• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΤΕ Α.Ε.' | 17 Ιουνίου 2020, 13:45

    Σχόλια ΟΤΕ Α.Ε. Γενικές Παρατηρήσεις Το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, την ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις, συμβάλλει θετικά στην περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη τις ειδικότερες συνθήκες και τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, καλωσορίζουμε την πρωτοβουλία του Υπουργείου αναφορικά με τον επαναπροσδιορισμό των γενικών προϋποθέσεων και των κριτηρίων υπαγωγής στο επενδυτικό καθεστώς, αλλά και την απλοποίηση των προβλεπόμενων μέχρι σήμερα διαδικασιών και την σύντμηση των προθεσμιών. Η ΟΤΕ Α.Ε μέσω της COSMOTE TV έχει ήδη κάνει χρήση των επενδυτικών κινήτρων του ισχύοντος νόμου, συμμετέχοντας επιτυχημένα σε διεθνή παραγωγή, που θα διανεμηθεί στην παγκόσμια αγορά από διεθνή πάροχο. Η συσσώρευση των ενισχύσεων της επιχορήγησης και των φοροαπαλλαγών, καθώς και οποιαδήποτε άλλης κρατικής ενίσχυσης, που προβλέπονται στο νέο σχέδιο νόμου, ενδυναμώνει τα κίνητρα για επενδύσεις στην παραγωγή οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα. Ωστόσο, ενώ το νομοσχέδιο εξασφαλίζει πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις που επενδύουν στην παραγωγή, αφού προβλέπει φοροαπαλλαγή 30% των επιλέξιμων δαπανών κάθε έργου, ταυτόχρονα όμως εξακολουθούν να υφίστανται βάρη και τέλη που τις επιβαρύνουν σημαντικά. Ειδικότερα, ενώ οι συνδρομητικοί πάροχοι υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3905/2010, είναι υποχρεωμένοι να επενδύσουν στην παραγωγή ελληνικών οπτικοακουστικών έργων, επιβαρύνονται με (άμεσους και έμμεσους) φόρους, βάρη και τέλη υπέρ του Δημοσίου, όπως το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης 10%, σε αντίθεση με άλλους διεθνείς παρόχους streaming υπηρεσιών όπως το Netflix, που δεν υπόκεινται στο άνω τέλος, ούτε καταβάλλουν άλλες επιβαρύνσεις ή φόρο στην Ελλάδα. Συνεπώς, η ανάπτυξη της οπτικοακουστικής παραγωγής στη χώρα θα μπορεί να εξασφαλιστεί αποτελεσματικά, εφόσον τα επενδυτικά κίνητρα που παρέχονται με το νέο σχέδιο νόμου για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής παραγωγής συνδυαστούν με άμεση κατάργηση των τελών και λοιπών επιβαρύνσεων που έχουν επιβληθεί και αφορούν τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης των ελληνικών επιχειρήσεων. Η ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα με την παροχή επαρκών και κατάλληλων επενδυτικών κινήτρων και για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά, και στην περαιτέρω προώθηση της θετικής εικόνας της χώρας στην παρούσα κρίσιμη παγκόσμια συγκυρία, ιδίως με την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων, που προβάλλουν τον ελληνικό πολιτισμό, την πολιτιστική κληρονομιά αλλά και τις φυσικές ομορφιές της χώρας. Ειδικές Παρατηρήσεις Άρθρο 2: Προϋποθέσεις υπαγωγής στο επενδυτικό καθεστώς Με το άρθρο 2 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου αντικαθίσταται το άρθρο 23 του Ν. 4487/2017 και επαναπροσδιορίζονται τα ποσά των επιλέξιμων δαπανών σε χαμηλότερα και πιο ρεαλιστικά όρια, πιο κοντά στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, με αποτέλεσμα να παρέχεται μεγαλύτερο επενδυτικό κίνητρο για τις παραγωγές. Ωστόσο, προκειμένου το νομοσχέδιο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς παραγωγής οπτικοακουστικών έργων και ειδικότερα της παραγωγής ντοκιμαντέρ, που διαφοροποιείται από τη μυθοπλασία, προτείνονται οι παρακάτω περαιτέρω μειώσεις των ποσών όσον αφορά στην παραγωγή τηλεοπτικής σειράς ντοκιμαντέρ : - «Άρθρο 23, δβ.»: Για επεισόδια ή κύκλο επεισοδίων τηλεοπτικής σειράς, ανεξαρτήτως αριθμού επεισοδίων με περιεχόμενο ντοκιμαντέρ προβλέπεται το ποσό των €20.000, ενώ προτείνεται να οριστεί το ποσό των €15.000. -«Άρθρο 23, εβ.»: Για τμήμα επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς με περιεχόμενο ντοκιμαντέρ προβλέπεται το ποσό των €60.000 και προτείνεται να οριστεί το ποσό των € 50.000.