Άρθρο 03 – Επιλέξιμες δαπάνες εκτός περιφερειακών ενισχύσεων

Στο Γενικό Μέρος–Κοινές Διατάξεις, στο Κεφάλαιο Β΄ άρθρο 9 του Ν.4399/2016 (Α’117) προστίθεται παράγραφος 13. ως εξής:
13. Δαπάνες για την υλοποίηση της παραγωγής ενός αυτοτελούς οπτικοακουστικού έργου, όπως ορίζεται στο Κεφάλαιο ΙΔ΄ του Ειδικού Μέρους του παρόντος. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης εξειδικεύονται οι επιλέξιμες δαπάνες, καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού τους και ρυθμίζεται και κάθε συναφές θέμα για την εφαρμογή της σχετικής διάταξης.

  • 10 Μαρτίου 2017, 13:06 | Χρηστος Κωνσταντινου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    From: CL Productions
    Sent: Friday, March 3, 2017 11:38 AM
    To: info@clproductions.gr
    Subject: ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    From: CL Productions [mailto:info@clproductions.gr]
    Sent: Friday, March 03, 2017 10:33 AM
    To: ‘Hellenic Film Academy Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου’
    Subject: ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΟΙΗΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    Importance: High

    (Παρακαλώ πολύ να κοινοποιηθεί άμεσα προς όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ακαδημίας Κινηματογράφου)

    Προς το Δ.Σ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

    Στη διαβούλευση του νομοσχεδίου για τη σύσταση καθεστώτος ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων σε οπτικοακουστικά έργα είδα την συμμετοχή της ΕΑΚ στα σχόλια .

    Ως μέλος της ΕΑΚ ουδεμία πρόσκληση έλαβα για την μεταξύ των μελών της διαβούλευση, ώστε να προκύψουν προτάσεις για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά το θεσμικό πλαίσιο. Ούτε όμως έλαβα κάποια ενημέρωση από το Δ.Σ για τις δικές του προτάσεις που προτίθεται να υποβάλει στη διαβούλευση, εκπροσωπώντας το σύνολο των μελών της.

    Ως ιδρυτικό μέλος που ήμουν παρών και ενεργός στην συνδιαμόρφωση του ιδρυτικού καταστατικού της, θεωρώ ότι η ενημέρωση των μελών της ΕΑΚ μέσω της διαβούλευσης δεν συνάδει με τις ιδρυτικές της αρχές αλλά και στην διαφύλαξη του κύρους της ως θεσμικού φορέα που παρεμβαίνει στη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου χωρίς την συνυπογραφή οποιουδήποτε κλαδικού συλλογικού φορέα. Ιδρυτική της αρχή άλλωστε ήταν ότι δεν ετεροπροσδιορίζεται όπως για πρώτη φορά συνέβη και διαμορφώνει τις θέσεις της ανεξάρτητα και αυτόνομα από κλαδικούς συλλογικούς φορείς.

    Ερωτώ λοιπόν το Δ.Σ :

    1. Γιατί δεν ζήτησε τις απόψεις των μελών της ΕΑΚ ώστε μετά από σύνθεση το Δ.Σ να καταλήξει σε ουσιαστική παρέμβαση που εκφράζει την κινηματογραφική κοινότητα με το κύρος και την αξιοπιστία της ΕΑΚ;

    2. Εφόσον το Δ.Σ δεν ζήτησε απόψεις των μελών, ποιες ήταν οι δικές του συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις για το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τις οποίες ζητώ να μου γνωστοποιήσετε .

    Με λύπη μου τέλος διαπιστώνω ότι η ΕΑΚ έχει αποκλίνει από τις ιδρυτικές της αρχές επικαλούμενος την παρ. 2β) του άρθρου 19 και εξαντλείται στην «λαμπερή» συμμετοχή μας στην τελετή ανάδειξης των βραβείων.

    Κώστας Λαμπρόπουλος

    CL PRODUCTIONS

    Βριλησσού 65, 11476, Αθήνα /

    65 Vrilissou str,11476, Athens, Greece

    τηλ./tel 210-6412700, fax 210 6412709

    info@clproductions.gr
    

  • 10 Μαρτίου 2017, 12:41 | Σταματης Αθανασουλας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ολες οι δαπανες που πραγματοποιουνται στην Ελλαδα (εξαιρουμενου του ΦΠΑ) θα πρεπει να συνυπολογιζονται. Αν αρχισει το γνωστο στην χωρα μας φαινομενο να υπαρχει ενας νομος και να χρειαζεσαι 100 επεξηγησεις τοτε το ολο εγχειρημα δεν θα εχει τα προσδοκουμενα αποτελεσματα..
    οποιος εχει να αποφασισει για την χωρα που θα κανει γυρισμα ειναι σιγουρο οτι θα επιλεξει εκει που του λενε ενα ποσοστο και του κανουν την ζωη πιο ευκολη. Αν αρχισου οι επεξηγησεις τοτε θα καταλαβει οτι καποιες δυσκολιες υπαρχουν και θα το δει με αλλο ματι..
    λιγοτερη αναλυση και λιγοτερη γραφειοκρατια ειναι το κρυφο κινητρο

