου ΠΕ/ΤΕ Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίων (A.F.I.S), που είναι ενταγμένοι αποκλειστικά στο ετήσιο πρόγραμμα βαρδιών.

  1. Οι υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού και ΤΕ-ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού που υπηρετούν σε όλους τους αερολιμένες (παραχωρημένους και μη), δύνανται να ασκούν καθήκοντα εξ αποστάσεως για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών των λοιπών οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 23 Υπηρεσία ειδικού σκοπού – Συνεχής λειτουργία Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας"

#1 Σχόλιο Από Ανθή Γεωργαλα Στις 29 Σεπτέμβριος, 2025 @ 14:20

Αρθρο 23 παραγρ3.γ.
Η τελευταία πρόταση πρεπει να αφαιρεθεί, είναι άνιση μεταχείριση υπαλλήλων Αεροναυτιλίας.

#2 Σχόλιο Από Μαρία Σταματοπούλου Στις 1 Οκτώβριος, 2025 @ 20:52

Κ. Υπουργέ

Το άρθρο 23 παρ. 3 δημιουργεί ανισότητα στην αντιμετώπιση του ωραρίου εργασίας ,γιατί oi ώρες εργασίας εβδομαδιαίως ορίζονται 33 για τους ΕΕΚ και ΗΜΑΕΚ και για τους AFISO ορίζονται 33 μόνο γι αυτους που είναι ενταγμένοι αποκλειστικά στο ετήσιο πρόγραμμα βαρδιών. Ο κλάδος των AFISO έχει διαφορετική και δυσμενέστερη μεταχείριση με τους υπολοίπους κλάδους της Αεροναυτιλίας. Αυτό το γεγονός δεν είναι συμβατό με τις αρχές της ισότητας και της δίκαιης μεταχείρισης των εργαζομένων.

#3 Σχόλιο Από Μαρία Σταματοπούλου Στις 1 Οκτώβριος, 2025 @ 21:03

κ. Υπουργέ

Το άρθρο 23 παρ.3 δημιουργεί ανισότητα στην αντιμετώπιση του ωραρίου εργασίας, αφού μόνο οι υπάλληλοι του κλάδου A.F.I.S. εργάζονται 33 ώρες εβδομαδιαίως μόνο στην περίπτωση που είναι ενταγμένοι αποκλειστικά στο ετήσιο πρόγραμμα βαρδιών,σε αντίθεση με τους υπολοίπους κλάδους της Αεροναυτιλίας ΕΕΚ και ΗΜΑΕΚ που δεν ισχύει αυτός ο περιορισμός.
Οι AFISO έχουν διαφορετική και δυσμενέστερη μεταχείριση και αυτό το γεγονός δεν είναι συμβατό με τις αρχές της ισότητας και της δίκαιης μεταχείρισης των εργαζομένων

#4 Σχόλιο Από ΜΑΦΑΛΝΤΑ Στις 2 Οκτώβριος, 2025 @ 14:09

…Στο άρθρο 23,παρ.4 προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού και ΤΕ-ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού που υπηρετούν σε όλους τους αερολιμένες (παραχωρημένους και μη), δύνανται να ασκούν καθήκοντα εξ αποστάσεως για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών των λοιπών οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., η αυτή δυνατότητα θα πρέπει να προβλεφθεί και για τον κλάδο των Αερολιμενικών υπαλλήλων (ΠΕ1) που ήδη ασκούν καθήκοντα εξ αποστάσεως, αναλαμβάνοντας και ολοκληρώνοντας αντικείμενα υπό την καθοδήγηση της Δ3 (βλ. πιστοποίηση αεροδρομίων, εκπόνηση emergency plan,αεροναυτικές μελέτες κ.α).

