Άρθρο 34 Μεταβατικές διατάξεις

 

1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, ο Γενικός Διευθυντής εκάστου Μουσείου διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία εκδίδεται εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, χωρίς την τήρηση της διαδικασίας της παρ. 1 του άρθρου 14. Η θητεία του πρώτου Γενικού Διευθυντή ορίζεται έως τον διορισμό του Γενικού Διευθυντή του Μουσείου, κατά την παρ. 1 του άρθρου 14, και πάντως δεν μπορεί να υπερβεί τα τρία (3) έτη. Για τον διορισμό του πρώτου Γενικού Διευθυντή εφαρμόζεται η υπ’ αρ. 33/2006 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 280).
2. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) εκάστου Μουσείου διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία εκδίδεται εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ως προς τον διορισμό του Προέδρου και του Αντιπροέδρου εφαρμόζεται αναλόγως η παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 4735/2020 (Α’ 197). Εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος της απόφασης του πρώτου εδαφίου, το Δ.Σ. εκάστου Μουσείου συγκροτείται σε σώμα.
3. Έκαστο Μουσείο λειτουργεί κατά τη διάρθρωση της αντίστοιχης ειδικής περιφερειακής υπηρεσίας των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018 (Α’ 7) έως την τοποθέτηση του προσωπικού, σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του παρόντος, προΐσταται δε αυτού ο Προϊστάμενος της αντίστοιχης ειδικής περιφερειακής υπηρεσίας και, μετά από τον διορισμό του, ο Γενικός Διευθυντής της παρ. 1 του παρόντος.
4. Οι οργανικές θέσεις των μονίμων υπαλλήλων και των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 80, υπηρετούν στις ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018, διατηρούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, κατανέμονται δε σε άλλες οργανικές μονάδες της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης στην οποία ανήκουν και εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας, με απόφαση του Υπηρεσιακού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετά από εισήγηση του προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης και με βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες. Οι υπάλληλοι του πρώτου εδαφίου συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσία στο αντίστοιχο Μουσείο, θεωρούμενοι αυτοδίκαια ως αποσπασμένοι από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο αντίστοιχο Μουσείο, χωρίς άλλη διοικητική διαδικασία έως τη δήλωσή τους, σύμφωνα με την παρ. 5.
5. Εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος του Οργανισμού εκάστου Μουσείου, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 33, το μόνιμο προσωπικό και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί σε αυτό κατά την αυτοδίκαιη απόσπαση της παρ. 4, δηλώνει, αν επιθυμεί να στελεχώσει υπηρεσιακά το Μουσείο. Για τους υπαλλήλους που δηλώνουν θετικά, θεωρείται ότι παρατείνεται η απόσπαση της παρ. 4 αυτοδίκαια και χωρίς άλλη διοικητική διαδικασία. Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή του Μουσείου, που εκδίδεται εντός τεσσάρων (4) μηνών από το πέρας της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου, οι υπάλληλοι αυτοί τοποθετούνται στις θέσεις του Οργανισμού του Μουσείου και παρέχουν υπηρεσία σε αυτές. Οι υπάλληλοι που δηλώνουν αρνητικά τοποθετούνται στις θέσεις της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπου κατανεμήθηκαν οι οργανικές τους θέσεις, σύμφωνα με την παρ. 4, με απόφαση του Υπηρεσιακού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού που εκδίδεται εντός της προθεσμίας του τρίτου εδαφίου.