  • 10 Μαρτίου 2017, 12:22 | Σ.Ε.Π.Κ.Τ.Β.&Π.-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ–ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ–ΒΙΝΤΕΟ & ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    αρ 3
    Νομίζουμε ότι για την αποφυγή παρερμηνειών πρέπει να περιγράψουμε έστω γενικά τις δαπάνες στο συγκεκριμένο άρθρο, γιατί και στο κεφ. Β του άρθρου 9 του Ν. 4399/2016 περιγράφονται οι επιλέξιμες δαπάνες για τους άλλους τομείς της οικονομίας που ενισχύονται.

  • 9 Μαρτίου 2017, 23:06 | Παναγιώτης Κυριακουλάκος- ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η Ελληνική Ένωση Κινουμένων Σχεδίων- ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ αντιλαμβάνεται ότι η κοινή υπουργική απόφαση εξειδίκευσης των δαπανών θα είναι ταυτόχρονα και πρόσκληση υποβολής προτάσεων επενδυτικών σχεδίων στον αναπτυξιακό νόμο. Εικάζουμε ότι οι δαπάνες θα καθρεφτίζουν κατά κάποιο τρόπο τις κατηγορίες κριτηρίων των πινάκων Α και Β, αλλά θα περιέχουν και γενικότερες κατηγορίες που περιλαμβάνονται στον εν ισχύει αναπτυξιακό νόμο. Σε κάθε περίπτωση είμαστε διαθέσιμοι για να συμβάλλουμε στον καθορισμό των επιλέξιμων δαπανών παραγωγών και συμπαραγωγών κινουμένων σχεδίων όποτε απαιτηθεί.

  • 3 Μαρτίου 2017, 20:48 | Dimitris Efstathiou
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αξιότιμοι κυρίες κ κύριοι της PACT, διαπιστώνουμε πραγματικά την αγωνίας σας να εμφανιστείτε ως το προεξάρχον σωματείο κ ως οι μεγαλύτεροι εργοδότες του κινηματογραφικου χωρου παρότι στην ιστοσελίδα σας δεν προκύπτει κάτι τετοιοι αλλα ουτε και απο την πράξη.
    Μια απλή ερώτηση σας θετουμε και θα θέλαμε μια απαντηση.
    Γιατι φυλλοροείτε σιγα σιγα στις αναρτήσεις σας;
    Ξεκινήσατε να ανεβάζετε αναρτήσεις αρχικά ως ΕΑΚ (=ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ) / PACT / ΣΑΠΟΕ (= Συνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων) από κοινού, λες κ εχετε κοινά συμφεροντα εσεις οι 2, δηλ.  PACT και ΣΑΠΟΕ με την ΕΑΚ, ακόλουθα ο ΣΑΠΟΕ  δεν εμφανίζεται αλλά μείνατε εσεις με την ΕΑΚ όλως περιέργως και τελικά εδω εμφανιζεστε μονοι σας ως PACT. Τι συμβαινει σχετικά με τις θέσεις αναφορικά με το νομοσχεδιο;
    Θα διαφωτίσετε την κινηματογραφική κοινότητα ως προς τις επιδιώξεις σας και απόψεις σας κ ακολούθως τον νομοθέτη, που διαβαζει τα σχόλια σας γιατι μας εχετε μπερδέψει με αυτες τις συμπεριφορές. Μιλάτε κ για τα 3 σωματεία, για εσας κ την ΕΑΚ…για ποιους τελος πάντων;
    Δεν χρειάζεστε φυσικά αναρτησιόμετρο…. για τις αναρτήσεις σας.

    Ευχαριστούμε θερμά. 
    Φιλικά,
    Δ.Ε

  • 1 Μαρτίου 2017, 00:21 | ioannis xenos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Επιλέξιμες δαπάνες:
    Λογίζονται όλες οι δαπάνες που αφορούν φυσικά πρόσωπα Τεχνικούς του γυρίσματος της προετοιμασίας ή της μεταπαραγωγής, τους Καλλιτέχνες-Ηθοποιούς, τους Βοηθητικούς Ηθοποιούς κ Ερασιτέχνες,και του πάσης φύσεως εργατικού προσωπικού που θα απασχοληθεί μερικώς ή πλήρη εργασία.

