• Σχόλιο του χρήστη 'Panos A.' | 22 Μαρτίου 2012, 13:18
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στην 3η παράγραφο του 5.4.1. με τίτλο "Δομές υποστήριξης εφαρμογής του Ν.3979/2011 για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση" αναφέρεται "Μέχρι τη σύσταση της Γενικής Διεύθυνσης / Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανά Υπουργείο, προβλέπεται η συγκρότηση Ομάδας Διοίκησης Έργου (ΟΔΕΗΔ), η οποία έχει ως αντικείμενο τη διαδικαστική, οργανωτική και τεχνική υποστήριξη της εφαρμογής του νόμου. Η ΟΔΕΗΔ κάθε Υπουργείου είναι ένα από τα έργα της αντίστοιχης ΟΔΙΣΕΕ. Η ΟΔΕΗΔ αναφέρεται και παίρνει κατεύθυνση από την ΟΔΙΣΕΕ του Αρμόδιου Υπουργείου όπως κάθε φορά ορίζεται από την Επιτροπή Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Σύμφωνα με την βασική αρχή της Διοίκησης θα πρέπει να υπάρχει "συνέχεια και η μοναδικότητα της εντολής", (κάθε υφιστάμενη οντότητα θα πρέπει να έχει μια το πολύ προϊσταμένη οντότητα,τυπικά αλλά και ουσιαστικά) προκειμένου να επιτυγχάνεται ο στρατηγικά ορισμένος στόχος. Όπως περιγράφεται και στο Νόμο η σύσταση της ΟΔΕ ΗΔ προέρχεται από προσωπικό των Υπηρεσιών και προφανώς υφίσταται θέμα ιεραρχίας και ελέγχου για την δράση της από τις υπάρχουσες διοικητικές δομές. Συνεπώς η αναφορά της προηγούμενης παραγράφου ότι οι ΟΔΕ αναφέρονται απευθείας στην ΟΔΙΣΕΕ πρακτικά δημιουργεί θέμα, δεδομένου ότι σε κάθε Υπουργείο υφίστανται ήδη δομές διοίκησης με άμεσα επικαλυπτόμενο αντικείμενο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αλλαγές που στρατηγικά θέτει ο σχετικός Νόμος της Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δημιουργεί τεράστιες δομικές μεταρρυθμίσεις, δεν είναι η καλύτερη επιλογή, η εφαρμογή του Νόμου να επαφίεται σε μια ομάδα (ΟΔΕ ΗΔ) που θα δρά εν αγνοία των τυπικών και καθ' ύλη αρμόδιων δομών διοίκησης. Μήπως οι ΟΔΕ θα πρέπει να ελέγχονται απευθείας από τις υφιστάμενες διοικητικές δομές ώστε να γίνει πλέον κατανοητό από όλους το πλαίσιο των στρατηγικών στόχων αλλά και να είναι εφικτός ο έλεγχος της υλοποίησης τους?