• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Γιαννάκος' | 19 Ιουλίου 2011, 12:31

    1. Η επιλογή των προς συγχώνευση υπηρεσιών δεν πρέπει να γίνει με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια (Σκοπός δεν πρέπει να είναι η με κάθε τρόπο μείωση των εξόδων του κράτους αλλά ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του, κυρίως μέσα από την εξάλειψη του φαινομένη της επικάλυψης αρμοδιοτήτων οποίος μπορεί να φέρει και οικονομικά αποτελέσματα) 2. Δεν πρέπει να θεωρούνται περιττοί οργανισμοί που έχουν ως κύριο σκοπό τους τnς έρευνα και οργανισμοί με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης υπαλλήλων (Βλέπω να προκρίνονται προς συγχώνευση πληθώρα επιστημονικών υπηρεσιών, ερευνητικών κέντρων π.χ ΙΓΜΕ, ΕΘΙΑΓΕ κ.λ.π.). Αν κάτι αποτελεί ελπίδα για το κράτος σήμερα είναι η έρευνα. 3. Δεν πρέπει να θεωρούνται περιττοί και βάρος για το κράτος οργανισμοί με κοινωνικό σκοπό. Δεν είναι δυνατό να κρίνονται με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και να καταργούνται οργανισμοί οι οποίοι παρέχουν κοινωνικό έργο. 4. Οι υπάλληλοι οι οποίοι εργάζονται σε οργανισμούς που πρόκειται να καταργηθούν ΟΛΟΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ σε άλλες υπηρεσίες στις οποίες μπορεί να προσφέρουν αναλόγως προσόντων τους, με το ίδιο μισθολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς. Εδώ μπορεί να ακολουθηθεί μία αδιάβλητη διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ. Δεν φταίει σε τίποτα ο υπάλληλος αν άλλαξαν οι οικονομικές δυνατότητες ή οι προτεραιότητες του κράτους. 5. Η διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ να περιλαμβάνει την κρίση του υπαλλήλου όχι για το αν κάνει ή όχι για το δημόσιο (είναι παντελώς ανυπόστατο και παρελκιστικό το συγκεκριμένο επιχείρημα δεδομένου ότι υπάρχουν πάμπολλα κενά στο δημόσιο τα οποία μπορεί να αφορούν από κηπουρούς και κλητήρες μέχρι ειδικούς επιστήμονες) αλλά να περιλαμβάνει κριτήρια για το ΠΟΥ θα τοποθετηθεί. 6. Η διαδικασία των συγχωνεύσεων κλπ δεν πρέπει να γίνει σταδιακά αλλά ΣΥΝΟΛΙΚΑ έτσι ώστε: α. Να υπάρξει πλήρης καταγραφή των πάσης φύσεως υπηρεσιών (και των αρμοδιοτήτων τους) καθώς και των υπαλλήλων τους ανά την Ελλάδα. β. Να έχει προηγηθεί πολιτική απόφαση για το ποιοί οργανισμοί θα καταργηθούν σε όλη την Ελλάδα ΣΥΝΟΛΙΚΑ ανάλογα με τις αρμοδιότητές τους και τους σκοπούς τους. γ. Να έχουν καταγραφεί τα κενά παντός είδους σε όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Δημοσίου δ. Να υπάρξει πλήρης διαφάνεια ως προς τις διαθέσιμες θέσεις και τα ανάλογα προσόντα που η κάθε μία απαιτεί (ανάρτηση πλήρους πίνακα από το ΑΣΕΠ μέσω διαδικτύου) ε. Να κληθεί ο κάθε υπάλληλος των προς κατάργηση υπηρεσιών να συμπληρώσει έντυπο προτιμήσεων του, με βάση τις διαθέσιμες θέσεις (κάτι ανάλογο του μηχανογραφικού που συμπληρώνουν οι μαθητές) στ. Να ακολουθήσει ειδική επιλογή, μέσω ΑΣΕΠ, για το ΠΟΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΠΟΥ, ανάλογα με αντικειμενικά κριτήρια (αποκλειόμενης της συνέντευξης), όπως τυπικά προσόντα, οικογενειακή κατάσταση, γεωγραφική κατανομή κλπ. Δεν προτείνω την ανθρωποφαγική επιλογή του ποιός θα μείνει και ποιός θα φύγει αλλά τη διαδικασία της επιλογής θέσεων. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να υπάρξει για την απαγόρευση μετάταξης σε θέση που απέχει περισσότερο από κάποια χιλιόμετρα από την κατοικία του υπαλλήλου (πχ. 20-30 χλμ) ή για θέση που βρίσκεται σε μέρος που δεν δύναται ο υπάλληλος να μεταβεί με τα αστικά μέσα μεταφοράς, εκτός αν ο ίδιος το έχει ζητήσει. ζ. Αν κάποιοι περισσέψουν από αυτή τη διαδικασία, είτε γιατί δεν υπήρξε θέση με τα προσόντα τους, είτε δεν υπήρξε θέση στην περιοχή τους κλπ, να ακολουθήσει δεύτερη φάση, όπου θα μπορούν να επιλέξουν διαθέσιμες θέσεις που δεν είναι στο γνωστικό τους αντικείμενο, αλλά που θα μπορούν να τις κάνουν κατόπιν κάποιας ειδικής εκπαίδευσης που θα γίνει με μέριμνα του κράτους. η. Αν τέλος περισσέψουν και από αυτή τη διαδικασία κάποιοι (πράγμα σχεδόν απίθανο), να συσταθούν προσωποπαγείς θέσεις σε μεγάλες υπηρεσίες του δημοσίου στις οποίες οι υπάλληλοι θα μεταταχθούν υποχρεωτικά. Οι υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να είναι αυτές που έχουν το γηραιότερο προσωπικό, άρα προσωπικό που θα συνταξιοδοτηθεί σύντομα, οπότε και θα είναι υπηρεσίες στις οποίες πρόκειται σύντομα να δημιουργηθούν κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων