• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.' | 24 Νοεμβρίου 2023, 10:27
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το συγκεκριμένο άρθρο, είναι ιδιαίτερα δεσμευτικό. Εάν υιοθετηθεί, ως έχει, δημιουργεί προβλήματα λειτουργίας στο Μηχανισμό. Συγκεκριμένα: 1. Τα εναέρια μέσα του ΠΣ που επιχειρούν επί του παρόντος AS-332 Super Puma και BK-117), δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές EASA. 2. Μέχρι την παρέλευση πενταετίας, από την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου, οι υπηρεσίες θα πρέπει να καλύπτονται από κάποια/κάποιες εταιρείες, που διαθέτουν πιστοποίηση στις κατηγορίες HEMS και Helicopter hoist operations (HHO). Επί του παρόντος, στη Χώρα μας δεν υφίστανται εταιρείες ελικοπτέρων που να πληρούν τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις. 3. Μετά την παρέλευση της πενταετίας (το αργότερο), όταν βάση του παρόντος νομοσχεδίου περατωθεί η περίοδος outsourcing σε εταιρείες, η όποια Μονάδα εναερίων μέσων δημιουργηθεί, εντός του οργανογράμματος του ΠΣ, θα πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές EASA. Θα υφίσταται αυτή η δυνατότητα?? 4. Επισημαίνεται ότι το σύνολο των εναερίων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων που εκτελούν εναέρια έρευνα - διάσωση και αεροδιακομιδές, δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές EASA, γεγονός που δεν έχει επηρρεάσει καθόλου την ασφάλεια πτήσεων (μηδενικά ατυχήματα ελικοπτέρων και αεροσκαφών που εκτελούν τις υπόψη αποστολές) και την επιχειρησιακή λειτουργία των μέσων. Αντίστοιχα, η εταιρεία Helitalia που λειτούργησε κατά τα έτη 2000 - 2003, ήταν πιστοποιημένη κατά JAR-OPS (δεν υφίστατο προδιαγραφές EASA τότε), είχε όμως τρία θανατηφόρα περιστατικά (πτώσεις επικοπτέρων AB-109, σε Σούνιο, Ανάφη, Ικαρία), με συνέπεια τα εναπομείναντα τρία ελικόπτερα να περάσουν στην αρμοδιότητα και επιχειρησιακή εκμετάλλευση της ΠΑ το 2003 και έκτοτε να επιχειρούν έως το 2015, χωρίς ατύχημα.