• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.' | 24 Νοεμβρίου 2023, 23:01
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    1. Στην υποπαράγραφο 1.α) θα πρέπει να διευκρισθεί τι νοείται ως "ιδιωτικά μέσα και προσωπικό". Μεμονωμένοι ιδιώτες, ή εταιρείες?? Επίσης, η φράση " ιδίως μέλη πληρώματος, χειριστές" δεν είναι ορθή. Η λέξη "ιδίως" παρέλκει, ενώ οι χειριστές είναι μέλη πληρώματος! 2. Στην υποπαράγραφο 1.β) θα πρέπει να γίνεται σαφής μνεία τι ακριβώς εννοούμε ως "αναγκαίων εναέριων μέσων διάσωσης και αεροδιακομιδών". Ποια, πόσα και τι κατηγορίας θα είναι. Τι δυνατότητες θα έχουν (σε ευρύ πλαίσιο, όχι λεπτομερώς). 3. οι πρόνοιες της υποπαραγράφου 1.γ) είναι σχεδόν ταυτόσημες με την υποπαράγραφο 1.α). Προτείνεται συγχώνευση. 4. Η πρόβλεψη για σύναψη συμβάσεων με εταιρείες/ιδιώτες διάρκειας ενός έτους, με "δυνατότητα" παράτασης για ακόμα ένα έτος, είναι ουτοπική και εκτιμάται ατελέσφορη ως προς την υλοποίησή της. Ειδικότερα, τονίζεται ότι από αδιαμφισβήτητη εμπειρία όσων ασχολούνται επαγγελματικά με αεροδιακομιδές και εναέρια έρευνα - διάσωση, προκύπτει και συνομογείται ότι για να υπάρχουν 6 ελικόπτερα συνεχώς διαθέσιμα σε 6 διαφορετικές βάσεις, τα οποία να επιχειρούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα πρέπει ο συνολικός αριθμός της δύναμής τους να ανέρχεται σε τουλάχιστον 9, ώστε να καλύπτονται βλάβες, συντηρήσεις, τυχόν εκπαιδεύσεις κτλ. Συναφώς, εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες, ερωτηματικά και επιφυλάξεις, σχετικά με το ποια εταιρεία/ιδιώτης, ή συνδυασμός εταιρειών θα δεχθεί να φέρει ελικόπτερα για 6 βάσεις, θα κατασκευάσει υπόστεγα για τη φύλαξή τους, με κατάλληλα υλικά (πχ οχήματα και μπάρες ρυμούλκησης, άγκυρες γείωσης οι οποίες διαφέρουν για κάθε ελικόπτερο, πλυστικά μηχανήματα, ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη κτλ), εγκαταστάσεις παραμονής, σχεδιασμού αποστολών, και γενικότερα κάθε απαραίτητη υποδομή ενδιαίτησης για όλο το προσωπικό βάρδιας/ετοιμότητας, διαφορετικών ειδικοτήτων και πιθανώς εθνικοτήτων, χώρο αποθήκευσης υλικών, και ότι άλλο απαιτείται για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της κάθε μιας από τις 6 βάσεις. Εκτιμάται εξαιρετικά δύσκολο να εξευρεθεί κατάλληλη εταιρεία/ιδιώτης, που να διαθέτει σχετικά άμεσα διαθέσιμο στόλο 9 ελικοπτέρων με το κατάλληλο, πιστοποιημένο και απαραίτητο προσωπικό. Επίσης, τι θα συμβεί σε περίπτωση ατυχήματος με υπαιτιότητα της εταιρείας? Θα διακόπτεται η σύμβαση, η θα συνεχίζεται και θα επανέλθουμε σε καταστάσεις και εποχές Helitalia?? 5. Η υποπαράγραφος 1.δ), με το παρόν λεκτικό δημιουργεί αντιφάσεις και προβληματισμούς συνδυαστικά με το λεκτικό των προηγούμενων παραγράφων. Δεν χαρακτηρίζεται από σαφήνεια. 6. Η παράγραφος 4, "Μέχρι την έναρξη ισχύος των συμβάσεων των περ. α) και β) της παρ. 1 που συνάπτονται στο πλαίσιο της μεταβατικής λειτουργίας του Μηχανισμού, η οργάνωση της διάθεσης των πτητικών μέσων, ο συντονισμός και η εκτέλεση του πτητικού έργου των αεροδιακομιδών υγείας, επ’ ωφελεία του ΕΚΑΒ, διενεργούνται σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.290/12/163819/Σ.2265/18.12.2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικής Άμυνας, Υγείας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 2758).", δημιουργεί το εύλογο ερώτημα: Και μετά τι θα γίνει?? Θα σταματήσει η ισχύς της Φ.290/12/163819/Σ.2265/18.12.2015?? Πως θα διενεργούνται οι αεροδιακομιδές σε πανεθνική κλίμακα, σε ηπειρωτικό και νησιωτικό χώρο. Γενική παρατήρηση: Με το παρόν σχέδιο νόμου, περιπλέκονται οι αρμοδιότητες της εναέριας διάσωσης και των αεροδιακομιδών όλων των φορέων που εκτελούν τις εν λόγω αποστολές επ΄ωφελεία του κοινωνικού συνόλου και δεν καθίσταται σαφές ποιος ακριβώς κάνει τι.