• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Σαφάκας' | 8 Φεβρουαρίου 2012, 23:15

    Το κεφάλαιο 5. «ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ» είναι πολύ εύστοχο και χρήσιμο. Στο υποκεφάλαιο 5.2 «Κατηγορία Υλικών και Ανάλυση Κόστους Παραγωγής» θα ήταν σκόπιμο, χάριν πληρότητας, στις επιμέρους υποκατηγορίες να προστεθεί: • Σύστημα παρακολούθησης, καταγραφής και αποθήκευσης δεδομένων για το ηλεκτροκινητήριο σύστημα (ηλεκτρικός κινητήρας, ηλεκτρονικός μετατροπέας ισχύος, διάταξη ελέγχου και μετρήσεων) καθώς και για το τμήμα της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (συσσωρευτές, φορτιστής κ.λ.π.). Σε κάποιο σημείο αυτού του κεφαλαίου θα ήταν χρήσιμο να συμπεριληφθούν οι ακόλουθες επισημάνσεις: Πρέπει να επισημανθεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι ο βαθμός απόδοσης ενός ηλεκτροκινητήριου συστήματος, δηλαδή το πηλίκον της εξερχόμενης ισχύος (αποδιδόμενης ισχύος στους τροχούς) προς την εισερχόμενη ισχύ (ισχύς καυσίμου, ισχύς ηλεκτροχημικών συσσωρευτών, ισχύς κυψελών καυσίμου), είναι πολύ υψηλότερος από το βαθμό απόδοσης του κινητηρίου συστήματος το οποίο στηρίζεται στις μηχανές εσωτερικής καύσεως, π.χ. (ενδεικτικά) 80% έναντι 25 %. Συνεπώς το πλεονέκτημα της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία προφανώς μπορεί να προέρχεται από οποιαδήποτε πηγή της φύσης (αιολικό δυναμικό, ηλιακή ενέργεια, υδροηλεκτρική μετατροπή, γεωθερμία, φυσικό αέριο, στερεά ή υγρά καύσιμα, πυρηνική ενέργεια, κ.λ.π.), σε συνδυασμό με τις μικρές απώλειες ενέργειας λόγω του προαναφερθέντος υψηλού βαθμού απόδοσης καθιστούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (BEV, FCEV, PHEV) από ενεργειακής άποψης ασυγκρίτως καλύτερα. Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας σε συνδυασμό με τα τεράστια προβλήματα του περιβάλλοντος, διαφαίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση των οδικών μεταφορικών μέσων αποτελεί μονόδρομο (κυρίως από την επόμενη δεκαετία). Επομένως, η άμεση ενεργοποίηση και της Ελλάδας στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αποτελεί μεγάλη αναγκαιότητα. Φυσικά με τη σημερινή κατάσταση της τεχνολογίας υπάρχουν συγκεκριμένα εμπόδια, όπως οι περιορισμοί στη μέγιστη δυνατή διανυόμενη απόσταση, ο χρόνος φόρτισης και το βάρος των συσσωρευτών καθώς και το υψηλότερο αρχικό κόστος. Όμως, οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτροχημικών συσσωρευτών, που αποτελούν το κρίσιμο τμήμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αξιόλογες και διαφαίνεται ότι θα υπάρξουν ικανοποιητικές λύσεις εντός της τρέχουσας δεκαετίας. Είναι φανερό ότι, για την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα μας απαιτούνται θεσμικές αποφάσεις και δρομολόγηση λυσιτελών διαδικασιών, πάντα εντός ορθολογιστικών οικονομοτεχνικών πλαισίων.