- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - https://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 14 Αρμοδιότητες Διοικητή και Υποδιοικητών

 

  1. Ο Διοικητής της Υ.Π.Α. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) προΐσταται των Υποδιοικητών και των υπηρεσιών της Υ.Π.Α. και συντονίζει τη λειτουργία της,

β) είναι υπεύθυνος για την οργάνωση, τον συντονισμό και την εύρυθμη λειτουργία των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.,

γ) ασκεί πειθαρχικό έλεγχο σε όλα τα ιεραρχικώς υφιστάμενα όργανα της Υ.Π.Α.,

δ) εξασφαλίζει ότι οι δραστηριότητες της Υ.Π.Α., που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, χρηματοδοτούνται και εκτελούνται απρόσκοπτα και μεριμνά για την καθιέρωση και διατήρηση αποτελεσματικού συστήματος διοίκησης της Υ.Π.Α., στο οποίο περιλαμβάνεται και σύστημα διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 4ης Ιουλίου 2018, για τη θέσπιση κοινών κανόνων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και την ίδρυση Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια, και για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) 2111/2005, (ΕΚ) 1008/2008, (ΕΕ) 996/2010, (ΕΕ) 376/2014 και των οδηγιών 2014/30/ΕΕ και 2014/53/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και για την κατάργηση των κανονισμών (ΕΚ) 552/2004 και (ΕΚ) 216/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΟΚ) 3922/91 του Συμβουλίου (L 212),

ε) εκπονεί το επιχειρησιακό σχέδιο δράσης της Υ.Π.Α. και το υποβάλλει προς έγκριση στο Δ.Σ.,

στ) εκδίδει εγκυκλίους, αποφάσεις και οδηγίες προς τις οργανικές μονάδες της Υ.Π.Α. για τον συντονισμό της δραστηριότητας αυτών με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της Υ.Π.Α. συνολικά και παρέχει οδηγίες και κατευθύνσεις προς τους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α.,

ζ) υπογράφει διεθνείς συμβάσεις και συμφωνίες στο πλαίσιο του I.C.A.O., της E.C.A.C., του EUROCONTROL και των Κοινών Αρχών Αεροπορίας (Joint Aviation Authorities – J.A.A.) σε εκτέλεση της κυβερνητικής πολιτικής,

η) εγκρίνει και υπογράφει αποφάσεις τοποθέτησης, απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης του προσωπικού της Υ.Π.Α. και υποβάλλει ερωτήματα προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού, μετά από εισήγηση του καθ’ ύλην αρμοδίου Υποδιοικητή της Υ.Π.Α.,

θ) μεριμνά για τη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων συναφών με την αεροναυτιλία, τις μη επανδρωμένες πτήσεις, τα αεροδρόμια, την αεροπορική ασφάλεια, την ιδιωτική και αθλητική αεροπορία,

ι) υπογράφει έγγραφα ή άλλες διοικητικές πράξεις προς τον I.C.A.O., την E.C.A.C., τον EUROCONTROL, τον E.A.S.A. και λοιπούς διεθνείς οργανισμούς ή φορείς, τα οποία δεσμεύουν την Υ.Π.Α. και προκαλούν οικονομική επιβάρυνση, μετά από εξουσιοδότηση του Δ.Σ.,

ια) αποφασίζει για τον καθορισμό εναέριων διαδρόμων και για την καθιέρωση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των ορίων τερματικών περιοχών, ζωνών ελέγχου και ζωνών κυκλοφορίας αεροδρομίου, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους εθνικούς φορείς, μετά από εισήγηση του Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α.,

ιβ) εισηγείται στο Δ.Σ. την ανέγερση, επέκταση, αναδιάταξη και ανακατανομή των κτιριακών και λοιπών υποδομών της Υ.Π.Α.,

ιγ) συντάσσει τον Οργανισμό και άλλα θεσμικά κείμενα της Υ.Π.Α. και τα υποβάλλει προς έγκριση στο Δ.Σ.,

ιδ) εισηγείται στο Δ.Σ. τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων της Υ.Π.Α.,

ιε) τοποθετεί τους προϊσταμένους όλων των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., που επιλέγονται σύμφωνα με το άρθρο 21, περί διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων,

ιστ) επεξεργάζεται και αξιολογεί τις προτάσεις και τα αιτήματα των υπηρεσιών και του προσωπικού και τα υποβάλλει στα αρμόδια όργανα,

ιζ) εισηγείται στο Δ.Σ. τη σύσταση, κατάργηση ή συγχώνευση οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., την τροποποίηση ή ανακατανομή των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και αλλαγές στο οργανόγραμμά της,

ιη) εισηγείται στο Δ.Σ. της Υ.Π.Α. τον προϋπολογισμό του φορέα, τις αναμορφώσεις και τροποποιήσεις του, όπως και τον ισολογισμό και τον απολογισμό της οικονομικής χρήσης κάθε έτους,

ιθ) εισηγείται στο Δ.Σ. το ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών και έργων της Υ.Π.Α., καθώς και τις τροποποιήσεις του,

κ) ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. και υλοποίησης του ν. 4412/2016 (Α’ 147), έως του ποσού των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) ανά αριθμό λογαριασμού εξόδων και ανεξαρτήτως ποσού για τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες της Υ.Π.Α., ενώ δύναται να μεταβιβάζει την αρμοδιότητα του διατάκτη, για ορισμένου ύψους ή είδους δαπάνες, στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α. Για δαπάνες άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ εισηγείται αντίστοιχα στο Δ.Σ. της Υ.Π.Α.,

