Άρθρο 04 – Ύψος ενισχύσεων

Στο Γενικό Μέρος–Κοινές Διατάξεις, στο Κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 11 παράγραφο 2 του Ν.4399/2016 (Α’117) προστίθεται εδάφιο ια. ως εξής:
ια. Το ύψος της ενίσχυσης των δαπανών της παρ. 13 του άρθρου 9 ορίζεται στο 25% αυτών και έως του ποσού των πέντε εκατομμυρίων (5.000.000) ευρώ.

  • 10 Μαρτίου 2017, 12:05 | Σταματης Αθανασουλας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Συμφωνω με την κατηγοροιοποιηση μικρες,μεσαιες και μεγαλες παραγωγες.
    Δεν συμφωνω με την εξαιρεση των τηλεοπτικων παραγωγων και δεν βλεπω πουθενα την παραγωγη διαφημιστικων ταινιων
    Σε ολους μας ειναι γνωστο οτι οι τηλεοπτικες παραγωγες εχουν αλλαξει επιπεδο.. μεγαλα δικτυα οπως Netflix,HBO και αλλα παραγουν αξιολογες σειρες με μεγαλους προυπολογισμους οπως και η διαφημιση ειναι τομεας του κλαδου απολυτα συνδεδεμενος με την πραγματικη οικονομια, παντα σε λειτουργια εντασης παγκοσμιως και με μεγαλους προυπολογισμους.
    Υπαρχει καποιος λογος να αποκλειστουν..?

  • 10 Μαρτίου 2017, 12:41 | Σ.Ε.Π.Κ.Τ.Β.&Π.-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ–ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ–ΒΙΝΤΕΟ & ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    αρ 4
    Νομίζουμε ότι για να είναι πραγματικά ανταγωνίσιμη η συγκεκριμένη νομοθεσία θα πρέπει να διαχωρίζεται σε δύο σκέλη
    α. Το 40% εάν το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών στην Ελλάδα αποτελούν έως το 60 % των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και
    β. Το 60 % εάν το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών στην Ελλάδα αποτελούν έως το 80 % των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα.
    Με αυτό τον τρόπο ο προτεινόμενος νόμος θα είναι περισσότερο ελκυστικός για τις αλλοδαπές παραγωγές.
    Δεν πιστεύουμε ότι σε αυτή την αρχική φάση του νόμου πρέπει να εισαχθούν μηχανισμοί επιλογής και κριτηρίων με γνώμονα το ύψος του προϋπολογισμού της παραγωγής που θα το καθιστούν περίπλοκο και γραφειοκρατικό. Να δούμε “που” θα τοποθετηθεί στην “αγορά” ο συγκεκριμένος νόμος και στη συνέχεια η πολιτεία θα κάνει ενδεχομένως τις αναγκαίες διορθώσεις.

    Σ.Ε.Π.Κ.Τ.Β.&Π.-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ–ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ–ΒΙΝΤΕΟ & ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ

  • 10 Μαρτίου 2017, 00:12 | Παναγιώτης Κυριακουλάκος- ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μπορεί να γίνει μεγάλη κουβέντα για το ποσοστό ενίσχυσης επί των δαπανών που υλοποιούνται επί ελληνικού εδάφους. Η ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ θεωρεί ότι το 25% είναι ικανό να κινητοποιήσει ιδιωτικές επενδύσεις από το εξωτερικό από παραγωγούς που αντιλαμβάνονται ως πλεονέκτημα τα φυσικά τοπία της Ελλάδας ή την αναπαράσταση μυθολογικών ή ιστορικών αφηγήσεων με ψηφιακά μέσα, ιδιαίτερα επειδή η ενίσχυση αυτή είναι συμβατή και με άλλου είδους επιδοτήσεις αρκεί να μην υπερβαίνουν αθροιστικά το πλαφόν που έχει θεσπισθεί επί του κόστους παραγωγής.
    Αν το μέγιστο ποσό των 5.000.000 ευρώ που αντιστοιχεί στο 25% της ενίσχυσης της Πολιτείας δεν φαίνεται να αποτελεί πρόβλημα, το ελάχιστο ποσό των 100.000 ευρώ, που θεσπίζει ο εν ισχύει αναπτυξιακός νόμος, μπορεί να είναι πρόβλημα ακόμα και για μεγάλου μήκους ελληνικές ταινίες από Έλληνες παραγωγούς, οι οποίες θα πρέπει να έχουν προϋπολογισμό μεγαλύτερο των 400.000 ευρώ, κάτι που δεν συμβαίνει συχνά στην Ελλάδα. Από την άλλη, είναι γεγονός ότι ξένες παραγωγές με μικρότερο προϋπολογισμό από 400.000 ευρώ είναι απίθανο να προστρέξουν στον ελληνικό αναπτυξιακό νόμο για να υλοποιήσουν μέρος των γυρισμάτων στην Ελλάδα.

