• Σχόλιο του χρήστη 'Όμιλος ΟΤΕ' | 17 Ιουλίου 2020, 12:26

    Τα σχόλια του Ομίλου ΟΤΕ για το άρθρο 43 έχουν ως εξής: Α. Στην παρ. 9, στο τέλος του εδ. β’ προτείνεται η προσθήκη της φράσης «με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων». Δηλαδή το εδ. β’ να διαμορφωθεί ως εξής: «Κατά αποφάσεων των αρμόδιων φορέων σχετικών με τη χορήγηση δικαιωμάτων διέλευσης και περιορισμών ή όρων αυτών χωρεί προσφυγή ουσίας ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου, που δικάζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων». Η προσθήκη αυτή είναι αναγκαία, για την άμεση και ταχύτατη επίλυση των διαφορών αυτών. Β. Στην παρ. 14, προτείνεται η διαγραφή από το εδ. α’ της φράσης «και αποθετικής». Γ. Στο τέλος του άρθρου προτείνεται η προσθήκη νέας παραγράφου 17 ως εξής: «17. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύναται να εξαιρείται από την διαδικασία αδειοδότησης του παρόντος άρθρου και από τη διαδικασία χορήγησης δικαιωμάτων διέλευσης του Παραρτήματος Χ του Ν. 4070/2012, η εγκατάσταση, συντήρηση και επισκευή του δικτύου οπτικών ινών υπερυψηλών ταχυτήτων FTTH, καθώς και η εκτέλεση των πάσης φύσεως απαιτούμενων για τους σκοπούς αυτούς εργασιών». Η προσθήκη αυτή κρίνεται απαραίτητη, διότι η ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών οπτικών ινών υπερυψηλών ταχυτήτων στα σπίτια (FTTH) είναι αναγκαία για την επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων της Κοινωνίας του Gigabit και του Εθνικού Σχεδίου Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς. Οι στόχοι ορίζουν ότι μέχρι το έτος 2020 τουλάχιστον το 50 % των νοικοκυριών πρέπει να έχει 100 Mbps και μέχρι το έτος 2025 όλα τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά πρέπει να έχουν πρόσβαση σε συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο τουλάχιστον 100 Mbps, με δυνατότητα αναβάθμισης σε ταχύτητα Gigabit. Σημειώνεται δε ότι σύμφωνα με το Digital Economy and Society Index Report 2019 «Connectivity Broadband market developments in the EU» στην Ελλάδα η κάλυψη ευρυζωνικών επικοινωνιών υπερυψηλής ταχύτητας (ως ποσοστό επί τοις εκατό % των νοικοκυριών) τον Ιούλιο του 2018 ήταν 0,4%, ενώ ο αντίστοιχος Ευρωπαϊκός μέσος όρος την ίδια χρονική περίοδο ήταν 60%. Οι εργασίες για την εγκατάσταση του συγκεκριμένου δικτύου αφορούν ως επί το πλείστον εργασίες χαμηλής όχλησης (εκσκαφές μικροτάφρων μικρής διατομής και μικρού βάθους, εγκατάσταση υπέργειων καμπινών), οι οποίες δεν διαταράσσουν την συνοχή του υφιστάμενου οδοστρώματος, ούτε την κυκλοφορία των οχημάτων, δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και δεν καθιστούν πιθανή την εξεύρεση ή επέμβαση σε αρχαιότητες. Η παρέμβαση αυτή είναι απαραίτητη ενόψει της άμεσης υλοποίηση και της δράσης Ultra Fast Broadband (UFBB) που είναι σε εξέλιξη και αποτελεί κομβικό έργο κατασκευής και λειτουργίας δικτύου οπτικών ινών.