• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΑΓΚΙΩΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ' | 3 Μαρτίου 2017, 15:50
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Απόψεις στο από 2/3/2017 αναρτηθέν νέο σχέδιο οργανογράμματος του Υπουργείου Εργασίας , Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης: 1) Η Γενική Δ/νση Κοινωνικής Ασφάλισης (V) έπεται της Γενικής Δ/νσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης (IV), σε αντίθεση με την σειρά εμφάνισής της στην επωνυμία του Υπουργείου. Επίσης στο π.δ. 113/2014 (Α΄ 180), η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων προηγείται της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας. 2) Ως προς τη Γεν. Δ/νση Κοινωνικής Ασφάλισης: Α. Η Δ/νση Κύριας Ασφάλισης και Εισφορών να μετονομαστεί σε Δ/νση Κύριας Ασφάλισης Μισθωτών και η Δ/νση Παροχών Κύριας Σύνταξης σε Δ/νση Κύριας Ασφάλισης Μη Μισθωτών (λόγω του ότι η ΓΓΚΑ αποτελεί επιτελική υπηρεσία και όχι ΦΚΑ καθώς και ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ο διαχωρισμός στην κοινωνική ασφάλιση γίνεται ανάλογα με τις διάφορες κατηγορίες εργαζομένων που υπάγονται στην ασφάλιση - μισθωτοί, μη-μισθωτοί). Β. η Δ/νση Πρόσθετης και Επαγγελματικής Ασφάλισης να μετονομαστεί σε Δ/νση Πρόσθετης Ασφάλισης και τα 2 τμήματα Επαγγελματικής Ασφάλισης να αφαιρεθούν από αυτήν (καθότι αυτά αφορούν στον 2ο πυλώνα ασφάλισης με εντελώς διαφορετικό νομικό πλαίσιο, ενώ η επικουρική σύνταξη και η εφάπαξ παροχή στον 1ο πυλώνα όπως και η κύρια σύνταξη). Επίσης, το Τμήμα Εφάπαξ Παροχών να διαχωριστεί σε 2 τμήματα που θα λειτουργούν κάτω από τη Δ/νση Πρόσθετης Ασφάλισης : «Τμήμα Εφάπαξ Παροχών Μισθωτών» και «Τμήμα Εφάπαξ Παροχών μη-Μισθωτών», λόγω του αυξημένου αριθμού εποπτευομένων φορέων (α. 36 εντασσόμενοι στο ΕΤΕΑΕΠ ταμείων/ τομείς/ κλάδοι/ λογαριασμοί που χορηγούν εφάπαξ παροχές, β. 7 ΝΠ.Ι.Δ ταμείων του αρθ. 6 παρ. 20 του ν.3029/2002 –μερική εποπτεία , γ. 1.500 περίπου Ν.Π.Δ.Δ. ως προς τη δραστηριότητα της χορήγησης εφάπαξ παροχής με το καθεστώς του ν.103/1975 σε πρώην υπαλλήλους τους, ή κάποια εξ΄ αυτών ως προς τη δραστηριότητα χορήγησης συμπληρωματικής εφάπαξ παροχής του άρθ. 3β του ν.103/1975, δ. φορέων που χορηγούν αποζημίωση σε υπαλλήλους τους για το αν και κατά πόσο επηρεάζεται αυτή από τη λήψη ή μη εφάπαξ παροχής) Γ. Να δημιουργηθεί Δ/νση Διαδοχικής και Διακρατικής Κοινωνικής Ασφάλισης στην οποία να περιλαμβάνονται οπωσδήποτε αρμοδιότητες της διαδοχικής και της διακρατικής ασφάλισης καθώς υπάρχει άμεση συσχέτιση των δύο (πχ. κάποιο άτομο διαδοχικά ασφαλισμένο σε Ελληνικούς ΦΚΑ, έχει και διαδοχικό χρόνο σε ΦΚΑ του εξωτερικού είτε αυτός ο χρόνος είναι στην αρχή του εργασιακού βίου είτε στη μέση είτε στο τέλος – αρμονία διατάξεων εσωτερικής νομοθεσίας με τους κανονισμούς της Ε.Ε αναφορικά με των συνυπολογισμό χρόνων και με τις διμερείς συμβάσεις που έχει συνάψει η Ελλάδα). Επίσης, λόγω του ότι στις αρμοδιότητες της διαδοχικής ασφάλισης θα πρέπει (πέραν της διαδοχικής ασφάλισης μεταξύ ΦΚΑ που χορηγούν παροχές κύριας σύνταξης), να συγκαταλέγονται επίσης και οι ΦΚΑ που χορηγούν παροχές επικουρικής σύνταξης καθώς και οι ΦΚΑ που χορηγούν εφάπαξ παροχές (στο προτεινόμενο οργανόγραμμα το Τμήμα Διαδοχικής –Διακρατικής Ασφάλισης υπάγεται στη Δ/ΝΣΗ Παροχών Κύριας Σύνταξης.)