- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - https://www.opengov.gr/yme -

Άρθρο 10 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου

 

  1. Το Δ.Σ. είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της Υ.Π.Α. και είναι αρμόδιο να αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά στη διοίκηση, τη διαχείριση και γενικά στην επιδίωξη του σκοπού της, με εξαίρεση τα θέματα που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Διοικητή ή των Υποδιοικητών της, καθώς και εκείνα που τελούν υπό την έγκριση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Tο Δ.Σ., ιδίως:

α) εγκρίνει το επιχειρησιακό πλάνο δράσης και τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό της Υ.Π.Α., παρακολουθεί την εφαρμογή τους και ασκεί τη γενική εποπτεία και τον έλεγχο της λειτουργίας της Υ.Π.Α. στο πλαίσιο υλοποίησης του επιχειρησιακού πλάνου δράσης, καθώς και όσων ορίζονται στο άρθρο 11 του ν. 5062/2023 (Α’ 183),

β) υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών εισηγήσεις για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων της Υ.Π.Α.,

γ) υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών εισηγήσεις, για την ανέγερση, την επέκταση, την αναδιάταξη, τη μετεγκατάσταση και την ανακατανομή των κτιριακών και λοιπών υποδομών της Υ.Π.Α.,

δ) εγκρίνει τους κανονισμούς και τις εγκυκλίους της Υ.Π.Α. και τις τροποποιήσεις τους,

ε) καταρτίζει τον προϋπολογισμό της Υ.Π.Α. και τις τροποποιήσεις του, καθώς και όλες τις χρηματοοικονομικές και δημοσιονομικές καταστάσεις και αναφορές της οικονομικής χρήσης κάθε έτους που προβλέπονται στο π.δ. 54/2018 (Α’ 103) και τις υποβάλλει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για έγκριση,

στ) εγκρίνει το ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, υπηρεσιών και έργων της Υ.Π.Α., καθώς και τις τροποποιήσεις του,

ζ) αξιολογεί τη σκοπιμότητα, και εγκρίνει τον τρόπο χρηματοδότησης και την εκτέλεση πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών, έργων και κάθε άλλης δαπάνης της Υ.Π.Α., κατά αριθμό λογαριασμού εξόδου του προϋπολογισμού, αν η καθαρή αξία του υπερβαίνει τα τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας,

η) καταρτίζει τον συνολικό ετήσιο προγραμματισμό των προσλήψεων της Υ.Π.Α. και τον υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για έγκριση,

θ) καταρτίζει τον ετήσιο προϋπολογισμό για την υπερωριακή απασχόληση και εργασία κατά τις νυκτερινές ώρες και τις εξαιρέσιμες ημέρες του προσωπικού της Υ.Π.Α., καθώς και τις τροποποιήσεις του και τα υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για έγκριση,

ι) εγκρίνει την κατανομή και τη μεταφορά κενών οργανικών θέσεων από έναν κλάδο της Υ.Π.Α. σε άλλον, ανεξαρτήτως της εκπαιδευτικής κατηγορίας κάθε κλάδου και ειδικότητας, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διοικητή,

ια) ρυθμίζει πάσης φύσεως ζητήματα ως προς την εκπαίδευση του προσωπικού της Υ.Π.Α. και εγκρίνει τη χορήγηση πάσης φύσεως αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσής του, σύμφωνα με το άρθρο 58 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν. 3528/2007, Α’ 26), καθώς και με τις ειδικότερες διατάξεις που ισχύουν για την Υ.Π.Α. σύμφωνα με το διεθνές και ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο,

ιβ) εγκρίνει την ετήσια έκθεση πεπραγμένων και την υποβάλλει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών,

ιγ) διατυπώνει αιτιολογημένη γνώμη επί των αναλυτικών εκθέσεων ελέγχου που εκπονούνται από το Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου και διαβιβάζει τις εκθέσεις αρμοδίως,

ιδ) εισηγείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επιβολή ή αναπροσαρμογή τελών και παράβολων αρμοδιότητας της Υ.Π.Α.,

ιε) εισηγείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις αναγκαίες νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις σε ζητήματα αρμοδιότητας της Υ.Π.Α.,

ιστ) εκδίδει τις κανονιστικές πράξεις για τον προσδιορισμό των παραβάσεων, που εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων της Υ.Π.Α. και των επαπειλούμενων κυρώσεων, κατόπιν εισήγησης του Διοικητή της,

