• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης' | 26 Ιουλίου 2019, 23:25

    1. Άρθρο 39: Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου Απουσιάζει η λογική των Συστημάτων Ποιότητος (μελέτη ροών έργου - εφαρμογή - εντοπισμός προβλημάτων - διορθωτικές & προληπτικές ενέργειες). Προφανώς, κυριαρχεί η τιμωρητική λογική των νομικών που δεν βοηθά στην ανάδειξη των προβλημάτων 2. Αρθρο 58: Αρχές καλής νομοθέτησης Απουσιάζει η θεμελιώδης για την διασφάλιση ποιότητος νομοπαραγωγής αρχή ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ κάθε είδους (ν)τροπολογίας άσχετης με το θέμα εκάστου νομοσχεδίου και η αρχή ένα νομοσχέδιο-ένα θέμα (όχι π.χ. "νόμος περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών, θέματα μεταφορών κ.α. διατάξεις") 3. Αρθρο 61: Διαβούλευση πρέπει να γίνεται πρωτίστως μέσω OpenGov (πλην νομοσχεδίων που άπτονται της εθνικής άμυνας & ασφάλειας της χώρας) 4. Άρθρο 62: Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης Απουσιάζει η ανάλυση επιπτώσεων (επιβάρυνση εργοχρόνου ΔΥ) κάθε ρύθμισης στις υφιστάμενες ροές έργου (διαδικασίες) της Δημόσιας Εκτελεστικής Διοίκησης. Προφανώς, απουσιάζει από την ομάδα σύνταξης του νομοσχεδίου, γνώστης θεμάτων Ποιότητος. 5. Αρθρο 82: Εθνική Αρχή Διαφάνειας υπάγεται στο ΥΠΕΣ - Γιατί δεν ορίζεται ως Ανεξάρτητη Αρχή; Θετική η συγχώνευση πολλών ελεγκτικών μηχανισμών σε αυτήν. 6. Αρθρο 104: Από την σύσταση κλάδων απουσιάζει η Ποιότητα [δείγμα ελλιπούς αντίληψης του καίριου προβλήματος της Δημόσιας Διοίκησης που είναι η ανάλυση των ροών-διαδικασιών, η προσαρμογή τους στην λογική της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (εκσυγχρονισμός Δημοσίου Διοικητικού Δικαίου βάσει ανάλυσης ροών-διαδικασιών & δυνατοτήτων ICT-διασύνδεσης ΒΔ) και μετά, η ψηφιοποίησή τους (ώστε να μην ψηφιοποιήσουμε την γραφειοκρατία περασμένων αιώνων κάνοντας "μια τρύπα στο νερό" - τεχνογνωσία στο θέμα έχει η ΕΕΤΤ)] 7. Αρθρο 108: Γιατί διατηρεί το ΥΠΕΣ την κινητικότητα και δεν εκχωρεί όλα τα θέματα αυτού του είδους στο ΑΣΕΠ κατά το αντίστοιχο πρότυπο της Κυπριακής Δημοκρατίας; Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης Πολιτικός Επιστήμων-Διεθνολόγος Επιθεωρητής Συστημάτων Ποιότητος (Lead Auditor, ISO 9001:2015)