• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ' | 13 Ιουλίου 2021, 00:35

    Η υποχρεωτική αρχική συνεδρία (ΥΑΣ) διαμεσολάβησης, ως ισχύει σήμερα, δημιουργεί πλείστα προβλήματα σε πολλές κτηματολογικές διαφορές. Υπάρχουν κτηματολογικά φύλλα με 30, 50 ή και 100 δικαιούχους, το οποίο συνεπάγεται αγωγές με αντίστοιχο αριθμό εναγομένων. Πολλοί μάλιστα από αυτούς δεν έχουν καμία σχέση με το επίδικο. Καταχωρίστηκαν ως δικαιούχοι από σφάλμα της κτηματογράφησης ή απλά επειδή μεταφέρθηκαν στο κτηματολογικό φύλλο από έναν πίνακα πράξης εφαρμογής όπου έτυχε να εμφανίζονται ως φερόμενοι ιδιοκτήτες. Δεν επιθυμούν καμία ανάμειξη σε δίκη διόρθωσης κτηματολογικών εγγραφών, ούτε επιθυμούν να επιβαρυνθούν οικονομικά με αμοιβές δικηγόρου και διαμεσολαβητή, για ένα ακίνητο το οποίο δεν τους ανήκει. Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις η επικοινωνία μαζί τους είναι εξαιρετικά δυσχερής. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η απαίτηση του ν. 4640/2019 για έγγραφη έγκριση του προσώπου του διαμεσολαβητή της ΥΑΣ από τα εμπλεκόμενα μέρη είναι ανεδαφική και ανεφάρμοστη. Η κατάληξη στην ΚΕΔ για διορισμό διαμεσολαβητή είναι μονόδρομος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον ενάγοντα σε χρόνο και χρήμα και μάλιστα για μία διαδικασία με γνωστό εκ των προτέρων αποτέλεσμα. Προτείνεται: α) αποκλειστικά και μόνο για την ΥΑΣ, να οριστεί ότι δεν απαιτείται έγκριση -από τους εναγόμενους- του προσώπου του κτηματολογικού διαμεσολαβητή που θα επιλεχθεί από το μητρώο, ούτως ώστε η κλήση για την ΥΑΣ να γίνεται άπαξ, με την επίδοση της αγωγής. Β) να ισχύσουν οι εξαιρέσεις που προβλέπονται στο ν. 4640/2019, άρθρο 6, για την υποχρεωτική αρχική συνεδρία με ρητή αναφορά στο κείμενο του άρθρου 6, ν. 2664/1998, είτε με ρητή παραπομπή στο σχετικό άρθρο του ν. 4640/2019, προκειμένου να αποφευχθούν διαφορετικές ερμηνείες από τους κτηματολογικούς δικαστές.