• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Αθανασόπουλος' | 10 Νοεμβρίου 2021, 11:10

    Με το σχέδιο νόμου ουσιαστικά διαλύεται η ΕΑΑΔΗΣΥ και απορροφάται ουσιαστικά από την ΑΕΠΠ. Δηλαδή το υγιές κομμάτι του συστήματος δημοσίων συμβάσεων απορροφάται από το, κατά γενική ομολογία, προβληματικό. Η λογική θα έλεγε το αντίστροφο αλλά στην Ελλάδα όλα τελικά τα συναντάς. Η αιτία είναι προφανώς το ότι το σχέδιο το κατάρτισαν συνάδελφοι νομικοί και δικαστές οι οποίοι έχουν γνώση μόνο της παθολογίας του συστήματος των δημοσίων συμβάσεων, δηλαδή εκείνων των 2.000 περίπου που κατ’ έτος φθάνουν στην ΑΕΠΠ και στην συνέχεια κάποιες καταλήγουν στα δικαστήρια. Τις άλλες όμως 600.000 δημόσιες συμβάσεις που κατ’ έτος συνάπτονται ποιός θα τις υποστηρίζει; Και ποιος θα τις επιβλέπει; Δεν θα υπήρχε ίσως πρόβλημα, αν το σχέδιο νόμου διασφάλιζε την συνέχιση των λειτουργιών της σημερινής ΕΑΑΔΗΣΥ. Αυτό όμως δεν συμβαίνει και εν μέσω του αγώνα για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ ΙΙ, την εκκίνηση του ΕΣΠΑ ΙΙΙ και του Ταμείου Ανασυγκρότησης οι αρμοδιότητες της ΕΑΑΔΗΣΥ μένουν κυριολεκτικά μετέωρες. Και αλήθεια πιστεύει κανένας ότι ένα εκτελεστικό συμβούλιο στελεχωμένο αποκλειστικά από τέως δικαστές θα έχει την ευελιξία να χορηγεί σύμφωνες γνώμες για την προσφυγή σε διαπραγμάτευση; Το αποτέλεσμα θα είναι τελικά η πλήρης ανομία, διότι η διοίκηση θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί, και στη συνέχεια νομοθετικές διατάξεις εκ των υστέρων νομιμοποιήσεως. Είναι ό,τι συνέβη στην πρώτη περίοδο λειτουργίας της ΕΑΑΔΗΣΥ με πρόεδρό της εισαγγελικό λειτουργό (κατά τα άλλα εξαιρετικό νομικό και άνθρωπο, αλλά χωρίς γνώση των προβλημάτων της ενεργού διοικήσεως). Και τι θα γίνει με τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και δράσεις της ΕΑΑΔΗΣΥ, την εθνική στρατηγική για τις δημόσιες συμβάσεις, τα πρότυπα τεύχη, τις κατευθυντήριες οδηγίες; Πιστεύει κανείς ότι συνταξιούχοι δικαστές θα έχουν την διάθεση (πόσο μάλλον όταν θα έχουν τον φόρτο των κλιμακίων προδικαστικών προσφυγών) να ασχοληθούν με τα θέματα αυτά;