  • 7 Μαρτίου 2017, 15:50 | Μιλτιαδης Μακρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αρθρο 4. ΥΨΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ

    Με βαση την εμπειρια μου τοσο σε Ελληνικες οσο και διεθνεις μεγαλες ή μικρες παραγωγες θεωρω πως είναι απαραιτητος ο διαχωρισμος των ενισχυσεων σε καποιες κατηγοριες, με βαση την προελευση των κεφαλαιων (ελληνικα ή ξενα), και το υψος των επιλεξιμων δαπανων. Συνοπτικα θεωρω σωστη την μικροτερη ενισχυση στις μεγαλες παραγωγες και μεγαλυτερη στις μικρες, οι οποιες ετσι κι αλλιως αντιμετωπιζουν τεραστια προβληματα χρηματοδοτησης.

    Σε κάθε περιπτωση η ενισχυση για να είναι ανταγωνιστικη θα πρεπει να κυμαινεται από 30% εως 35% (αθρισμα rebate και επιδοτησης).

    Απαραιτητα επισης είναι τα ελαχιστα και μεγιστα ορια των επιλεξιμων δαπανων, διοτι ετσι κάθε κατηγορια θα κρινεται αυτονομα χωρις να δημιουργηθει ένα γραφειοκρατικο χαος, οπου παραγωγες των 10.000 θα πρεπει να κριθουν παραλληλα με παραγωγες του 1.000.000 ευρω.

    Ο πινακας πολιτιστικων κριτηριων είναι προαπαιτουμενος από την Ευρωπαικη Ενωση, υφισταται σε ολες τις χωρες της κοινοτητας και δεν γινεται να απαλειφθει. Συζητηση μπορει να γινει για το ειδος του πινακα και το τι θα περιλαμβανει. Ο προτεινομενος πινακας στο προσχεδιο νομου αποκλειει κάθε διεθνη παραγωγη, ενώ η προταση της PACT βασιζεται στα επιτυχημενα μοντελλα της Ισπανιας, Σλοβενιας, Τσεχοσλοβακιας, κλπ.

    Αυτό που είναι σαφες επισης ότι ολοι οι πινακες πολιτιστικων κριτηριων της ΕΕ, δεν μπορουν να εχουν εθνικα, παρα μονον πανευρωπαικα κριτηρια.

  • 4 Μαρτίου 2017, 11:01 | Πάρης Καραγιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ως αναφορά τα έργα που μπαίνουν στο καθεστώς των ενισχύσεων, θα έλεγα πως χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:
    α) έργα που παράγονται εντός της χώρας, για περιορισμένη προβολή, για εξειδικευμένο ή περιορισμένο ακροατήριο και με χαμηλό προϋπολογισμό- άρα μικρή ενίσχυση. Πχ 10%
    β) έργα που εξυπηρετούνται ή εκτελούνται εντός της χώρας μετά από βεβαιωμένη εισαγωγή χρήματος
    γ) έργα που Συν Παράγονται με ξένες εταιρίες και θα προβάλλουν την Ελλάδα, τον Πολιτισμό, και την Γλώσσα μας, δια της προβολής και διανομής τους στο εξωτερικό(με καθορισμένα κριτήρια και μεγέθη).
    Θεωρώ ότι το γ) είναι το σημαντικότερο όλων για την ανάπτυξη με εισαγωγή νέου χρήματος, την προβολή της χώρας πολιτιστικά και ένταξή της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και γιαυτό να έχει την υψηλότερη ενίσχυση.
    Υψος των ενισχύσεων
    Άρα βλέπω 3 ξεχωριστά ποσοστά ενίσχυση:α)10%, β)20%, γ)30%

    Ως άνθρωπος με γνώση των δεδομένων και στρεβλώσεων της αγοράς(όπως αυτή λειτουργούσε ως σήμερα), θεωρώ ότι οι ενισχύσεις πρέπει να δίνονται Μόνο μετά την ολοκλήρωση των έργων και με τον έλεγχο από Ορκωτούς Λογιστές!. Χαίρομαι που το διαβάζω από πολλούς και από τον Νομοθέτη.

