- Πόροι της Υ.Π.Α. είναι:
α) η ετήσια επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και το εθνικό ή συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,
β) οι χρηματοδοτήσεις που λαμβάνει από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή από διεθνείς οργανισμούς,
γ) οι παροχές που λαμβάνει από χαριστική αιτία,
δ) τα έσοδα που προέρχονται από κάθε είδους επιβαλλόμενο τέλος, όπως ιδίως:
δα) τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής που αποδίδονται από τον EUROCONTROL,
δβ) τα τέλη χρήσεως αερολιμένων,
δγ) τα τέλη εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων,
δδ) τα τέλη αναχωρούντων επιβατών,
δε) τα τέλη ασφάλειας,
ε) τα έσοδα που προέρχονται από κάθε είδους καταπτώσεις εγγυήσεων, παράβολα ή ειδικές φορολογικές επιβαρύνσεις,
στ) τα δίδακτρα ή άλλα έσοδα από την εκπαιδευτική δραστηριότητά της, από την παροχή τεχνογνωσίας ή την άσκηση συμβουλευτικής δραστηριότητας,
ζ) τα έσοδα από την εκμετάλλευση, παραχώρηση και εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από μισθώματα κινητής και ακίνητης περιουσίας, τόκους από κεφάλαια, από την εκμίσθωση ή υπομίσθωση ή μίσθωση προς κάθε είδους εκμετάλλευση χώρων αερολιμένων, εγκαταστάσεων, οικοπέδων, γηπέδων ή μέρους αυτών,
η) τα έσοδα από την παροχή κάθε είδους υπηρεσιών, τεχνικής εξυπηρέτησης ή διευκόλυνσης, και
θ) τα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης εγκαταστάσεων αερολιμένων.
- Στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάθε έτους, εγγράφεται πίστωση ως επιχορήγηση στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη των τακτικών αποδοχών του προσωπικού της.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 6 Πόροι Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας"
#1 Σχόλιο Από Βλάσιος Δαγρές Στις 26 Σεπτέμβριος, 2025 @ 14:59
Η πρόβλεψη για ποικιλία πόρων της ΥΠΑ ενισχύει την οικονομική της αυτοτέλεια και τη δυνατότητα αξιοποίησης ευρωπαϊκών και διεθνών χρηματοδοτήσεων. Σημαντικό είναι να διασφαλιστεί η σταθερή επιχορήγηση για τις τακτικές αποδοχές του προσωπικού, ώστε να υπάρχει συνέχεια στη λειτουργία. Παράλληλα, τα έσοδα από τέλη και λοιπές δραστηριότητες πρέπει να επανεπενδύονται κατά προτεραιότητα στη βελτίωση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας και στην επιχειρησιακή επάρκεια του προσωπικού.
#2 Σχόλιο Από Αρετή Θεοδοσοπούλου Στις 29 Σεπτέμβριος, 2025 @ 14:04
Οι πόροι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δεν ταυτίζονται με το ν. 4427/2016 όπως διαμορφώθηκε με το ν. 4757/2020 και την προσθήκη του αρθρ.6Α. Για παράδειγμα, στον ν. 4757/2020 αναφέρεται «…..κάθε είδους εκμετάλλευση χώρων αεροδρομίων και υδατοδρομίων»
#3 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 13:53
Ως πόρος της ΥΠΑ από τα ΤΕΑΑ δηλ. τέλη εκσυχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων είναι ασήμαντος, καθότι το μεγάλο μέρος των ΤΕΑΑ το έχει πάρει η ΑΠΑ.
Η ΥΠΑ εισπράττει μόνο το 90% από τα μη παραχωρημένα αεροδρόμια που είναι και τα μικρότερα σε κίνηση και επί πλέον από τον Οκτώβριο του 2024 το τέλος από 12 ευρώ πήγε 3 ευρώ.
Προτείνεται στον κ. Υπουργό να δει με μεγαλύτερη ευαισθησία το θέμα τόσο για την οικονομική ευρωστία του ΝΠΔΔ καθώς και για την βιωσιμότητα του.
Δεν είναι δυνατόν από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου που το λειτουργεί η ΥΠΑ και στοιχίζει περίπου 9.000.000 το χρόνο από τα ΤΕΑΑ να παίρνει η ΑΠΑ ΤΟ 35% και η ΥΠΑ μηδέν.
