- Το Δ.Σ. της Υ.Π.Α. αποτελείται από επτά (7) μέλη ως εξής:
α) τον Διοικητή της Υ.Π.Α., ως Πρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Α’,
β) τον Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας, ως Αντιπρόεδρο Α’, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Β’,
γ) τον Υποδιοικητή Αερολιμένων, ως Αντιπρόεδρο Β’ και
δ) τέσσερα (4) μέλη που επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους, ιδίως από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων.
- Χρέη γραμματέα εκτελεί υπάλληλος της Υ.Π.Α., που ορίζεται με τον αναπληρωτή του με απόφαση του Προέδρου του Δ.Σ.
- Τα μέλη της περ. δ) επιλέγονται και ορίζονται για τριετή θητεία, η οποία δύναται να ανανεωθεί μία (1) μόνο φορά, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
- Με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 5062/2023 (Α’ 183), η θητεία των μελών του Δ.Σ. παρατείνεται μέχρι τον ορισμό και τη συγκρότηση νέου Δ.Σ. Εάν για οποιοδήποτε λόγο εκλείψει μέλος του Δ.Σ., το νέο μέλος διορίζεται για το υπόλοιπο της θητείας του προκατόχου του.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 8 Συγκρότηση και θητεία Διοικητικού Συμβουλίου"
#1 Σχόλιο Από ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 18:33
Αξιότιμε Υπουργέ ΥΠΟΜΕ κ. Χ Δήμα,
Στη παράγραφο 1,δ) αναφέρεται ότι : «δ) τέσσερα (4) μέλη που επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους, ιδίως από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων.»
Με βάση την εμπειρία μας στην ΥΠΑ, αλλά και τις γνώσεις μας σε Διεθνείς και Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και σύμφωνα με τα best practices, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι για να επιτευχθεί η ανεξαρτησία και να εξαλειφθεί ο διορισμός ακατάλληλων η/και στερούμενων προσόντων και εμπειρίας προσώπων, χρειάζεται να θεσπιστούν συγκεκριμένα προσόντα και κριτήρια για την επιλογή τους. Η Γενική αναφορά από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων δεν εξασφαλίζει το ζητούμενο.
Παύλος Ι. Ασημακόπουλος
Ηλεκτρονικός ATSEP, M.Sc.
Θεολόγος ΕΚΠΑ
#2 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΑ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 11:27
Άρθρο 8.1.δ: δυο (2) μέλη που επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους, ιδίως από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων και δύο (2) εκπρόσωποι των εργαζομένων που από το προσωπικό – ένας από τον τομέα της αεροναυτιλίας και ένας από τον τομέα των αερολιμένων.
Αιτιολόγηση: Ανάλογες προβλέψεις υπάρχουν στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου όπως στον ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΑΕΙ. Η απουσία θεσμικής φωνής των εργαζομένων υποβαθμίζει τη διαφάνεια, τη δημοκρατικότητα και τη λογοδοσία του Δ.Σ. Θα μπορούσε να συμμετέχει τουλάχιστον ένας (1) εκπρόσωπος των εργαζομένων.
#3 Σχόλιο Από Δαλάτσης Δημήτριος Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 20:06
Για μένα θα πρέπει κάποιο από τα τέσσερα μέλη του ΔΣ να είναι και ένας τουλάχιστον εκπρόσωπος των εργαζομένων. Πρέπει οι εργαζόμενοι να έχουν φωνή μέσα στο ΔΣ ώστε να ακούγονται οι απόψεις τους.
#4 Σχόλιο Από ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 13:31
Για τη διασφάλιση της θεσμικής ισορροπίας και της διοικητικής ανεξαρτησίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, προτείνεται η συμμετοχή εκπροσώπου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ως τακτικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου.
