• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ' | 30 Ιουλίου 2019, 12:38

    Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αγνοούνται παντελώς οι υπάλληλοι των ΟΤΑ α΄και β΄βαθμού, οι οποίοι δεν υπάγονται στον δημοσιουπαλληλικό κώδικα, αντιμετωπιζόμενοι ως προσωπικό β΄κατηγορίας παρότι γνωρίζουν πολύ καλύτερα και ουσιαστικότερα τα θέματα της αυτοδιοίκησης απο τα υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΕΣ και άλλων Υπουργείων, τα οποία μόνον θεωρητικά διαχειρίζονται την αυτοδιοίκηση. Στο άρθρο 18, παρ. 1 πρέπει να διευρυνθεί ο πολύ στενός ορισμός της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης και να περιλάβει και τους ΟΤΑ α΄και β΄βαθμού. Στο άρθρο 30 και στο άρθρο 31, παρ. 1 να περιληφθούν και οι υπάλληλοι των ΟΤΑ βάσει του δικού τους Κώδικα Προσωπικού καθώς η Προεδρία της Κυβέρνησης θα ασχολείται και με ζητήματα που αφορούν την αυτοδιοίκηση. Ομοίως όπου αναφέρεται στο νομοσχέδιο ο Κώδικας Κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων, να προστεθεί και ο Ν. 3584/2007 όπως ισχύει. Στο άρθρο 36 παρ. 4 να δίνεται δικαίωμα ρητά και σε υπαλλήλους των ΟΤΑ, και όχι μόνον της Κεντρικής Διοίκησης, να είναι υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπηρεσιακών Γ.Γ., ειδικά στο Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο αποφασίζει για την αυτοδιοίκηση, αποκλείοντας όμως τα στελέχη της με αυξημένα προσόντα. Κανονικά στο νέο υπερυπουργείο ΥΠΕΣ πρέπει να δημιουργηθούν δύο θέσεις Υπηρεσιακών Γ.Γ., μια για ζητήματα αυτοδιοίκησης και μια για ζητήματα δημόσιας διοίκησης. Ομοίως στο άρθρο 44 παρ. 1 να προστεθούν και οι υπάλληλοι των ΟΤΑ. Ομοίως στο άρθρο 46 παρ. 3. Επίσης στο άρθρο 76 παρ. 2 συνιστά κατάφορη αδικία η απαίτηση του να έχει παραιτηθεί προηγουμένως ο προϊστάμενος κάθε επιπέδου από τη θέση ευθύνης του, για να δύναται να ασκήσει, μερικώς ή ολικώς, παράλληλα καθήκοντα στα ιδιαίτερα Γραφεία των μελών της Κυβέρνησης και έτσι να απωλέσει τη θέση ευθύνης του, ειδικά εάν είναι επιλεγμένος από Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Ουσιαστικά αποκλείονται αυτά τα έμπειρα και ικανά στελέχη από το να προσφέρουν παράλληλα τις υπηρεσίες τους σε υπουργικά γραφεία μετά το πέρας της καθημερινής τους εργασίας στους φορείς προέλευσής τους, αφού ουδεις δεν θα δεχθεί να απωλέσει τα ευεργετήματα που του προσφέρει η θέση ευθύνης του και πολύ ορθά το καταργούμενο Π.Δ. 63/2005 δεν περιελάμβανε αυτή την άδικη διάταξη. Στο Κεφάλαιο Γ΄ (ιδίως στο άρθρο 96), να προβλεφθεί ρητά ότι σε θέσεις ευθύνης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας θα μπορούν να τοποθετούνται, να αποσπώνται, να τοποθετούνται ως συνεργάτες του Διοικητή κ.λ.π., προσοντούχα υπηρεσιακά στελέχη και των ΟΤΑ καθώς η αυτοδιοίκηση παρουσιάζει τον μεγαλύτερο βαθμό φαινομένων διαφθοράς και οι υπάλληλοι των ΟΤΑ γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τον κάθε άλλο δημόσιο υπάλληλο, τις διαδρομές της κακοδιοίκησης και της οικονομικής διαφθοράς στις υπηρεσίες τους, τις οποίες μόνον επιφανειακά αντιμετώπιζαν έως σήμερα τα διάφορα ελεγκτικά σώματα της Διοίκησης. Τέλος, όπου αναφέρεται ότι χρόνος υπηρεσίας που διανύεται σε διάφορες θέσεις μετακλητών (ΓΓ κλπ) λογίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία, θα πρέπει να προσδιοριστει και το ιεραρχικό επίπεδο αυτής. Δεν μπορεί π.χ. η υπηρεσία σε θέση Υπηρεσιακού Γ.Γ. να λογίζεται αορίστως ως απλή δημόσια υπηρεσία, παρότι πρόκειται για θέση με πολύ υψηλές απαιτήσεις.