6. Ο χρόνος της αυτοδίκαιης απόσπασης του δευτέρου εδαφίου της παρ. 4, καθώς και της παράτασης αυτής κατά το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 λογίζεται για κάθε συνέπεια, ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική θέση των υπαλλήλων και οι κάθε είδους αποδοχές και οι συναφείς ασφαλιστικές υποχρεώσεις βαρύνουν αποκλειστικά τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. Γ3 του άρθρου 20 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) περί ωριαίας αμοιβής για εργασία πέραν του πενθημέρου και η περ. ιζ) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4761/2020 (Α’ 248) περί αμοιβών, επιδομάτων ή αποζημιώσεων για την πέραν του πενθημέρου απασχόληση, την υπερωριακή απασχόληση καθ` υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, την εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και πέραν των μηνιαίων τακτικών αποδοχών, καταλαμβάνουν και το προσωπικό αυτό για την αντίστοιχη απασχόληση.
7. Έως τη στελέχωση των κενών οργανικών θέσεων του Οργανισμού εκάστου Μουσείου με προσλήψεις νέου προσωπικού, είναι δυνατή η κάλυψη αυτών για διάστημα δύο (2) ετών, δυνάμενο να παραταθεί για επιπλέον έξι (6) μήνες, με αποσπάσεις μονίμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α’ 224). Το προσωπικό αυτό διατηρεί το μισθολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς που το διέπει προ της απόσπασης. Ειδικά για την κάλυψη των οργανικών θέσεων του πρώτου εδαφίου με αποσπάσεις υπαλλήλων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ ή β΄ βαθμού, εφαρμόζεται το άρθρο 35 του ν. 4873/2021 (Α΄ 248), περί διαφύλαξης της στελέχωσης των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, σε συνδυασμό με την παρ. 1 του άρθρου 177 του ν. 4876/2021 (Α΄ 251) για τους Ο.Τ.Α. β’ βαθμού.
8. Κάθε φύσης εκκρεμείς δίκες ή δικαστικές υποθέσεις του ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες αφορούν σε εκάστη των ειδικών περιφερειακών υπηρεσιών των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018 σε οποιοδήποτε δικονομικό στάδιο και αν βρίσκονται, συνεχίζονται από τα Μουσεία των περ. α) έως ε) της παρ. 1 του άρθρου 3 του παρόντος, αντίστοιχα, χωρίς καμία άλλη διατύπωση και χωρίς να επέρχεται διακοπή τους.
9. Εγκεκριμένα επιστημονικά, εκπαιδευτικά ή άλλα προγράμματα ή έργα σε εξέλιξη που έχουν αναληφθεί από ή αφορούν στις ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018 ή στην υλοποίηση των οποίων συμμετέχουν αυτές, συνεχίζονται χωρίς διακοπή και με τους ίδιους όρους από τα Μουσεία των περ. α) έως ε) της παρ. 1 του άρθρου 3 του παρόντος, αντίστοιχα, έως την προγραμματισμένη ημερομηνία λήξης τους. Ο Γενικός Διευθυντής εκάστου Μουσείου διασφαλίζει τη συνέχεια των προγραμμάτων αυτών με την ανάθεση καθηκόντων σε μέλη του προσωπικού του δευτέρου εδαφίου της παρ. 4. Έκαστο των Μουσείων των περ. α) έως ε) της παρ. 1 του άρθρου 3 του παρόντος υπεισέρχεται στη θέση της αντίστοιχης ειδικής περιφερειακής υπηρεσίας των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018 ως δικαιούχου πάσης φύσεως επιχορήγησης ή χρηματοδότησης από δημόσιους, ιδιωτικούς, εθνικούς, διεθνείς ή ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς και σε όλες τις συμβατικές και εξωσυμβατικές υποχρεώσεις ή δικαιώματα του ελληνικού Δημοσίου, στον βαθμό που αφορούν σε αυτή την ειδική περιφερειακή υπηρεσία.
10. Διοικητικές διαδικασίες ή ρυθμίσεις που έχουν εκκινήσει ή με οποιονδήποτε τρόπο προβλεφθεί ή δρομολογηθεί σχετικά με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ή προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου για την κάλυψη αναγκών των ειδικών περιφερειακών υπηρεσιών των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018, συνεχίζονται χωρίς άλλη διαδικασία από τα αρμόδια όργανα και με τους ίδιους όρους υπέρ των Μουσείων των περ. α) έως ε) της παρ. 1 του άρθρου 3 του παρόντος, αντίστοιχα.
11. Τα προς διάθεση αντικείμενα που ευρίσκονται στα πωλητήρια των ειδικών περιφερειακών υπηρεσιών των περ. α) έως ε) του άρθρου 28 του π.δ. 4/2018 παραμένουν στην κυριότητα του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.), προς τον οποίο αποδίδονται τα σχετικά έσοδα από τη διάθεσή τους. Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Ο.Δ.Α.Π. που απασχολείται στα πωλητήρια του πρώτου εδαφίου, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, συνεχίζει να απασχολείται σ΄ αυτά μέχρι τη λήξη της σύμβασής του.

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 14:50 | Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων

    Στις παρ. 1 και 2 ορίζεται ότι στην πρώτη εφαρμογή του νόμου, το ΔΣ και ο Γενικός Διευθυντής διορίζονται με απλή απόφαση του/της Υπουργού. Στην πράξη, αυτό το ΔΣ και αυτός ο Γενικός Διευθυντής θα μείνουν για περίπου μια δεκαετία (όσο προβλέπεται με τις παρατάσεις των άρθρων 7-8). Άλλωστε και το ΝΠΔΔ Μουσείο Ακρόπολης απέκτησε τον πρώτο Γενικό Διευθυντή 11 χρόνια μετά την λειτουργία του!
    Στις παρ. 4 έως 7, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 21-30, 33-34 και 80, το σχέδιο νόμου παραδίδει ομήρους στα κυβερνητικά Διοικητικά Συμβούλια τους τωρινούς εργαζομένους στα Μουσεία, διαλύοντας την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Με τη δήθεν «προσωρινή απόσπαση» μέχρι την έκδοση Οργανισμού του κάθε ΝΠΔΔ, εγκλωβίζει στα ΝΠΔΔ τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες, που θα αποστερηθούν βασικά υπηρεσιακά δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα απόσπασης, μετάθεσης, τοποθέτησης μετά από αίτησή τους, συμμετοχής σε διαδικασίες κρίσεων στη ΓΔΑΠΚ. Το χρονικό όριο των 8 μηνών που νομοθετείται για να εκπονηθεί Οργανισμός στα Μουσεία είναι πλασματικό, όπως έχει αποδειχτεί στην πράξη (με χειρότερο παράδειγμα το Μουσείο Ακρόπολης). Άλλωστε, τα διορισμένα Διοικητικά Συμβούλια δεν θα λογοδοτούν σε κανέναν για τις πράξεις ή παραλείψεις τους, παρεκτός στην Υπουργό Πολιτισμού που αυθαίρετα θα τα διορίσει.
    Πουθενά δεν ορίζεται:
    -Η δυνατότητα των ήδη εργαζομένων στα Μουσεία, στο βαθμό που δεν θέλουν να υπηρετούν στο ΝΠΔΔ, να μεταφερθούν άμεσα σε άλλη Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ, με αίτησή τους μέσω Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως είναι απόλυτο δικαίωμά τους με βάση τον Κώδικα ΔΥ.
    -Η δυνατότητα των ήδη κατεχόντων θέση ευθύνης στα Μουσεία, στο βαθμό που δεν θέλουν να υπηρετούν στο ΝΠΔΔ, να μεταφερθούν άμεσα σε αντίστοιχη κενή θέση ευθύνης σε άλλη Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ, με αίτησή τους μέσω Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως είναι απόλυτο δικαίωμά τους με βάση τον Κώδικα ΔΥ.
    -Η διατήρηση των υπαλληλικών και επιστημονικών δικαιωμάτων τους στην σημερινή κατάσταση, που αποφασίζονται από την ΓΔΑΠΚ, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και τις Επιστημονικες Επιτροπές της ΓΔΑΠΚ. Οι επιδημίες, η συμμετοχή σε ανασκαφές υπηρεσιών της ΓΔΑΠΚ, η Διεύθυνση συστηματικής ανασκαφής υπηρεσίας της ΓΔΑΠΚ, η επιστημονική άδεια, όλες οι άδειες του Κώδικα ΔΥ, θα έπρεπε ρητά να αναφέρεται ότι για όσους υπαλλήλους παραμένουν με οργανική θέση σε Υπηρεσίες της ΓΔΑΠΚ, τα θέματα αυτά θα ρυθμίζονται από τα συλλογικά όργανα της ΓΔΑΠΚ και τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια.
    Αντιθέτως, όχι μόνο δεν ορίζεται κάτι τέτοιο, αλλά οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες στα Μουσεία είναι ήδη εγκλωβισμένοι και στερούνται βασικά υπηρεσιακά τους δικαιώματα, με αυθαίρετες και παράνομες εντολές και αποφάσεις του Υπηρεσιακού Γραμματέα και της Γενικής Διευθύντριας ΔΥΗΔ, καθ’ υπόδειξη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ, ήδη από τον Ιούλιο 2022, θέμα για το οποίο ο ΣΕΑ θα καταφύγει στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
    Το επίμαχο σχέδιο νόμου ορίζει ως αποφασιστικό όργανο και πάλι για την υπηρεσιακή μας κατάσταση τον Υπηρεσιακό Γραμματέα, μετά από εισήγηση του «Γενικού Διευθυντή και Διευθυντή» (εντελώς αόριστα, άνευ προσδιορισμού!) ως εκτιμητές των υπηρεσιακών αναγκών. Παρακάμπτει δηλαδή εκ νέου τόσο την επιθυμία των εργαζόμενων όσο και τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια, και στρέφεται ευθέως ενάντια στα δικαιώματα των εργαζομένων, καθώς και στο άρθρο του Συντάγματος που καθορίζει την σύσταση και την αρμοδιότητα των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
    Στο μόνο που είναι σαφές το σχέδιο νόμου είναι ότι όλο το προσωπικό που μεταφέρεται με “προσωρινή απόσπαση” στα ΝΠΔΔ θα πληρώνεται από το ΥΠΠΟΑ τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να παρουσιαστεί μια πλασματική εικόνα “ευμάρειας¨των Μουσείων ως ¨επιτυχία” των κυβερνητικά διορισμένων ΔΣ. Το αντίστοιχο γινόταν επί μια δεκαετία και με το ΝΠΔΔ Μουσείο Ακρόπολης, το προσωπικό του οποίου πληρωνόταν από τον ΝΠΙΔ ΟΑΝΜΑ ως το 2019.
    O Σύλλογός μας δηλώνει ότι δεν δέχεται τη διάλυση της Υπηρεσίας και την εξυπηρέτηση των νέων Μουσείων από μέλη μας, τα οποία υποχρεώνονται να παράσχουν αγγαρεία και όχι εργασία σε αυτά!