Η συμμετοχή αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αποτελούν τον επιχειρησιακό πυρήνα της Υ.Π.Α. και φέρουν την κύρια ευθύνη για την ασφάλεια και την αποδοτικότητα της εναέριας κυκλοφορίας. Αντίστοιχη πρακτική εφαρμόζεται και σε άλλους δημόσιους οργανισμούς, όπου εκπρόσωποι επαγγελματικών ομάδων συμμετέχουν στα Διοικητικά Συμβούλια (π.χ. εκπρόσωποι ιατρών στα Δ.Σ. νοσοκομείων).
Ενδεικτικά, μπορεί να προβλεφθεί ότι ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ (ή άλλος νόμιμα ορισμένος εκπρόσωπος) συμμετέχει ως τακτικό μέλος του Δ.Σ., με πλήρη δικαιώματα ψήφου.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η επιλογή όλων των μελών του Δ.Σ. αποκλειστικά από τον Υπουργό ενδέχεται να υπονομεύσει την απαιτούμενη διοικητική και λειτουργική ανεξαρτησία της Υ.Π.Α., όπως αυτή προβλέπεται από το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο (Κανονισμός (ΕΕ) 2018/1139 και σχετικές απαιτήσεις EASA για την ανεξαρτησία των εθνικών αρχών πολιτικής αεροπορίας).
#5 Σχόλιο Από Β. Αμανατιαδης Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 17:08
Θα πρέπει να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των Ελεγκτών Εναέρια Κυκλοφορίας (EEK),
όπως συμμετέχει εκπρόσωπος των γιατρών στα Νοσοκομεία κτλ κτλ.
Είναι κάτι σχεδόν αυτονόητο!..το ότι πρέπει να συμμετέχει εκπρόσωπος
του κλάδου με την μεγαλύτερη ίσως καθημερινή ΠΡΑΚΤΙΚΗ εμπειρία,
κατάρτιση και ευθύνη,
στον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων.
Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ πολύ πιθανόν να θεωρηθεί πως υπονομεύει/ακυρώνει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ…
#6 Σχόλιο Από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΤΟΥΡΑΣ Στις 7 Οκτώβριος, 2025 @ 00:21
Θα πρέπει να ορίζεται ρητά πως τουλάχιστον ένα μέλος θα πρέπει να είναι εργαζόμενος από τον Κλάδο ΕΕΚ, τον πολυπληθέστερο Κλάδο της ΥΠΑ με έργο προεξάρχον στη Διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας που είναι μια από τις πιο σημαντικές αποστολές της ΥΠΑ. Προτείνεται ο εκάστοτε, νόμιμα εκλεγμένος μέσω Αρχαιρεσιών, Πρόεδρος του ΔΣ ΕΕΕΚΕ. Έτσι εξασφαλίζεται συγχρόνως πως το μέλος αυτό χαίρει της εκτίμησης και εμπιστοσύνης της πλειοψηφίας των εργαζομένων στον Κλάδο ΕΕΚ.
#7 Σχόλιο Από ΗΛΙΑΣ ΛΑΡΧΑΝΙΔΗΣ Στις 7 Οκτώβριος, 2025 @ 17:55
Συμφωνω με σχολιο Βασιλη Αμανατιαδη
#8 Σχόλιο Από Μ.Κ. Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 09:55
Άρθρο 8, παρ. 1δ: Ένα από τα μέλη του ΔΣ να είναι εκπρόσωπος των ΕΕΚ, που αποτελεί τον κλάδο με τους περισσότερους υπαλλήλους, οι οποίοι εκτελούν το πιο σημαντικό έργο στις αερομεταφορές και έχουν πλήρη επίγνωση των εκάστοτε συνθηκών.