#4 Σχόλιο Από ΤΖΕΝΗ ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ Στις 1 Οκτώβριος, 2025 @ 12:13
Το μοίρασμα των εσόδων από eurocontrol για χορήγηση επιδομάτων στο προσωπικό της ΥΠΑ πρέπει να λάβει τέλος. Το προσωπικό αμείβεται όπως το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και τα έσοδα αυτά προορίζονται για αγορά/αναβάθμιση εξοπλισμού. Δε νοείται να αδειάζουν τα ταμεία για να χρυσοπληρώνονται κάποιοι, ιδίως διοικητικοί υπάλληλοι που κάνουν δουλειά γραφείου, πολύ χαμηλότερων απαιτήσεων και πίεσης συγκριτικά με άλλους φορείς του Δημοσίου. Με αυτή τη λογική να μοιράζονται και τα έσοδα από φόρους στο προσωπικό του ΥΠΕΘΟΟ. Τα έσοδα του κράτους προορίζονται για το κράτος κι όχι για τσέπες λίγων ελίτ.
#5 Σχόλιο Από Γιώργος Στις 2 Οκτώβριος, 2025 @ 14:23
Η παρ. 2 του άρθρου 6 να τροποποιηθεί ως εξής: «Στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάθε έτους, εγγράφεται πίστωση ως επιχορήγηση στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη των τακτικών αποδοχών του προσωπικού της και μέρους των λειτουργικών της εξόδων.».
Θεωρούμε απαραίτητη την προσθήκη της φράσης «και μέρους των λειτουργικών της εξόδων» προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των αποζημιώσεων σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων καθώς και λειτουργικών δαπανών που δεν θα μπορούν να αντιμετωπισθούν από ίδια έσοδα της ΥΠΑ.
#6 Σχόλιο Από ΕΥΤΥΧΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ Στις 2 Οκτώβριος, 2025 @ 14:46
Η παρ. 2 του άρθρου 6 να τροποποιηθεί ως εξής: «Στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάθε έτους, εγγράφεται πίστωση ως επιχορήγηση στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη των τακτικών αποδοχών του προσωπικού της και μέρους των λειτουργικών της εξόδων.». Θεωρούμε απαραίτητη την προσθήκη της φράσης «και μέρους των λειτουργικών της εξόδων» προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των αποζημιώσεων σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων καθώς και λειτουργικών δαπανών που δεν θα μπορούν να αντιμετωπισθούν από ίδια έσοδα της ΥΠΑΣτην ίδια παράγραφο να προστεθεί δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Ειδικά για το πρώτο έτος λειτουργίας της Υ.Π.Α. ως ν.π.δ.δ. τυχόν εκκρεμείς υποχρεώσεις, καθώς και πιστώσεις που είχαν εγγραφεί στο προηγούμενο οικονομικό έτος έναντι εσόδων της Υ.Π.Α και δεν είχε καταστεί εφικτή η ανάληψή τους, καλύπτονται με επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν μεταφοράς ισόποσης πίστωσης από το αποθεματικό της παρ.8 του αρ.59 του ν.4270/2014.».
Θεωρούμε ότι η προσθήκη του εν λόγω εδαφίου είναι απαραίτητη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ύπαρξη εσόδων για την πληρωμή των εν λόγω δαπανών δεδομένου ότι οι εν λόγω πιστώσεις που είχαν εγγραφεί ή από την αρχή του οικονομικού έτους (με την ψήφιση του προϋπολογισμού της ΥΠΑ) ή κατά τη διάρκεια του έτους σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 74 του ν.4270/2014, προέρχονται από ίδια έσοδα της ΥΠΑ.
#7 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:06
Άρθρο 6 παρ.2: Η παρ. 2 του άρθρου 6 να τροποποιηθεί ως εξής: «Στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάθε έτους, εγγράφεται πίστωση ως επιχορήγηση στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη των τακτικών αποδοχών του προσωπικού της και μέρους των λειτουργικών της εξόδων.».
Θεωρούμε απαραίτητη την προσθήκη της φράσης «και μέρους των λειτουργικών της εξόδων» προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των αποζημιώσεων σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων καθώς και λειτουργικών δαπανών που δεν θα μπορούν να αντιμετωπισθούν από ίδια έσοδα της ΥΠΑ.
Στην ίδια παράγραφο να προστεθεί δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Ειδικά για το πρώτο έτος λειτουργίας της Υ.Π.Α. ως ν.π.δ.δ. τυχόν εκκρεμείς υποχρεώσεις, καθώς και πιστώσεις που είχαν εγγραφεί στο προηγούμενο οικονομικό έτος έναντι εσόδων της Υ.Π.Α και δεν είχε καταστεί εφικτή η ανάληψή τους, καλύπτονται με επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν μεταφοράς ισόποσης πίστωσης από το αποθεματικό της παρ.8 του αρ.59 του ν.4270/2014.».
Θεωρούμε ότι η προσθήκη του εν λόγω εδαφίου είναι απαραίτητη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ύπαρξη εσόδων για την πληρωμή των εν λόγω δαπανών δεδομένου ότι οι εν λόγω πιστώσεις που είχαν εγγραφεί ή από την αρχή του οικονομικού έτους (με την ψήφιση του προϋπολογισμού της ΥΠΑ) ή κατά τη διάρκεια του έτους σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 74 του ν.4270/2014, προέρχονται από ίδια έσοδα της ΥΠΑ.