κα) παρακολουθεί και ελέγχει την ορθή εκτέλεση του προϋπολογισμού και την εν γένει οικονομική λειτουργία της Υ.Π.Α.,

κβ) παρακολουθεί την κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών που αφορούν στην Υ.Π.Α.,

κγ) μεταφέρει οικονομικούς και λειτουργικούς πόρους, καθώς και υλικοτεχνικό εξοπλισμό, μεταξύ των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.,

κδ) εγκρίνει το άνοιγμα και την τήρηση, στο όνομα της υπηρεσίας, τραπεζικών λογαριασμών σε εμπορική τράπεζα, με αποκλειστικό σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της οικονομικής υπηρεσίας της Υ.Π.Α.,

κε) αποφασίζει και εκδίδει την πράξη αποδοχής ή αποποίησης των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων που διατίθενται με κληρονομιά, κληροδοσία ή δωρεά υπέρ της Υ.Π.Α. μέχρι του ποσού των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ. Περίληψη της πράξης αποδοχής, που περιλαμβάνει κατά το δυνατόν λεπτομερή και ακριβή περιγραφή των περιουσιακών στοιχείων, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων επέρχεται αυτοδικαίως με τη δημοσίευση της πράξης αποδοχής του Διοικητή, σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται ο Κώδικας κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών (ν. 4182/2013, Α’ 185),

κστ) ορίζει τους εκπροσώπους της Υ.Π.Α. για τη συμμετοχή τους στις επιτροπές για την παραχώρηση χώρων στα καταστήματα αφορολόγητων ειδών,

κζ) μεριμνά για τη σύνταξη ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων, την οποία υποβάλλει στο Δ.Σ.,

κη) συγκροτεί ομάδες εργασίας ή επιτροπές για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση προγραμμάτων δράσης της Υ.Π.Α. ,

κθ) υποβάλλει στο Δ.Σ. προτάσεις για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων της Υ.Π.Α.,

λ) μεριμνά για την υποβολή στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχεδίων απαντήσεων σε ερωτήσεις, επερωτήσεις και επίκαιρες ερωτήσεις, αναφορές, καθώς και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων, στο πλαίσιο της άσκησης του κοινοβουλευτικού ελέγχου,

λα) μεριμνά για την υποβολή απόψεων της Υ.Π.Α. προς τα διοικητικά ή πολιτικά δικαστήρια ή άλλες αρχές,

λβ) μεριμνά για τη λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της διαφθοράς στις οργανικές μονάδες που υπάγονται στην Υ.Π.Α., συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης της διαδικασίας πειθαρχικής δίωξης,

λγ) αποφασίζει για τον χαρακτηρισμό παλαιού υλικού ως άχρηστου, κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας επιτροπής, καθώς και για την καταστροφή ή την εκποίηση του υλικού αυτού, κατόπιν εισήγησης του καθ’ ύλην αρμόδιου Υποδιοικητή και

λδ) ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που του αναθέτουν το Δ.Σ. της Υ.Π.Α. και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

  1. Ο Υποδιοικητής Αεροναυτιλίας, ως εκτελεστικός υπόλογος, έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) εξασφαλίζει την οργάνωση και λειτουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος διοίκησης της Υ.Π.Α., στο οποίο περιλαμβάνεται και το σύστημα διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139, για τις οργανικές μονάδες αρμοδιότητάς του,

β) έχει την ευθύνη της οργάνωσης, του συντονισμού και της εύρυθμης λειτουργίας των οργανικών μονάδων που είναι αρμόδιες για την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας,

γ) επικουρεί τον Διοικητή της Υ.Π.Α. στην άσκηση του έργου του, τον ενημερώνει για τη λειτουργία της αεροναυτιλίας και εκτελεί τις αποφάσεις του Διοικητή της Υ.Π.Α. στον τομέα της αεροναυτιλίας,

δ) ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. που αφορούν στις μετακινήσεις του προσωπικού των οργανικών μονάδων αρμοδιότητάς του, ανεξαρτήτως ποσού,

ε) εισηγείται στον Διοικητή της Υ.Π.Α. τον καθορισμό εναέριων διαδρόμων και την καθιέρωση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των ορίων τερματικών περιοχών, ζωνών ελέγχου και ζωνών κυκλοφορίας αεροδρομίου, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους εθνικούς φορείς,

στ) εγκρίνει για τον τομέα αεροναυτιλίας, τη σκοπιμότητα, τον τρόπο χρηματοδότησης και την εκτέλεση πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών, έργων και κάθε άλλης δαπάνης της Υ.Π.Α., κατά αριθμό λογαριασμού εξόδου του προϋπολογισμού, αν η καθαρή αξία του δεν υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.,

ζ) εγκρίνει τις διοικητικές και οικονομικές πράξεις που αφορούν σε αμοιβές εκπαιδευτών του προσωπικού των οργανικών μονάδων αρμοδιότητάς του, σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν. 5194/2025 (Α’ 66) και

η) ασκεί τις αρμοδιότητες που του αναθέτει ο Διοικητής της Υ.Π.Α. ή το Δ.Σ., πλην αυτών που ρητώς ορίζεται στον παρόντα ότι ασκούνται από τον Διοικητή της Υ.Π.Α. ή τον Υποδιοικητή Αερολιμένων της Υ.Π.Α.

