ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (638)  ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (395)  ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (417)

  • 6 Μαρτίου 2017, 09:40 | Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων Ν.Παπαγεωργίου

    Σε σχέση προς το υποβαλλόμενο σε διαβούλευση προτεινόμενο οργανόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης κ΄Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατατίθεται από τον προϊστάμενο της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου, Ν.Παπαγεωργίου, το κατωτέρω σχόλιο:
    Βάσει του Ν. 4152/13 υποπαράγραφος Β.4 ¨Δίκτυο Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων¨ προβλέφθηκε η σύσταση δικτύου Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων. Το εν λόγω Δίκτυο περιλαμβάνει τις επιμέρους επιφορτισμένες με τις κρατικές ενισχύσεις Υπηρεσίες κάθε Υπουργείου που μετονομάζονται σε ¨Αποκεντρωμένες Μονάδες Κρατικών Ενισχύσεων¨. Ο όρος ¨Αποκεντρωμένη Μονάδα¨εμπεριέχει την έννοια της αυτοτέλειας και της λειτουργικής ευελιξίας. Η υπαγωγή επομένως μιάς τέτοιας Υπηρεσίας σε μια υφιστάμενη Δ/νση (εν προκειμένω τη Δ/νση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών)με αλλότριο αντικείμενο είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει προβλήματα λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας.
    Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι το αντικείμενο της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων δεν είναι ουσιαστικά οικονομικό (διαχειριστικό, λογιστικό κτλ.) αλλά περισσότερο διοικητικό και η αποστολή της είναι συμβουλευτική – γνωμοδοτική. Το πρόβλημα δε της εύρυθμης λειτουργίας και αποτελεσματικότητας της Μονάδας, ως τμήματος πλέον, ενταγμένου σε μια Δ/νση και δη αλλότριου αντικειμένου, θα επιταθεί λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ως η δομή του Υπουργείου που επιλαμβάνεται θεμάτων κρατικών ενισχύσεων)οφείλει να συνεργάζεται άμεσα και να λαμβάνει οδηγίες από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπ. Οικονομικών καθώς, όπως άλλωστε προβλέπεται στο Ν. 4152/13 – υποπαράγραφος Β.6 – «Τα σχέδια νομοθετικής ή διοικητικής φύσης τα οποία μπορεί να περιέχουν άμεση ή έμμεση κρατική ενίσχυση υποβάλλονται για γνωμοδότηση στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων προ της υπογραφής τους..» και επίσης «ένα σχέδιο δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τη θετική γνώμη της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων».
    Κατόπιν των ανωτέρω και λόγω του εξόχως γνωμοδοτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα της Μονάδας, μπορεί να θεωρηθεί ενδεδειγμένη η διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα της ως Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η συνέχιση υπαγωγής της στον εκάστοτε πολιτικό προϊστάμενο του Υπουργείου.
    Σημειώνεται , επιπλέον, ότι σε κάθε περίπτωση απαραίτητη για την ουσιαστική λειτουργία του τμήματος κρίνεται η πρόβλεψη – αποτύπωση, στο επίπεδο των αρμοδιοτήτων, του ότι η Υπηρεσία ¨θα λειτουργεί ως Α.Μ.Κ.Ε (Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων) του Ν. 4152/13. Το αυτό έχει προβλεφθεί και στο Ν. 4314/2014 (άρθρο 15 παρ. 5α) όσον αφορά στην ονομαζόμενη Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων (ΕΥΚΕ) του Υπ.Οικονομίας. Με τον τρόπο αυτό κατοχυρώνεται το αδιατάρακτο της συνεργασίας με την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπ. Οικονομικών κάτι που είναι απολύτως απαραίτητο για πρακτικούς και ουσιαστικούς λόγους και απόλυτα επιβεβλημένο βάσει της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4152/13, υποπαράγραφοι Β.2, Β.4, Β.6).
    Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων
    Ν.Παπαγεωργίου

  • 3 Μαρτίου 2017, 15:50 | ΧΑΡΑΓΚΙΩΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Απόψεις στο από 2/3/2017 αναρτηθέν νέο σχέδιο οργανογράμματος του Υπουργείου Εργασίας , Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης:

    1) Η Γενική Δ/νση Κοινωνικής Ασφάλισης (V) έπεται της Γενικής Δ/νσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης (IV), σε αντίθεση με την σειρά εμφάνισής της στην επωνυμία του Υπουργείου. Επίσης στο π.δ. 113/2014 (Α΄ 180), η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων προηγείται της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας.

