• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Μάρης' | 10 Φεβρουαρίου 2012, 01:44

    Οι Έλληνες έχουν αποδείξει ότι αποδέχονται την χρήση νέων τεχνολογιών πολύ εύκολα, φτάνει να είναι χρήσιμη, όπως για παράδειγμα τα κινητά τηλέφωνα, με τεράστια εξάπλωση, ή την ηλεκτρονική πληρωμή διοδίων, με πολύ μεγάλο ποσοστό διείσδυσης στους οδηγούς. Οι μετατροπές θα στοιχίζουν σίγουρα λιγότερο από την αγορά νέων οχημάτων, με αποτέλεσμα να υπάρχει όφελος και στην εθνική οικονομία, αφού όλα τα νέα οχήματα θα είναι εισαγόμενα, ενώ τα προς μετατροπή έχουν ήδη εισαχθεί. Παράλληλα το κόστος μετατροπής που αποτελείται από υπηρεσίες και υλικά, οι μεν υπηρεσίες θα πληρωθούν σε ελληνικά χέρια, ενώ μέρος των υλικών, όπως π.χ. συσσωρευτές, θα μπορούσαν να είναι ελληνικές (ήδη στα κείμενα της επιτροπής γίνεται αναφορά για ελληνικές εταιρείες στον τομέα αυτό). Έτσι λοιπόν προτείνεται να δοθούν μεγαλύτερες φορολογικές ελαφρύνσεις στα οχήματα τα οποία έχουν μετατραπεί από ICE σε EV και να επιδοτείται η αγορά charging point. Να δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο λειτουργίας και πιστοποίησης επιχειρήσεων μετατροπής συμβατικών οχημάτων σε EV. Τα δύο παραπάνω να έχουν ακόμη περισσότερο όφελος για οχήματα τροφοδοσίας και οχήματα εταιρειών. Οι θέσεις όπου έλκουν μεγάλο αριθμό μετακινήσεων και παράλληλα λειτουργούν σταθμοί αυτοκινήτων θα πρέπει να εφοδιασθούν με φορτιστές, ο αριθμός των οποίων προτείνεται να είναι ποσοστό των θέσεων στάθμευσης που προσφέρουν. Έτσι θα υπάρχει περιβαλλοντικό όφελος από τους ρύπους από τις παραγόμενες μετακινήσεις λόγω των επισκέψεων, ενώ παράλληλα θα προτιμώνται οι θέσεις αυτές, αφού παράλληλα με τον σκοπό της μετακίνησης θα ανεφοδιάζονται κιόλας. Προτείνεται η ποσόστωση αυτή να γίνει υποχρεωτική για κάθε νέα ίδρυση, αλλά και για κάθε ανανέωση άδειας λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης. Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την αντικατάσταση των συσσωρευτών, πάλι με οικονομικά κριτήρια. Προτείνεται να γίνεται πλήρης καταγραφή σε ηλεκτρονικό αρχείο των συσσωρευτών, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα ανεξέλεγκτης απόρριψης συσσωρευτών. Το αρχείο θα πρέπει να είναι στην διάθεση της Επιτροπής Ηλεκτρικής Κινητικότητας και του Υ.ΥΠ.ΜΕ.ΔΙ, ενώ όλα τα συνεργεία που αναλαμβάνουν τέτοιου είδους εργασίες θα πρέπει να είναι online με τους παραπάνω φορείς. Προκειμένου να υπάρξει η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα σε οποιονδήποτε θέλει να μπορεί να «χαρίζει» το ρεύμα του υπό μορφή φόρτισης. Για παράδειγμα, επιχειρήσεις (ψυχαγωγίας, εστίασης, εμπορικές κλπ), οι οποίες διαθέτουν χώρο στάθμευσης, θα πρέπει να μπορούν να παρέχουν την δυνατότητα στους πελάτες τους να φορτίζουν το όχημά τους, όση ώρα διαρκεί η επίσκεψή τους στην επιχείρηση, είτε με αντίτιμο, το οποίο θα χρεώνουν, όπως χρεώνουν την στάθμευσης, αλλά ακόμα και χωρίς να καταβάλουν την αξία του ρεύματος (η οποία έτσι κι’αλλιώς είναι πολύ μικρή). Σε αυτή την περίπτωση, την αξία του ρεύματος θα μπορούσε να την καταβάλει η ίδια η επιχείρηση, στα πλαίσια συμφωνίας με τον προμηθευτή/έμπορο. Οι κανόνες / προδιαγραφές και το νομικό και οικονομικό καθεστώς της παραπάνω δραστηριότητας θα πρέπει να προσδιορισθεί χωρίς ασάφειες.