#8 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:08
Άρθρο 6 παρ.2
να προστεθεί δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Ειδικά για το πρώτο έτος λειτουργίας της Υ.Π.Α. ως ν.π.δ.δ. τυχόν εκκρεμείς υποχρεώσεις, καθώς και πιστώσεις που είχαν εγγραφεί στο προηγούμενο οικονομικό έτος έναντι εσόδων της Υ.Π.Α και δεν είχε καταστεί εφικτή η ανάληψή τους, καλύπτονται με επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν μεταφοράς ισόποσης πίστωσης από το αποθεματικό της παρ.8 του αρ.59 του ν.4270/2014.».
Θεωρούμε ότι η προσθήκη του εν λόγω εδαφίου είναι απαραίτητη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ύπαρξη εσόδων για την πληρωμή των εν λόγω δαπανών δεδομένου ότι οι εν λόγω πιστώσεις που είχαν εγγραφεί ή από την αρχή του οικονομικού έτους (με την ψήφιση του προϋπολογισμού της ΥΠΑ) ή κατά τη διάρκεια του έτους σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 74 του ν.4270/2014, προέρχονται από ίδια έσοδα της ΥΠΑ.
#9 Σχόλιο Από ΔΑΡΣΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:12
Άρθρο 10 παρ.4:
Ο κανόνας που τίθεται με την ανωτέρω διάταξη: i) Αντιβαίνει στο γενικό κανόνα του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας περί των προθεσμιών, τις οποίες ορίζει ως ενδεικτικές για τη Διοίκηση και αποκλειστικές μόνο όταν ρητά αναφέρονται ως τέτοιες. Εδώ η γενική αναφορά σε αποκλειστική προθεσμία 30 ημερών γίνεται χωρίς οριοθέτηση, ερχόμενη έτσι σε αντίθεση με τον ανωτέρω γενικό κανόνα, ο οποίος θεωρούμε πως είναι επαρκής, απεικονίζει μια γενικότερη διοικητική αρχή και δεν χρειάζεται κρίνεται σκόπιμη εν προκειμένω η ανατροπή του. ii) Η σιωπή της διοίκησης συνεπάγεται στο διοικητικό δίκαιο άρνηση ικανοποίηση αιτήματος και μη παραγωγή περαιτέρω έννομων συνεπειών. Ο αντίστροφος κανόνας που τίθεται εδώ, δηλαδή η τεκμαιρόμενη θετική εισήγηση του ΔΣ σε περίπτωση σιωπής, μπορεί να επιφέρει έννομες συνέπειες, αφού δεν θα έχει προηγηθεί έλεγχος νομιμότητας και σκοπιμότητας.
#10 Σχόλιο Από χορταρια χρυσουλα Στις 3 Οκτώβριος, 2025 @ 09:12
Nα τροποποιηθεί Η παρ. 2 του άρθρου 6 ως εξής: «Στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάθε έτους, εγγράφεται πίστωση ως επιχορήγηση στην Υ.Π.Α. για την κάλυψη των τακτικών αποδοχών του προσωπικού της και μέρους των λειτουργικών της εξόδων.».
Θεωρείται απαραίτητη την προσθήκη της φράσης «και μέρους των λειτουργικών της εξόδων» προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των αποζημιώσεων σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων καθώς και λειτουργικών δαπανών που δεν θα μπορούν να αντιμετωπισθούν από ίδια έσοδα της ΥΠΑ.
#11 Σχόλιο Από ΒΛΑΣΙΟΣ ΔΑΓΡΕΣ Στις 6 Οκτώβριος, 2025 @ 13:27
Πριν από την έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, είναι αναγκαία η εκπόνηση αναλυτικής χρηματοοικονομικής μελέτης βιωσιμότητας.
Η μελέτη θα πρέπει να προσδιορίσει:
• τους σταθερούς και μεταβλητούς πόρους της Υ.Π.Α.,
• το ελάχιστο απαιτούμενο κεφάλαιο εκκίνησης,
• τα περιουσιακά στοιχεία που θα μεταφερθούν ή παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας,
• καθώς και τον μηχανισμό διασφάλισης ρευστότητας για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών κατά τη μεταβατική περίοδο.
Η απουσία τέτοιας πρόβλεψης ενδέχεται να οδηγήσει σε δημοσιονομική αστάθεια ή ανεπαρκή λειτουργική επάρκεια της Υ.Π.Α. στο αρχικό στάδιο εφαρμογής του νέου καθεστώτος.