    2) Ως προς τη Γεν. Δ/νση Κοινωνικής Ασφάλισης:
    Α. Η Δ/νση Κύριας Ασφάλισης και Εισφορών να μετονομαστεί σε Δ/νση Κύριας Ασφάλισης Μισθωτών και η Δ/νση Παροχών Κύριας Σύνταξης σε Δ/νση Κύριας Ασφάλισης Μη Μισθωτών (λόγω του ότι η ΓΓΚΑ αποτελεί επιτελική υπηρεσία και όχι ΦΚΑ καθώς και ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ο διαχωρισμός στην κοινωνική ασφάλιση γίνεται ανάλογα με τις διάφορες κατηγορίες εργαζομένων που υπάγονται στην ασφάλιση – μισθωτοί, μη-μισθωτοί).

    Β. η Δ/νση Πρόσθετης και Επαγγελματικής Ασφάλισης να μετονομαστεί σε Δ/νση Πρόσθετης Ασφάλισης και τα 2 τμήματα Επαγγελματικής Ασφάλισης να αφαιρεθούν από αυτήν (καθότι αυτά αφορούν στον 2ο πυλώνα ασφάλισης με εντελώς διαφορετικό νομικό πλαίσιο, ενώ η επικουρική σύνταξη και η εφάπαξ παροχή στον 1ο πυλώνα όπως και η κύρια σύνταξη).
    Επίσης, το Τμήμα Εφάπαξ Παροχών να διαχωριστεί σε 2 τμήματα που θα λειτουργούν κάτω από τη Δ/νση Πρόσθετης Ασφάλισης : «Τμήμα Εφάπαξ Παροχών Μισθωτών» και «Τμήμα Εφάπαξ Παροχών μη-Μισθωτών», λόγω του αυξημένου αριθμού εποπτευομένων φορέων (α. 36 εντασσόμενοι στο ΕΤΕΑΕΠ ταμείων/ τομείς/ κλάδοι/ λογαριασμοί που χορηγούν εφάπαξ παροχές, β. 7 ΝΠ.Ι.Δ ταμείων του αρθ. 6 παρ. 20 του ν.3029/2002 –μερική εποπτεία , γ. 1.500 περίπου Ν.Π.Δ.Δ. ως προς τη δραστηριότητα της χορήγησης εφάπαξ παροχής με το καθεστώς του ν.103/1975 σε πρώην υπαλλήλους τους, ή κάποια εξ΄ αυτών ως προς τη δραστηριότητα χορήγησης συμπληρωματικής εφάπαξ παροχής του άρθ. 3β του ν.103/1975, δ. φορέων που χορηγούν αποζημίωση σε υπαλλήλους τους για το αν και κατά πόσο επηρεάζεται αυτή από τη λήψη ή μη εφάπαξ παροχής)

