- Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών - https://www.opengov.gr/yme -

ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ   Άρθρο 1 Σκοπός

 

Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και η εναρμόνισή της με τις εθνικές και ενωσιακές κανονιστικές διατάξεις περί παροχής, οργάνωσης και ανάπτυξης υπηρεσιών διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτιλίας και περί διαχείρισης αεροδρομίων, καθώς και με τα διεθνή πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές, έτσι ώστε να διατηρείται υψηλό το επίπεδο ασφαλείας της πολιτικής αεροπορίας, μέσω της ομοιόμορφης εφαρμογής των σχετικών πρωτοκόλλων ασφαλείας.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ   Άρθρο 1 Σκοπός"

#1 Σχόλιο Από Γ. Τσιφτσίδης Στις 30 Σεπτέμβριος, 2025 @ 13:25

Ένα ακόμη ανεφάρμοστο νομοσχέδιο που διακρίνεται από προχειρότητα και καμία ανταπόκριση με την πραγματικότητα. Δημιουργεί ένα πληθωρικό οργανισμό δημιουργώντας σωστά Γενικές Διευθύνσεις για τις Επιχειρησιακές μονάδες, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί και Γενική Διεύθυνση για τις υποστηρικτικές υπηρεσίες: οικονομική διαχείριση, ανθρώπινο δυναμικό, νομική και τεχνική υποστήριξη κλπ, με ένα σύνολο 1028 ατόμων (ΕΕΚ 767).
Δεν λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι το Α/Δ Ηρακλείου σύντομα θα κλείσει αλλά κυρίως την πρόθεση της πολιτείας να παραχωρήσει και τα υπόλοιπα 24 αεροδρόμια. Τι θα γίνει όλο αυτό το προσωπικό;
Τελικά φαίνεται ότι κύριος στόχος του νομοσχεδίου είναι να νομιμοποιηθούν σαν δικαιούχοι φορείς, των ποσών από τα τέλη διαδρομής και τερματικής περιοχής που καταβάλλονται από τους χρήστες του εναέριου χώρου και αποδίδονται μέσω EUROCONTROL, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (Ε.Μ.Υ.) ως φορέας παροχής υπηρεσιών μετεωρολογίας, η Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) και το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ), ως αρμόδιοι φορείς παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης, ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) και λοιποί φορείς, εφόσον αυτοί εντάσσονται στις προβλέψεις του σχετικού κανονιστικού πλαισίου και αποτελούν μέρος της εθνικής βάσης κόστους τελών διαδρομής.