  1. Ο Υποδιοικητής Αερολιμένων, ως εκτελεστικός υπόλογος, ασκεί τις εξής αρμοδιότητες:

α) εξασφαλίζει την οργάνωση και τη λειτουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος διοίκησης της Υ.Π.Α, στο οποίο περιλαμβάνεται και το σύστημα διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139, για τις οργανικές μονάδες αρμοδιότητάς του,

β) έχει την ευθύνη της οργάνωσης, του συντονισμού, και της εύρυθμης λειτουργίας των αερολιμένων, στους οποίους η Υ.Π.Α. είναι φορέας λειτουργίας,

γ) επικουρεί τον Διοικητή στην άσκηση του έργου του, τον ενημερώνει για τη λειτουργία των αερολιμένων και εκτελεί τις αποφάσεις του Διοικητή στον χώρο της διαχείρισης αυτών,

δ) ενεργεί ως διατάκτης επί των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. που αφορούν στις μετακινήσεις του προσωπικού των οργανικών μονάδων αρμοδιότητάς του, ανεξαρτήτως ποσού,

ε) εγκρίνει για τον τομέα αερολιμένων τη σκοπιμότητα, τον τρόπο χρηματοδότησης και την εκτέλεση πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών, έργων και κάθε άλλης δαπάνης της Υ.Π.Α., κατά αριθμό λογαριασμού εξόδου του προϋπολογισμού, αν η καθαρή αξία του δεν υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.,

στ) εγκρίνει και υπογράφει τις διοικητικές και οικονομικές πράξεις που αφορούν σε αμοιβές εκπαιδευτών του προσωπικού των οργανικών μονάδων αρμοδιότητάς του, σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν. 5194/2025 και

ζ) ασκεί τις αρμοδιότητες που του αναθέτει ο Διοικητής της Υ.Π.Α. ή το Δ.Σ., πλην αυτών που ρητώς ορίζεται στον παρόντα ότι ασκούνται από τον Διοικητή της Υ.Π.Α. ή τον Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α.

  1. Ο Διοικητής της Υ.Π.Α. δύναται, με απόφασή του, να μεταβιβάζει στους προϊσταμένους όλων των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α. συγκεκριμένες αρμοδιότητές του ή να εξουσιοδοτεί αυτούς να υπογράφουν «με εντολή Διοικητή» αποφάσεις, πράξεις ή άλλα έγγραφα, με την επιφύλαξη του άρθρου 65 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ως προς τα ασυμβίβαστα του διατάκτη. Δεν επιτρέπεται η περαιτέρω εξουσιοδότηση υπογραφής από τα όργανα στα οποία μεταβιβάσθηκαν οι αρμοδιότητες ή τα οποία εξουσιοδοτήθηκαν να υπογράφουν από τον Διοικητή της Υ.Π.Α. Οι αποφάσεις που προβλέπονται στην παρούσα, δύνανται να τροποποιούνται εν όλω ή εν μέρει μόνο από το όργανο που τις εξέδωσε.
  2. Οι αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται από τον Διοικητή της Υ.Π.Α. στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., ασκούνται σε περίπτωση που αυτοί εκλείπουν, απουσιάζουν ή κωλύονται, από τον Διοικητή της Υ.Π.Α.
  3. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, ο Διοικητής της Υ.Π.Α. ελέγχεται από το Δ.Σ. και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, οι Υποδιοικητές της Υ.Π.Α. ελέγχονται από τον Διοικητή της.

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 14 Αρμοδιότητες Διοικητή και Υποδιοικητών"

#1 Σχόλιο Από ΠΑΝΩΡΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Στις 26 Σεπτέμβριος, 2025 @ 08:01

α) αποφασίζει για τον καθορισμό εναέριων διαδρόμων και για την καθιέρωση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των ορίων τερματικών περιοχών, ζωνών ελέγχου και , ζωνών κυκλοφορίας αεροδρομίου, καθώς και λοιπών δομών εναερίου χώρου , σε συνεργασία με τους συναρμόδιους εθνικούς φορείς, μετά από εισήγηση του Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α.,

ε) εισηγείται στον Διοικητή της Υ.Π.Α. τον καθορισμό εναέριων διαδρόμων και την καθιέρωση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των ορίων τερματικών περιοχών, ζωνών ελέγχου και ζωνών κυκλοφορίας αεροδρομίου καθώς και λοιπών δομών εναερίου χώρου , σε συνεργασία με τους συναρμόδιους εθνικούς φορείς,

Θεωρώ πολύ σημαντικό να προστεθεί στις δύο παραπάνω παραγράφους , που αφορούν τις αρμοδιότητες του Διοικητή της ΥΠΑ και του Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ , η φράση «καθώς και λοιπών δομών εναερίου χώρου». Οι σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα του Σχεδιασμού Εναερίου Χώρου απαιτούν την καθιέρωση και άλλων σύγχρονων μορφών δομών εναερίου χώρου όπως : FRA , CBA, TSA, TRA, D, P, R, RMZ, FIZ, NPZ κλπ.
Η μη αναφορά τους στις παραπάνω παραγράφους δημιουργεί κενό νομοθεσίας και δημιουργεί πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών.