  • 3 Μαρτίου 2017, 20:58 | Dimitris Efstathiou
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αξιότιμοι κυρίες κ κύριοι της PACT, διαπιστώνουμε πραγματικά την αγωνίας σας να εμφανιστείτε ως το προεξάρχον σωματείο κ ως οι μεγαλύτεροι εργοδότες του κινηματογραφικου χωρου παρότι στην ιστοσελίδα σας δεν προκύπτει κάτι τετοιοι αλλα ουτε και απο την πράξη.
    Μια απλή ερώτηση σας θετουμε και θα θέλαμε μια απαντηση.
    Γιατι φυλλοροείτε σιγα σιγα στις αναρτήσεις σας;
    Ξεκινήσατε να ανεβάζετε αναρτήσεις αρχικά ως ΕΑΚ (=ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ) / PACT / ΣΑΠΟΕ (= Συνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων) από κοινού, λες κ εχετε κοινά συμφεροντα εσεις οι 2, δηλ.  PACT και ΣΑΠΟΕ με την ΕΑΚ, ακόλουθα ο ΣΑΠΟΕ  δεν εμφανίζεται αλλά μείνατε εσεις με την ΕΑΚ όλως περιέργως και τελικά εδω εμφανιζεστε μονοι σας ως PACT. Τι συμβαινει σχετικά με τις θέσεις αναφορικά με το νομοσχεδιο;
    Θα διαφωτίσετε την κινηματογραφική κοινότητα ως προς τις επιδιώξεις σας και απόψεις σας κ ακολούθως τον νομοθέτη, που διαβαζει τα σχόλια σας γιατι μας εχετε μπερδέψει με αυτες τις συμπεριφορές. Μιλάτε κ για τα 3 σωματεία, για εσας κ την ΕΑΚ…για ποιους τελος πάντων;
    Ευχαριστούμε θερμά. 
    Φιλικά,
    Δ.Ε.

  • 2 Μαρτίου 2017, 13:00 | Σπύρος Ν. Ταραβήρας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ ΒΑΣΕΙ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
    ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ Ε.Ε. και δεν δύναται να υπάρχει discrimination των ταινιών και των προνομίων που θα έχουν βάσει του ύψους του προϋολογισμού τους, δηλαδή πολλα προνόμια και φοροαπαλλαγές στις υπερπαραγωγές και λίγα προνόμια και μικρές φοροαπαλλαγές στις χαμηλού προϋπολογισμού!
    Ποιος τραβάει και με ποιο γνώμωνα ποιες ειναι οι ταινίες χαμηλού και υψηλου προϋπολογισμού?
    Και γιατι να μην πριμοδοτηθεί, ενισχυθεί με παρόμοιο τρόπο μια ταινία από το εξωτερικό, π.χ. ενός έλληνα (ή πρώτης, δευτερης γενιάς) που σπουδάζει ή έχει σπουδάσει σο εξωτερικό σε Ακαδημία Κινηματογράφου, όπου αναγκάστηκε να μεταβεί λόγω έλλειψης παρόμοιας Ακαδημίας στην χωρα μας (και υπάρχουν εκακτονταδες ελληνόπουλα που φευγουν για αυτόν τον λόγο στο εξωτερικό) και έχει αντλήσει κεφαλαια στο εξωτερικό και επιθυμεί να γυρίσει την ταινία του στην Ελλαδα (μετα απο παραμονή για 25 χρόνια στο εξωτερικό γνωρίζω δεκάδες τετοιους) και να μην εχει την ίδια αντιμετώπιση όπως μια υψηλου προϋπολογισμού ταινία?
    Για λόγους καλύτερης και ταχύτερης αντιμετώπισης των διαφορετικού προϋπολογισμού ταινιών, θα ήταν πολύ απλό και διακιότερο να απολαμβανουν όλες της ίδιας απολύτως μεταχείρησης / φοροαπαλλαγών / φοροενισχύσεων και απλά εντός του ΕΚΟΜΕ να υπάρχει διαφορετικό γραφείο που θα διαχερίζεται τις ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού κάθε είδους μικρού μήκους, μεγάλου μηκους, μυθοπλασία, τεκμηρίωσης, κινουμένων σχεδίων (π.χ. μέχρι € 1 εκατομ.) και εκεινες μεγάλου μήκους μυθοπλασία, τεκμηρίωσης, κινουμένων σχεδίων (π.χ. άνω του € 1 εκατομ.).