    Γ. Να δημιουργηθεί Δ/νση Διαδοχικής και Διακρατικής Κοινωνικής Ασφάλισης στην οποία να περιλαμβάνονται οπωσδήποτε αρμοδιότητες της διαδοχικής και της διακρατικής ασφάλισης καθώς υπάρχει άμεση συσχέτιση των δύο (πχ. κάποιο άτομο διαδοχικά ασφαλισμένο σε Ελληνικούς ΦΚΑ, έχει και διαδοχικό χρόνο σε ΦΚΑ του εξωτερικού είτε αυτός ο χρόνος είναι στην αρχή του εργασιακού βίου είτε στη μέση είτε στο τέλος – αρμονία διατάξεων εσωτερικής νομοθεσίας με τους κανονισμούς της Ε.Ε αναφορικά με των συνυπολογισμό χρόνων και με τις διμερείς συμβάσεις που έχει συνάψει η Ελλάδα).
    Επίσης, λόγω του ότι στις αρμοδιότητες της διαδοχικής ασφάλισης θα πρέπει (πέραν της διαδοχικής ασφάλισης μεταξύ ΦΚΑ που χορηγούν παροχές κύριας σύνταξης), να συγκαταλέγονται επίσης και οι ΦΚΑ που χορηγούν παροχές επικουρικής σύνταξης καθώς και οι ΦΚΑ που χορηγούν εφάπαξ παροχές (στο προτεινόμενο οργανόγραμμα το Τμήμα Διαδοχικής –Διακρατικής Ασφάλισης υπάγεται στη Δ/ΝΣΗ Παροχών Κύριας Σύνταξης.)

  • 20 Σεπτεμβρίου 2016, 08:21 | Αυτ. Τμ. Επαγγ. Ασφ.

    Αναφορικά με τις προτάσεις για την τροποποίηση του Οργανογράμματος του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σας γνωρίζουμε τα εξής:
    1. Προγενέστερη κατάσταση
    Με το άρθρο 7 του Ν. 3029/2002 (ΦΕΚ 160, τ. Α΄), είχε συσταθεί η Διεύθυνση Επαγγελματικής Ασφάλισης με σκοπό τον έλεγχο και την εποπτεία των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ), η οποία είχε δύο τμήματα: α) το Τμήμα Εσωτερικής Νομοθεσίας και β) το Τμήμα Διεθνούς Παρακολούθησης.
    2. Παρούσα Κατάσταση
    Με το άρθρο 34 του ΠΔ. 113/2014 (ΦΕΚ 180, τ. Α΄ -έναρξη ισχύος από την 29.10.2014), η τ. Διεύθυνση Επαγγελματικής Ασφάλισης μετατράπηκε σε Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικής Ασφάλισης με τις εξής αρμοδιότητες:
    α) Η μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων που αφορούν σε θέματα της Επαγγελματικής Ασφάλισης.
    β) Η έγκριση των Καταστατικών των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης, των τροποποιήσεών τους καθώς και του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας τους.
    γ) Η τήρηση του Μητρώου Καταχώρισης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης και ο έλεγχος των Μητρώων ασφαλισμένων, συνταξιούχων και επενδύσεων του κάθε ταμείου.
    δ) Η διενέργεια επιτόπιων ελέγχων στα Επαγγελματικά Ταμεία και ο έλεγχος διαπίστωσης προϋποθέσεων επιβολής διοικητικών κυρώσεων.
    ε) Η παρακολούθηση και η εκπροσώπηση στα αρμόδια όργανα και επιτροπές της Ε.Ε. των διαδικασιών συντονισμού των νομοθεσιών των κρατών μελών της Ε.Ε. για τη συμπληρωματική ασφάλιση και προστασία των διακινούμενων εργαζόμενων καθώς και των διμερών θεμάτων για τη σύγκλιση των συστημάτων αυτών, η εναρμόνιση της εσωτερικής νομοθεσίας με τους κανόνες συντονισμού και η παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων προς τα Επαγγελματικά Ταμεία για την εφαρμογή του κοινοτικού κεκτημένου.
    στ) Η παρακολούθηση των εξελίξεων των προτύπων που τίθενται από διεθνείς οργανισμούς στον τομέα της επαγγελματικής ασφάλισης και η εναρμόνιση της εσωτερικής νομοθεσίας.