ιζ) καταλογίζει ελλείμματα και αδικαιολόγητες φθορές, ως προς χρηματικά ποσά, εξοπλισμό και υλικά, σε όργανα της Υ.Π.Α., κατόπιν εισήγησης του Διοικητή της, και

ιη) ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα του Δ.Σ. που προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

  1. Το Δ.Σ. δύναται να μεταβιβάζει με απόφασή του, σε ιεραρχικά υφιστάμενα όργανα διοίκησης της Υ.Π.Α., κατόπιν εισήγησης του Διοικητή, την εξουσία να υπογράφουν με εντολή του Δ.Σ., πράξεις ή άλλα έγγραφα και να ασκούν συγκεκριμένες αρμοδιότητές του.
  2. Το Δ.Σ. παρέχει τη σύμφωνη γνώμη του στον Διοικητή για τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα της χρηματοδότησης δράσεων της Υ.Π.Α. από προγράμματα του I.C.A.O., της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του EUROCONTROL, της E.A.S.A. και οποιαδήποτε άλλη πηγή χρηματοδότησης, εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού, καθώς και για την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας, συμβάσεων και συμφωνιών με αναγνωρισμένους διεθνείς οργανισμούς, φορείς και παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας ή διαχείρισης αεροδρομίων.
  3. Αν ζητείται από τον Διοικητή η γνώμη του Δ.Σ., τεκμαίρεται ότι αυτή είναι θετική μετά από την παρέλευση άπρακτης αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς αυτό.

 

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 10 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου"

#1 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 14:11

Προτείνεται στην παράγραφο 4 η λέξη θετική να αντικατασταθεί με την λέξη « αρνητική» διότι η τεκμαιρόμενη θετική εισήγηση του Δ.Σ μετά την παρέλευση 30 ημερών παρακάμπτει ουσιαστικά τη λειτουργία του Ανώτατου συλλογικού οργάνου Διοίκησης. Η διάταξη δίνει υπέρμετρες εξουσίες στον Διοικητή επιτρέποντας τη σιωπηρή έγκριση των πράξεων του ακόμα και σε κρίσιμα θέματα, χωρίς να λάβει χώρα έλεγχος νομιμότητας και σκοπιμότητας.

#2 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 14:43

Στην παρ. 1 περ. ι) Προτείνεται η απάλειψη του συγκεκριμένου εδαφίου διότι η αρμοδιότητα τροποποίησης των οργανικών θέσεων γίνεται αποκλειστικά με τροποποίηση του π.δ και δεν μπορεί το Δ.Σ να τροποποιεί οργανικές θέσεις κατά βούληση χωρίς νομοθετική ή κανονιστική εξουσιοδότηση.

#3 Σχόλιο Από ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 18:43

κ. Υπουργέ,

Στην παρ. 1 περ. ι) αναφέρεται ότι : «ι) εγκρίνει την κατανομή και τη μεταφορά κενών οργανικών θέσεων από έναν κλάδο της Υ.Π.Α. σε άλλον, ανεξαρτήτως της εκπαιδευτικής κατηγορίας κάθε κλάδου και ειδικότητας, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διοικητή,»

Η αρμοδιότητα τροποποίησης των οργανικών θέσεων γίνεται αποκλειστικά με τροποποίηση του π.δ και δεν μπορεί το Δ.Σ να τροποποιεί οργανικές θέσεις κατά βούληση χωρίς νομοθετική ή κανονιστική εξουσιοδότηση.

Στην παρ. 4. αναφέρεται ότι : «4. Αν ζητείται από τον Διοικητή η γνώμη του Δ.Σ., τεκμαίρεται ότι αυτή είναι θετική μετά από την παρέλευση
άπρακτης αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς αυτό.»

Προτείνεται η αντικατάσταση της λέξης «θετική» με την λέξη «αρνητική» διότι η τεκμαιρόμενη θετική εισήγηση του Δ.Σ μετά την παρέλευση 30 ημερών παρακάμπτει ουσιαστικά τη λειτουργία του Ανώτατου συλλογικού οργάνου Διοίκησης. Η διάταξη δίνει υπέρμετρες εξουσίες στον Διοικητή επιτρέποντας τη σιωπηρή έγκριση των πράξεων του ακόμα και σε κρίσιμα θέματα, χωρίς να λάβει χώρα έλεγχος νομιμότητας και σκοπιμότητας.

