• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Μακρυδημήτρης' | 18 Σεπτεμβρίου 2011, 20:41

    Έχοντας επισκεφθεί κατά καιρούς τους περισσότερους δασικούς δρόμους στις ζώνες Β΄& Γ΄, η κοινή φαντάζομαι παρατήρηση είναι, πως μόνο στην άσφαλτο από Λιτόχωρο προς τη θέση Πριόνια υπάρχει αισθητή κίνηση αυτοκινήτων. Αυτό είναι λογικό, διότι ο περισσότερος κόσμος που επισκέπτεται το βουνό δεν ασχολείται επισταμένως με αυτό αλλά περισσότερο για λόγους αναψυχής. Αυτό μερικές φορές είναι και επικίνδυνο για τους γνωστούς λόγους. Καλό θα ήταν, να ανέβαινε στη θέση Πριόνια ένας καλός χωματόδρομος και όχι άσφαλτος. Επίσης το φυλάκιο που υπάρχει στην αρχή της διαδρομής καλό θα ήταν επίσης, να λειτουργεί ως ελεγκτικός μηχανισμός σε περίπτωση ατυχήματος. Ο τουρισμός σε Εθνικά πάρκα ή σε Εθνικούς δρυμούς είναι πολύ σημαντικός αλλά απαιτεί και πρόνοια από μέρους του κράτους. Ασφαλώς και πρέπει να απαγορευθούν τα οχήματα, όμως να δίνεται και άδεια στους ανθρώπους που ασχολούνται περισσότερο με το βουνό, π.χ. θα μπορούσε να δηλώνεται η πρόσβαση από τον ενδιαφερόμενο στο φυλάκιο και να ελέγχεται η διαδρομή του προς την ζώνη Α΄. Ως αναφορά στην κτηνοτροφία, θα συμφωνήσω με τον φίλο Bill όμως, θα προσθέσω πως και αυτό απαιτεί έναν έλεγχο. Το σίγουρο είναι πως ο Εθνικός δρυμός του Ολύμπου είναι ένας από τους πιο αξιόλογους δρυμούς παγκοσμίως διότι, δεν αποτελεί μόνο έναν από τους σημαντικότερους τόπους συγκέντρωσης χλωρίδας και πανίδας με ιδιαίτερο βάρος αλλά και έναν ιστορικό τόπο, μια αξιοζήλευτη κληρονομιά που συνδέει τους θρύλους και τις παραδόσεις της αρχαίας Ελλάδας με τις σύγχρονες ανάγκες της Ελλάδας και των κατοίκων της.