• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ' | 26 Νοεμβρίου 2023, 22:49
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θα εστιάσω σε ορισμένα σημεία στο άρθρο 31 του σχεδίου νόμου έχοντας την εμπειρία ως Προϊστάμενος του Τμήματος Π.Π. Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων. 1. Η μη ύπαρξη κτηματολογίου σε όλη την επικράτεια του Δήμου οδηγεί σε άνιση μεταχείριση των πολιτών από πλευράς Δήμου και Κράτους. Πολλές φορές και στις περιοχές που υπάρχει κτηματολόγιο υπάρχουν ιδιοκτησίες με πολλούς συνιδιοκτήτες που το πρόστιμο που καλούνται να πληρώσουν, μετά από μια κουραστική και χρονοβόρα διαδικασία για τον εντοπισμό τους , είναι της τάξεως των 1-2 ευρώ. Παρόλα αυτά είναι πολύ σημαντικό να δοθούν κωδικοί εισόδου στους προϊσταμένους των τμημάτων Πολιτικής Προστασίας για άμεση πρόσβαση τους στο Κτηματολόγιο. 2.Το ύψος του προστίμου/τ.μ. πρέπει να αυξηθεί για τους παραβάτες, άποψη μου στα 3€/τ.μ. 3.Η περίοδος ενός μήνα (Απρίλιος)στην οποίο ο πολίτης πρέπει να καθαρίσει για να υποβάλλει και την Υ.Δ., είναι πολύ μικρή. Στις συνθήκες της Κέρκυρας που η βλάστηση είναι έντονη και τον Μάϊο, η περίοδος αυτή θα μπορούσε να είναι μέχρι τέλος Μαϊου. 4.Να είναι ξεκάθαρο ποιος δημιουργεί την ηλεκτρονική φόρμα καταγγελιών και ποιος θα επιβάλλει τα πρόστιμα για την μη υποβολή Υ.Δ. Άποψη μου ότι αυτό πρέπει να το κάνει κεντρικά το Υπουργείο σε συνεργασία με την Π.Υ. και την ΕΛΑΣ. 5. Το περιεχόμενο της Υ.Δ. πρέπει να έχει σαφή στοιχεία για κάθε ένα από τα ακίνητα του ιδιοκτήτη που θα βοηθούν στον εντοπισμό τους(ΚΑΕΚ, γεωγραφικές συντεταγμένες, εμβαδόν). Να ληφθεί υπόψη η περίπτωση μερίδας πολιτών, οι οποίοι θα αδυνατούν να υποβάλλουν την Υ.Δ. για διάφορους λόγους( υγείας, ηλικίας). Το πρόστιμο για την μη υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης στο Μητρώο, θεωρώ ότι είναι υπερβολικό. Γνώμη μου είναι ότι δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 200€. 6.Πρέπει να είναι σαφές ποιος κάνει τι. Λαμβάνοντας υπόψη την υποστελέχωση των υπηρεσιών στους Δήμους, θα πρέπει αυτό το πρόστιμο για την μη κατάθεση Υ.Δ., να μπαίνει Κεντρικά από το Υπουργείο, χωρίς άλλη ειδοποίηση, αφού εντοπιστούν στον χάρτη τα οικόπεδα που οι ιδιοκτήτες τους έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν Υ.Δ., σύμφωνα με το πεδίο εφαρμογής της Π.Δ., αντλώντας τα στοιχεία από το κτηματολόγιο ( όπου υπάρχει). Εκεί βέβαια θα εντοπιστούν και οι αδυναμίες, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες έχουν πεθάνει. Επίσης στο σχέδιο νόμου στην παρ. 2 αναφέρεται ότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι θα γίνονται από τους ΟΤΑ, την ΕΛΑΣ και την Π.Υ, ενώ στην παράγραφο 6 αναφέρονται μόνο οι ΟΤΑ. Άποψη μου είναι ότι οι ΟΤΑ πρέπει να ασχοληθούν με τον εντοπισμό των ακαθάριστων ακινήτων σε συνεργασία με την Π.Υ. και τα αναλογούντα πρόστιμα πρέπει να κόβονται και να επιδίδονται στους παραβάτες, από την Π.Υ. και την ΕΛΑΣ. 6.Στην περίπτωση της Κέρκυρας υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εύρεση εργατικών χεριών και ικανοποιητικού αριθμού μηχανημάτων ώστε οι εκτάσεις που ορίζονται στο πεδίο εφαρμογής των Π.Δ. να είναι έγκαιρα καθαρές για την αντιπυρική περίοδο. Άποψη μου είναι ότι στις περιπτώσεις εκείνες που ο πολίτης αποδεδειγμένα δεν θα κατορθώσει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, θα πρέπει να του δίνεται μια περίοδος χάριτος, με την υποχρέωση του όμως για έγκαιρη ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου. 7.Ο αυτεπάγγελτος καθαρισμός αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τους ΟΤΑ και η απαίτηση αυτή σίγουρα δεν μπορεί να ικανοποιηθεί στο απόλυτο, σύμφωνα πάντα με τα όσα ορίζονται στις ισχύουσες Π.Δ. Για το σκοπό αυτό πρέπει να υπάρξει μέριμνα για στελέχωση των ΟΤΑ με χειριστές Μηχανημάτων Έργου, Φορτηγών και Αγροτικών Μηχανημάτων-καταστροφέων καθώς και με κατάλληλο εξοπλισμό. Τα μηχανήματα αυτά και το προσωπικό να είναι αρκετά, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε Δήμου, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα (το πολύ έως τέλος Ιουνίου) να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες καθαρισμού. Επίσης να γίνει αύξηση των κονδυλίων που δίνονται στους ΟΤΑ για την πυροπροστασία στα πλαίσια ενεργοποίησης και ιδιωτών εργολάβων για τον καθαρισμό.