ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Άρθρο 1 Αυτοτελές οπτικοακουστικό έργο και Επενδυτικό Σχέδιο

1. Η παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 4487/2017 (Α’ 116), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Αυτοτελές οπτικοακουστικό έργο: το επεισόδιο ή τμήματα επεισοδίων ή ο κύκλος επεισοδίων τηλεοπτικής σειράς, το επεισόδιο ή τμήματα επεισοδίων ή ο κύκλος επεισοδίων μίνι τηλεοπτικής σειράς, η τηλεοπτική ταινία ή κινηματογραφική ταινία ή τμήμα αυτών ανεξαρτήτως χρονικής διάρκειας, το ψηφιακό παιχνίδι. Το περιεχόμενο των ανωτέρω μπορεί να είναι μυθοπλασία, δημιουργική τεκμηρίωση (ντοκιμαντέρ), κινούμενα σχέδια, καθώς και ψηφιακό παιχνίδι, πολιτιστικό ή εκπαιδευτικό. Τα ανωτέρω αυτοτελή οπτικοακουστικά έργα παράγονται για εμπειρία χρήστη σε γραμμική ή μη γραμμική μορφή, με διαδραστικές ή όχι εφαρμογές και με δυνατότητα διανομής σε πολλαπλές πλατφόρμες, όπως ελεύθερη επίγεια τηλεοπτική μετάδοση, συνδρομητική τηλεοπτική μετάδοση, διαδικτυακή τηλεόραση, παροχή υπηρεσιών κατά παραγγελία, κινηματογραφικές αίθουσες προβολής, ιστότοποι διανομής και προβολής τηλεοπτικών και κινηματογραφικών έργων, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο σύνολο ή ως μέρος εφαρμογών και προγραμμάτων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ταμπλέτες, παιχνιδομηχανές και κινητά τηλέφωνα.»
2. Η παρ. 4 του άρθρου 20 του ν. 4487/2017 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Επενδυτικό σχέδιο: Η παραγωγή, συμπεριλαμβανομένης της μεταπαραγωγής, αυτοτελούς οπτικοακουστικού έργου που εμπίπτει: α) στις οικονομικές δραστηριότητες 59.11 και 59.12 και αφορά όλα ή επιμέρους στάδια της διαδικασίας παραγωγής, δηλαδή τα στάδια της παραγωγής και τεχνικής επεξεργασίας/μεταπαραγωγής ενός οπτικοακουστικού έργου, ανεξαρτήτως του τρόπου διανομής του και του μέσου μετάδοσης και προβολής του προς τον τελικό αποδέκτη-θεατή, β) στην οικονομική δραστηριότητα 62.01.21 και αφορά το σύνολο της διαδικασίας ανάπτυξης του λογισμικού, από τον αρχικό σχεδιασμό έως τη δημιουργία του τελικού πρωτοτύπου προς έκδοση και εμπορική εκμετάλλευση.»

  • Καλωσορίζουμε τις αλλαγές και τις τροποποιήσεις.
    Είναι πολύ σημαντική και καθοριστική η ένταξη και στήριξη της κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους.
    Η πρόταση μας είναι ότι το ποσό επιλέξιμων δαπανών που απαιτείται, θα μπορούσε να είναι μικρότερο ώστε να βοηθήσει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας,
    όσο το δυνατόν περισσότερους δημιουργούς.
    Θεωρούμε ότι επιβάλλεται σχεδιασμός περαιτέρω στήριξης της διανομής της μικρού μήκους ταινίας τόσο στα παραδοσιακά όσο και στα εναλλακτικά κανάλια διανομής.

  • Καλωσορίζουμε τις αλλαγές και τις τροποποιήσεις.
    Είναι πολύ σημαντική και καθοριστική η ένταξη και στήριξη της κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους.
    Η πρόταση μας είναι ότι το ποσό επιλέξιμων δαπανών που απαιτείται,
    θα μπορούσε να είναι μικρότερο, ώστε να βοηθήσει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, όσο το δυνατόν περισσότερους δημιουργούς.
    Επίσης θεωρούμε ότι χρειάζεται σχεδιασμός περαιτέρω στήριξης της διανομής της μικρού μήκους ταινίας τόσο στα παραδοσιακά όσο και στα εναλλακτικά κανάλια διανομής.

  • H Ένωση Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων PACT μελέτησε τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του νόμου για την ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και θεωρεί ότι γενικά κινούνται προς θετική κατεύθυνση.

    Ακολoυθούν κάποιες τεχνικές παρατηρήσεις ανά άρθρο με στόχο την ταχύτερη εξέλιξη όλων των διαδικασιών έλεγχου, καταθέσεων, εγκρίσεων και εκταμίευσης.

  • 13 Ιουνίου 2020, 12:00 | Δημήτριος Βόρρης

    Δημ.Βόρρης (μέλος ΕΣΠΕΚ, ΕΕΣ, ΕΣΕ)
    …Eίναι ευπρόσδεκτες οι αλλαγές που προτείνειη πολιτική ηγεσία του υπουργείου στονβελτιωτικό νόμο για το ΕΚΟΜΕ. Ελπίζουμε να ακολουθήσει την ίδια τολμηρή καιε πιτυχημένη στρατηγική που ακολούθησε με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του απαρχαιωμένου κρατικού μηχανισμού.
    1) Για την ταινία μικρού μήκους το μίνιμουμ πρέπει να πάει στις 25.000 ευρώ. Οι ταινίες animation πρέπει να ενταχθούν στα Δύσκολα Οπτικοακουστικά ΄Εργα.
    2) Για τα ντοκιμαντέρ το μίνιμουμ πρέπει να κατέβει στις 30.000 ευρώ.
    3) Για επισότηση από τον ΄Ελληνα φορολογούμενο απαραίτητη προϋπόθεση η καταβολή του 1.5% από όλα τα επίγεια συνδρομητικά δίκτυα (4 συνολικά), τους 6 αδειοδοτημένους σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, και τις υπηρεσίες SVOD (Netflix, Apple TV, Amazon TV, CBS All Access, HBO Max κ.α.) που ούτε καν φορολογούνται.
    4) Εαν στόχος του υπουργείου είναι η προσέλκυση διεθνών παραγωγών (franchise tentpoles, blockbusters) θα πρέπει νa προβλεφθεί επιπρόσθετο bonus +5% για επιλέξιμες δαπάνες άνω του 1.500.000 ευρώ. Ετσι η Ελλάδα θα μπορεί να ανταγωνισθεί Ρουμανία, Κύπρο, Μάλτα, Ουγγαρία, Τσεχία και να δημιουργηθούν καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας στον χώρο του οπτικοακουστικού, του πολιτισμού αλλά και του τουρισμού.

  • 1) Στους ΚΑΔ 59.11 και 59.12 συμπεριλαμβάνονται και οι υποκατηγορίες τους;

  • 12 Ιουνίου 2020, 19:42 | Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ)

    Καλωσορίζουμε τις τροποποιήσεις του Ν.4487/2017. Ακολουθούν κάποιες επιμέρους προτάσεις μας επί των άρθρων με γνώμονα την ανάπτυξη και προώθηση του Ελληνικού Κινηματογράφου.

  • ΣΑΠΟΕ: Σε γενικές γραμμές οι προτεινόμενες τροποποιήσεις στον Ν. 4487/2017 είναι ικανοποιητικές και βεβαίως αναγκαίες μετά την διετή εφαρμογή του Νόμου.
    Θα ακολουθήσουν σε συγκεκριμένα άρθρα κάποιες παρατηρήσεις μας, ευελπιστώντας ότι θα ληφθούν υπ’ όψιν.