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 13:59 | ΣΥΛΛ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠ.ΠΟ. Β. ΕΛΛΑΔΟΣ

    Άρθρο 34. Μεταβατικές διατάξεις

    Με την παράγραφο 4 προβλέπεται ότι οι οργανικές θέσεις των μονίμων υπαλλήλων και των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου υπηρετούν στις ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες (Μουσεία) που μετατρέπονται σε ΝΠΔΔ, διατηρούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και κατανέμονται σε άλλες οργανικές μονάδες της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης στην οποία ανήκουν, και εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας.
    Για όσους υπαλλήλους επιλέγουν να υποβάλουν θετική δήλωση σύμφωνα με την παρ. 5, προκαλείται ασάφεια για το εάν διατηρείται η απόσπασή τους στην οικεία Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου ή καταλαμβάνουν οργανική θέση στο Μουσείο (ΝΠΔΔ). Η διάταξη είναι απολύτως αμφίσημη και αμφιλεγόμενη, καθώς αναφέρει ότι «το […] προσωπικό […] που υπηρετεί […] κατά την αυτοδίκαιη απόσπαση της παρ. 4, δηλώνει, αν επιθυμεί να στελεχώσει υπηρεσιακά το Μουσείο», καθώς και ότι «Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή […] οι υπάλληλοι αυτοί τοποθετούνται στις θέσεις του Οργανισμού του Μουσείου και παρέχουν υπηρεσία σε αυτές», χωρίς να προκύπτει αν τελικά καταλαμβάνουν συσταθείσα νέα οργανική θέση ή απλώς καλύπτουν οργανική θέση του Μουσείου (ΝΠΔΔ) ως αποσπασμένοι, διατηρώντας όμως την οργανική τους θέση στο Υπουργείο.
    Από την άλλη πλευρά, είναι ορατός ο κίνδυνος ακούσιας αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος για όσους δεν επιλέξουν να στελεχώσουν οργανική θέση του νέου ΝΠΔΔ.
    Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 5, όσοι υπάλληλοι δεν δηλώσουν εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος του Οργανισμού του Μουσείου, ότι επιθυμούν να στελεχώσουν υπηρεσιακά το Μουσείο, τοποθετούνται στις θέσεις της Γενικής Διεύθυνσης όπου κατανεμήθηκαν οι οργανικές τους θέσεις, και επομένως καθίστανται διαθέσιμοι προς μετακίνηση σε άλλες υπηρεσίες. Είναι προφανής η απειλή για τη μελλοντική υπηρεσιακή τους κατάσταση, σε περίπτωση που δεν κάνουν θετική δήλωση.
    Από την άλλη πλευρά, με την παρ. 7 του ίδιου άρθρου προβλέπεται η στελέχωση των κενών οργανικών θέσεων του Οργανισμού κάθε Μουσείου με αποσπάσεις μονίμου προσωπικού ή ΙΔΑΧ άλλων φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
    Επομένως, απομακρύνονται από το Μουσείο όσοι υπάλληλοι επιλέξουν να διατηρήσουν τις οργανικές τους θέσεις στο Υπουργείο και στη θέση τους αποσπώνται υπάλληλοι από άλλους φορείς του Δημοσίου.
    Πρόκειται για μια απολύτως εσφαλμένη ρύθμιση, η οποία τιμωρεί, αχρηστεύει και απαξιώνει τη συγκεκριμένη κατηγορία υπαλλήλων, παρά τη σημαντική γνώση, εμπειρία και εξειδίκευση που διαθέτουν στο αντικείμενο και τη μέχρι σήμερα προσφορά τους, καθώς προτιμάται η αντικατάστασή τους με υπαλλήλους άλλων φορέων.
    Προτείνεται να προβλεφθεί ότι όσοι υπάλληλοι δεν δηλώσουν καταφατικά εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος του Οργανισμού του Μουσείου, ότι επιθυμούν να το στελεχώσουν υπηρεσιακά, τοποθετούνται σε θέσεις της Γενικής Διεύθυνσης όπου κατανεμήθηκαν οι οργανικές τους θέσεις, πλην όμως συνεχίζουν να παραμένουν αποσπασμένοι στο Μουσείο όπου και σήμερα υπηρετούν, καθώς και ότι υπάγονται στην αρμοδιότητα του οικείου Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου. Επίσης να προβλεφθεί η δυνατότητα ανανέωσης της απόσπασής τους κατόπιν αιτήματός τους, για χρόνο ίσο με αυτόν που προβλέπεται στην παρ. 7.