    3. Αναγκαιότητα μετατροπής σε Διεύθυνση
    Ο υποβιβασμός ως Αυτοτελές Τμήμα κατέστησε πολύ δυσχερή την λειτουργία του για τους εξής λόγους:
    1. H επαγγελματική ασφάλιση αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα κοινωνικής ασφάλισης που τοποθετείται εκτός γενικής κυβέρνησης και έχει διακριτά χαρακτηριστικά, οργάνωση και λειτουργία από το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, ήτοι την κύρια και επικουρική κοινωνική ασφάλιση που αποτελούν τον πρώτο πυλώνα ασφάλισης.
    Τα επαγγελματικά Ταμεία είναι ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο αντικείμενο. Τόσο η ίδρυση, όσο και η εποπτεία και ο έλεγχος τους διαφέρουν πλήρως ως προς τον τρόπο και το περιεχόμενο σε σχέση με τα Ταμεία του Δημοσίου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

    2. Το Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικής Ασφάλισης είναι αρμόδιο για την ίδρυση, τον έλεγχο και την εποπτεία των επαγγελματικών Ταμείων, ως μία από τις Εποπτικές Αρχές για τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης. Σε συνεννόηση με την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου συνεργάζεται με τις άλλες δύο Εποπτικές (Ανεξάρτητες) Αρχές, ήτοι την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προκειμένου να εφαρμοστεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Η εποπτεία καθίσταται πολύ δυσχερής όταν ασκείται από Υπηρεσία σε επίπεδο Τμήματος και όχι Διεύθυνσης.
    3. Το Αυτοτελές Τμήμα αναφέρεται στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ –στα αγγλικά ΕΙΟΡΑ) με την οποία συνεργάζεται και συμμετέχει στα τρέχοντα projects (π.χ τύπος μητρώων επαγγελματικών ταμείων – περιεχόμενα του μητρώου κοινά για όλες τις χώρες που θα κοινοποιούνται στην ΕΕΑΕΣ/ΕΙΟΡΑ). Είναι υπεύθυνο για την ενσωμάτωση του Ευρωπαϊκού Δικαίου στην εθνική νομοθεσία. Παράλληλα, είναι η αρμόδια Υπηρεσία για την ενσωμάτωση των διεθνών προτύπων που τίθενται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.).
    4. Σε εθνικό επίπεδο μας παρατηρείται μια δυναμική επέκταση του θεσμού της Επαγγελματικής Ασφάλισης.

    Όπως διαφαίνεται από τα προεκτεθέντα, είναι οργανωτικά σκόπιμο και λειτουργικά αναγκαίο, ο δεύτερος πυλώνας ασφάλισης να εποπτεύεται από μια αναβαθμισμένη Υπηρεσία, σε επίπεδο Διεύθυνσης, με την παρακάτω προτεινόμενη εσωτερική οργανωτική διάρθρωση:

    α) Τμήμα Εσωτερικής Νομοθεσίας: Το Τμήμα αυτό θα ασχολείται με τη μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων που αφορούν θέματα της Επαγγελματικής Κοινωνικής Ασφάλισης, την ενημέρωση και εισήγηση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τη λήψη αναγκαίων μέτρων και την εκπαίδευση των υπαλλήλων των ΤΕΑ.

    β) Τμήμα Διεθνούς Παρακολούθησης: Το Τμήμα αυτό θα ασχολείται με τη μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων για την παρακολούθηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνή χώρο της εξέλιξης στα θέματα επαγγελματικής προστασίας, την εναρμόνιση με τους κανόνες και τη συμμετοχή στη διαδικασία συντονισμού της νομοθεσίας των Κρατών Μελών, για τη συμπληρωματική ασφάλιση και προστασία των διακινούμενων εργαζομένων, την παρακολούθηση διαδικασιών και διμερών θεμάτων για τη σύγκλιση των συστημάτων αυτών καθώς και τη σύναψη διασυνοριακής δραστηριότητας ιδιωτικών εταιρειών ή επαγγελματικών ταμείων της χώρας μας με επαγγελματικά ταμεία του εξωτερικού.
    γ) Τμήμα Επιτοπίων Ελέγχων και Τήρησης Μητρώου των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης: Το Τμήμα αυτό θα ασχολείται με τη μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων για την διενέργεια επιτοπίων ελέγχων, την τήρηση Μητρώου των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης και την επιμέλεια και τήρηση του Μητρώου της ΕΙΟΡΑ.
    Στην περίπτωση διενέργειας επιτόπιων ελέγχων στα κλιμάκια ελέγχου θα μπορούν να συμμετέχουν και οι υπάλληλοι των άλλων δύο Τμημάτων της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Ασφάλισης.