#9 Σχόλιο Από Σταμάτιος Παυλούς Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 14:52
1δ) Πρέπει να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΕΕΚ, όπως συμμετέχει εκπρόσωπος των γιατρών στα νοσοκομεία. Μπορεί να οριστεί ότι θα είναι άμισθο μέλος του Δ.Σ. ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, ως εκπρόσωπος της Αεροναυτιλίας. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#10 Σχόλιο Από Χ. Βενετόπουλος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 20:38
Πρέπει να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΕΕΚ, όπως συμμετέχει εκπρόσωπος των γιατρών στα νοσοκομεία. Μπορεί να οριστεί ότι θα είναι άμισθο μέλος του Δ.Σ. ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, ως εκπρόσωπος της Αεροναυτιλίας. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ ενδέχεται να υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#11 Σχόλιο Από gthomakos Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 20:48
Να προβλεφθει και η συμμετοχή στο ΔΣ εκπρόσωπου των ΕΕΚ. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#12 Σχόλιο Από Τιμολέων Χριστοδούλου Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 08:25
Στο Διοικητικό και Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα πρέπει να συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΕΕΕΚΕ. Έτσι γίνεται και σε άλλους δημόσιους φορείς.
#13 Σχόλιο Από Νάκκα Τσαμπίκα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 10:00
Στο 1δ, πρέπει να υπάρχει μέσα στο ΔΣ ένας εκπρόσωπος των ΕΕΚ.
#14 Σχόλιο Από Κουκιάς Στέργος Παναγιώτς Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 10:37
Στο ΔΣ πρέπει να μετέχει εκπρόσωπος των ΕΕΚ , η επιλογή αυτή υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#15 Σχόλιο Από Μανωλάκη Δέσποινα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:20
Στο ΔΣ πρέπει οπωσδήποτε να μετέχει ένας εκπρόσωπος ΕΕΚ, καθώς σε άλλη περίπτωση μπορεί να υπονομευθεί η διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#16 Σχόλιο Από Δημήτριος Παπαδημητρίου Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:32
Πρέπει να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΕΕΚ, όπως συμμετέχει εκπρόσωπος των γιατρών στα νοσοκομεία. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#17 Σχόλιο Από Δάνα Δανάη Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 11:36
Να προβλεφθεί και η συμμετοχή στο ΔΣ εκπρόσωπου των ΕΕΚ. Η επιλογή όλων των μελών του ΔΣ απο τον Υπουργό μόνο υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#18 Σχόλιο Από Ε.Ε.Ε.Κ.Ε Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:20
Στην περ. δ. της παρ. 1 πρέπει να προβλεφθεί η παρουσία εκπροσώπων των εργαζομένων στο ΔΣ. Στα πρότυπα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ θα πρέπει ένα μέλος του Δ.Σ να εκπροσωπεί τους Ε.Ε.Κ. Μπορεί να οριστεί ότι θα είναι άμισθο μέλος
του Δ.Σ. ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, ως εκπρόσωπος της Αεροναυτιλίας. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#19 Σχόλιο Από Περίανδρος Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:26
Άρθρο 14 Αρμοδιότητες Διοικητή και Υποδιοικητών
κ) ενεργεί ως διατάκτης επί όλων των πράξεων εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Υ.Π.Α. και υλοποίησης του ν. 4412/2016 (Α’ 147), έως του ποσού των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) ανά αριθμό λογαριασμού εξόδων και ανεξαρτήτως ποσού για τις πάγιες λειτουργικές δαπάνες της Υ.Π.Α., ενώ δύναται να μεταβιβάζει την αρμοδιότητα του διατάκτη, για ορισμένου ύψους ή είδους δαπάνες, στους Υποδιοικητές της Υ.Π.Α., και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υ.Π.Α.. Για δαπάνες άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ εισηγείται αντίστοιχα στο Δ.Σ. της Υ.Π Α.,
Βάσει του άρθρου 10, Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου,
παράγραφο ζ) αξιολογεί τη σκοπιμότητα, και εγκρίνει τον τρόπο χρηματοδότησης και την εκτέλεση πάσης φύσεως δαπανών λειτουργίας, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών, έργων και κάθε άλλης δαπάνης της Υ.Π.Α., κατά αριθμό λογαριασμού εξόδου του προϋπολογισμού, αν η καθαρή αξία του υπερβαίνει τα τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ, πλέον φόρου προστιθέμενης αξίας,το διοικητικό συμβούλιο αξιολογεί και κρίνει κάθε δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκ.