    Επίσης λογίζονται ως Επιλέξιμες, οι παροχές υπηρεσιών από συνεργαζόμενες εταιρείες σε εστίαση, διαμονή, μεταφορές και προμηθευτές αναλωσίμων κι όχι βασικού εξοπλισμού(αυτός ο εξοπλισμός αν δεν βρίσκεται προς ενοικίαση στην χώρα), δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη.

    Για τα τιμολόγια αυτά θα πρέπει να έχει γίνει παρακράτηση 10%, ενώ θα συνοδεύονται από συμφωνητικό και τα τραπεζικά έγγραφα της τυχόν προκαταβολής και εξόφλησης του υπολοίπου ή του συνόλου άπαξ.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:00 | ΕΑΚ / PACT
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

    Η πρότασή μας για την εξειδίκευση των Επιλέξιμων δαπανών είναι:

    Υπό τις γενικές προϋποθέσεις ότι οι δικαιούχοι των δαπανών είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που φορολογούνται στην Ελλάδα, το σχετικό κόστος τους περιλαμβάνεται στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό παράγωγης, έχουν εκδώσει νόμιμα παραστατικά, εντός του προβλεπόμενου διαστήματος παράγωγης και έχουν εξοφληθεί μέσω τραπεζικής μεταφοράς ή δίγραμμης επιταγής, οι επιλέξιμες δαπάνες είναι:

    • H αμοιβή του Παραγωγού.
    • Οι αμοιβές του Σκηνοθέτη και του Σεναριογράφου.
    • Κάθε δαπάνη που σχετίζεται με την αγορά δικαιωμάτων έργων λόγου, εικόνας και ήχου που θα χρησιμοποιηθούν ή θα ενσωματωθούν στο παραγόμενο έργο.
    • Οι αμοιβές των δυο πρώτων βασικών ρόλων.

    Το άθροισμα των αμοιβών και ασφαλιστικών εισφορών για τις παραπάνω δαπάνες, δεν μπορεί να ξεπερνά το 25% από το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών.

    • Οι δαπάνες μισθοδοσίας και οι ασφαλιστικές εισφορές των όλων των καλλιτεχνικών, τεχνικών και βοηθητικών συνεργατών.
    • Οι αμοιβές των άλλων ηθοποιών και βοηθητικών ηθοποιών (κομπάρσων) και οι ασφαλιστικές τους εισφορές.
    • Οι δαπάνες επεξεργασίας της εικόνας ή/και του ήχου.
    • Οι δαπάνες μετάβασης εκτός έδρας και διαμονής του συνόλου του προσωπικού που απασχολείται στη διάρκεια της παραγωγής καθώς και οι δαπάνες διατροφής τους, μέχρι τα αναγραφόμενα στον προϋπολογισμό ποσά.
    • Οι δαπάνες ενοικίασης επαγγελματικών μηχανημάτων λήψης εικόνας, και καταγραφής ήχου, από προμηθευτές που φορολογούνται στην Ελλάδα, τα αποθηκευτικά μέσα (hard disks) εικόνας και ήχου, οι δαπάνες ενοικίασης επαγγελματικών φωτιστικών σωμάτων και μακενιστικών μηχανημάτων, αυτοκινήτων, φορτηγών και πάσης φύσεως άλλων οχημάτων.
    • Οι δαπάνες ασφάλισης προσωπικού, μηχανημάτων, κινδύνου, κλπ, από ασφαλιστική εταιρεία, που φορολογείται στην Ελλάδα.
    • Οι δαπάνες ενοικίασης ή/και κατασκευής σκηνικών, αντικειμένων και ενδυμάτων, για χρήση στο συγκεκριμένο έργο για ποσά που συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό.
    • Οι δαπάνες παραχώρησης χρήσης δημόσιων και ιδιωτικών χώρων γυρισμάτων, μίσθωσης πλωτών και εναέριων σκαφών που χρησιμοποιούνται για τα γυρίσματα.
    • Οι αμοιβές για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση γραφικών ή οπτικών στοιχείων που ενσωματώνονται στο έργο, animation, computer generated images, compositions, τρισδιάστατων αναπαραστάσεων, κλπ (ειδικά ψηφιακά effects) από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, που φορολογούνται στην Ελλάδα
    • Οι αμοιβές μουσικοσυνθετών, μουσικών εκτελεστών και τραγουδιστών που ενσωματώνονται στο κινηματογραφικό έργο.
    • Η αμοιβή της Ελληνικής επιχείρησης εκτέλεσης παραγωγής, των Ορκωτών Ελεγκτών, των Νομικών Συμβούλων και του τραπεζικού κόστους που αφορά στο συγκεκριμένο παραγόμενο έργο.
    • Ο μη εκπιπτόμενος ΦΠΑ των τιμολογίων τα οποία θα εκδίδονται στο όνομα της επιχείρησης εκτέλεσης παραγωγής οπτικοακουστικών έργων και αφορούν τις επιλέξιμες δαπάνες