- Οι υπηρετούντες υπάλληλοι κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Αερολιμενικών δύνανται να παρέχουν εκπαίδευση, κατόπιν απόφασης του Διοικητή της Υ.Π.Α., σε υπαλλήλους άλλων κλάδων όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων σε όλα τα αντικείμενα της αερολιμενικής λειτουργίας και ιδίως στα αντικείμενα:
α) της οργάνωσης και διαχείρισης δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών,
β) του ελέγχου κατάστασης της περιοχής κίνησης αεροσκαφών,
γ) της εφαρμογής του εγχειριδίου λειτουργιών αερολιμένα,
δ) της διαχείρισης λειτουργίας αεροσταθμού,
ε) της διαχείρισης λειτουργίας εγκαταστάσεων αεροδρομίων,
στ) του συντονισμού ενεργειών βάσει του σχεδίου έκτακτης ανάγκης και
ζ) του σχεδίου αντιμετώπισης έκνομων ενεργειών.
- Με αποφάσεις του Διοικητή της Υ.Π.Α. για τις ανάγκες της εκπαίδευσης της παρ. 1 προσδιορίζονται:
α) οι υπάλληλοι κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Αερολιμενικών που παρέχουν την εκπαίδευση,
β) οι υπάλληλοι που εκπαιδεύονται,
γ) τα ακριβή αντικείμενα και ο τόπος της εκπαίδευσης,
δ) ο χρόνος της εκπαίδευσης.
- Με απόφαση του Υποδιοικητή Αερολιμένων απονέμεται στον συμμετέχοντα «Πιστοποίηση Εκπαίδευσης στην Αερολιμενική Λειτουργία».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 20 Παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης εντός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας"
#1 Σχόλιο Από ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΡΑΡΑΣ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 09:30
Προσθήκη παραγράφων στο Άρθρο 20, ως κατωτέρω:
«4. Οι υπηρετούντες υπάλληλοι του κλάδου και ειδικότητας των ΠΕ Αερολιμενικών δύνανται να παρέχουν εκπαίδευση, είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης από τους Αερολιμένες στους οποίους υπηρετούν, κατόπιν απόφασης Διοικητή Υ.Π.Α.,
σε φορείς του αεροπορικού χώρου σύμφωνα με το Εθνικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αεροπορικής Ασφάλειας, σε θέματα Ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, αρμοδιότητας ΣΠΟΑ.»
Η προσθήκη της συγκεκριμένης παραγράφου (4) διασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση των εκπαιδεύσεων προσωπικού εταιρειών Ασφάλειας Αεροδρομίων (Security) από εκπαιδευτές ειδικότητας ΠΕ Αερολιμενικών. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω αερολιμενικοί-εκπαιδευτές, διαθέτουν πολυετή πείρα τόσο στην θεωρητική, όσο και στην πρακτική διδασκαλία/εξέταση των σχετικών γνωστικών αντικειμένων.
«5. Οι υπηρετούντες υπάλληλοι του κλάδου και ειδικότητας των ΠΕ Ηλεκτρονικών A.T.S.E.P. ή ΤΕ Ηλεκτρονικών A.T.S.E.P δύνανται να παρέχουν εκπαίδευση, είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης από τους Αερολιμένες στους οποίους υπηρετούν, κατόπιν απόφασης Διοικητή Υ.Π.Α., σε φορείς του αεροπορικού χώρου σύμφωνα με το Εθνικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αεροπορικής Ασφάλειας, σε θέματα Ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, αρμοδιότητας ΣΠΟΑ».
Η προσθήκη της συγκεκριμένης παραγράφου (5) διασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση των εκπαιδεύσεων προσωπικού εταιρειών Ασφάλειας Αεροδρομίων (Security) από εκπαιδευτές πρώην Αερολιμενικούς, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει την μετάταξή τους στον κλάδο ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP). Σημειώνεται ότι οι εν λόγω αερολιμενικοί-εκπαιδευτές, διαθέτουν πολυετή πείρα τόσο στην θεωρητική, όσο και στην πρακτική διδασκαλία/εξέταση των σχετικών γνωστικών αντικειμένων.
«6. Οι υπηρετούντες υπάλληλοι του κλάδου και ειδικότητας των ΠΕ Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO) δύνανται να παρέχουν εκπαίδευση, είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης από τους Αερολιμένες στους οποίους υπηρετούν, κατόπιν απόφασης Διοικητή Υ.Π.Α., σε φορείς του αεροπορικού χώρου σύμφωνα με το Εθνικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αεροπορικής Ασφάλειας, σε θέματα Ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, αρμοδιότητας ΣΠΟΑ.»
Η προσθήκη της συγκεκριμένης παραγράφου (6) διασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση των εκπαιδεύσεων προσωπικού εταιρειών Ασφάλειας Αεροδρομίων (Security) από εκπαιδευτές πρώην Αερολιμενικούς, οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει την μετάταξή τους στον κλάδο ΠΕ Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO). Σημειώνεται ότι οι εν λόγω αερολιμενικοί-εκπαιδευτές, διαθέτουν πολυετή πείρα τόσο στην θεωρητική, όσο και στην πρακτική διδασκαλία/εξέταση των σχετικών γνωστικών αντικειμένων.