#2 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 14:22

Στην παράγραφο 1 περ. ιζ) Προτείνεται η απάλειψη της συγκεκριμένης διάταξης διότι το οργανόγραμμα της ΥΠΑ θεσπίζεται με π.δ και δεν μπορεί να αλλάζει με εσωτερική διαδικασία ή απλή εισήγηση του Διοικητή στο Δ.Σ. Η εν λόγω πρόβλεψη αντίκειται στις Γενικές Αρχές του Διοικητικού Δικαίου. Σύμφωνα με τη Γενική Αρχή της Ιεραρχίας των Κανόνων Δικαίου κάθε κανονιστική πράξη μπορεί να τροποποιηθεί μόνο με άλλη πράξη ίσης η ανώτερης τυπικής ισχύος δηλαδή το π.δ με π.δ η με νόμο. Εξάλλου από την νομοθεσία του επιτελικού κράτους οι αρμοδιότητες αυτές δεν δύναται να ασκηθούν από Διοικητή ή Δ.Σ.

#3 Σχόλιο Από ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 19:05

κ. Υπουργέ,

η παρ. 1, ιζ) «εισηγείται στο Δ.Σ. τη σύσταση, κατάργηση ή συγχώνευση οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., την τροποποίηση ή ανακατανομή των αρμοδιοτήτων τους, καθώς και αλλαγές στο οργανόγραμμά της,»

Αντίκειται στις Γενικές Αρχές και στον Νόμο περί Επιτελικού Κράτους διότι:

Ιεραρχία Κανόνων Δικαίου:

Το οργανόγραμμα, η σύσταση, συγχώνευση ή κατάργηση οργανικών μονάδων της ΥΠΑ (ή οποιουδήποτε δημοσίου φορέα ή ΝΠΔΔ) καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα (π.δ.), βάσει νομοθετικής εξουσιοδότησης.

Άρα, καμία κανονιστική πράξη χαμηλότερης τυπικής ισχύος (π.χ. απόφαση Δ.Σ., υπουργική απόφαση ή απόφαση Διοικητή) δεν μπορεί να τροποποιήσει π.δ.

Η Γενική Αρχή της Ιεραρχίας των Κανόνων Δικαίου ορίζει ότι μια κανονιστική πράξη μπορεί να τροποποιηθεί μόνο με άλλη πράξη ίσης ή ανώτερης τυπικής ισχύος (δηλαδή π.δ. με π.δ. ή με νόμο).

Νόμος περί Επιτελικού Κράτους (Ν. 4622/2019 και οι μεταγενέστερες τροποποιήσεις):

Έχει συγκεντρώσει τις αρμοδιότητες στρατηγικού σχεδιασμού και οργανωτικών αλλαγών στην Κεντρική Διοίκηση (κυρίως στα Υπουργεία και τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού).

Δεν παρέχεται αρμοδιότητα σε Δ.Σ. ή Διοικητές εποπτευόμενων φορέων να συστήνουν, καταργούν ή συγχωνεύουν οργανικές μονάδες· μπορούν μόνο να εισηγούνται προς το εποπτεύον Υπουργείο, το οποίο προωθεί τις σχετικές ρυθμίσεις με π.δ.

Γενικές Αρχές Διοικητικού Δικαίου – Αρχή της Νομιμότητας:

Τα διοικητικά όργανα μπορούν να ασκούν μόνο όσες αρμοδιότητες τους έχουν ανατεθεί ρητά από τον νόμο.

Αν κάποιο καταστατικό ή εσωτερικός κανονισμός δίνει στο Δ.Σ. ή στον Διοικητή τέτοια αρμοδιότητα, αυτή είναι ανίσχυρη στο μέτρο που υπερβαίνει το πλαίσιο που ορίζει ο νόμος και το Σύνταγμα.

Με άλλα λόγια η διάταξη «ιζ) εισηγείται στο Δ.Σ. …» δεν μπορεί να θεμελιώσει ουσιαστική εξουσία τροποποίησης του οργανογράμματος της ΥΠΑ. Το Δ.Σ. ή ο Διοικητής μπορούν μόνο να γνωμοδοτούν ή να εισηγούνται προς τον Υπουργό/Κυβέρνηση. Η τελική πράξη πρέπει να εκδοθεί με προεδρικό διάταγμα (ή νόμο), σύμφωνα με τον Ν. 4622/2019 και τη Γενική Αρχή της Ιεραρχίας των Κανόνων Δικαίου.

Με εκτίμηση,

Παύλος Ι. Ασημακόπουλος
Ηλεκτρονικός Μηχ. ATSEP, M.Sc.
Θεολόγος ΕΚΠΑ

#4 Σχόλιο Από Στέλλα Μνηματίδου Στις 2 Οκτώβριος, 2025 @ 13:14

ζ) υπογράφει διεθνείς συμβάσεις και συμφωνίες στο πλαίσιο του I.C.A.O., της E.C.A.C., του EUROCONTROL και των Κοινών Αρχών Αεροπορίας (Joint Aviation Authorities – J.A.A.) σε εκτέλεση της κυβερνητικής πολιτικής

Είναι γνωστό ότι oι Joint Aviation Authorities (J.A.A.), ΗΤΑΝ μια διακυβερνητική συνεργασία Ευρωπαϊκών Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας στο πλαίσιο του E.C.A.C.(European Civil Aviation Conference) που ΕΙΧΑΝ ως σκοπό να εναρμονίσουν τα πρότυπα ασφάλειας πτήσεων στην Ευρώπη, ήταν δηλαδή «πρόδρομος» του EASA. Μετά τη δημιουργία του EASA το ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο ασφάλειας πτήσεων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Οργανισμού και το JAA σταμάτησε να λειτουργεί. Λειτουργεί μόνο ο φορέας εκπαίδευσης (J.A.A. Training Organisation), ο οποίος παρέχει εκπαίδευση σε κανονιστικά θέματα, τα οποία ούτως ή άλλως δεν βρίσκονται εντός του πεδίου αρμοδιότητας της ΥΠΑ αλλά εντός πεδίου ΑΠΑ.