Παύλος Ι. Ασημακόπουλος
Ηλεκτρονικός ATSEP
Θεολόγος ΕΚΠΑ

#4 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:10

Άρθρο 10 παρ.1 περ.ιζ΄: «
Η διάταξη είναι περιττή, καθώς υπάρχει ήδη η διάταξη για την αστική ευθύνη του δημοσίου έναντι τρίτων και για τη δυνατότητα αναγωγικής αναζήτησης της ζημίας του δημοσίου από τον υπαίτιο υπάλληλο, ο οποίος πάντως ευθύνεται για δόλο και βαριά αμέλεια. Σε κάθε περίπτωση, η διάταξη δεν περιέχει καμία δικλείδα ασφαλείας για τους υπαλλήλους και μπορεί να αποτελέσει μοχλό πίεσης προς αυτούς λόγω καταχρηστικής άσκησης της δυνατότητας που απορρέει από αυτήν για τη διοίκηση. Σε κάθε περίπτωση δεν συμπλέει με τις προϋπάρχουσες διατάξεις της αστικής ευθύνης του δημοσίου.

#5 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:08

Άρθρο 10 παρ.4: «Αν ζητείται από τον Διοικητή η γνώμη του ΔΣ, τεκμαίρεται ότι αυτή είναι θετική μετά από την παρέλευση άπρακτης αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς αυτό« :

Η ανωτέρω διάταξη αντιβαίνει στο γενικό κανόνα του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας περί των προθεσμιών, τις οποίες ορίζει ως ενδεικτικές για τη Διοίκηση και αποκλειστικές μόνο όταν ρητά αναφέρονται ως τέτοιες.
Η γενική αναφορά σε αποκλειστική προθεσμία 30 ημερών δεν οριοθετείται και είναι αντίθετη με τον ανωτέρω γενικό κανόνα, ο οποίος είναι επαρκής και απεικονίζει μια γενικότερη διοικητική αρχή.
Εξάλλου, η σιωπή της διοίκησης συνεπάγεται στο διοικητικό δίκαιο άρνηση ικανοποίησης αιτήματος δεν παράγει περαιτέρω έννομες συνέπειες.
Η τεκμαιρόμενη θετική εισήγηση του ΔΣ σε περίπτωση σιωπής, μπορεί να επιφέρει έννομες συνέπειες, χωρίς προηγούμενο έλεγχο νομιμότητας και σκοπιμότητας.

#6 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:30

Η λειτουργική ανεξαρτησία (άρθρο 10, τελευταίες παράγραφοι) των μελών του Δ.Σ. είναι θεμιτή, αλλά απουσιάζει μηχανισμός διαβούλευσης με φορείς και προσωπικό. Σε οργανισμούς όπως η ΑΔΑΕ ή η ΕΕΤΤ προβλέπεται διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών ή συμμετοχή εμπειρογνωμόνων – εδώ απουσιάζει πλήρως. Να προβλεφθεί διαβούλευση με φορείς και τακτική δημοσίευση πεπραγμένων. Ενίσχυση των διατάξεων για τη λογοδοσία του Διοικητή.