Και επειδή, βάσει του άρθρου 8, Συγκρότηση και θητεία Διοικητικού Συμβουλίου
Το Δ.Σ. της Υ.Π.Α. αποτελείται από επτά (7) μέλη ως εξής:
α) τον Διοικητή της Υ.Π.Α., ως Πρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Α’,
β) τον Υποδιοικητή Αεροναυτιλίας, ως Αντιπρόεδρο Α’, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο Β’,
γ) τον Υποδιοικητή Αερολιμένων, ως Αντιπρόεδρο Β’ και
δ) τέσσερα (4) μέλη που επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους, ιδίως από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων.
ο ελεγκτικός μηχανισμός που αξιολογεί και κρίνει κάθε δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκ.
Δεν είναι ουσιαστικός.
Είτε θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα αυτόνομο supervisory board που θα ελέγχει τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου είτε η Διοίκηση δεν μπορεί να είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου!Δεν γίνετε να αποτελείται το διοικητικό συμβούλιο απο 3 άτομα της διοίκησης καθώς δεν μπορούνε να ελένχουν οι ίδιοι τον ευατό τους.
Επιπλέον θα πρέπει να τεθούν στόχοι με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από το Υπουργείο στην Διοίκηση, και θα πρέπει τουλάχιστον οι μισές απολαβές της Διοίκησης να ενταχτούν σε ένα καθεστώς επίτευξης στόχων (bonus). Κάθε χρόνο θα γίνεται απολογισμός και αξιολόγηση και θα καθορίζεται ο τελικός μισθός. Μόνο κατά αυτόν τον τρόπο μπορεί να μετριέται η αποδοτικότητα της Διοίκησης, η οποία θα συνδέεται άμεσα και με το Performance Plan της ΥΠΑ
#20 Σχόλιο Από Δ. Γιουρέλη Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 17:02
Στην περ. δ. της παρ. 1 πρέπει να προβλεφθεί η παρουσία εκπροσώπων των εργαζομένων στο ΔΣ. Να υπάρχει ένας εκπρόσωπος των Ε.Ε.Κ στο Δ.Σ ως εκπρόσωπος της Αεροναυτιλίας που μπορεί να οριστεί ότι θα είναι ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ.
#21 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:11
δ) Πρέπει να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΕΕΚ, όπως συμμετέχει εκπρόσωπος των γιατρών στα νοσοκομεία. Μπορεί να οριστεί ότι θα είναι άμισθο μέλος του Δ.Σ. ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, ως εκπρόσωπος της Αεροναυτιλίας. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της
ΥΠΑ.
#22 Σχόλιο Από Ραφαηλία Μαλατέστα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:49
1.δ) Είναι απαραίτητη η συμμετοχή εκπροσώπου ΕΕΚ στο ΔΣ.
#23 Σχόλιο Από ΔΕΣΤΟΥΝΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 19:32
Πρέπει οπωσδήποτε να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΕΕΚ.
Σε περίπτωση που η επιλογή όλων των μελών του ΔΣ γίνεται από τον ίδιο τον Υπουργό δεν μπορούμε να μιλάμε διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.
#24 Σχόλιο Από ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΤΣΑΛΙΔΟΥ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 19:43
8.1.δ. Πρέπει να μετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΕΕΚ, όπως συμμετέχει εκπρόσωπος σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Μπορεί να οριστεί ότι θα είναι άμισθο μέλος του Δ.Σ. ο εκάστοτε Πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, ως εκπρόσωπος της Αεροναυτιλίας. Η επιλογή από τον Υπουργό όλων των μελών του ΔΣ υπονομεύει την διοικητική ανεξαρτησία της ΥΠΑ.