Συμπέρασμα : Είναι λάθος και θα πρέπει να διαγραφεί από τις αρμοδιότητες του Διοικητή ένας φορέας που δεν λειτουργεί πλέον (J.A.A.) ή θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η αρμοδιότητα αφορά στον φορέα εκπαίδευσης (J.A.A. Training Organisation) που λειτουργεί ακόμα, αλλά σε θέματα που εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιότητας της ΥΠΑ

#5 Σχόλιο Από ΚΑΛΕΝΔΡΙΑΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Στις 2 Οκτώβριος, 2025 @ 13:31

O Διοικητής της ΥΠΑ α) αποφασίζει για τον καθορισμό εναέριων διαδρόμων και για την καθιέρωση, αναθεώρηση ή τροποποίηση των ορίων τερματικών περιοχών, ζωνών ελέγχου και , ζωνών κυκλοφορίας αεροδρομίου, καθώς και λοιπών δομών εναερίου χώρου, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους εθνικούς φορείς, μετά από εισήγηση του Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας της Υ.Π.Α.
Ο καθορισμός εναέριων διαδρόμων, η καθιέρωση, αναθεώρηση, ή τροποποίηση των ορίων τερματικών περιοχών, ζωνών ελέγχου και ζωνών κυκλοφορίας αεροδρομίου συνιστούν δομές του εναερίου χώρου.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 6692 Τεύχος Β 27.11.2023 Περί Οργανισμού ΑΠΑ, στις αρμοδιότητες του Τμήματος Εποπτείας, Κανονισμών και Πιστοποίησης της Αεροναυτιλίας (ATM/ANS)(A1.A) περιλαμβάνεται: ια. Η παροχή εγκρίσεων επί εισηγήσεων για το σχεδιασμό δομών εναέριου χώρου, σύμφωνα με το άρθρο 46
του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 2018/1139, καθώς και για τη γενικότερη οργάνωση και αποδοτική εκμετάλλευση του Athinai FIR/Hellas UIR.
Συνεπώς η ΥΠΑ εισηγείται τις αλλαγές στις δομές του εναερίου χώρου και η ΑΠΑ τις εγκρίνει.

#6 Σχόλιο Από Μαρία Σταματοπούλου Στις 2 Οκτώβριος, 2025 @ 16:28

Στην παρ. 1 ιζ) το Δ.Σ. εξετάζει την εισήγηση του Διοικητή και, αν συμφωνεί, λαμβάνει απόφαση να προτείνει την τροποποίηση στην αρμόδια εποπτεύουσα αρχή. Η τροποποίηση αυτή, απαιτεί τυπική διοικητική πράξη και δημοσίευση σε ΦΕΚ.

#7 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:14

Άρθρο 14: παρ.1 περ.η΄
Οι εξωτερικές μετατάξεις καλόν είναι να υπογράφονται από το αρμόδιο όργανο του εποπτεύοντος Υπουργείου, διότι αφορούν υπαλλήλους φορέων διαφορετικών υπουργείων. Αυτή η πρακτική έχουμε διαπιστώσει ότι ακολουθείται και σε άλλους εποπτευόμενους φορείς άλλων υπουργείων. Οι εσωτερικές ωστόσο μπορούν να παραμείνουν εντός των ορίων των αρμοδιοτήτων των οργάνων του ΝΠΔΔ της ΥΠΑ.
Επίσης, η παράγραφος κγ του άρθρου 14 να τροποποιηθεί ως εξής: «Μεταφέρει υλικοτεχνικό εξοπλισμό μεταξύ των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ».». Λόγω της αρχής της Κεντρικής Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος των πιστώσεων, δεν μπορούν να μεταφέρονται οικονομικοί πόροι μεταξύ των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ .
παρ. 1 περ. κγ’ να τροποποιηθεί ως εξής:
«Μεταφέρει υλικοτεχνικό εξοπλισμό μεταξύ των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ».».
Η τροποποίηση προτείνεται επειδή:
Λόγω της αρχής της Κεντρικής Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος των πιστώσεων, δεν μπορούν να μεταφέρονται οικονομικοί πόροι μεταξύ των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ .

#8 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:16

Άρθρο 16 παρ.6 περί αναπλήρωσης μελών διοίκησης στην περίπτωση κένωσης θέσης.
Για να καλυφθούν όλα τα ενδεχόμενα, καλόν είναι να προβλεφθεί και η περίπτωση που κενώνεται η θέση δύο ή και τριών μελών της Διοίκησης, δηλαδή εάν παραιτηθεί Διοικητής και ένας ή και οι δύο Υποδιοικητές. Αν συμβεί αυτό, καλόν είναι να προβλεφθεί ποιος θα προεδρεύει στο ΔΣ, το οποίο θα εξακολουθήσει να λειτουργεί, μέχρι την ανάδειξη του νέων μελών της Διοίκησης, των οποίων οι θέσεις κενώθηκαν.

