• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΡΙΑ - PhD ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ' | 23 Ιουλίου 2011, 12:00

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στη Θεωρία της Πολυπλοκότητας (‘η των πολύπλοκων προσαρμοζόμενων συστημάτων/complex adaptive systems) μία βασική παραδοχή είναι ότι τα συστήματα δε μένουν αδρανή στις αλλαγές ενός πολύπλοκου περιβάλλοντος. Αντιδρούν στην περιβαλλοντική πολυπλοκότητα (ΠΠ) με αλλαγές μέσω ενός ομοιοστατικού μηχανισμού, επιδιώκοντας αρχικά την προσαρμογή τους στις νέες συνθήκες και με τελικό σκοπό την αποφυγή της εντροπίας – τον αφανισμό τους. Ως πολύπλοκα συστήματα έχουν αναγνωριστεί όλα τα κοινωνικά συστήματα και μεταξύ αυτών και τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ-ΣΧΟΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. Ένας συνήθης τρόπος αντίδρασης των εκπαιδευτικών συστημάτων στην ΠΠ, με διεθνή πλέον χαρακτήρα, είναι οι μεταρρυθμίσεις ή σχολικά μοντέλα ΑΝΑΔΟΜΗΣΗΣ (SCHOOL RESTRUCTURING MODELS OR REFORMS). Κάτι παραπλήσιο αλλά ασυντόνιστα και απρογραμμάτιστα επιχειρείται να γίνει τώρα στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της κρίσης στο οικονομικό περιβάλλον της χώρας. Αυτό που μπορεί να σχεδιαστεί και να εξοικονομήσει πόρους για ΟΛΟΥΣ – κράτος και σχολικές μονάδες- είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή αλλαγών σε όλα στα δομικά στοιχεία του συστήματος. Α. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΙΕΡΑΡΧΙΚΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΡΟΛΩΝ (VERTICAL DIFFERENTIATION) Κατάργηση του μεσαίο επιπέδου ιεραρχίας (έχει ήδη προταθεί η κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης). Ό,τι γίνεται από τα γραφεία εκπαίδευσης μπορεί να μεταφερθεί σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες και το διοικητικό προσωπικό των γραφείων να υποστηρίζει με αναβάθμιση της δουλειάς του τις πλατφόρμες αυτές. Κατάργηση των επιτροπών ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ ΚΛΠ. Να γίνει ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, θα μπορούν να υποβάλλουν τα στοιχεία, τις αιτήσεις τους και τα προσόντα τους (ό,τι μοριοδοτείται) και να προκύπτουν έτσι οι μεταθέσεις, οι αποστάσεις και οι τοποθετήσεις ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ!!!!. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ. ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ και να επιλέγουν στελέχη εκπαίδευσης. Διεύρυνση του ρόλου των σχολικών ηγετών: ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΡΟΥΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Β. ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ) Αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων για την εξεύρεση πόρων και την κάλυψη των αναγκών. ΠΟΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΔΗΛΩΜΕΝΑ ΣΤΟ Ε9 ΩΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ (ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΝΟΩ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΕΡΔΙΖΕ ΔΡΑΧΜΗ!!!! Τα σχολεία μπορούν να είναι ΑΝΟΙΚΤΑ και το απόγευμα, και τους καλοκαιρινούς μήνες. Να ενοικιάζονται σε ανταγωνιστικές τιμές για να λειτουργούν απογευματινά φροντιστήρια ξένων γλωσσών, ή τμήματα ECDL, ή πιστοποιήσεις γλώσσας, ή τεχνών κ.λ.π. Να ενοικιάζεται ο προαύλιος χώρος (αναλόγως τη θέση και τον εξοπλισμό του σχολείου) για εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις και εκδηλώσεις (εκθέσεις βιβλίου με ενοίκιο σε εδότες, ανθοκομικές εκθέσεις). Με τον τρόπο αυτό τα σχολεία θα εξασφάλιζαν ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε εξοπλισμό για την υποστήριξη του διδακτικού τους έργου. ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Το κάθε σχολείο θα παράγει ρεύμα για τις ανάγκες του και θα εξοικονομεί πόρους από αυτό που θα «πουλάει». Να επιτρέπεται στα σχολεία να επενδύουν οι επιχειρήσεις. Π.χ εταιρείες ΗΥ, βιβλιοπωλείων, εκδοτών κ.λ.π Όλα αυτά και πολλές άλλες ιδέες για την αξιοποίηση των σχολικών χώρων μπορούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να προτείνουν για τα σχολεία τους, όχι μόνο στις μεγαλουπόλεις. Σχολικοί χώροι στη νησιωτική Ελλάδα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν π.χ τα προαύλιά τους για τουριστικούς λόγους και για διάφορες εκδηλώσεις (έχετε δει το προαύλιο του 2θέσιου σχολείου στο Ακρωτήρι Σαντορίνης;;;;. Θα μπορούσε με οργανωμένη πολιτική προώθησης του χώρου να κερδίζει χρήματα που θα στήριζαν όλα τα σχολεία του νησιού!) Τα κέρδη από τα ποσά που κάθε σχολείο θα εξοικονομούσε με την πολιτική του, θα μοιράζονται με το κράτος:50% θα κρατά το σχολείο και θα τα αξιοποιεί όπως ο σύλλογος αποφασίσει και το 50% θα δίνεται στο κράτος – στο ταμείο εξόφλησης των χρεών της χώρας. Η οικονομική μελέτη των παραπάνω σε πολίτες που δεν έχουν πρόσβαση σε πληρωμές, μισθολόγια και πλήθος συναντήσεων στις επιτροπές είναι αδύνατη. Σαφώς όμως η εξοικονόμηση πόρων είναι πολύ μεγάλη. Πέραν τούτου, δεν είναι δυνατόν σε εποχές όπου μαθητές της Φιλανδίας μαθαίνουν το πρόγραμμά τους μέσα από ατομικούς ΗΥ έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να σερφάρουν σε πύλες γνώσεις στο internet, στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να δουλέψουν, να κρύβονται όταν βγάζουν φωτοτυπίες, γιατί οι κόλλες Α4 είναι περιορισμένες και ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΟΥΤΕ ΑΥΤΕΣ!!!! (Που να μιλήσουμε για προτζέκτορες μέσα σε τάξεις και υποστήριξη διδασκαλίας με laptops. Για ΗΥ ανά 4 μαθητές και εφαρμογή μοντέλων διαφοροποιημένης διδασκαλίας). Τέλος, πως είναι δυνατόν π.χ ο Δήμος Χαλανδρίου να αποφασίζει λόγω κρίσης να κλείσει τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, γιατί λόγω κρίσης δεν μπορεί να στηρίξει τόσο προσωπικό αλλά να μην επιτρέπει στους πολίτες να μισθώσουν οι ίδιοι βρεφονηπιοκόμο για να μπορέσουν να εργαστούν οι μητέρες των παιδιών!!! Πρέπει πλέον να γίνει κατανοητό ότι η δημόσια περιουσία, όπως η ίδια η λέξη δηλώνει, δεν ανήκει στα πρόσωπα που πολιτεύονται αλλά σε ΟΛΟΥΣ. Το ίδιο λοιπόν δικαίωμα έχει ο καθείς να αποφασίζει για την αξιοποίησή της προς όφελος των πολιτών. Από πού λοιπόν προκύπτει η εξουσία σε κάποιους να καταργούν τη χρήση δημόσιων κτιρίων (βρεφονηπιακών σταθμών, σχολείων) και να μην επιτρέπουν σε πολίτες να βρουν λύσεις συμφέρουσες για όλους;;;