Για τον λόγο αυτό, προτείνεται η θεσμοθέτηση μεταβατικού μηχανισμού χρηματοδότησης, μέσω στοχευμένης κρατικής επιχορήγησης, έως ότου διασφαλιστεί η πλήρης οικονομική αυτοτέλεια και βιωσιμότητα του φορέα.
#12 Σχόλιο Από Ευθυμίου Άλκης Στις 7 Οκτώβριος, 2025 @ 19:04
Η απαρίθμηση πηγών εσόδων δεν είναι αρκετή για τη λειτουργία ενός σύγχρονου παρόχου υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Απαιτείται εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας και καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων πριν από την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας υπό τη νέα μορφή.
#13 Σχόλιο Από Χ. Βενετόπουλος Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 20:29
Πριν την έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ πρέπει να προηγηθεί εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας, η οποία, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να καθορίσει σαφώς ποσοτικά τους αναγκαίους πόρους, το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούνται να παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας του ΝΠΔΔ.
#14 Σχόλιο Από gthomakos Στις 8 Οκτώβριος, 2025 @ 20:43
Πριν την έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ πρέπει να προηγηθεί εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας, η οποία, μεταξύ άλλων, να καθορίσει σαφώς ποσοτικά τους αναγκαίους πόρους, το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούνται να παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας του ΝΠΔΔ.
#15 Σχόλιο Από Κουκιάς Στέργος Παναγιώτς Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 10:33
Πριν την έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ θα πρέπει να προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας, η οποία θα καθορίσει σαφώς ποσοτικά τους αναγκαίους πόρους, το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούνται να παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας του ΝΠΔΔ.
#16 Σχόλιο Από Μανωλάκη Δέσποινα Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 10:39
Πριν την έναρξη της λειτουργίας ης ΥΠΑ, ως ΝΠΔΔ, είναι απαραίτητος ο καθορισμός των αναγκαίων πόρων, του απαιτούμενου κεφαλαίου κίνησης κλπ.
#17 Σχόλιο Από Χριστίνα Χ. Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 13:58
Θα πρέπει να γίνει μελέτη βιωσιμότητας του ΝΠΔΔ καθώς μπορεί να φαίνονται πολλοί οι πόροι για τα έσοδά του, όμως τα έξοδα της αεροναυτιλίας και των αεροδρομίων είναι τεράστια. Επιπλέον, ενώ δε συμβάλλουν όλοι οι πόροι το ίδιο, όλα τα χρήματα φαίνεται να χρησιμοποιούνται για την κάλυψη διαφορετικών κατηγοριών εξόδων και όχι μόνο για τα έξοδα που τους αντιστοιχούν. Δεν είναι λοιπόν απίθανο σε 3-4 χρόνια να μην φτάνουν τα έσοδα. Θα πρέπει λοιπόν να εξασφαλιστούν όλοι οι υπηρετούντες υπάλληλοι και να γίνει ένας προγραμματισμός ώστε σταδιακά τα έσοδα κάθε πόρου να χρησιμοποιούνται για τα αντίστοιχα έξοδα. Είναι σημαντικό να αποχωρήσει η ΥΠΑ από τα κόστη που βαρύνουν τα παραχωρημένα αεροδρόμια και να αναλάβουν οι ιδιωτικοί φορείς τα έξοδά τους (πχ. συντηρήσεις a/c, υδραυλικά, κλπ). Και πάλι με την εξασφάλιση των υπηρετούντων υπαλλήλων μέχρι τη συνταξιοδότησή τους.
#18 Σχόλιο Από Ε.Ε.Ε.Κ.Ε Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:13
Πριν την έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ πρέπει να προηγηθεί εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας, η οποία, μεταξύ άλλων, να καθορίσει σαφώς ποσοτικά τους αναγκαίους πόρους, το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούνται να παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας του ΝΠΔΔ.
#19 Σχόλιο Από Δ. Γιουρέλη Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 16:58
Πριν την έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ και για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά της πρέπει να προηγηθεί εκπόνηση σχετικής μελέτης, η οποία, μεταξύ άλλων, να καθορίσει σαφώς ποσοτικά τους αναγκαίους πόρους, το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούνται να παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας του ΝΠΔΔ.
#20 Σχόλιο Από ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:10
1) Πριν την έναρξη λειτουργίας της ΥΠΑ ως ΝΠΔΔ πρέπει να προηγηθεί εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας, η οποία, μεταξύ άλλων, να καθορίσει σαφώς ποσοτικά τους αναγκαίους πόρους, το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης καθώς και τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούνται να παραχωρηθούν κατά την έναρξη λειτουργίας του ΝΠΔΔ.
#21 Σχόλιο Από Αθ. Δραχαλίβας Στις 9 Οκτώβριος, 2025 @ 18:59
Στην παράγραφο 1 Προσθήκη σχετικής υποπαραγράφου:
δε) Τα τέλη ΑμεΑ.