#5 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:54

Η πρόβλεψη εβδομαδιαίου ωραρίου 33 ωρών μόνο για ΕΕΚ και AFIS υπαλλήλους εισάγει άδικη διακριτική μεταχείριση παραβλέποντας υπαλλήλους άλλων ειδικοτήτων (αερολιμενικούς, τεχνικούς, ηλεκτρονικούς κ.ά.) που εργάζονται τα ίδια ωράρια, υπό τις ίδιες συνθήκες βαρδιών, νυχτερινών, αργιών κ.λπ. Η ίδια μορφή παρεχόμενης εργασίας (εναλλασσόμενο – κυλιόμενο – αδιάλειπτο ωράριο) οφείλει να έχει ίδιο καθεστώς ανεξαρτήτως ειδικότητας, διαφορετικά, παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας και το άρθρο 25 §1 Συντάγματος (προστασία της αξιοπρέπειας των εργαζομένων), ενώ προσβάλλει την αρχή της ίσης μεταχείρισης (άρθρο 4 §1 Συντάγματος) και ασφαλώς δημιουργεί εσωτερικές αδικίες και υπηρεσιακή ένταση. Άλλωστε και η νομολογία του ΣτΕ προβλέπει για ίδιες συνθήκες απασχόλησης, ίδιες ρυθμίσεις ωραρίου (βλ. ΣτΕ 1881/2010, 1223/2019).
Πρόταση για άρθρο 23 παρ. 3
«Ειδικά για τους υπαλλήλους που είναι ενταγμένοι αποκλειστικά και μόνο σε ετήσιο πρόγραμμα βαρδιών για την κάλυψη 24ωρης λειτουργίας υπηρεσιών, οι ώρες εργασίας ορίζονται εβδομαδιαίως στις τριάντα τρεις (33), ανεξαρτήτως κλάδου ή ειδικότητας.»

#6 Σχόλιο Από ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 14:02

Προτείνεται σαφής και οριζόντια ρύθμιση για όλες τις Μονάδες Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ), δεδομένου ότι ήδη λειτουργούν με εβδομαδιαίο ωράριο τριάντα τριών (33) ωρών. Η ίση μεταχείριση όλων των Μονάδων είναι κρίσιμη για την αποφυγή παρερμηνειών και διαφοροποιήσεων.

Επιπλέον, ζητείται:
(α) Καθορισμένο χρονοδιάγραμμα γνωστοποίησης των εβδομαδιαίων ή μηνιαίων προγραμμάτων βαρδιών (τουλάχιστον 14 ημέρες πριν), ώστε να διασφαλίζεται η προβλεψιμότητα και η υγεία/ασφάλεια του προσωπικού.
(β) Ρητή πρόβλεψη ότι η υποχρέωση παρουσίας μία ώρα πριν από την έναρξη της βάρδιας λογίζεται ως υπηρεσιακός χρόνος και περιλαμβάνεται στο εβδομαδιαίο όριο των 33 ωρών, ώστε να αποφεύγεται η έμμεση υπέρβαση ωραρίου.
(γ) Νομική σαφήνεια ως προς την “ετοιμότητα κατ’ οίκον” (διάρκεια, τρόπος κλήσης, αποζημίωση), σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία και τα πρότυπα υπηρεσιών συνεχούς λειτουργίας.
(δ) Ρητή αναφορά ότι οι ίδιοι κανόνες (33 ώρες εβδομαδιαίως και ένταξη σε σύστημα βαρδιών) ισχύουν και για τους κλάδους AFIS και ΗΜΑΕΚ που εργάζονται αποκλειστικά σε βάρδιες.
(ε) Για τους υπαλλήλους των κλάδων ΠΕ Διοικητικού και ΤΕ-ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού που υπηρετούν σε αερολιμένες, να προβλεφθεί ότι η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων γίνεται μόνο όταν αυτά αντιστοιχούν στην ειδικότητά τους και περιγράφονται ρητά, ώστε να αποφεύγεται η εκτέλεση αλλότριων καθηκόντων.

Οι ανωτέρω προτάσεις εξασφαλίζουν ενιαία εφαρμογή, ασφάλεια δικαίου, καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών και δίκαιη ισορροπία μεταξύ επιχειρησιακών αναγκών και συνθηκών εργασίας του προσωπικού της ΥΠΑ.

#7 Σχόλιο Από ΠΑΥΛΟΣ Ι ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Στις 7 Οκτώβριος, 2025 @ 21:04

Η υπηρεσία της ΥΠΑ προφανώς είναι ειδικού σκοπού. Αυτό όμως που πρέπει να προβλεφθεί ως υπηρεσία ΝΠΔΔ είναι η οικονομική και διοικητική αυτοτέλειά της!

Για πάρα πολλούς λόγους που άπτονται της διαχείρισής της σε όλα τα επίπεδα και για την καλύτερη λειτουργία της πρέπει να προβλεφθεί η ανεξαρτησία της.

Παρακαλείστε όπως υπάρξει μέριμνα. Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία.

Ευχαριστώ.