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 12:49 | Παναγιώτης

    Δεν είναι σαφές, προφανώς σκοπίμως -αφού άλλα αναφέρονται στην έκθεση συνεπειών της ρύθμισης και άλλα στο παρον άρθρο- αν οι υπάλληλοι που θα αποφασίσουν να στελεχώσουν τα νέα Μουσεία – ΝΠΔΔ θα παραμένουν σε απόσπαση διατηρώντας την οργανική τους θέσης στο ΥΠΠΟΑ ή θα τοποθετούνται σε νέα οργανική θέση στα ΝΠΔΔ. Θα διατηρήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ (δικαίωμα απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης, επιστημονικές άδειες κλπ;

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 14:56 | Ευρυδίκη Λέκα

    Άρθρο 34.5: «Εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την έναρξη ισχύος του Οργανισμού εκάστου Μουσείου, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 33, το μόνιμο προσωπικό και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί σε αυτό κατά την αυτοδίκαιη απόσπαση της παρ. 4, δηλώνει, αν επιθυμεί να στελεχώσει υπηρεσιακά το Μουσείο. Για τους υπαλλήλους που δηλώνουν θετικά, θεωρείται ότι παρατείνεται η απόσπαση της παρ. 4 αυτοδίκαια και χωρίς άλλη διοικητική διαδικασία. Με απόφαση του Γενικού Διευθυντή του Μουσείου, που εκδίδεται εντός τεσσάρων (4) μηνών από το πέρας της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου, οι υπάλληλοι αυτοί τοποθετούνται στις θέσεις του Οργανισμού του Μουσείου και παρέχουν υπηρεσία σε αυτές»
    να αντικατασταθεί: «Εντός 90 ημερολογιακών ημερών…»
    και να συμπληρωθεί: «…υπηρεσία σε αυτές, διατηρούν δε όλα τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ και ειδικότερα το δικαίωμα απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ καθώς και το δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες κρίσης Τμηματαρχών και Διευθυντών του ΥΠΠΟΑ»

    «Οι υπάλληλοι που δηλώνουν αρνητικά τοποθετούνται στις θέσεις της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπου κατανεμήθηκαν οι οργανικές τους θέσεις, σύμφωνα με την παρ. 4, με απόφαση του Υπηρεσιακού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού που εκδίδεται εντός της προθεσμίας του τρίτου εδαφίου».
    να συμπληρωθεί: «…εδαφίου. Η τοποθέτησή τους γίνεται σύμφωνα με τη δήλωση προτίμησής τους (έως 3 επιλογές)

