• Σχόλιο του χρήστη 'Hellenic Professionals Informatics Society (HePIS)' | 21 Νοεμβρίου 2016, 13:42

    H Eθνική Ψηφιακή Στρατηγική αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας μέσα από τη δημιουργία και την κάλυψη θέσεων εργασίας, την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού. Η Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική, η οποία κινείται σε μια σωστή γραμμή, συντάσσεται σε μια περίοδο όπου τα περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου ΤΠΕ καθώς και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών είναι ομολογουμένως τεράστια. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ε.Ε μια πλήρως λειτουργική ψηφιακή ενιαία αγορά θα μπορούσε να συνεισφέρει περίπου 415 δισ. ευρώ ετησίως στην ευρωπαΐκή οικονομία και να δημιουργήσει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας με επίκεντρο/έμφαση τους νέους. Παράλληλα, σύμφωνα με τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Α. Βύρωνα Νικολαΐδη, Προέδρου του Συμβουλίου Ευρωπαΐκών Ενώσεων Επαγγελματιών Πληροφορικής (CEPIS) από τη HePIS, το Oικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το ALBA Graduate Business School at the American College of Greece, περισσότερες από 500.000 νέες θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια στον τομέα της Πληροφορικής. Ωστόσο, οι τομείς παρέμβασης, θα πρέπει να συνδεθούν με συγκεκριμένες δράσεις, χρονοδιάγραμμα και χρηματοδοτικά εργαλεία έτσι ώστε τα αποτέλεσματα της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής να είναι ρεαλιστικά, επιτεύξιμα και μετρήσιμα καθώς και άρρηκτα συνδεδεμένα με τη βελτίωση της κατάταξης της χώρας μας στους Ψηφιακούς Δείκτες όπως ο Δείκτης Ανταγωνιστικότητας (Global Competitiveness Index) και ο Digital Economy and Society Index (DESI). H HePIS ως μέλος του Συμβουλίου Ευρωπαΐκών Ενώσεων Επαγγελματιών Πληροφορικής (CEPIS), της Συμμαχίας για την Ψηφιακή Απασχόληση (Alliance for Digital Employability), του Μεγάλου Συνασπισμού για την Ψηφιακή Απασχόληση (Grand Coalition for Digital Jobs) της Eυρωπαΐκής Επιτροπής και της πανευρωπαΐκής εκστρατείας ενημέρωσης E-skills for jobs 2014-2016 έχει αναπτύξει συγκεκριμένες δράσεις με απτά αποτελέσματα και υποβάλλει τις κάτωθι προτάσεις αναφορικά με την δημόσια διαβούλευση για τη διαμόρφωση της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής. Προτεραιότητα 2.2 •Επιδοτούμενα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης των εργαζομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αντικείμενα και δεξιότητες τα οποία θα προσδιορίζονται από τον εργοδότη και με βάση αυτά θα σχεδιάζονται από τον εκπαιδευτικό φορέα/οργανισμό/κέντρο. •Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και εκσυγχρονισμός των εταιριών μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων. Αντίστοιχη εκπαίδευση των εργαζομένων στη χρήση, αξιοποίηση και παραμετροποίηση των τεχνολογιών αυτών για την αύξηση της παραγωγικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων. •Προγράμματα εκπαίδευσης για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που θα σχετίζονται με την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους και την αξιοποίηση των νέων ψηφιακών καναλιών •Παροχή κινήτρων για πρόσληψη νέων με τις κατάλληλες τεχνικές δεξιότητες από τις επιχειρήσεις, με στόχο των εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του βαθμού τεχνολογικής ετοιμότητας των επιχειρήσεων. •Δράσεις επιχειρηματικής δικτύωσης σε κλαδικό ή διακλαδικό επίπεδο με σκοπό τη διακίνηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία νέων λύσεων σε κοινά προβλήματα. Προτεραιότητα 4.2 •Διενέργεια διαγωνισμών τεχνολογικής καινοτομίας και ψηφιακής επιχειρηματικότητας (hackathons) , με αντίστοιχη παροχή απτών κινήτρων στους νέους για τη συμμετοχή τους σε αυτούς και την υλοποίηση καινοτόμων εφαρμογών •Διοργάνωση shadowing events μέσα από τα οποία οι νέοι θα περνάνε μια εργάσιμη ημέρα κοντά σε επαγγελματίες Πληροφορικής παρακολουθώντας τις καθημερινές τους εργασίας καταρρίπτοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη λανθασμένη αντίληψη περί του επαγγέλματος •Παροχή κινήτρων για πρόσληψη νέων με τις κατάλληλες τεχνικές δεξιότητες από τις επιχειρήσεις, με στόχο των εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του βαθμού τεχνολογικής ετοιμότητας των επιχειρήσεων. •Υποστήριξη δράσεων που έχουν σκοπό την πρακτική γνωριμία των μαθητών και νέων με το επιχειρείν, την τεχνολογία και την εφαρμογή αυτών σε συνθήκες αληθινού περιβάλλοντος, όπως σχολεία επιχειρηματικότητας, ανάπτυξη εικονικών επιχειρήσεων κλπ •Εισαγωγή περισσοτέρων ωρών διδασκαλίας στο μάθημα του προγραμματισμού, ξεκινώντας από τις τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου •Επικαιροποίηση του αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού έτσι ώστε να υπάρχει ακολουθία από το δημοτικό μέχρι το Πανεπιστήμιο, με μαθησιακούς στόχους την ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών, την επίλυση προβλημάτων καθώς και την πρακτική εξάσκηση πάνω στην ανάπτυξη σύγχρονων εφαρμογών πληροφορικής Προτεραιότητα 4.3 •Επιδοτούμενα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης των εργαζομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αντικείμενα και δεξιότητες τα οποία θα προσδιορίζονται από τον εργοδότη και με βάση αυτά θα σχεδιάζονται από τον εκπαιδευτικό φορέα/οργανισμό/κέντρο •Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και εκσυγχρονισμός των εταιριών μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων. Αντίστοιχη εκπαίδευση των εργαζομένων στη χρήση, αξιοποίηση και παραμετροποίηση των τεχνολογιών αυτών για την αύξηση της παραγωγικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων. •Προγράμματα εκπαίδευσης για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που θα σχετίζονται με την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους και την αξιοποίηση των νέων ψηφιακών καναλιών •Παροχή κινήτρων για πρόσληψη νέων με τις κατάλληλες τεχνικές δεξιότητες από τις επιχειρήσεις, με στόχο των εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του βαθμού τεχνολογικής ετοιμότητας των επιχειρήσεων. •Δράσεις επιχειρηματικής δικτύωσης σε κλαδικό ή διακλαδικό επίπεδο με σκοπό τη διακίνηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία νέων λύσεων σε κοινά προβλήματα. •Δημιουργία ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατάρτισης για τη μετάβαση αποφοίτων και επαγγελματιών από πολύ διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα στην τεχνολογία και τον προγραμματισμό. •Η υιοθέτηση του εργαλείου αυτοαξιολόγησης CEPIS E-competence Benchmark για την κατάταξη του ανθρώπινου δυναμικού ΤΠΕ με βάση το Ευρωπαΐκό Πλαίσιο Ψηφιακών Δεξιοτήτων. Προτεραιότητα 6.1 Δημιουργία ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατάρτισης για τη μετάβαση αποφοίτων και επαγγελματιών από πολύ διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα στην τεχνολογία και τον προγραμματισμό.