• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωαννης Καζαντζιδης' | 1 Φεβρουαρίου 2012, 19:49

    ΑΦΕΛΕΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ : _Γιατί υπουργική απόφαση ενώ υπάρχει ψηφισμένος νόμος που καλύπτει επαρκώς τα θέματα ? _Στους μηχανικούς είναι γνωστό ότι κάθε πραγματική μελέτη κατά την υλοποίηση της υπόκειται σε κατασκευαστικές προσαρμογές, χωρίς αυτό να αλλοιώνει την ουσία του μελετώμενου αντικειμένου, αλλά αντίθετα εξασφαλίζοντας τις κατά το δυνατό βέλτιστες συνθήκες κατασκευής του. Τι εγγυάται ότι αυτό το γεγονός δεν θα αποτελέσει σημείο προστριβής ή διαπραγμάτευσης από κακόπιστο ή απλά άσχετο ελεγκτή ? Δεν θεωρούμε βέβαια ότι τα απαιτούμενα «τυπικά» προσόντα που ορίζει ο νόμος αρκούν για να αποκλειστεί μια τελείως υποκειμενική προσέγγιση της κατασκευής και να μην ανοίξει έτσι ορθάνοικτα το παράθυρο της συναλλαγής (εκτός αν είναι αυτό το πραγματικό ζητούμενο). _Τι εγγυάται ότι ο ελεγκτής δόμησης δεν θα υποπέσει στον πειρασμό να εκβιάσει τον κατασκευαστή ή επιβλέποντα αφού με το παραμικρό μπορεί (ακόμα και εν’αδίκω) να μπλοκάρει το έργο προκαλώντας δυσβάσταχτη αύξηση κοστολογίου στον μικρό κατασκευαστή που δεν διαθέτει νομικό τμήμα ?. _Και τι εγγυάται ότι ο ελεγκτής θα τολμήσει να κάνει παρατήρηση στην μεγάλη κατασκευαστική (ελληνική ή ξένη) και να αντιμετωπίσει αγωγές για καθυστερήσεις κλπ ? _Και γιατί οι ελεγκτές στην επαρχία (που έτσι κι’αλλιώς για κάθε περιοχή θα είναι λίγοι) δεν θα στήσουν «παραμάγαζα» ? _Γιατί πιστεύουμε ότι αυτό που δεν μπόρεσε να γίνει (πχ η καταπολέμηση της διαφθοράς), μέσα σε μια ελεγχόμενη θεωρητικά κρατική δομή όπως οι πολεοδομίες, θα γίνει με ελεγκτές ιδιώτες με ίδια συμφέροντα και αμφίβολη τεχνική-ελεγκτική δυνατότητα ? _Μήπως απλά θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον τέτοιο που να δυσχεραίνει και να αποκλείει τελικά τον μηχανικό από την κατασκευή αφήνοντας την παραγωγή κτιρίων στα χέρια πολύ μεγάλων εταιρειών (νομικό τμήμα κλπ)?