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 13:11 | Βασιλική Πλιάτσικα

    Άρ. 34, παρ. 1 – ΠΕΡΙ ΟΡΙΣΜΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ

    – Δεν τεκμηριώνεται για ποιο λόγο παρακάμπτεται η νόμιμη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 14 για να οριστεί ένα πρόσωπο που θα αποτελεί προσωπική επιλογή της υπουργού σε μια τόσο κομβική θέση. Πώς θα ασκήσει την διοίκηση κάθε μουσείου ένα πρόσωπο που, ανεξαρτήτως προσόντων, θα φέρει διαρκώς το πολιτικό και κομματικό στίγμα της τρέχουσας Κυβέρνησης; Η διοικητική μονάδα θα όφειλε να λειτουργήσει με τον ορισμένο τρέχοντα Διευθυντή μέχρι την ολοκλήρωση της νόμιμης διαδικασίας επιλογής Γενικού Διευθυντή όπως περιγράφεται στο άρθρο 16.

    Αρ. 34, παρ. 2 – ΠΕΡΙ ΟΡΙΣΜΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

    – Όπως στη προηγούμενη παράγραφο, έτσι κι εδώ καταπατώνται με σκανδαλώδη τρόπο οι νόμιμες διαδικασίες. Τα πρόσωπα που θα οριστούν με τον τρόπο που περιγράφεται στην παράγραφο 2 στο Διοικητικό Συμβούλιο εκάστου μουσείου θα φέρουν διαρκώς το πολιτικό και κομματικό στίγμα της τρέχουσας Κυβέρνησης.

    Αρ. 34, παρ. 4. – ΠΕΡΙ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

    Στην παράγραφο αυτή γράφεται ότι οι οργανικές θέσεις των υπαλλήλων διατηρούνται στο ΥΠΠΟΑ και κατανέμονται σε άλλες υπηρεσίες «με βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες». Σε αντίστοιχη αναδιανομή του προσωπικού στο παρελθόν ελήφθησαν υπόψιν οι δηλώσεις προτίμησης του προσωπικού. Η σημείωση αυτή πρέπει να περιληφθεί στην συγκεκριμένη παράγραφο και η προτίμηση να γίνει σεβαστή, δεδομένης της βίαιης αλλαγής εργασιακών συνθηκών που επιβάλλεται δια του παρόντος.

    Άρ. 34, παρ. 5 – ΠΕΡΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΑΠΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ

    – Δεν είναι δυνατόν μέσα σε τριάντα (30) μέρες από την έναρξη ισχύος του Οργανισμού εκάστου μουσείου να έχει κάποιος υπάλληλος τη δυνατότητα να κρίνει την εφαρμογή του, ώστε να είναι σε θέση να αποφασίσει αν επιθυμεί να παραμείνει ή να τοποθετηθεί σε άλλη θέση στο ΥΠΠΟΑ. Το διάστημα αυτό οφείλει να είναι σημαντικά μεγαλύτερο, κατ’ελάχιστον τρία (3) έτη, όσο π.χ. διαρκεί η προετοιμασία και υλοποίηση μιας έκθεσης.

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 10:40 | Ελένη

    ΠΑΡ.4: Για την κατανομή των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων μονίμων και ΙΔΑΧ υπαλλήλων θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων (π.χ. δήλωση προτίμησης βάσει λίστας Υπηρεσιών που έχουν ανάγκες).

    ΠΑΡ.5: Να ξεκαθαριστεί αν οι υπάλληλοι που αποφασίσουν να στελεχώσουν τα νέα Μουσεία – ΝΠΔΔ (μετά την έναρξη ισχύος του οργανισμού τους) θα παραμένουν σε απόσπαση διατηρώντας την οργανική τους θέσης στο ΥΠΠΟΑ ή θα τοποθετούνται σε νέα οργανική θέση στα ΝΠΔΔ.
    Για τους υπαλλήλους που θα δηλώσουν θετικά ότι επιθυμούν να στελεχώσουν τα νέα Μουσεία – ΝΠΔΔ, να κατοχυρωθεί ότι θα διατηρήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ (π.χ. δικαίωμα απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, δικαίωμα επιστημονικής άδειας).