    Προϊστάμενη του Αυτοτελούς Τμήματος
    Δρ. Παρασκευή Τσάμη

    Εισηγητές
    Παναγιώτης Δρίβας
    Κωνσταντίνος Παραράς
    Βασιλική Θανοκώστα

  • 19 Σεπτεμβρίου 2016, 12:14 | ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

    Αναφορικά με τις προτάσεις για την τροποποίηση του Οργανογράμματος του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σας γνωρίζουμε τα εξής:

    1. Προγενέστερη κατάσταση
    Με το άρθρο 7 του Ν. 3029/2002 (ΦΕΚ 160, τ. Α΄), είχε συσταθεί η Διεύθυνση Επαγγελματικής Ασφάλισης με σκοπό τον έλεγχο και την εποπτεία των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ), η οποία είχε δύο τμήματα: α) το Τμήμα Εσωτερικής Νομοθεσίας και β) το Τμήμα Διεθνούς Παρακολούθησης.

    2. Παρούσα Κατάσταση
    Με το άρθρο 34 του ΠΔ. 113/2014 (ΦΕΚ 180, τ. Α΄ -έναρξη ισχύος από την 29.10.2014), η τ. Διεύθυνση Επαγγελματικής Ασφάλισης μετατράπηκε σε Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικής Ασφάλισης με τις εξής αρμοδιότητες:

    α) Η μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων που αφορούν σε θέματα της Επαγγελματικής Ασφάλισης.

    β) Η έγκριση των Καταστατικών των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης, των τροποποιήσεών τους καθώς και του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας τους.

    γ) Η τήρηση του Μητρώου Καταχώρισης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης και ο έλεγχος των Μητρώων ασφαλισμένων, συνταξιούχων και επενδύσεων του κάθε ταμείου.

    δ) Η διενέργεια επιτόπιων ελέγχων στα Επαγγελματικά Ταμεία και ο έλεγχος διαπίστωσης προϋποθέσεων επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

    ε) Η παρακολούθηση και η εκπροσώπηση στα αρμόδια όργανα και επιτροπές της Ε.Ε. των διαδικασιών συντονισμού των νομοθεσιών των κρατών μελών της Ε.Ε. για τη συμπληρωματική ασφάλιση και προστασία των διακινούμενων εργαζόμενων καθώς και των διμερών θεμάτων για τη σύγκλιση των συστημάτων αυτών, η εναρμόνιση της εσωτερικής νομοθεσίας με τους κανόνες συντονισμού και η παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων προς τα Επαγγελματικά Ταμεία για την εφαρμογή του κοινοτικού κεκτημένου.

    στ) Η παρακολούθηση των εξελίξεων των προτύπων που τίθενται από διεθνείς οργανισμούς στον τομέα της επαγγελματικής ασφάλισης και η εναρμόνιση της εσωτερικής νομοθεσίας.

    3. Αναγκαιότητα μετατροπής σε Διεύθυνση

    Ο υποβιβασμός ως Αυτοτελές Τμήμα κατέστησε πολύ δυσχερή την λειτουργία του για τους εξής λόγους:

    1. H επαγγελματική ασφάλιση αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα κοινωνικής ασφάλισης που τοποθετείται εκτός γενικής κυβέρνησης και έχει διακριτά χαρακτηριστικά, οργάνωση και λειτουργία από το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, ήτοι την κύρια και επικουρική κοινωνική ασφάλιση που αποτελούν τον πρώτο πυλώνα ασφάλισης.
    Τα επαγγελματικά Ταμεία είναι ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο αντικείμενο. Τόσο η ίδρυση, όσο και η εποπτεία και ο έλεγχος τους διαφέρουν πλήρως ως προς τον τρόπο και το περιεχόμενο σε σχέση με τα Ταμεία του Δημοσίου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

    2. Το Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικής Ασφάλισης είναι αρμόδιο για την ίδρυση, τον έλεγχο και την εποπτεία των επαγγελματικών Ταμείων, ως μία από τις Εποπτικές Αρχές για τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης. Σε συνεννόηση με την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου συνεργάζεται με τις άλλες δύο Εποπτικές (Ανεξάρτητες) Αρχές, ήτοι την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προκειμένου να εφαρμοστεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Η εποπτεία καθίσταται πολύ δυσχερής όταν ασκείται από Υπηρεσία σε επίπεδο Τμήματος και όχι Διεύθυνσης.

