• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Μπακόπουλος' | 13 Ιουλίου 2011, 09:01

    Εάν έχω αντιληφθεί σωστά, αντικείμενο του crowdsourcing στην παρούσα φάση είναι να προταθεί συγκεκριμένη μεθοδολογία από την εφαρμογή της οποίας θα προκύψει το τελικό ζητούμενο αποτέλεσμα, δηλ. φορείς του δημοσίου υπό κατάργηση, συγχώνευση ή αναδιοργάνωση. Κατά συνέπεια, η συγκεκριμένη πρόσκληση δεν αφορά την υποβολή προτάσεων που θα οδηγούν σε κατάργηση/συγχώνευση συγκεκριμένων φορέων, αλλά σε ανάπτυξη συγκεκριμένης μεθοδολογίας η οποία θα αποτελέσει τον οδηγό καταργήσεων/συγχωνεύσεων/αναδιοργανώσεων για όλο το δημόσιο. Βασικό οδηγό για τη σκέψη μου αποτελεί το γεγονός ότι το πρόβλημα μπορεί να είναι πολύ πιο περίπλοκο από ό,τι φαίνεται. Όταν μιλάει κάποιος για φορείς του δημοσίου που θα πρέπει να καταργηθούν/συγχωνευθούν/αναδιοργανωθούν, θα πρέπει να έχει υπόψη ότι οι φορείς αυτοί μπορεί να είναι «κρυμμένοι» σε οποιοδήποτε επίπεδο δημόσιας διοίκησης, δηλ. στενός/ευρύτερος δημόσιος τομέας, ΝΠΔΔ/ΝΠΙΔ, Α/Β βαθμός αυτοδιοίκησης. Συνεπώς, η επικάλυψη αρμοδιοτήτων μπορεί, θεωρητικά, να συμβαίνει ανάμεσα σε φορείς που είναι διεσπαρμένοι στο σύνολο της δημόσιας διοίκησης. Παρακάτω, ο όρος «φορείς» χρησιμοποιείται ως γενικός όρος για να υποδηλώσει οτιδήποτε σχετίζεται με τη δημόσια διοίκηση. Στη βάση των ανωτέρω, ακολουθεί η πρότασή μου σε σχέση με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί: 1) Πάγωμα», για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλαγών σε οργανογράμματα του συνόλου των φορέων. 2) Κατηγοριοποίηση των φορέων σε Κύριες και Δευτερεύουσες Κατηγορίες, ως εξής: α) Κύρια Κατηγορία: Υπουργείο Α – Δευτερεύουσες κατηγορίες: οποιοσδήποτε εποπτευόμενος φορέας του συγκεκριμένου υπουργείου οποιασδήποτε μορφής, β) Κύρια κατηγορία: Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση (συνολικά) με βάση τις προβλέψεις τον Καλλικράτη και γ) Κύρια Κατηγορία: Τοπική Αυτοδιοίκηση (συνολικά) με βάση τις προβλέψεις του Καλλικράτη. Με τον τρόπο αυτό θα προκύψουν Κύριες Κατηγορίες όσες τα Υπουργεία συν από μία Κύρια Κατηγορία η Περιφερειακή και η Τοπική Αυτοδιοίκηση συνολικά. Για τα Υπουργεία θα προκύψουν ανάλογα και οι Δευτερεύουσες Κατηγορίες. 3) (μπορεί να γίνεται ταυτόχρονα με τα προηγούμενα) Δημιουργία, υπό την επίβλεψη και εποπτεία της Ομάδας Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού, πληροφοριακού συστήματος, σε πιθανή μορφή database, στο οποίο, σε μεταγενέστερη φάση, θα εισαχθούν οι απαραίτητες πληροφορίες από τους Υπεύθυνους και Συντονιστές (βλ. παρακάτω). Θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ιδιαίτερης συζήτησης η δομή και το ακριβές περιεχόμενο του εν λόγω συστήματος. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα πρέπει να επιτρέπει την επεξεργασία στοιχείων και τη σύγκρισή τους, καθώς θα περιέχει το σύνολο των απαραίτητων πληροφοριών για το σύνολο των φορέων. Θα πρέπει επίσης να προβλέπεται και η σχετική κωδικοποίηση. 4) Ορισμός ενός Υπεύθυνου για κάθε Κύρια Κατηγορία, ο οποίος θα αναφέρεται στην Αντιπροεδρία της Κυβέρνησης. Έργο του θα είναι η συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων των φορέων, με βάση το ισχύον οργανόγραμμα, και η εισαγωγή των προκαθορισμένων στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα.. Στην περίπτωση των Υπουργείων, θα έχει υπό την εποπτεία του τους Συντονιστές Δευτερευουσών Κατηγοριών οι οποίοι θα προβούν σε αντίστοιχη εργασία. 5) Εάν και εφόσον το πληροφοριακό σύστημα έχει σχεδιαστεί σωστά και έχει εισαχθεί το σύνολο των πληροφοριών θα πρέπει, με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων του συστήματος, να δίνονται αυτόματα οι κατάλληλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα α) επικάλυψη αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε διαφορετικές Διευθύνσεις εντός μίας Κύριας Κατηγορίας, β) επικάλυψη αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε διαφορετικές Κύριες Κατηγορίες, γ) επικάλυψη αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε μία Κύρια Κατηγορία και τις Δευτερεύουσες Κατηγορίες που εποπτεύει, κοκ. 6) Με βάση τα στοιχεία που θα προκύψουν από το προηγούμενο βήμα, και εφόσον θα έχουν εντοπιστεί οι περιπτώσεις επικάλυψης/αλληλοσυμπλήρωσης, θα πρέπει να δημιουργηθούν ομάδες εργασίας από το σύνολο των ως άνω εμπλεκόμενων φορέων, των οποίων αντικείμενο θα είναι να εξετάσουν τις δυνατότητες κατάργησης/συγχώνευσης και να εισηγηθούν ανάλογα προς το Γραφείο της Αντιπροεδρίας της Κυβέρνησης. Η παραπάνω πρόταση αποτελεί ένα πρώτο σχέδιο προσέγγισης της διαδικασίας που θα μπορούσε να ακολουθηθεί, προκειμένου ο Δημόσιος Τομέας στην Ελλάδα, μέσω των κατάλληλων παρεμβάσεων, να κάνει, σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, ένα «δυσανάλογα» μεγάλο άλμα. Κατά την εφαρμογή του στην πράξη, θα μπορούσαν βέβαια να επέλθουν κάποιες τροποποιήσεις με σκοπό το βέλτιστο αποτέλεσμα ως προς το τελικό ζητούμενο.