• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΠΑΣΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 20 Ιουλίου 2011, 10:39

    1.Θεωρώ οτι πρώτα βάζουμε κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι φορείς σε συνάρτηση με την αποστολή του κάθε φορέα και μετά αποφασίζουμε.Με αυτήν την διαδικασία αποφεύγεται ο πειρασμός να "προσέξουμε τους φίλους μας". 2.Με βάσει τα ανωτέρω υπάρχει μια αρχή για την αποτελεσματική και ολιγομελή Δημόσια Διοίκηση που λεει "απαγορεύνται οι επικαλήψεις αρμοδιοτήτων". π.χ Στο ΥΠΕΘΑ/ΠΑ υπάρχουν τρείς μείζονες Σχηματισμοί.Το ΑΤΑ αρμόδιο(αποστολή) για τις επιχειρήσεις, η ΔΑΥ αρμόδια (αποστολή) για την υποστήριξη και η ΔΑΕ αρμόδια (αποστολή) για την εκπαίδευση.Και στους τρείς σχηματισμούς υπηρετεί πολύ μεγάλος αριθμός προσωπικού που έχει διαφορετικό αντικείμενο απο την αποστολή του Σχηματισμού.Αντίστοιχα τα Γενικά Επιτελεία έχουν προσωπικό που ασχολείται με τις Επιχηρήσεις ενώ αυτές είναι αποστολή (αρμοδιότητα) του ΓΕΕΘΑ. 3. Μια δεύτερη αρχή είναι "η συγχώνευση φορέων με κοινές οι παρόμιες αρμοδιότητες". Π.Χ Στο ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ υπάρχει φορέας που έχει σαν αρμοδιότητα την εκπόνηση και θεσμοθέτηση εθνικών προδιαγραφών για εξοπλισμό υγείας.Στην ΔΕΠΑΝΟΜ υπάρχει φορέας που εκτελεί την ίδια αποστολή με την ίδια αρμοδιότητα. Π.Χ Στο ΥΠ.ΜΕΤ. υπάρχουν τρείς φορείς με διαφορετική μορφή και διαφορετική υπαγωγή που είναι αρμόδιοι για τη οδική ,σιδηροδρομική και αεροπορική ασφάλεια(SAFETY). ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΘΏΡΑ ΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΡΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ. Για τον λόγο αυτόν προτείνω α. θεσμοθέτηση κριτηρίων β. Συγκρότηση ομάδων εργασίας (οχι επιτροπών ) ξεχωριστών για κάθε υπουργείο γ. Συγκρότηση συντονιστικής ομάδας παρα τω υπουργω Δημόσιας Διοίκησης δ. Καθορισμό πέρας εργασιών ε. Διαβούλευση της κάθε ομάδας ξεχωριστά ζ. Οικονομική Αποτύπωση των μεταβολών Αυτονόητο είναι οτι υα μέλη των ομάδων εργασίας δεν θα πρέπει να έχουν "ίδια συμφέροντα" απο τις μεταβολές.