4. Άρθρο 10 παρ. 4 – Τεκμαιρόμενη συναίνεση Δ.Σ.
Η διάταξη ορίζει ότι:
«Αν ζητείται από τον Διοικητή η γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου, τεκμαίρεται ότι αυτή είναι θετική μετά από την παρέλευση άπρακτης αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή του σχετικού ερωτήματος προς αυτό.»
Αυτό σημαίνει ότι αν το Δ.Σ. δεν εκφράσει ρητά τη γνώμη του εντός 30 ημερών, θεωρείται ότι συμφωνεί με τον Διοικητή, ακόμα και χωρίς να έχει συνεδριάσει ή αποφασίσει.
Τα προβληματικά σημεία αυτής της διάταξης εντοπίζονται αρχικά στη σύγκρουση ρόλων, αφού ο Διοικητής είναι ταυτόχρονα Πρόεδρος του Δ.Σ. (άρθρο 8 §1α), άρα έχει:
• την ευθύνη να συγκαλεί το Δ.Σ.,
• να καταρτίζει την ημερήσια διάταξη,
• και να προεδρεύει των συνεδριάσεων (παρ.11.1).
Άρα έχει έμμεσα τον έλεγχο για το αν και πότε θα συζητηθεί το ερώτημά του στο Δ.Σ. Επομένως o Διοικητής μπορεί να υποβάλει ερώτημα στο Δ.Σ., να μην συγκαλέσει Δ.Σ. ή να μην το εντάξει στην ημερήσια διάταξη και μετά από 30 μέρες να θεωρήσει τη γνώμη του Δ.Σ. θετικά τεκμαιρόμενη (!). Η τεκμαιρόμενη έγκριση παρακάμπτει ουσιαστικά τη συλλογική λειτουργία του ανώτατου οργάνου διοίκησης. Ενδέχεται, λοιπόν, να δημιουργηθεί θεσμική ακύρωση του ρόλου του Δ.Σ., αφού η αποχή από απόφαση – ακόμη και λόγω αμέλειας ή καθυστέρησης από τον ίδιο τον Πρόεδρο – ερμηνεύεται ως «έγκριση».
Πρόταση αναδιατύπωσης άρθρου 10 παρ. 4
«Αν ζητηθεί από τον Διοικητή η γνώμη του Δ.Σ., αυτή συζητείται υποχρεωτικά στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. και πάντως εντός 30 ημερών. Σε κάθε περίπτωση, η γνώμη θεωρείται θετική – έγκυρη μόνον εφόσον έχει προηγηθεί σχετική συζήτηση και διαπίστωση απαρτίας, διαφορετικά το ερώτημα επαναφέρεται υποχρεωτικά σε νέα συνεδρίαση εντός 15 ημερών.»

#7 Σχόλιο Από ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 13:35

Στο άρθρο 10 σχετικά με τις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου της Υ.Π.Α. απαιτούνται ορισμένες διευκρινίσεις και προσθήκες για τη διασφάλιση διαφάνειας, οικονομικής ορθότητας και λειτουργικής ισορροπίας μεταξύ του Δ.Σ. και του Διοικητή:
1. Σχετικά με τη μεταφορά και κάλυψη οργανικών θέσεων (παρ. 1η):
Προτείνεται να προστεθεί ρητά ότι η κάλυψη και η μεταφορά οργανικών θέσεων πραγματοποιείται μόνο εφόσον υπάρχουν οι απαιτούμενες δημοσιονομικές πιστώσεις και κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης της Διοικητικής Υπηρεσίας, ώστε να αποφεύγονται πρακτικές δημιουργίας κενών ή μη χρηματοδοτούμενων θέσεων.
2. Σχετικά με τη διαδικασία γνωμοδότησης του Δ.Σ. (παρ. 4):
Προτείνεται να προβλεφθεί ρητά ότι το Διοικητικό Συμβούλιο έχει δικαίωμα προηγούμενης γνώμης ή έγκρισης πριν την υποβολή εισηγήσεων ή αποφάσεων του Διοικητή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, σε θέματα που άπτονται της γενικής πολιτικής, του στρατηγικού σχεδιασμού και της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.
Η πρόβλεψη αυτή ενισχύει τη θεσμική λειτουργία του οργάνου και εξασφαλίζει διαφάνεια, συλλογικότητα και έλεγχο στις κρίσιμες αποφάσεις.

#8 Σχόλιο Από Λυμπέρης Γιώργος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 11:46

«ζητείται από τον Διοικητή η γνώμη του Δ.Σ., τεκμαίρεται ότι αυτή είναι θετική μετά από
την παρέλευση άπρακτης αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή
του σχετικού αιτήματος προς αυτό.»

Το Δ.Σ. πρέπει να έχει δικαίωμα και
υποχρέωση να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει τις αποφάσεις
του Διοικητή τις οποίες μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι
σύμφωνες με χρηστή διοίκηση. Το παρόν νομοσχέδιο δίνει
υπερεξουσίες στον Διοικητή, καθώς πολλές πράξεις γίνονται
απλά και μόνο με απόφασή του. Πρέπει να περιγράφει και
η δυνατότητα του Δ.Σ. να ανακαλεί αποφάσεις του Διοικητή
(προφανώς με αιτιολόγηση).

#9 Σχόλιο Από Χ. Βενετόπουλος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 20:45

-Στην παρ. 1ι: Με δεδομένο ότι οι οργανικές θέσεις ορίζονται με τον παρόντα νόμο, το ΔΣ θα πρέπει να προτείνει στον Υπουργό την ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων και όχι να αποφασίζει.
-Στην παρ. 4: Το Δ.Σ. πρέπει να έχει δικαίωμα και υποχρέωση να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει τις αποφάσεις του Διοικητή τις οποίες μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι σύμφωνες με χρηστή διοίκηση.
Πρέπει να περιγράφει και η δυνατότητα του Δ.Σ. να ανακαλεί αποφάσεις του Διοικητή (με αιτιολόγηση).

