Αρχική Διαβούλευση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης για το εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό ΣχέδιοΚοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο (ΚΚΣ) Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΣΕΕΠΕ) | 18 Ιουλίου 2025, 14:22
Ανοικτή Διακυβέρνηση Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων Άλλων Φορέων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτάσεις ΣΕΕΠΕ για το εθνικό Κοινωνικό και Κλιματικό Σχέδιο Κεφάλαιο 1.3.2 – Φορείς διαβούλευσης 2)Εκπρόσωποι της αγοράς - Εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών. Ο ενεργειακός εφοδιασμός και η προσβασιμότητα των ευάλωτων ομάδων επηρεάζονται άμεσα από το δίκτυο διανομής υγρών καυσίμων, το οποίο καλύπτει το σύνολο της επικράτειας. Η συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς της αγοράς, όπως οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, μπορεί να ενισχύσει την αποδοτικότητα των μέτρων του Ταμείου και να διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση, ιδιαίτερα στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές. Κεφάλαιο 2.1 – Κτιριακός Τομέας Κ5: Ολοκληρωμένο πλαίσιο Δικαιούχων Ενεργειακής Στήριξης Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών και την κάλυψη ενεργειακών αναγκών, απαιτείται ιδιαίτερη μέριμνα για τα νοικοκυριά που βασίζονται στο πετρέλαιο θέρμανσης. Η επιβάρυνση του κόστους αυτού του καυσίμου λόγω του ETS II καθιστά αναγκαία την πρόβλεψη ειδικής ενίσχυσης, όπως επιταγής καυσίμου ή κλιμακωτής επιστροφής φόρου, ώστε να διατηρηθεί η πρόσβαση των ευάλωτων ομάδων σε βασικές ανάγκες θέρμανσης. Κεφάλαιο 2.2 – Τομέας Μεταφορών Μ3: Υποδομές για προώθηση βιώσιμης κινητικότητας (πολυτροπικές μετακινήσεις) Στο πλαίσιο της δίκαιης μετάβασης των μεταφορών και της επέκτασης της προσβασιμότητας σε καθαρές μορφές ενέργειας, προτείνεται η χρηματοδότηση της εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων (ΗΟ) σε υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, ιδίως σε περιοχές με χαμηλή ηλεκτροκινητικότητα (ορεινά/νησιωτικά δίκτυα, ημιαστικές περιοχές). Η δράση αυτή μπορεί να καλύψει μέρος του κόστους προμήθειας και εγκατάστασης, υπό την προϋπόθεση δημόσιας διαθεσιμότητας των φορτιστών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Η επιδότηση θα χορηγείται κατά προτεραιότητα σε πρατήρια που εξυπηρετούν πληθυσμούς χωρίς ιδιωτική πρόσβαση σε υποδομές φόρτισης. Ο σχεδιασμός των επιδοτούμενων τεχνολογιών θα πρέπει να διασφαλίζει τεχνολογική ουδετερότητα και ίσους όρους ανταγωνισμού. Είναι σημαντικό να ενταχθούν και λύσεις με ανανεώσιμα υγρά καύσιμα, όπως HVO, FAME και βιοντίζελ, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα στον υπάρχοντα στόλο και να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση εκπομπών. Επιπλέον, το Ταμείο μπορεί να λειτουργήσει ως μηχανισμός επιστροφής μέρους των σχετικών εσόδων από το ETS II στους καταναλωτές, μέσω στοχευμένων ενισχύσεων ή επιδοτήσεων κατανάλωσης, εστιάζοντας στην ανακούφιση των πιο ευάλωτων νοικοκυριών. Κεφάλαιο 2.3 – Άμεση εισοδηματική στήριξη Ε1: Άμεση εισοδηματική στήριξη Στο πλαίσιο της άμεσης στήριξης, προτείνεται η δημιουργία Μηχανισμού Επιδότησης Καυσίμων Χαμηλού Ανθρακικού Αποτυπώματος μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου (SCF), με τα εξής χαρακτηριστικά: - Επιλέξιμα καύσιμα: Πιστοποιημένα καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος CO₂ (HVO, βιοντίζελ, βιοαιθανόλη) σε συμμόρφωση με την RED III και μέσω τεκμηρίωσης στη Union Database for Biofuels (UDB). - Στοχευμένοι δικαιούχοι: Νοικοκυριά με κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια, βάσει δεδομένων από την ΑΑΔΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το Μητρώο Ευάλωτων Πελατών. - Μηχανισμός επιδότησης: Η επιδότηση υπολογίζεται ανά λίτρο καυσίμου και καταβάλλεται αυτόματα στον καταναλωτή με βάση δηλωμένη αγορά στην ΑΑΔΕ (π.χ. πλατφόρμα myΘέρμανση). Στα νησιά προστίθεται ενίσχυση μέσω του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. - Απλοποίηση και διαφάνεια: Επαλήθευση επιλεξιμότητας μέσω διασύνδεσης με myDATA και UDB. Τεχνικοί έλεγχοι από πιστοποιημένα εργαστήρια και ετήσια αξιολόγηση κοινωνικής αποτελεσματικότητας.