#9 Σχόλιο Από ΑΝΝΑ ΠΛΟΥΜΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 10:20

«1.Ο Διοικητής της Υ.Π.Α. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:…
η) εγκρίνει και υπογράφει αποφάσεις τοποθέτησης, απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης του προσωπικού της Υ.Π.Α. και υποβάλλει ερωτήματα προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού, μετά από εισήγηση του καθ’ ύλην αρμοδίου Υποδιοικητή της Υ.Π.Α.»

Η υπογραφή των πράξεων τοποθέτησης, απόσπασης, μετάθεσης του συνόλου του προσωπικού της Υ.Π.Α. από τον Διοικητή της ΥΠΑ, ως τελικό υπογράφοντα, αναμένεται να επιφέρει υπερβολικό διοικητικό φόρτο στον εκάστοτε Διοικητή της Υπηρεσίας.
Προτείνεται για λόγους αποσυμφόρησης της ανώτατης ιεραρχίας και την ταχύτερη διεκπεραίωση των διοικητικών διαδικασιών, οι σχετικές πράξεις να υπογράφονται από τον Διοικητή μόνο για τους Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Τμημάτων, όπως άλλωστε ισχύει. Αντίστοιχα η υπογραφή αποφάσεων τοποθέτησης Προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης προτείνεται να υπογράφονται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καθώς πρόκειται για θέσεις υψηλού διοικητικού επιπέδου με σημαντικό στρατηγικό ρόλο.

«…ιε) τοποθετεί τους προϊσταμένους όλων των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α., που επιλέγονται σύμφωνα με το άρθρο 21, περί διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων,…»
Το άρθρο 21 του προτεινόμενου νέου Νόμου της ΥΠΑ αναφέρεται αποκλειστικά σε προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων και στους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων λειτουργίας αερολιμένων των ομάδων (clusters) Α, Β και Γ του άρθρου 17. Ωστόσο, δεν προβλέπεται ρητά η διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων για τις λοιπές οργανικές μονάδες της Υπηρεσίας, γεγονός που δημιουργεί κενό στη διοικητική λειτουργία του φορέα και στην επαρκή στελέχωση των δομών της.
Προτείνεται η επιλογή προϊσταμένων όλων των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ να ακολουθεί τη θεσμοθετημένη διαδικασία που εφαρμόζεται σε όλο το Δημόσιο και στα Ν.Π.Δ.Δ. σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 84-86 του Υπαλληλικού Κώδικα όπως ισχύει, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στη στελέχωση των θέσεων ευθύνης.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής, το αρμόδιο όργανο, ήτοι ο Διοικητής ΥΠΑ, τοποθετεί τους επιλεγέντες Προϊσταμένους στις οργανικές μονάδες της Υπηρεσίας καθώς έχει τη συνολική αντίληψη του έργου, της λειτουργίας και των αναγκών της Υπηρεσίας.

#10 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:32

Άρθρο 14: παρ.1 περ.η΄ «Ο Διοικητής ΥΠΑ ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες: … η) εγκρίνει και υπογράφει αποφάσεις … και μετάταξης του προσωπικού της ΥΠΑ …» :

Οι εξωτερικές μετατάξεις είναι καλύτερα να υπογράφονται από το αρμόδιο όργανο του εποπτεύοντος Υπουργείου, δεδομένου ότι αφορούν υπαλλήλους από διάφορους φορείς του δημοσίου τομέα, όπως πραγματοποιούν και πολλοί εποπτευόμενοι φορείς άλλων υπουργείων.

Οι εσωτερικές μετατάξεις μπορούν να παραμείνουν στις αρμοδιότητες του ΝΠΔΔ της ΥΠΑ.

#11 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:36

Το άρθρο 14 δίνει στον Διοικητή εξαιρετικά εκτεταμένες εξουσίες, με έντονη συγκέντρωση αρμοδιοτήτων, όπως στην παράγραφο κ όπου Ενεργεί ως διατάκτης για ποσά έως 3.000.000€ ανά λογαριασμό χωρίς έγκριση Δ.Σ.
Πρόταση
Να μειωθεί το όριο ανάληψης δαπανών χωρίς έγκριση Δ.Σ. (π.χ. στα 500.000€), να ενισχυθεί ο ρόλος του Δ.Σ. στις μετατάξεις και προμήθειες. Προτείνεται ρητή απαίτηση έγκρισης του Δ.Σ. για αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα.

#12 Σχόλιο Από ΕΥΤΥΧΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 15:38

παρ. 1 περ. κγ’ να τροποποιηθεί ως εξής: «Μεταφέρει υλικοτεχνικό εξοπλισμό μεταξύ των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ».».
Η τροποποίηση προτείνεται επειδή: Λόγω της αρχής της Κεντρικής Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος των πιστώσεων, δεν μπορούν να μεταφέρονται οικονομικοί πόροι μεταξύ των οργανικών μονάδων της ΥΠΑ .