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 08:20 | ΜΤΧ

    Οι υπάλληλοι των Μουσείων πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μεταξύ των οποίων το δικαίωμα συμμετοχής σε ανασκαφές, το δικαίωμα λήψης εκπαιδευτικών αδειών (μεταξύ των οποίων και αδειών επιδημίας), το δικαίωμα οι μετάθεσης και απόσπασης σε άλλες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ.

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 08:19 | ΜΤΧ

    Παρ. 4. Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους υπαλλήλους να δηλώσουν σε ποια Υπηρεσία προτιμούν να μεταφερθεί η οργανική τους θέση.
    Παρ. 5. Δεν είναι σαφές αν με την τοποθέτηση των υπαλλήλων στις οργανικές θέσεις των Μουσείων ΝΠΔΔ παύει η απόσπασή τους από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  • 26 Ιανουαρίου 2023, 21:20 | Μαρία

    παρ. 5 Οι νυν υπηρετούντες υπάλληλοι των Μουσείων οι οποίοι θα θελήσουν να στελεχώσουν τα ΝΠΔΔ θα πρέπει να διατηρήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ, όπως το δικαίωμα άδειας συμμετοχής σε ανασκαφές και συνέδρια, το δικαίωμα απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ

  • 25 Ιανουαρίου 2023, 23:24 | Χρύσα

    Τα Μουσεία αυτή τη στιγμή λειτουργούν κανονικά και μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι να δρομολογηθεί ο διορισμός των κανονικών μελών ΔΣ και ΓΔ με τον τρόπο που προβλέπει το παρόν νομοθέτημα. Γιατί να ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις και να γίνει διορισμός των μελών του ΔΣ και του ΓΔ, χωρίς καμία διαδικασία αξιολόγησης και κανένα κριτήριο;

  • 25 Ιανουαρίου 2023, 16:18 | Χρυσάνθη Τσούλη

    παρ. 4: η κατανομή των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων μονίμων και ΙΔΑΧ υπαλλήλων θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με τη δήλωση προτίμησής τους (έως 3 επιλογές)
    παρ. 5: για τους υπαλλήλους που δηλώνουν θετικά ότι επιθυμούν να στελεχώσουν υπηρεσιακά το Μουσείο – ν.π.δ.δ. θα πρέπει να προστεθεί στο τέλος της σχετικής περιόδου το εξής «… (οι υπάλληλοι αυτοί τοποθετούνται στις θέσεις του Οργανισμού του Μουσείου και παρέχουν υπηρεσία σε αυτές_, διατηρούν δε όλα τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ και ειδικότερα το δικαίωμα επιστημονικής άδειας, απόσπασης, μετάθεσης και μετάταξης σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ καθώς και το δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες κρίσης Τμηματαρχών και Διευθυντών του ΥΠΠΟΑ»

  • 25 Ιανουαρίου 2023, 13:45 | Έφη

    Γιατί θα πρέπει να ισχύσουν οι μεταβατικές διατάξεις του άρθου, παρ. 1 και 2 περί δοτού Γενικού Διευθυντή και Δ.Σ. και δεν προκρίνεται, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, η πλήρωση των θέσεων με τον τρόπο που προβλέπει το παρόν νομοθέτημα και μέχρι τότε το Μουσείο διοικητικά να συνεχίσει με την υφιστάμενη μορφή του;
    5. οι εργαζόμενοι που θα παραμείνουν στα ΝΠΔΔ, θα έχουν οργανική θέση σε αυτά ή θα είναι αποσπασμένοι και μέχρι πότε από τη ΓΔΑΠΚ, όπως περιγράφεται από την αιτιολογική πρόταση;

  • 25 Ιανουαρίου 2023, 11:54 | Παναγιώτης Λάζαρης

    Παρ 4. Θα πρέπει να υπάρξει δήλωση των υπαλλήλων με σειρά προτίμησης για το που θα ήθελαν να τοποθετηθούν οι οργανικές τους θέσεις.

    Παρ. 5. Δεν είναι ξεκάθαρο εάν οι υπάλληλοι που δηλώνουν την παραμονή τους στο ΝΠΔΔ και τοποθετούνται στον οργανισμό του ΝΠΔΔ, παραμένουν σε απόσπαση ή τοποθετούνται με νέα οργανική θέση στο ΝΠΔΔ. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και θα πρέπει να γίνει σαφές στο νομοσχέδιο.