    ΣΠΥΡΟΣ N. TΑΡΑΒΗΡΑΣ
    Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος, Παραγωγός,
    Απο το 1990 Εταιρεία Παραγωγής Κινηματογραφικών & Τηλεοπτικών Ταινιών Atalante Pictures, Μόναχο, Γερμανία
    Πρώην Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Σκηνοθεσίας & Σεναρίου της Δημόσιας Ανωτάτης Ακαδημίας & Κινηματογράφου Μονάχου
    http://www.hff-muenchen.de/wir/hffint/index.html
    Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Βερολίνο DFA, http://www.deutsche-filmakademie.de/en/welcome.html
    Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου EFA http://www.europeanfilmacademy.org/
    Μέλος της Εταιρείας Συλλογικής Διαχείρησης Πνευματικών Δικαιωμάτων Οπτικοακουστικών Έργων Σκηνοθετών VG BILD – KUNST, Βόννη
    Μέλος της Εταιρείας Συλλογικής Διαχείρησης Πνευματικών Δικαιωμάτων Οπτικοακουστικών Έργων Σεναριογράφων, Συγγραφέων VG WORT, Μόναχο
    Μέλος της Εταιρείας Συλλογικής Διαχείρησης Πνευματικών ΔικαιωμάτωνΟπτικοακουστικών Έργων Παραγωγών VGF, Μόναχο, Γερμανία
    Μέλος της Εταιρείας «ΑΘΗΝΑ» Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρησης Δημιουργών Θεατρικών & Οπτικοακουστικών Έργων, Αθήνα, Ελλάδα

  • 1 Μαρτίου 2017, 00:07 | ioannis xenos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το ύψος των ενισχύσεων δίνεται επί των αποδεδειγμένα δαπανηθέντων ποσών, που αφορούν τα επιλέξιμα έξοδα, που έγιναν εντός της χώρας, και για ποσόν άνω των 50.000 ευρώ και μέχρι του ποσού των 5.000.000 που θα δαπανήσει στην χώρα, σε εσωχώριες εταιρείες και φυσικά πρόσωπα να οποία αποτελούν υπηκόους της χώρας.(ή σε πολίτες της ευρωπαϊκής ένωσης που δραστηριοποιούνται και φορολογούνται στην χώρα δηλαδή έχουν και Ελληνικό Α.Φ.Μ.)

    Σε περιπτώσεις μικρότερες ή μεγαλύτερες θα χρειαστεί ένα επιπλέον αίτημα από την Εταιρεία Εκτέλεσης Παραγωγής που θα αξιολογείται από Επιτροπή.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:38 | ΕΑΚ / PACT
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ

    Η πρόταση μας είναι να δημιουργηθούν 3 σαφώς διακριτές κατηγορίες έργων, με διαφορετικά κριτήρια και ποσοστά επιδότησης.

    Α. Μεγάλες Παραγωγές
    • Άφορα Διεθνείς (από την ΕΕ ή τρίτες χώρες) παραγωγές ή συμπαραγωγές Μυθοπλασίας.
    • Υποβάλλεται σύνοψις σεναρίου και λίστα συντελεστών.
    • Εξαιρούνται προγράμματα τηλεοπτικής ροής.
    • Υποχρεωτική εισαγωγή 100% των επιλέξιμων δαπανών από το εξωτερικό.
    • Η εταιρία παράγωγης δεν είναι Ελληνική.
    • Ελάχιστο όριο επιλέξιμων δαπανών: 300.000
    • Μέγιστο Ύψος επιλέξιμων δαπανών: 15.000.000
    • Άμεση επιστροφή (rebate) 25% επί των Επιλέξιμων Δαπανών, λήγω εισαγωγής νέων κεφαλαίων στην Ελλάδα
    • Επιδότηση λήγω κάλυψης Πολιτιστικών Κριτήριων 10%
    • Άμεση επιστροφή ΦΠΑ όντος 2 μηνών.
    • Πίνακας Πολιτιστικών Κριτήριων Μεγάλων Παραγώγων (δείτε την πρόταση μας στο άρθρο 8.ΙΔ.3.1.)
    • Εξόφληση του Rebate & της επιδότησης βάσει πολιτιστικών κριτήριων όντος 3ων μηνών από τον έλεγχο των εξοφλημένων παραστατικών επιλέξιμων δαπανών, από έγκριτη εταιρία ορκωτών ελεγκτών.