#2 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:24
Άρθρο 20 περί παροχής εξειδικευμένης εκπαίδευσης στην ΥΠΑ:
Στο Άρθρο 20 να προστεθεί παρ. 4 ως εξής:
«4. Υπηρετούντες υπάλληλοι λοιπών κλάδων και ειδικοτήτων ΥΠΑ δύνανται να παρέχουν εκπαιδεύσεις, κατόπιν απόφασης του Διοικητή της Υ.Π.Α., σε υπαλλήλους άλλων κλάδων όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων στα αντικείμενα αρμοδιότητάς τους, εφόσον προβλέπεται από τα σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα της ΥΠΑ»
Η προσθήκη προτείνεται καθώς:
Εκπαιδεύσεις σε εκπαιδευτικά προγράμματα της ΥΠΑ (π.χ. εισαγωγικές εκπαιδεύσεις προσωπικού) παρέχονται και από υπαλλήλους λοιπών κλάδων και όχι μόνο Αερολιμενικών και ως τούτου θα πρέπει να προβλέπεται και η παροχή εκπαίδευσης και από λοιπούς κλάδους.
#3 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:49
Αναδιατύπωση του άρθρου ώστε η εκπαίδευση να πραγματοποιείται ανάλογα με τα προσόντα διορισμού και την ειδικότητα. Ειδικά για τον κλάδο των αερολιμενικών να επανασυσταθεί ο κλάδος με την κατάργηση του π.δ. 85/2018 ώστε να παρέχεται η εκπαίδευση σε αερολιμενικούς και μόνο κατά περίπτωση σε άλλους κλάδους ελλείψει προσωπικού και κατά τόπους υπηρεσιακών αναγκών. Διατήρηση της «Πιστοποίηση Εκπαίδευσης στην Αερολιμενική Λειτουργία» ως αναγκαίο προαπαιτούμενο ειδικότητας αερολιμενικού κλάδου.
#4 Σχόλιο Από ΧΟΡΤΑΡΙΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 22:05
να προστεθεί παρ. 4 ως εξής:
«4. Υπηρετούντες υπάλληλοι λοιπών κλάδων και ειδικοτήτων ΥΠΑ δύνανται να παρέχουν εκπαιδεύσεις, κατόπιν απόφασης του Διοικητή της Υ.Π.Α., σε υπαλλήλους άλλων κλάδων όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων στα αντικείμενα αρμοδιότητάς τους, εφόσον προβλέπεται από τα σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα της ΥΠΑ»
Η προσθήκη κρίνεται αναγκαία καθώς:
Εκπαιδεύσεις σε εκπαιδευτικά προγράμματα της ΥΠΑ (π.χ. εισαγωγικές εκπαιδεύσεις προσωπικού) παρέχονται και από υπαλλήλους λοιπών κλάδων και όχι μόνο Αερολιμενικών και ως τούτου θα πρέπει να προβλέπεται και η παροχή εκπαίδευσης και από λοιπούς κλάδους.
#5 Σχόλιο Από ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΑΤΑΝΗ Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 13:24
Στο Άρθρο 20 να προστεθεί παρ. 4 ως εξής:
«4. Υπηρετούντες υπάλληλοι λοιπών κλάδων και ειδικοτήτων ΥΠΑ δύνανται να παρέχουν εκπαιδεύσεις, κατόπιν απόφασης του Διοικητή της Υ.Π.Α., σε υπαλλήλους άλλων κλάδων όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων στα αντικείμενα αρμοδιότητάς τους, εφόσον προβλέπεται από τα σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα της ΥΠΑ»
Η προσθήκη προτείνεται καθώς:
Εκπαιδεύσεις σε εκπαιδευτικά προγράμματα της ΥΠΑ (π.χ. εισαγωγικές εκπαιδεύσεις προσωπικού) παρέχονται και από υπαλλήλους λοιπών κλάδων και όχι μόνο Αερολιμενικών και ως τούτου θα πρέπει να προβλέπεται και η παροχή εκπαίδευσης και από λοιπούς κλάδους.
#6 Σχόλιο Από Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 10:08
Λαμβάνοντας υπόψη:
• την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως :
• τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ […]»
• τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο,
η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει και αιτείται τις εξείς συμπληρώσεις:
Οι υπηρετούντες υπάλληλοι κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Αερολιμενικών δύνανται να παρέχουν εκπαίδευση, κατόπιν απόφασης του Διοικητή της Υ.Π.Α., σε υπαλλήλους άλλων κλάδων όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων σε όλα τα αντικείμενα της αερολιμενικής λειτουργίας και ιδίως στα αντικείμενα:
α) της οργάνωσης και διαχείρισης δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών,
β) του ελέγχου κατάστασης της περιοχής κίνησης αεροσκαφών,
γ) της εφαρμογής του εγχειριδίου λειτουργιών αερολιμένα,
δ) της διαχείρισης λειτουργίας αεροσταθμού,
ε) της διαχείρισης λειτουργίας εγκαταστάσεων αεροδρομίων,
στ) του συντονισμού ενεργειών βάσει του σχεδίου έκτακτης ανάγκης και
ζ) του σχεδίου αντιμετώπισης έκνομων ενεργειών
η) σε θέματα εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις αφού προηγηθεί εκπαίδευση εκπαιδευτών από το Ινστιτούτο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία και Χρόνιες Παθήσεις (ΙΝ- ΕΣΑμεΑ).