• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.' | 23 Νοεμβρίου 2023, 21:20
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    1. Τροποποίηση παραγράφου 2 ως εξής: Για τη λειτουργία του Μηχανισμού, χρησιμοποιούνται τα πτητικά μέσα: α) που αποκτώνται από το Δημόσιο, στο πλαίσιο εφαρμογής και λειτουργίας του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ) της παρ. 6 και β) του Π.Σ., τα οποία διατίθενται για τη διενέργεια των σχετικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με την παρ. 4, καθώς και οι υπηρεσίες που μισθώνονται σύμφωνα με τις περ. α) και β) της παρ. 1 του άρθρου 9. Επιπρόσθετα, σε συντονισμό με το ΓΕΕΘΑ, το ΓΕΑ και το ΓΕΣ, χρησιμοποιούνται τα πτητικά μέσα α) της παρ. 2 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Φ290/12/163819 Σ.2265/26.11.2015 κοινής απόφασης των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 2758) και β) που είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Υγείας. Γενικά, στις αεροδιακομιδές εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Υ4β/9239/20.9.1994 απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β’ 727). Αιτιολογικό Σχολίου: Ο Μηχανισμός αφορά στα μέσα που αποκτώνται από το Δημόσιο, στο πλαίσιο εφαρμογής και λειτουργίας του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ), καθώς και στα εναέρια μέσα του ΠΣ. Αυτά είναι τα μέσα, στα οποία ασκεί επιχειρησιακό έλεγχο ο μηχανισμός. Όσον αφορά στα μέσα που διατίθενται από τις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως και αυτά που αποτελούν ιδιοκτησία του ΕΚΑΒ (της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος), ο επιχειρησιακός έλεγχος και η προτεραιοποίηση τους γίνεται από τις ΕΔ, σε συντονισμό με το ΕΚΑΒ. Επισημαίνεται ότι τα εν λόγω εναέρια μέσα εκτελούν αεροδιακομιδές σε νησιά της Χώρας μας, ημέρα και νύκτα, αποστολές δηλαδή που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του Μηχανισμού, ο οποίος αφορά σε αεροδιακομιδές μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε ηπειρωτικό χώρο, ενώ για την εμπλοκή του σε περιπτώσεις αεροδιακομιδών σε νησιά, όποτε και εάν απαιτηθεί και μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα υφίσταται αίτημα από το ΕΚΑΒ. Με το προτεινόμενο λεκτικό του σ/ν, φαίνεται ως ο Μηχανισμός να έχει υπό την εποπτεία/επιχειρησιακό έλεγχο του, όλα τα εναέρια μέσα της Χώρας μας, τα οποία διατίθενται για την εκτέλεση αεροδιακομιδών. 2. Τροποποίηση του λεκτικού της υποπαραγράφου β, ως εξής: "Η Ομάδα Βάρδιας αποφασίζει για την επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών ως εξής: Στα συμβάντα και τις επιχειρήσεις διάσωσης και αεροδιακομιδών, αρμοδιότητας ΠΣ, η οργάνωση και η εν γένει διαχείριση της διάθεσης των πλησιέστερων, διαθέσιμων, ικανών κατά περίπτωση μέσων, τα οποία τελούν υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο του ΠΣ, καθώς και η εκτέλεση του πτητικού έργου γίνονται υπό τον συντονισμό του Π.Σ. Αν απαιτηθεί και κατόπιν αιτήματος, χρησιμοποιούνται εναέρια μέσα του ΓΕΕΘΑ, τα οποία δύναται να προέρχονται από όλους τους κλάδους των ΕΔ. Το ΕΚΑΒ είναι υπεύθυνο για την αξιολόγηση της αναγκαιότητας διακομιδής προσώπου με εναέρια μέσα και ο συντονισμός παροχής των ιατρικών υπηρεσιών, στον οποίο περιλαμβάνεται η προτεραιοποίηση των σχετικών αιτημάτων από υγειονομική άποψη, η επιλογή του κατάλληλου υγειονομικού σχηματισμού για την αντιμετώπιση των περιστατικών αυτών, καθώς και η παροχή προνοσοκομειακής και νοσοκομειακής φροντίδας των περιστατικών αυτών. Αιτιολογικό Σχολίου: Σαφής διάκριση αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων που εκτελούν έρευνα και διάσωση σε χερσαίο χώρο (αρμοδιότητα ΠΣ, με επιβοήθηση ΕΚΣΕΔ αν υπάρξει αίτημα) και αεροδιακομιδών (εναέρια μέσα Μηχανισμού σε χερσαίο χώρο, ΓΕΑ και ΓΕΣ μέσω ΓΕΕΘΑ, συμπεριλαμβανομένων μέσων δωρεάς ΙΣΝ σε νησιωτικό χώρο, με επιβοήθηση Μηχανισμού, αν υπάρξει αίτημα) 3. Συμπερίληψη και άλλων αριθμών έκτακτης ανάγκης, εκτός του 112 (πχ 166, 100, 199, 2104131619/ΕΚΣΕΔ, ΕΘΚΕΠΙΧ κ.α.) 4. Η παράγραφος 5, δημιουργεί ερωτηματικά αναφορικά με τη αόριστη δυνατότητα/απαίτηση σύναψης μνημονίων, μεταξύ διαφόρων φορέων. 5. Στην παράγραφο 6, το λεκτικό της υποπαραγράφου γ) σχεδόν συμπεριλαμβάνεται στην υποπαράγραφο α), καθώς αφορά κατά βάση στο ίδιο προσωπικό. Επίσης, το επιχειρησιακό ωράριο λειτουργίας και οι χρόνοι ετοιμότητας του Μηχανισμού, τόσο για τις υπηρεσίες διάσωσης, όσο και για τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ, θα πρέπει να αναγράφονται επακριβώς. Δημιουργείται αμφιβολία, καθώς δεν αναφέρεται σαφώς αν το επιχειρησιακό ωράριο είναι 24/7, δηλαδή αν οι αποστολές του Μηχανισμού που αφορούν σε έρευνα - διάσωση καθώς και αεροδιακομιδές, θα εκτελούνται και κατά τη νύκτα, ή μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας (πρώτο φως - τελευταίο φως).