• Σχόλιο του χρήστη 'αργυρης πλέσιας' | 7 Αυγούστου 2011, 14:19

    Στην παραγραφο 2, η πινακίδα επί του εργου πρέπει να περιλαμβάνει και τα στοιχεία του κατασκευαστεί ή των κατασκευαστών. Η πρόταση αποτελεί ελάχιστη συμβολή στην αναγνώριση από όλους ότι στο σύστημα παραγωγής του έργου δεν είναι μόνο οι μηχανικοί υπεύθυνοι. Ορθολογικότερη προσέγγιση για το νομοσχέδιο θα ήταν να θεσμοθετηθεί συνολικό Μητρώο για όλους τους εμπλεκόμενους στην παραγωγή ιδιωτικών έργων. Πρέπει να καθορίζεται ποιά είναι η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου που οφείλει να διακόψει τις εργασίες και να ενημερώσει την αστυνομική αρχή. Ο λόγος που ζητείται ο καθορισμός είναι διότι με την εφαρμογή του Καλλικράτη συμβαίνουν διάφορα παράξενα καθώς ο κάθε Δημος ερμηνεύει τους νόμους κατά το δοκούν. Οταν συνεπώς δεν ορίζεται στο ίδιο τον νόμο η αρμοδιότητα είναι εύλογο ο Δήμος προκειμένου να τον εφαρμόσει να τον ερμηνεύσει. Πρεπει να υπάρξει σαφής προσδιορισμός των ελέγχων που πρόκειται να κάνει ο Ελεγκτής Δόμησης και κυρίως της φιλοσοφίας που θα έχουν αυτοί οι έλεγχοι. Με ευχολόγια και με παραινέσεις μόνο εμπλοκές θα δημιουργηθούν. Για παράδειγμα τι σημαίνει η έκφραση "έλεγχος της επαρκούς θερμομόνωσης"?. Απαιτείται έλεγχος της μελέτης ωστε να οδηγεί σε ορθές διαστασιολογήσεις? Απαιτείται έλεγχος των χρησιμοποιούμενων υλικών και πιστοποίηση αυτών? Απαιτείται έλεγχος της ορθής κατασκευής και των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αποφυγή των θερμογεφυρών και την εφαρμογή των προδιαγραφών και των παραδοχών της μελέτης? ή μήπως απαιτείται η διαπίστωση από τον Ελεγκτη απλώς η ύπαρξη της θερμομόνωσης? Σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι το ΥΠΕΚΑ, θα διευκρινήσει τον τύπο των ελέγχων και αναλόγως της απαντήσεως θα πρέπει να καθοριστεί η διάρκεια των απαιτούμενων ελέγχων. Στο προηγούμενο παράδειγμα, εάν απαιτούνται όλοι οι έλεγχοι που προαναφέρθηκαν είναι προφανές ότι ο Ελεγκτής δεν μπορεί να πάει μετά την ολοκλήρωση του φέροντα οργανισμού και των τοιχοποιιών αλλά σε μια διάρκεια προ της ολοκλήρωσης. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν στο επίπεδο ελέγχων και άλλων στοιχείων της κατασκευής με προεξάρχοντα αυτά που αφορούν σε μελέτες εγκαταστάσεων. Στην παράγραφο 9β, ορίζεται ότι ο επιβλέποντας οφείλει να ενημερώσει εγγράφως την ΥΔΟΜ και τον Ελεγκτή Δόμησης. Πρέπει να επισημανθεί ότι στην φάση εκείνη ο επιβλέπων δεν γνωρίζει τον Ελεγκτή δόμησης, ο οποίος ορίζεται μετά την υποβολή του σχετικού αιτήματος στο πέρας της αντίστοιχης φάσης. Πρέπει να διαρθωθεί προς άρση παρεξηγήσεων. Το νομοσχέδιο διαπνέεται από μιά συνολική αίσθηση ηλεκτρονικής οργάνωσης όλων των διαδιακασιών. Προξενεί εντύπωση η πρόβλεψη να ενημερώνει ο Υπ.ΠΕΚΑ τις κατά τόπους ΥΔΟΜ περί επιβολής ποινών και κάθε ΥΔΟΜ να τηρεί δικό της αρχείο με ποινολόγιο. Δηλαδή προβλέπεται η τήρηση 330 περίπου αρχείων ανά την χώρα. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ να υπάρξει στο κεντρικό σύστημα που θα κρατάει όλα τα Μητρών και άπειρα λοιπά δεδομένα, πρόβλεψη για την τήρηση του ποινολογίου. Οι αρμοδιες ΥΔΟΜ, πρό της εκδόσεως έγκρισης δόμησης θα συμβουλεύονται το αντίστοιχο αρχείο ώστε να υπάρχει έλεγχος για τους εκτίοντες ποινή. Στην παράγραφο 12, η ΥΔΟΜ ελέγχει τα αποδεικτικά κατάθεσης αμοιβών των επιβλέψεων. Ο έλεγχος των αποδεικτικών κατάθεσης επιβλέψεως πρέπει να επεκταθεί και στα αντίστοιχα της μελέτης. Δεν είναι εύλογο για το ίδιο αντικείμενο να εφαρμόζονται δύο διαφορετικές διαδικασίες.