    Β. Μεσαίες Παραγωγές
    • Άφορα Διεθνείς (από την ΕΕ ή τρίτες χώρες) ή Ελληνικές παραγωγές μυθοπλασίας –τεκμηρίωσης καθώς και συμπαραγωγές μυθοπλασίας –τεκμηρίωσης με αλλοδαπή εταιρία παράγωγης.
    • Υποβάλλεται σύνοψης σεναρίου και λίστα συντελεστών.
    • Εξαιρούνται προγράμματα τηλεοπτικής ροής.
    • Το κόστος παράγωγης μπορεί να καλυφτεί με ελληνικά ή/και διεθνή κεφάλαια.
    • Ελάχιστο όριο επιλέξιμων δαπανών: 100.000
    • Μέγιστο Ύψος επιλέξιμων δαπανών: 2.000.000
    • Άμεση Επιστροφή (rebate) 25% επί των εισαγομένων κεφαλαίων.
    • Επιδότηση λήγω κάλυψης Πολιτιστικών Κριτήριων 20% επί της διαφοράς επιλέξιμων δαπανών μείον τα εισαγόμενα κεφάλαια.
    • Άμεση επιστροφή ΦΠΑ όντος 2 μηνών.
    • Πίνακας Πολιτιστικών Κριτήριων Μεσαίων Παραγώγων
    • Εξόφληση του Rebate & της επιδότησης βάσει πολιτιστικών κριτήριων όντος 3ων μηνών από τον έλεγχο των εξοφλημένων παραστατικών επιλέξιμων δαπανών, από έγκριτη εταιρία ορκωτών ελεγκτών.

    Γ. Μικρές Παραγωγές
    • Άφορα Ελληνικές παραγωγές καθώς και συμπαραγωγές με αλλοδαπή εταιρία παράγωγης, μυθοπλασίας ή τεκμηρίωσης, μικρού ή μεγάλου μήκους .
    • Υποβολή σεναρίου και λίστα συντελεστών.
    • Το κόστος παράγωγης μπορεί να καλυφτεί με ελληνικά ή/και διεθνή κεφάλαια.
    • Ελάχιστο όριο επιλέξιμων δαπανών: 10.000
    • Μέγιστο Ύψος επιλέξιμων δαπανών: 400.000
    • Δεν προβλέπεται rebate.
    • Επιδότηση λήγω κάλυψης Πολιτιστικών Κριτήριων 40% επί των επιλέξιμων δαπανών.
    • Άμεση επιστροφή ΦΠΑ όντος 2 μηνών.
    • Δυνατότητα προκαταβολής της επιδότησης με την έγκριση του έργου και επιστροφή του υπόλοιπου της επιδότησης όντος 3ων μηνών από τον έλεγχο των εξοφλημένων παραστατικών επιλέξιμων δαπανών, από εταιρία ορκωτών ελεγκτών.

    Ο λόγος που θεωρούμε ότι δεν πρέπει να προβλέπεται rebate λόγω επιστροφής φόρου στις Μικρές Παραγωγές, είναι διότι το rebate προϋποθέτει να εξοφληθούν όλες οι δαπάνες και μετά να γίνει η επιστροφή φόρου. Αυτό σε μια μικρή παράγωγη θα ήταν καταστροφικό, διότι το διαθέσιμο ρευστό είναι ελάχιστο και πολλές συνεργασίες γίνονται με συμμετοχές σε εργασία ή εξοπλισμό. Γι αυτό τον λόγο προτείνουμε να υπάρχει η δυνατότητα να δίνεται και προκαταβολή της εγκεκριμένης επιδότησης, διαδικασία που επιτρέπεται άλλωστε από τον αναπτυξιακό νόμο.

    Το Ελάχιστο Όριο και το Μέγιστο Ύψος επιλέξιμων δαπανών μπορεί να αλλάξουν με ειδική υπουργική απόφαση, αλλά για να οριστούν δυσμενεστέρα όρια θα πρέπει κάθε απόφαση να έχει διάρκεια τουλάχιστον 7 χρόνια.

    Σε όλες τις χώρες που εφαρμόζεται σύστημα rebate, το ποσό που έχει εγγράψει στον σχετικό κωδικό το υπουργείο οικονομικών ανακοινώνεται σε 3ετη ή 5ετη ορίζοντα. Προτείνουμε να ακολουθείται αντίστοιχη διαδικασία.