Παύλος Ι. Ασημακόπουλος
ATSEP

#8 Σχόλιο Από Γιώργος Παλαιολογόπουλος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 00:09

Να προστεθεί παράγραφος
5. Ειδικά για τους υπαλλήλους ΠΕ/ΕΕΚ καθιερώνεται εβδομάδα εργασίας 5 ημερών και στις προαναφερθείσες 33 ώρες της παρ.3 προσμετρώνται οι ώρες που θα είναι ο υπάλληλος σε επιφυλακή στο σπίτι του ή θα ασκεί καθήκοντα με τηλεεργαδια ,με απόφαση του προϊσταμένου φυλακής ή του προϊσταμένου της οργανικής μονάδας και σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο χρονοπρογραμματισμού κατ’ εφαρμογή του ευρωπαϊκού και διεθνούς κανονιστικού πλαισίου
Η επιφυλακή (stand by) παρότι επιβάλλει
συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται
ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους.
Αυτό θεραπεύεται με τη συγκεκριμένη διάταξη. Η παρούσα
πρόβλεψη περιέχεται και στην Ευρωπαϊκή Οδηγία
2003/88/EC.

#9 Σχόλιο Από Λυμπέρης Γιώργος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 12:03

Πρέπει υπάρχει ίση αντιμετώπιση για
όλες τις μονάδες ΕΚ, κάτι που δεν ισχύει σήμερα.

Το standby παρότι επιβάλλει
συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται
ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους.
Αυτό θεραπεύεται με τη συγκεκριμένη διάταξη. Η παρούσα
πρόβλεψη περιέχεται και στην Ευρωπαϊκή Οδηγία
2003/88/EC.

#10 Σχόλιο Από Χ. Βενετόπουλος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 21:39

Να προστεθεί η παράγραφος:
Ειδικά για τους υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ ΕΕΚ, καθιερώνεται εβδομάδα εργασίας πέντε (5) ημερών και στις προαναφερθείσες τριάντα τρεις (33) ώρες, της παρ. 3, θα προσμετρώνται οι ώρες κατά τις οποίες ο υπάλληλος θα είναι σε επιφυλακή στο σπίτι του ή θα ασκεί μη επιχειρησιακά καθήκοντα με τηλεργασία, με απόφαση του προϊσταμένου βάρδιας ή του προϊσταμένου της οργανικής μονάδας και σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο χρονοπρογραμματισμού κατ’ εφαρμογή του ευρωπαϊκού και διεθνούς κανονιστικού πλαισίου.

Το standby παρότι επιβάλλει συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους. Αυτό θεραπεύεται με τη συγκεκριμένη διάταξη. Η παρούσα πρόβλεψη περιέχεται και στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/88/EC.

#11 Σχόλιο Από ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΠΕΤΣΑΝΗ Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 23:33

Να προστεθεί παράγραφος που να αφορά στην επιφυλακή (stand by) για τους ΕΕΚ/ΠΕ όπως αυτή περιέχεται και στη σχετική Ευρωπαϊκη Οδηγία 2003/88/EC:

5. Ειδικά για τους υπαλλήλους ΠΕ/ΕΕΚ καθιερώνεται εβδομάδα εργασίας 5 ημερών και στις προαναφερθείσες 33 ώρες της παρ.3 προσμετρώνται οι ώρες που θα είναι ο υπάλληλος σε επιφυλακή στο σπίτι του ή θα ασκεί καθήκοντα με τηλεεργασια ,με απόφαση του προϊσταμένου φυλακής ή του προϊσταμένου της οργανικής μονάδας και σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο χρονοπρογραμματισμού κατ’ εφαρμογή του ευρωπαϊκού και διεθνούς κανονιστικού πλαισίου.

Η επιφυλακή (stand by) παρότι επιβάλλει συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους.

#12 Σχόλιο Από Γεωργία Φραζή Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:00

Το stand by μετράει ως χρόνος εργασίας -υπηρεσιας;

#13 Σχόλιο Από Δημήτριος Παπαδημητρίου Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:47

Να προστεθεί η παράγραφος:
Ειδικά για τους υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ ΕΕΚ, καθιερώνεται εβδομάδα εργασίας πέντε (5) ημερών και στις προαναφερθείσες τριάντα τρεις (33) ώρες, της παρ. 3, θα προσμετρώνται οι ώρες κατά τις οποίες ο υπάλληλος θα είναι σε επιφυλακή στο σπίτι του ή θα ασκεί μη επιχειρησιακά καθήκοντα με τηλεργασία, με απόφαση του προϊσταμένου βάρδιας ή του προϊσταμένου της οργανικής μονάδας και σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο χρονοπρογραμματισμού κατ’ εφαρμογή του ευρωπαϊκού και διεθνούς κανονιστικού πλαισίου.Το standby παρότι επιβάλλει συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους. Αυτό θεραπεύεται με τη συγκεκριμένη διάταξη. Η παρούσα πρόβλεψη περιέχεται και στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/88/EC.