#13 Σχόλιο Από ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 13:43

Η παράγραφος που καθορίζει τις αρμοδιότητες του Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας χρήζει αναδιατύπωσης, προκειμένου να αρθούν ασάφειες σχετικά με την ευθύνη και την εξουσιοδότηση εκτέλεσης των καθηκόντων του. Όπως διατυπώνεται, του αποδίδεται η ευθύνη της οργάνωσης, του συντονισμού και της εύρυθμης λειτουργίας των οργανικών μονάδων αεροναυτιλίας, χωρίς όμως να προβλέπεται ρητή αρμοδιότητα που να επιτρέπει την άσκηση των καθηκόντων του σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Δικαίου και των Κανονισμών (ΕΕ) 2018/1139 και 139/2014. Η συγκεκριμένη έλλειψη δημιουργεί θεσμική ασάφεια, δεδομένου ότι η ευθύνη για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών αεροναυτιλίας συνδέεται άμεσα με τον ρόλο του Accountable Manager, ο οποίος, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου, οφείλει να διαθέτει σαφή εξουσιοδότηση και αρμοδιότητα λήψης αποφάσεων έναντι των εποπτικών αρχών.

Προτείνεται, επομένως, η προσθήκη ρητής εξουσιοδότησης στον Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας, ώστε να δύναται να ασκεί καθήκοντα Accountable Manager σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο, διασφαλίζοντας τη θεσμική και επιχειρησιακή συνοχή της Υ.Π.Α. Παράλληλα, θεωρείται σκόπιμη η επανεξέταση του ορίου του 1.000.000 ευρώ για την έγκριση δαπανών, ώστε να ευθυγραμμιστεί με το πεδίο ευθύνης και λήψης αποφάσεων του Accountable Manager, όπως ορίζεται από το ισχύον ευρωπαϊκό πλαίσιο.

#14 Σχόλιο Από Λυμπέρης Γιώργος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 11:49

«η) εγκρίνει και υπογράφει αποφάσεις τοποθέτησης, απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης του προσωπικού της Υ.Π.Α. και υποβάλλει ερωτήματα προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού, μετά από εισήγηση του καθ’ ύλην αρμοδίου Υποδιοικητή της Υ.Π.Α.»

Πρέπει για τις μεταβολές του
προσωπικού να αποφασίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Για
να προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων και να
αποτρέπονται καταχρηστικές ή εκδικητικές πράξεις της
διοίκησης.

#15 Σχόλιο Από Λυμπέρης Γιώργος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 11:50

«3. Ο Υποδιοικητής Αεροναυτιλίας, ως εκτελεστικός υπόλογος, έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) εξασφαλίζει την οργάνωση και λειτουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος διοίκησης
της Υ.Π.Α., στο οποίο περιλαμβάνεται και το σύστημα διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας,
σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139, για τις οργανικές μονάδες αρμοδιότητάς του,
β) έχει την ευθύνη της οργάνωσης, του συντονισμού και της εύρυθμης λειτουργίας των
οργανικών μονάδων που είναι αρμόδιες για την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας».

Ο Accountable Manager επιβάλλεται
να έχει τις εξουσίες που απαιτούνται για να επιτελεί τα
καθήκοντά του και να εξασφαλίζεται η οικονομική και
διοικητική αυτοτέλεια που επιβάλλουν οι Ευρωπαϊκοί
κανονισμοί.

#16 Σχόλιο Από Σταμάτιος Παυλούς Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 14:49

η) κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, και σύμφωνης γνώμης του υπηρεσιακού συμβουλίου.

#17 Σχόλιο Από Χ. Βενετόπουλος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 21:02

-Στην παρ. 1η: θα πρέπει για τις μεταβολές του προσωπικού να αποφασίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, για να προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων και να αποτρέπονται καταχρηστικές ή εκδικητικές πράξεις της διοίκησης.
-Η παρ. 1ιζ) θα πρέπει να αφαιρεθεί, καθώς δεν έχει οριστεί αντίστοιχη αρμοδιότητα του ΔΣ στο αρ. 10 του παρόντος.
-Στην παρ. 3β: ο Accountable Manager πρέπει να έχει τις εξουσίες που απαιτούνται για να επιτελεί τα καθήκοντά του και να εξασφαλίζεται η οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια που επιβάλλουν οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί.
-Στην παρ. 3στ: ο ορισμός του Accountable Manager επιβάλλει αυξημένη οικονομική εξουσία. Το ποσό του 1.000.000€ δεν είναι αρκετό για την χρηματοδότηση του εξοπλισμού της αεροναυτιλίας που ο Accountable Manager πρέπει να διαχειρίζεται.

