Αρχική Διαβούλευση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης για το εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό ΣχέδιοΚοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο (ΚΚΣ) Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ Αντιδήμαρχος Αθηναίων | 18 Ιουλίου 2025, 14:19
Ανοικτή Διακυβέρνηση Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων Άλλων Φορέων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
παρατηρήσεις μου Νίκος Χρυσόγελος Αντιδήμαρχος Κλιματικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Οικονομίας Η Αθήνα συμμετέχει πλέον επίσημη στην Ευρωπαική Αποστολή για την Κλιματική Ουδετερότητα μέχρι το 2030. Το Κλιματικό Συμβόλαιο συνοδεύεται από ένα Κλιματικό Επενδυτικό Σχέδιο η υλοποίηση του οποίου απαιτεί πάνω από 6.5 δις μέχρι το 2030 ξεκινώντας άμεσα. Δυστυχώς ο Δήμος Αθηναίων δεν προσκλήθηκε στην διαβούλευση για το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο (Ταμείο) που είναι βασικο Ευρωπαϊκό οικονομικ εργαλείο για την δίκαιη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα των πόλεων προς όφελος των πολιτών και τηε κοινωνίας με παρεμβάσεις που αντιμετωπίζουν την ενεργειακή και κινητική φτώχεια και συμβάλλουν σε βιώσιμη και προσιτή κατοικία όοωε προβλέπει και το Κλιματικό Συμβόλαιο της Αθήνας. Προσθέτουμε εδώ τα σχόλια που υποβάλαμε κσι με την απάντασή μας σε ένα ερωτηματολόγιο που στάλθηκε σε δήμους χωρίς όμως να εξηγεί την σκοπιμότητα του και πως αυτό σχετίζονταν με το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο 1 / 2 Ερωτηματολόγιο Εθνικού Κοινωνικού Κλιματικού Σχεδίου Σκοπός: Καταγραφή έτοιμων σχεδίων για δημιουργία ποδηλατικών και πεζών διαδρομών. Σχόλια: Αντιδημάρχου κ. Νικολάου Χρυσόγελου Σχετικά με ποδήλατα: 1. Σχεδιασμός Δημοτικού Δικτύου ποδηλατόδρομων (αποκλειστική λωρίδα, λωρίδα όπου συνυπάρχουν λεωφορεία και ποδήλατα, λωρίδα σε υπάρχοντα πεζόδρομο): 15χλμ. Μελέτη επικαιροποίησης που θα ολοκληρωθεί τέλος καλοκαιριού, αρχές φθινοπώρου. Δήμος Αθηναίων 2. Ποδηλατόδρομος περίπου 2χλμ στην Ιερά Οδό στο πλαίσιο της διπλής Ανάπλασης. Σύνδεση και με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και με τα πάρκα που θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο της διπλής ανάπλασης 3. Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας που θα συνδεθεί με τον Νότιο Ποδηλατικό Άξονα στο ύψος της οδού Θεσσαλονίκης και διασχίζει την Αθήνα. Μήκος 8.5 χλμ. Ευθύνη υλοποίησης Περιφέρεια Αττικής - ΥΠΕΝ. 4. Δημιουργία 50 σταθμών στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων 5. Οι ποδηλατόδρομοι θα κουμπώνουν με τις διαδρομές Eurovelo 8 και Εurovelo 11 που θα φτάνουν στην Αθήνα. 6. Μελλοντικά θέλουμε επέκταση των ποδηλατόδρομων σε γειτονιές καθώς και ένταξη του ποδηλάτου στην γαλάζια και πράσινη διαδρομή του Αδριάνειου Υδραγωγείου από την Δεξαμενή μέχρι την Πάρνηθα. Συνεργασία με Περιφέρεια Αττικής και ΕΥΔΑΠ για το τμήμα από Δεξαμενή μέχρι Σταθμό ΜΕΤΡΟ ΚΑΤΕΧΑΚΗ ΥΠΑΡΧΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ 1,5ΧΛΜ ΟΔΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2 / 2 Ερωτηματολόγιο Εθνικού Κοινωνικού Κλιματικού Σχεδίου Σκοπός: Εντοπισμός ακινήτων που μπορούν να αξιοποηθούν για δημιουργία κοινωνικών κατοικιών (συμπερ. χρήσης από δημόσιους λειτουργούς) Σχόλια: Αντιδημάρχου κ. Νικολάου Χρυσόγελου "Ο Δήμος Αθηναίων στο πλαίσιο του Κλιματικού Συμφώνου της πόλης χρειάζεται • χρηματοδότηση (και) από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο για να ανακαινίσει και αναβαθμίσει ενεργειακά κτίρια (πολύ περισσότερα από αυτά που διαθέτει για να δημιουργήσει απόθεμα 1000 δημοτικών / κοινωνικών κτιρίων υψηλής ενεργειακής αποτελεσματικότητας / παθητικά κτίρια σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης και εφαρμογές ΑΠΕ ώστε να πετύχει κλιματικούς στόχους, κοινωνικούς και να διασφαλίσει το δικαίωμα στη στέγη για ευρεία τμήματα της κοινωνίας • πόρους στο πλαίσιο ενός δημοτικού ""εξοικονομώ"" και καινοτόμα συμπεριληπτικά χρηματοοικονομικά εργαλεία για να μπορέσουμε να αυξήσουμε το ρυθμό ενεργειακών αναβαθμίσεων κατοικιών στο 6% ετησίως ώστε μέχρι το 2030 το 30% των κατοικιών να είναι ενεργειακά αποτελεσματικές. Με δεδομένο ότι πάνω από το 70% των κατοικιών έχουν πολύ κακή μόνωση ή καθόλου μόνωση ο στόχος αυτός έχει διπλή διάσταση, κοινωνική / μείωση της ενεργειακής φτώχειας και κλιματική με αύξηση του ρυθμού ενεργειακών αναβαθμίσεων Στα όρια του Δήμου Αθηναίων υπάρχουν πάρα πολλά κλειστά κτίρια που ανήκουν σε ιδρύματα, στο δημόσιο καθώς και σε ιδιότητες και θα μπορούσαν να περάσουν για μακροχρόνια χρήση στον δήμο ώστε να προχωρήσει σε ανακαίνιση / επανάχρηση, ενεργειακή αναβάθμιση και διάθεσή τους για προσβάσιμη και βιώσιμη (ενεργειακά αποτελεσματική) κατοικία. Μια ολοκληρωμένη παρέμβαση σε κτίρια και γειτονιά όπως για παράδειγμα σε περιοχές όπως αυτή του Αγίου Παύλου θα βοηθήσει και στην αντιμετώπιση άλλων προβλημάτων, όπως είναι η δημογραφική κατάρρευση, η εγκληματικότητα και η ρύπανση"