• Σχόλιο του χρήστη 'Αθηνόδωρος Μωραλίδης' | 1 Φεβρουαρίου 2012, 14:58

    Η προς ψήφιση Υ.Α. αποτελεί ΔΥΣΤΥΧΩΣ παραδοχή Συνέχισης της διαπλοκής στον Δημόσιο βίο, και μάλιστα αυτό είναι πολιτική απόφαση. Καθώς έλεγχος εννοείται να γίνεται επί τόπου, με επί τόπου συμπλήρωση φύλλου ελέγχου, όπου αναγράφονται οι τυχόν παρατηρήσεις, δίνεται αντίγραφο στον ελεγχόμενο, και μετά μπορεί να συντάσσεται οποιαδήποτε λεπτομερής αναφορά –πόρισμα, βασιζόμενη σε γραπτά δεδομένα. Διαφορετικά δίνεται το περιθώριο να επικοινωνεί ο εκλεκτής με τον ελεγχόμενο και να παζαρεύει τις παρατηρήσεις (πραγματικές ή όχι) και το ποσό που θα ήθελε για να τις βάλει ή όχι στην αναφορά - πόρισμα. Ο αριθμός των ελεγκτών δεν καθορίζεται με σαφήνεια, με αποτέλεσμα να μπορεί να υπάρχει ένας μόνο ελεγκτής σε κάθε έλεγχο. Να μην υπάρχει ούτε καν η δυσκολία να συνεννοηθούν μεταξύ τους οι ελεγκτές, στην περίπτωση χρηματισμού. Ούτε καν ποιος είναι αρμόδιος να αποφασίζει τον αριθμό των ελεγκτών για κάθε έργο δεν αποσαφηνίζεται. Στην επαρχία όπου υπάρχει περιορισμένος αριθμός Μηχανικών λογικά θα υπάρχει και περιορισμένος αριθμός ελεγκτών δόμησης, ανατρέποντας ουσιαστικά την διαδικασία κλήρωσης. Η αμοιβή του ελεγκτή δεν καθορίζεται, οπότε υποθέτω ότι μάλλον θα είναι χαμηλή, με το πρόσχημα να μην επιβαρυνθεί η οικοδομή, ωθώντας ουσιαστικά τους ελεγκτές να αναζητούν «δωράκια». Δεν υπάρχει πουθενά η διαδικασία δειγματοληπτικού ελέγχου των ελεγμένων κτιρίων, ώστε να υπάρχει το ενδεχόμενο να προκύψουν τυχόν ελλιπείς έλεγχοι. ΔΕΝ εξασφαλίζεται ούτε στο ελάχιστο η διαφάνεια της διαδικασίας ελέγχου, αντίθετα ανοίγει διάπλατα την πόρτα στο αλισβερίσι μεταξύ ελεγχόμενου και ελεγκτή. Ας μας το πούνε ξεκάθαρα ότι ΔΕΝ θέλουμε να αλλάξουμε, γουστάρουμε διαπλοκή και την κυκλοφορία μαύρου χρήματος, τον χρηματισμό ελεγκτών, Νόμους που κάποιοι μπορούν να τους παραβαίνουν ατιμώρητα, βάση άλλων «Νόμων», ή «Υπουργικών Αποφάσεων».