#10 Σχόλιο Από ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΠΕΤΣΑΝΗ Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 23:00

1 (ι): Οι κενές οργανικές θέσεις ορίζονται από τον παρόντα νόμο. Το ΔΣ δε θα πρέπει να έχει τη δικαιοδοσία να αποφασίζει, αλλά μόνο να προτείνει στον Υπουργό την ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων .
4. : Το Δ.Σ. θα πρέπει να έχει δικαίωμα και υποχρέωση να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει αποφάσεις του Διοικητή τις οποίες μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι
σύμφωνες με τη χρηστή διοίκηση. Το παρόν νομοσχέδιο δίνει υπερβολικές εξουσίες στον Διοικητή, καθώς πολλές πράξεις γίνονται απλά και μόνο με απόφασή του. Πρέπει να περιγράφεται και η δυνατότητα του Δ.Σ. να ανακαλεί αιτιολογημένα αποφάσεις του Διοικητή.

#11 Σχόλιο Από Νάκκα Τσαμπίκα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 10:04

Στο 4, πρέπει να υπάρχει το δικαίωμα στο ΔΣ να ελέγχει και να ακυρώνει, με αιτιολόγηση, αποφάσεις του Διοικητή στις οποίες δεν συμφωνεί.

#12 Σχόλιο Από Κουκιάς Στέργος Παναγιώτς Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:18

Το ΔΣ πρέπει να έχει το δικαίωμα να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει (με αιτιολόγηση) τις αποφάσεις του Διοικητή. Το παρόν νομοσχέδιο δείχνει οτι πολλές πράξεις γίνονται απλά και μόνο με την απόφασή του Διοικητή.

#13 Σχόλιο Από Μανωλάκη Δέσποινα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:21

Το ΔΣ θα πρέπει να μπορεί να μην επικυρώνει αποφάσεις του Διοικητή, εάν δεν συμφωνεί με αυτές, μετά από αιτιολόγηση.

#14 Σχόλιο Από Ε.Ε.Ε.Κ.Ε Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:22

Η περ. ι της παρ. 1 πρέπει να αναδιατυπωθεί. Με δεδομένο ότι οι οργανικές θέσεις ορίζονται με τον παρόντα νόμο, το ΔΣ θα πρέπει να προτείνει στον Υπουργό την ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων και όχι να αποφασίζει.

#15 Σχόλιο Από Ε.Ε.Ε.Κ.Ε Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:24

Στην παρ. 4 πρέπει να προβλεφθεί ότι Το Δ.Σ. πρέπει να έχει δικαίωμα και
υποχρέωση να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει τις αποφάσεις του Διοικητή τις οποίες μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι σύμφωνες με χρηστή διοίκηση. Το παρόν νομοσχέδιο δίνει υπερεξουσίες στον Διοικητή, καθώς πολλές πράξεις γίνονται
απλά και μόνο με απόφασή του. Πρέπει να περιγράφει και η δυνατότητα του Δ.Σ. να ανακαλεί αποφάσεις του Διοικητή (προφανώς με αιτιολόγηση).

#16 Σχόλιο Από Περίανδρος Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:27

Άρθρο 14 Αρμοδιότητες Διοικητή και Υποδιοικητών

κ) ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. και υλοποίησης του ν. 4412/2016 (Α’ 147), έως του ποσού των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) ανά αριθμό λογαριασμού εξόδων και ανεξαρτήτως ποσού για τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες της Υ.Π.Α., ενώ δύναται να μεταβιβάζει την αρμοδιότητα του διατάκτη, για ορισμένου ύψους ή είδους δαπάνες, στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.. Για δαπάνες άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ εισηγείται αντίστοιχα στο Δ.Σ. της Υ.Π Α.,

Βάσει του άρθρου 10, Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου,
παράγραφο ζ) αξιολογεί τη σκοπιμότητα, και εγκρίνει τον τρόπο χρηματοδότησης και την εκτέλεση πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών, έργων και κάθε άλλης δαπάνης της Υ.Π.Α., κατά αριθμό λογαριασμού εξόδου του προϋπολογισμού, αν η καθαρή αξία του υπερβαίνει τα τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας,το διοικητικό συμβούλιο αξιολογεί και κρίνει κάθε δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκ.

