• Συμπεράσματα επί του Συνόλου του προτεινόμενου σχεδίου της ΚΥΑ Κατανοούμε ότι η τροποποίηση του ισχύοντος Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό φαίνεται πως ήταν αναγκαία, αφ’ ενός λόγω των αρνητικών οικονομικών συνθηκών της χώρας και αφ’ ετέρου προκειμένου να ενσωματώσει νέες κατευθύνσεις και νομοθετικές διατάξεις που εντωμεταξύ είχαν προωθηθεί. Πάντως, φαίνεται ότι εξαιτίας της σοβαρής και μακράς διαρκείας οικονομικής συγκυρίας, οι ρυθμίσεις του Πλαισίου εστιάζονται δυσανάλογα στη δημιουργία συνθηκών για την προσέλκυση, αβέβαιων για την εθνική οικονομία, τουριστικών επενδύσεων, χωρίς την κατοχύρωση όλων των συνεργειών που θα εγγυώνται την οικονομική επιτυχία και βιώσιμη ανάπτυξη της προστασίας του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και την κοινωνική συνοχή. Προς το σκοπό αυτό η άμεση ενεργοποίηση του υποκείμενου σχεδιασμού (Περιφερειακά Πλαίσια, ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΜ), στον οποίο το νέο Ειδικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό αναθέτει την περαιτέρω προσέγγιση, αποτελεί μονόδρομο προς την ορθή κατεύθυνση τουριστικής ανάπτυξης, ώστε να περιοριστούν οι πιθανοί κίνδυνοι από καταστροφικές για το περιβάλλον και την ανάπτυξη εφαρμογές. Η άμεση ενεργοποίηση του σχεδιασμού χρήσεων γης και ο καθορισμός ζωνών, όρων και προϋποθέσεων τουριστικής ανάπτυξης ανά Περιφέρεια σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της και την φέρουσα ικανότητα ιδίως στον νησιώτικο χώρο μπορεί να διασφαλίσει την ισόρροπη ανάπτυξη σε αρμονία με το κοινωνικοοικονομικό , φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον των Περιφερειών. Η χρονική σύμπτωση της τροποποίησης του Ειδικού Πλαισίου για τον Τουρισμό με την επικαιροποίηση των Περιφερειακών Πλαισίων φαίνεται ότι δεν είναι τυχαία και αποτελεί ίσως μια σημαντική ευκαιρία προς την σωστή κατεύθυνση. Από τα παραπάνω εκτεθέντα συνάγεται ότι το υπό διαβούλευση σχέδιο ΚΥΑ παρουσιάζει σοβαρές νομοτεχνικές και ουσιαστικές αδυναμίες, οι οποίες καθιστούν ατελέσφορη την εφαρμογή της και, επομένως, χρειάζεται επαρκής χρόνος διαβούλευσης ώστε να επιτευχθούν ουσιαστικές βελτιώσεις.