#14 Σχόλιο Από Μανωλάκη Δέσποινα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:49

οι ώρες κατα τις οποίες ο υπάλληλος είναι σε επιφυλακή στο σπίτι του, παρότι του επιβάλλει συγκεκριμένες ευθύνες, δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος εργασίας.

#15 Σχόλιο Από Δάνα Δανάη Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:51

Σε όλες τις μονάδες ΕΚ θα έπρεπε να υπάρχει ίση αντιμετώπιση όπως επίσης και για το standby δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος εργασίας παρόλο που βαραίνει τον υπάλληλο με ευθύνες.

#16 Σχόλιο Από Χριστίνα Χ. Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 13:44

Το πρόγραμμα των ΕΕΚ θα πρέπει να είναι 33 ώρες/εβδομάδα ανεξαρτήτως προγράμματος εργασίας, αφού για να διατηρεί την ειδικότητά του πρέπει να προσέρχεται και σε βάρδια.

Θα πρέπει να αναγνωρίζεται το «stand by» ως χρόνος εργασίας. Ειδικά στα αεροδρόμια μη 24ης λειτουργίας, υπάρχει πάντα υπάλληλος σε επιφυλακή ώστε να πάει στο αεροδρόμιο για να εξυπηρετήσει έκτακτες (κυρίως νοσοκομειακές πτήσεις). Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο και να φροντίζει να διατηρεί τη διαύγειά του (δεν κουράζεται, δεν πίνει αλκοόλ,…).

#17 Σχόλιο Από Ε. Δελούκα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 14:53

Στο άρθρο 23 παρ. 4. «Οι υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού και ΤΕ-ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού που υπηρετούν σε όλους τους αερολιμένες (παραχωρημένους και μη), δύνανται να ασκούν καθήκοντα εξ αποστάσεως για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών των λοιπών οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.»

Θεωρείται σκόπιμη και αναγκαία η προσθήκη και του κλάδου ΠΕ Αερολιμενικών για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών των λοιπών οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., στο πλαίσιο και των προβλέψεων του άρθρου 17 .4.

#18 Σχόλιο Από Ε.Ε.Ε.Κ.Ε Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:58

1. Στην περ. α. της παρ. 3 πρέπει να προστεθεί η φράση «ανεξαρτήτως προγράμματος εργασίας», όπως ισχύει σήμερα.

2. Στο τέλος παρ. 3 πρέπει να προστεθεί ότι:
» Ειδικά για τους υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ ΕΕΚ, καθιερώνεται εβδομάδα εργασίας πέντε (5) ημερών και στις προαναφερθείσες τριάντα τρεις (33) ώρες, της παρ. 3, θα προσμετρώνται οι ώρες κατά τις οποίες ο υπάλληλος θα είναι σε επιφυλακή στο σπίτι του ή θα ασκεί μη επιχειρησιακά καθήκοντα με τηλεργασία, με απόφαση του προϊσταμένου βάρδιας ή του προϊσταμένου της οργανικής μονάδας και σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο χρονοπρογραμματισμού κατ’ εφαρμογή του ευρωπαϊκού και διεθνούς κανονιστικού πλαισίου.»

Με την καθιέρωση της εβδομάδας εργασίας 5 ημερών σε όλες τις μονάδες Εναέριας Κυκλοφορίας επανέρχεται ίση αντιμετώπιση για όλες τις μονάδες ΕΚ, κάτι που δεν ισχύει σήμερα.

Η επιφυλακή από το σπίτι του υπαλλήλου, που χρησιμοποιείται σήμερα, παρότι επιβάλλει συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους. Αυτό θεραπεύεται με τη συγκεκριμένη διάταξη. Η παρούσα πρόβλεψη περιέχεται και στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/88/EC.

#19 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:38

3α) Έως τώρα όλοι οι ΕΕΚ έχουν ωράριο 33
ωρών εβδομαδιαία.

Μετά το 3) Πρέπει υπάρχει ίση αντιμετώπιση για
όλες τις μονάδες ΕΚ, κάτι που δεν ισχύει σήμερα.

4) Το standby παρότι επιβάλλει
συγκεκριμένες ευθύνες στον υπάλληλο δεν αναγνωρίζεται
ως χρόνος εργασίας, όπως συμβαίνει για τους πιλότους.
Αυτό θεραπεύεται με τη συγκεκριμένη διάταξη. Η παρούσα
πρόβλεψη περιέχεται και στην Ευρωπαϊκή Οδηγία
2003/88/EC.