Και επειδή, βάσει του άρθρου 8, Συγκρότηση και θητεία Διοικητικού Συμβουλίου

Το Δ.Σ. της Υ.Π.Α. αποτελείται από επτά (7) μέλη ως εξής:
α) τον Διοικητή της Υ.Π.Α., ως Πρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Α’,

β) τον Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας, ως Αντιπρόεδρο Α’, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Β’,

γ) τον Υποδιοικητή Αερολιμένων, ως Αντιπρόεδρο Β’ και

δ) τέσσερα (4) μέλη που επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους, ιδίως από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων.

ο ελεγκτικός μηχανισμός που αξιολογεί και κρίνει κάθε δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκ.
Δεν είναι ουσιαστικός.

Είτε θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα αυτόνομο supervisory board που θα ελέγχει τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου είτε η Διοίκηση δεν μπορεί να είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου!Δεν γίνετε να αποτελείται το διοικητικό συμβούλιο απο 3 άτομα της διοίκησης καθώς δεν μπορούνε να ελένχουν οι ίδιοι τον ευατό τους.

Επιπλέον θα πρέπει να τεθούν στόχοι με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από το Υπουργείο στην Διοίκηση, και θα πρέπει τουλάχιστον οι μισές απολαβές της Διοίκησης να ενταχτούν σε ένα καθεστώς επίτευξης στόχων (bonus). Κάθε χρόνο θα γίνεται απολογισμός και αξιολόγηση και θα καθορίζεται ο τελικός μισθός. Μόνο κατά αυτόν τον τρόπο μπορεί να μετριέται η αποδοτικότητα της Διοίκησης, η οποία θα συνδέεται άμεσα και με το Performance Plan της ΥΠΑ

#17 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:13

1ι) Με δεδομένο ότι οι οργανικές θέσεις ορίζονται με τον παρόντα νόμο, το ΔΣ θα πρέπει να προτείνει στον Υπουργό την ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων και όχι να αποφασίζει.
4) Το Δ.Σ. πρέπει να έχει δικαίωμα και υποχρέωση να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει τις αποφάσεις του Διοικητή τις οποίες μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι
σύμφωνες με χρηστή διοίκηση. Το παρόν νομοσχέδιο δίνει υπερεξουσίες στον Διοικητή, καθώς πολλές πράξεις γίνονται απλά και μόνο με απόφασή του. Πρέπει να περιγράφει και η δυνατότητα του Δ.Σ. να ανακαλεί αποφάσεις του Διοικητή
(προφανώς με αιτιολόγηση).

#18 Σχόλιο Από ΔΕΣΤΟΥΝΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 19:43

Το Δ.Σ. πρέπει να να ελέγχει και σε περίπτωση που κρίνει ότι οι αποφάσεις του Διοικητή δεν είναι σύμφωνες με τον σκοπό του οργανισμού να μπορεί ναακυ΄ρωσει αυτές και να αντιπροτείνει νέες που θα οδηγούν στην επίτευξη των στόχων του οργανισμού.
Η ενίσχυση των εξουσιών του Διοικητή (χωρίς κάποιο έλεγχο ή τη σύμφωνη γνώμη του ΔΣ) που περιέχονται στο παρόν νομοσχέδιο ενέχει τον κίνδυνο για μη χρηστή διοίκηση απο μέρους του.

#19 Σχόλιο Από ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΤΣΑΛΙΔΟΥ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 19:48

10.1.ι. Με δεδομένο ότι οι οργανικές θέσεις ορίζονται με τον παρόντα νόμο, το ΔΣ θα πρέπει να προτείνει στον Υπουργό την ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων και όχι να αποφασίζει.

10.4. : Το Δ.Σ. πρέπει να έχει δικαίωμα και υποχρέωση να ελέγχει και τυχόν να ακυρώνει τις αποφάσεις του Διοικητή τις οποίες μπορεί να κρίνει ότι δεν είναι
σύμφωνες με χρηστή διοίκηση. Το παρόν νομοσχέδιο δίνει υπερεξουσίες στον Διοικητή, καθώς πολλές πράξεις γίνονται απλά και μόνο με απόφασή του. Πρέπει να περιγράφει και τη δυνατότητα του Δ.Σ. να ανακαλεί αποφάσεις του Διοικητή
(προφανώς με αιτιολόγηση).