• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΕΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ' | 18 Ιουλίου 2025, 15:47

    1ος πυλώνα παρέμβασης: Κτιριακός τομέας Κ1: Ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών κατοικιών -Ο προϋπολογισμός των προγραμμάτων εξοικονομώ να αυξηθεί ειδικά για τις κατηγορίες των πολύ χαμηλών εισοδημάτων. Επιπλέον θα πρέπει να προστεθούν νέες παρεμβάσεις που οδηγούν σε εξοικονόμηση ενέργειας ενώ να δωθούν περισσότερα κίνητρα για παρεμβάσεις σε πολυκατοικίες. Να υπάρχει δέσμευση ότι τα προγράμματα θα βρίσκονται υπό την διαχείριση διπλωματούχων μηχανικών ενώ και η κεντρική τους διευθέτηση να παραμείνει στο ΤΕΕ. Καμία εμπλοκή εταιρειών η παρόχων ενέργειας που δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο ενασχόλησης τους. Κ2: Στέγαση ευάλωτων ομάδων -Προς την σωστή κατεύθυνση καθώς με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξουν πολλαπλά κέρδη , αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας , ενεργειακή αναβάθμιση. Να γίνει συγκεκριμένο με ποιον τρόπο και πως θα γίνει η χρηματοδότηση. Με ποιο τρόπο θα επέμβουμε σε κτίρια που αφορούν εργατικές κατοικίες η εγκαταλειμμένα κτίσματα φορέων. Κ3. Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και ενεργειακού εξοπλισμού πολύ μικρών επιχειρήσεων. Βασικός στόχος για την ενεργειακή πολιτική της χώρας . Το προηγούμενο πρόγραμμα απέτυχε παταγωδώς τόσο ως προς την όλη διαδικασία όσο και ως προς την υλοποίηση. Σε αντίθεση με τα προγράμματα εξοικονομώ κατ οίκον δεν υπήρξε η σωστή διαχείριση του προγράμματος . Προτείνεται η ενίσχυση συγκεκριμένων κλάδων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες να υπάρξει δηλαδή σωστή κατηγοριοποίηση των ωφελούμενων. Πρέπει να αυξηθεί ο προϋπολογισμός αλλά να υπάρξουν και δανειοδοτήσεις για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να αντέξουν τα ίδια κεφάλαια που πρέπει να καταβάλουν. 2ος πυλώνας παρέμβασης: Τομέας μεταφορών. Μ1: Ενίσχυση στόλου αστικών λεωφορείων με μέριμνα για πιο ευάλωτους. Δεδομένη η ενίσχυση αλλά και η αναβάθμιση των αστικών λεωφορείων σε ολόκληρη την χώρα. Σύγχρονο δίκτυο και ενθάρρυνση πολιτών με οικονομικά κέρδη για την χρήση τους. Περιορισμός της χρήσης ΙΧ στα μεγάλα αστικά κέντρα αφού βέβαια δωθούν οι απαραίτητες παροχές. Μ2.Αναβάθμιση δημόσιων μεταφορικών μέσων σταθερής τροχιάς. Ενίσχυση όλων των δημοσίων μέσων μεταφοράς και επέκταση τους σε ολόκληρη την Ελλάδα. Διασφάλιση ασφάλειας και ουσιαστικές παροχές σε όσους τα χρησιμοποιούν. Υπογειοποίηση γραμμών τρένων με σκοπό να ελευθερωθεί δημόσιος χώρος με περιορισμό καταναλώσεων. 3ου πυλώνα παρέμβασης: Άμεση εισοδηματική στήριξη. -Επιδόματα θέρμανσης και ενοικίου με ουσιαστική εφαρμογή σε νοικοκυριά που τα έχουν ανάγκη. Προτεραιότητα σε αυτούς που έχουν μεγαλύτερες ενεργειακές ανάγκες.Επίσης πρόβλεψη για αυτούς που έχουν ενναλακτικά συστήματα θέρμανσης .Επιδοτήσεις με συγκεκριμένη πολιτική και όχι άσκοπη κατανάλωση δημοσίου χρήματος με ψηφιακή καταχώρηση των ωφελούμενων και των αναγκών τους.