  • 24 Ιανουαρίου 2023, 12:17 | Κώστας

    Παρατίθεται το ακόλουθο απόσπασμα από την έκθεση συνεπειών της ρύθμισης: Δηλαδή όποιος από το προσωπικό που σήμερα υπηρετεί στα πέντε (5) μουσεία υπηρεσίες, δηλώσει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο μουσείο που υπηρετεί, υπό τη νέα μορφή του ν.π.δ.δ., θα συνεχίζει να διατηρεί την οργανική του θέση στο ΥΠΠΟΑ, όπως και σήμερα, να μισθοδοτείται, να ασφαλίζεται και να συνταξιοδοτείται από το ΥΠΠΟΑ, όπως και σήμερα.

    Στο άρθρο 34 αυτό δεν είναι σαφές, καθώς σημειώνεται πως «οι υπάλληλοι αυτοί τοποθετούνται στις θέσεις του Οργανισμού του Μουσείου και παρέχουν υπηρεσία σε αυτές»
    Επιπλέον, στα πέντε μουσεία υπηρετούν πέντε άτομα σε θέση ευθύνης επιπέδου διεύθυνσης και τριάντα ένα άτομα σε θέση ευθύνης επιπέδου τμήματος. Θεωρούνται αποσπασμένοι και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα Τμήματά τους μέχρι την ενεργοποίηση του οργανισμού εκάστου μουσείου.
    Στη συνέχεια αποκτούν οργανική θέση και θέση ευθύνης στο νέο διοικητικό σχήμα; Αποκόπτονται από την υπόλοιπη αρχαιολογική υπηρεσία; Ή εξακολουθούν να θεωρούνται αποσπασμένοι; Μήπως πρέπει να υπάρξει μία αποσαφήνιση και με δεδομένο ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί κρίσεις προαγωγών στο ΥΠ.ΠΟ.Α από το 2011 και 2014 αντιστοίχως. Πρέπει να δοθεί σε όλους τους υπαλλήλους των μουσείων ένα εύλογο μεταβατικό διάστημα ως προς τη συμμετοχή σε διαδικασίες κρίσεων και υπηρεσιακών μεταβολών.

  • 24 Ιανουαρίου 2023, 12:53 | Κώστας

    Στο θέμα της μεταφοράς της οργανικής θέσης των υπηρετούντων στο ΥΠ.ΠΟ.Α θα ήταν καλό και διοικητικά ορθό να ζητηθεί και να συνεκτιμηθεί και η προτίμηση των υπαλλήλων

  • 24 Ιανουαρίου 2023, 12:34 | Κώστας

    Γιατί δεν εφαρμόζονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες του ν. 4735/2020? Τα Μουσεία αυτή τη στιγμή λειτουργούν κανονικά, γιατί απαιτείται ο βεβιασμένος διορισμός των μελών του ΔΣ και του ΓΔ, χωρίς καμμία διαδικασία αξιολόγησης και κανένα κριτήριο;

  • 23 Ιανουαρίου 2023, 22:30 | Γεώργιος

    -Πργ. 4.:Οι υπάλληλοι θα πρέπει να δηλώσουν σε ποια Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ επιθυμούν να μεταφερθεί η οργανική τους θέση.
    – Πργ.5 :Η τοποθέτηση των υπαλλήλων σε θέσεις του Οργανισμού των Μουσείων δεν είναι σαφές αν συνεπάγεται το τέλος της απόσπασής τους. Η διατύπωση εδώ βρίσκεται σε αντίθεση με το άρθρο 2 του νομοσχεδίου.

  • 20 Ιανουαρίου 2023, 12:50 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Γιατί πάλι μεταβατικές διατάξεις για το διορισμό Γ.Δ. και Δ.Σ (παρ. 1&2); Για να ισχύσει το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού»; Γιατί όχι εξ’αρχής διορισμός των κανονικών μελών Δ.Σ. και Γ.Δ.;
    Παρ. 4: Οι ήδη υπηρετούντες πρέπει οπωσδήποτε να δηλώσουν Υπηρεσίες, στις οποίες επιθυμούν να μεταφερθεί η οργανική τους θέση, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους και η δήλωσή τους να γίνει αποδεκτή από τον Υπηρεσιακό Γραμματέα. Ειδάλλως, πρόκειται για υποχρεωτική μετακίνηση.