#18 Σχόλιο Από ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΠΕΤΣΑΝΗ Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 23:10

η): Για οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή πρέπει να υπάρχει και να προβλέπεται η σύμφωνη γνώμη του υπαλλήλου. Οι μεταβολές του προσωπικού πρέπει να αποφασίζονται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

#19 Σχόλιο Από Μανωλάκη Δέσποινα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:31

για τις όποιες μεταβολές του προσωπικού θα πρέπει να έχει λόγο το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, προκειμένου να μην υπονομεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων

#20 Σχόλιο Από Περίανδρος Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:24

Άρθρο 14 Αρμοδιότητες Διοικητή και Υποδιοικητών

κ) ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. και υλοποίησης του ν. 4412/2016 (Α’ 147), έως του ποσού των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) ανά αριθμό λογαριασμού εξόδων και ανεξαρτήτως ποσού για τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες της Υ.Π.Α., ενώ δύναται να μεταβιβάζει την αρμοδιότητα του διατάκτη, για ορισμένου ύψους ή είδους δαπάνες, στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.. Για δαπάνες άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ εισηγείται αντίστοιχα στο Δ.Σ. της Υ.Π Α.,

Βάσει του άρθρου 10, Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου,
παράγραφο ζ) αξιολογεί τη σκοπιμότητα, και εγκρίνει τον τρόπο χρηματοδότησης και την εκτέλεση πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών, έργων και κάθε άλλης δαπάνης της Υ.Π.Α., κατά αριθμό λογαριασμού εξόδου του προϋπολογισμού, αν η καθαρή αξία του υπερβαίνει τα τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας,το διοικητικό συμβούλιο αξιολογεί και κρίνει κάθε δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκ.

Και επειδή, βάσει του άρθρου 8, Συγκρότηση και θητεία Διοικητικού Συμβουλίου

Το Δ.Σ. της Υ.Π.Α. αποτελείται από επτά (7) μέλη ως εξής:
α) τον Διοικητή της Υ.Π.Α., ως Πρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Α’,

β) τον Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας, ως Αντιπρόεδρο Α’, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Β’,

γ) τον Υποδιοικητή Αερολιμένων, ως Αντιπρόεδρο Β’ και

δ) τέσσερα (4) μέλη που επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους, ιδίως από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων.

ο ελεγκτικός μηχανισμός που αξιολογεί και κρίνει κάθε δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκ.
Δεν είναι ουσιαστικός.

Είτε θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα αυτόνομο supervisory board που θα ελέγχει τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου είτε η Διοίκηση δεν μπορεί να είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου!Δεν γίνετε να αποτελείται το διοικητικό συμβούλιο απο 3 άτομα της διοίκησης καθώς δεν μπορούνε να ελένχουν οι ίδιοι τον ευατό τους.

Επιπλέον θα πρέπει να τεθούν στόχοι με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από το Υπουργείο στην Διοίκηση, και θα πρέπει τουλάχιστον οι μισές απολαβές της Διοίκησης να ενταχτούν σε ένα καθεστώς επίτευξης στόχων (bonus). Κάθε χρόνο θα γίνεται απολογισμός και αξιολόγηση και θα καθορίζεται ο τελικός μισθός. Μόνο κατά αυτόν τον τρόπο μπορεί να μετριέται η αποδοτικότητα της Διοίκησης, η οποία θα συνδέεται άμεσα και με το Performance Plan της ΥΠΑ

#21 Σχόλιο Από Ε.Ε.Ε.Κ.Ε Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:32

1. Στην περίπτωση η. της παρ. 1 πρέπει να προστεθεί ότι ο Διοικητής εγκρίνει και υπογράφει «κατόπιν απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου». Πρέπει για τις μεταβολές του προσωπικού να αποφασίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Για να προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων και να αποτρέπονται καταχρηστικές ή εκδικητικές πράξεις της διοίκησης.

2. Η περ. ιζ. της παρ. 1 πρέπει να διαγραφεί. Δεν έχει οριστεί αντίστοιχη αρμοδιότητα του ΔΣ στο αρ. 10 του παρόντος.

3. Στην περ. β της παρ. 3 πρέπει να προστεθεί η φράση «Για τον λόγο αυτό πρέπει να λάβει τις απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις ώστε να έχει τις αυξημένες αρμοδιότητες που προβλέπονται για την εκτέλεση των καθηκόντων του από το ενωσιακό Δίκαιο». Ο Accountable Manager επιβάλλεται να έχει τις εξουσίες που απαιτούνται για να επιτελεί τα καθήκοντά του και να εξασφαλίζεται η οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια που επιβάλλουν οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί.

4. Στην περ. στ. της παρ. 3 πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ορισμός του Accountable Manager επιβάλλει αυξημένη οικονομική εξουσία. Το ποσό του
1.000.000€ δεν είναι αρκετό για την χρηματοδότηση του εξοπλισμού της αεροναυτιλίας που ο Accountable Manager πρέπει να διαχειρίζεται.

#22 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:22

1η)Πρέπει για τις μεταβολές του
προσωπικού να αποφασίζει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Για
να προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζομένων και να
αποτρέπονται καταχρηστικές ή εκδικητικές πράξεις της
διοίκησης.
1ιζ) Να αφαιρεθεί. Δεν έχει οριστεί
αντίστοιχη αρμοδιότητα του ΔΣ στο αρ. 10 του παρόντος.
3β) Ο Accountable Manager επιβάλλεται
να έχει τις εξουσίες που απαιτούνται για να επιτελεί τα
καθήκοντά του και να εξασφαλίζεται η οικονομική και
διοικητική αυτοτέλεια που επιβάλλουν οι Ευρωπαϊκοί
κανονισμοί.
3στ) Ο ορισμός του Accountable Manager
επιβάλλει αυξημένη οικονομική εξουσία. Το ποσό του
1.000.000€ δεν είναι αρκετό για την χρηματοδότηση του
εξοπλισμού της αεροναυτιλίας που ο Accountable Manager
πρέπει να διαχειρίζεται.