    3. Το Αυτοτελές Τμήμα αναφέρεται στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ –στα αγγλικά ΕΙΟΡΑ) με την οποία συνεργάζεται και συμμετέχει στα τρέχοντα projects (π.χ τύπος μητρώων επαγγελματικών ταμείων – περιεχόμενα του μητρώου κοινά για όλες τις χώρες που θα κοινοποιούνται στην ΕΕΑΕΣ/ΕΙΟΡΑ). Είναι υπεύθυνο για την ενσωμάτωση του Ευρωπαϊκού Δικαίου στην εθνική νομοθεσία. Παράλληλα, είναι η αρμόδια Υπηρεσία για την ενσωμάτωση των διεθνών προτύπων που τίθενται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.).

    4. Σε εθνικό επίπεδο μας παρατηρείται μια δυναμική επέκταση του θεσμού της Επαγγελματικής Ασφάλισης.

    Όπως διαφαίνεται από τα προεκτεθέντα, είναι οργανωτικά σκόπιμο και λειτουργικά αναγκαίο, ο δεύτερος πυλώνας ασφάλισης να εποπτεύεται από μια αναβαθμισμένη Υπηρεσία, σε επίπεδο Διεύθυνσης, με την παρακάτω προτεινόμενη εσωτερική οργανωτική διάρθρωση:

    α) Τμήμα Εσωτερικής Νομοθεσίας: Το Τμήμα αυτό θα ασχολείται με τη μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων που αφορούν θέματα της Επαγγελματικής Κοινωνικής Ασφάλισης, την ενημέρωση και εισήγηση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τη λήψη αναγκαίων μέτρων και την εκπαίδευση των υπαλλήλων των ΤΕΑ.

    β) Τμήμα Διεθνούς Παρακολούθησης: Το Τμήμα αυτό θα ασχολείται με τη μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων για την παρακολούθηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνή χώρο της εξέλιξης στα θέματα επαγγελματικής προστασίας, την εναρμόνιση με τους κανόνες και τη συμμετοχή στη διαδικασία συντονισμού της νομοθεσίας των Κρατών Μελών, για τη συμπληρωματική ασφάλιση και προστασία των διακινούμενων εργαζομένων, την παρακολούθηση διαδικασιών και διμερών θεμάτων για τη σύγκλιση των συστημάτων αυτών καθώς και τη σύναψη διασυνοριακής δραστηριότητας ιδιωτικών εταιρειών ή επαγγελματικών ταμείων της χώρας μας με επαγγελματικά ταμεία του εξωτερικού.

    γ) Τμήμα Επιτοπίων Ελέγχων και Τήρησης Μητρώου των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης: Το Τμήμα αυτό θα ασχολείται με τη μελέτη, επεξεργασία, θέσπιση και επιμέλεια εφαρμογής μέτρων για την διενέργεια επιτοπίων ελέγχων, την τήρηση Μητρώου των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης και την επιμέλεια και τήρηση του Μητρώου της ΕΙΟΡΑ.
    Στην περίπτωση διενέργειας επιτόπιων ελέγχων στα κλιμάκια ελέγχου θα μπορούν να συμμετέχουν και οι υπάλληλοι των άλλων δύο Τμημάτων της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Ασφάλισης.

    Προϊστάμενη του Αυτοτελούς Τμήματος
    Δρ. Παρασκευή Τσάμη

    Εισηγητές
    Παναγιώτης Δρίβας
    Κωνσταντίνος Παραράς
    Βασιλική Θανοκώστα

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».