• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΙΘΩΝ-LAXTRON' | 14 Ιανουαρίου 2010, 19:52

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Καταρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για το σχέδιο νόμου για τις ΑΠΕ και να ευχηθώ καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας για την δημιουργία ενός πλαισίου που θα περιορίσει την γραφειοκρατία και θα επιλύσει με ορθολογικό τρόπο μια σειρά θεμάτων αδειοδότησης των ΑΠΕ στη χώρα σας, θέμα που για πολλά έτη ταλανίζουν τόσον τους επενδυτές όσον και την Ελληνική Διοίκηση. Η εταιρεία την οποία διευθύνω και εκπροσωπώ ονομάζεται LAXTRON RENOVABLES S.A. και έχει έδρα την Ισπανία, ανήκει δε στον Ισπανικό Όμιλο ASPRO GROUP που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά σε όλη την Ευρώπη (Ελβετία, Γερμανία, Βέλγιο κλπ.). Η ASPRO μέσω της LAXTRON αλλά και των εταιρειών Old Chap και Cintegabe, έχει δραστηριοποιηθεί στον τομέα των ΑΠΕ, με την ανάπτυξη και διαχείριση μικρών Υδροηλε-κτρικων, Αιολικών καθώς και Φωτοβολταϊκών έργων. Η LAXTRON RENOVABLES S.A. έχει δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα από τα τέλη του 2006 για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών (Φ/Β) πάρκων, ιδρύοντας την Α.Ε. ΑΙΘΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Η ΑΙΘΩΝ Α.Ε. στα πλαίσια της σχετικής νομοθεσίας της Ελληνικής Πολιτείας για την αδειοδότηση Φ/Β πάρκων συνολικής ισχύος 500 MW (στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα), κατέθεσε στην ΡΑΕ τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2007, 40 περίπου αιτήσεις για την αδειοδότηση έργων συνολικής ισχύος 92 MW. Η υπερκάλυψη, του τεθέντος από την Ελληνική Πολιτεία ορίου των 500 MW, με τις αιτήσεις που κατατέθηκαν τον Ιούνιο του 2007 μας απέτρεψε (όπως ήταν φυσικό) από την κατάθεση άλλων αιτήσεων. Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές δυνατότητες της εταιρείας μας, κάλυπταν πλήρως τα ισχύοντα για την αδειοδοτηση κριτήρια της ΡΑΕ έως και συνολική ισχύ άνω των 350 MW και παρά το γεγονός ότι πολύ μεσίτες ή μελετητές μας προσέγγιζαν για να υποβάλουμε και άλλες αιτήσεις, κάτι που αρνιόμασταν δίνοντας πίστη στους κανόνες που η Ελληνική Πολιτεία είχε θέσει. Η μη αναμενόμενη και ξαφνική αλλαγή (τον Ιανουάριο του 2009) των κανόνων αυτών από την Ελληνική Πολιτεία, η οποία αποδέχθηκε εκ των υστέρων (για λόγους που δεν μας έγιναν ποτέ γνωστοί) την αξιολόγηση του συνόλου των κατατεθέντων αιτήσεων (συνολική ισχύς 3500 MW) υπήρξε για εμάς μια αρνητική εξέλιξη που δημιούργησε αρνητικά συναισθήματα στους μετόχους μας, αφού βρέθηκε η εταιρεία μας να ποινολογείται ακριβώς επειδή είχε σεβαστεί τους νόμους του Κράτους. Η αρνητική αυτή εξέλιξη μετριάστηκε τουλάχιστον από το γεγονός ότι ο ν.3734/2009 έθεσε ένα χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης που σεβόταν τις προτεραιότητες στην αδειοδοτική διαδικασία, διατηρώντας έτσι ένα καθεστώς στοιχειώδους ευνομίας και δικαιοσύνης για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Σήμερα ενόψει του, κατά τα άλλα άριστου, σχεδίου νόμου βρισκόμαστε εμπρός στο ενδεχόμενο να μπορεί ο κάθε ένας ενδιαφερόμενος, ασχέτως των οικονομικών ή τεχνικών του ικανοτήτων, να μπορεί να υποβάλει άμεσα αιτήσεις ΦΒ απεριόριστης ισχύος και να βρεθεί στην ίδια ακριβώς θέση που βρίσκονται η εταιρεία μας και οι άλλοι επενδυτές που ήλθαν στην Ελλάδα το 2006 και το 2007 και έχουν καταβάλει προσπάθειες ετών. Αξιότιμη κα Υπουργέ, Δεν μας διαφεύγει το γεγονός, ότι η απουσία προτεινόμενων μεταβατικών διατάξεων στο υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, σηματοδοτεί και τη σπουδαιότητά τους. Εκτιμούμε ότι ο νέος Νόμος θα πρέπει να διασφαλίζει απολύτως την δίκαιη προτεραιότητα των διαδικασιών αδειοδότησης του κάθε έργου, βάσει της ημερομηνίας κατάθεσης των αιτήσεων στη ΡΑΕ. Η πρόταση μας για μια μεταβατική διάταξη όσον αφορά τα φωτοβολταϊκά έργα που θα κατοχύρωνε τις αξίες της ισονομίας, ισοπολιτείας και δικαίου καταγράφεται ως εξής: • Για τις εκκρεμείς αιτήσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, που υπεβλήθησαν στην ΡΑΕ τον Απρίλιο και τον Ιούνιο του 2007, και οι οποίες έχουν αξιολογηθεί θετικά από τη ΡΑΕ, ισχύουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου. • Για τις εκκρεμείς αιτήσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, που υπεβλήθησαν στην ΡΑΕ τον Αύγουστο του 2007, και οι οποίες θα αξιολογηθούν θετικά από τη ΡΑΕ με βάση το χρονοδιάγραμμα του ν.3734/2009, θα ισχύουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου μετά την παρέλευση πέντε (5) μηνών από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου. • Για τις εκκρεμείς αιτήσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, που υπεβλήθησαν στην ΡΑΕ τον Οκτώβριο του 2007, και οι οποίες θα αξιολογηθούν θετικά από τη ΡΑΕ με βάση το χρονοδιάγραμμα του ν.3734/2009, θα ισχύουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου μετά την παρέλευση οκτώ (8) μηνών από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου. • Για τις εκκρεμείς αιτήσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, που υπεβλήθησαν στην ΡΑΕ τον Δεκέμβριο του 2007, και οι οποίες θα αξιολογηθούν θετικά από τη ΡΑΕ με βάση το χρονοδιάγραμμα του ν.3734/2009, θα ισχύουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου μετά την παρέλευση έντεκα (11) μηνών από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου. • Για τις εκκρεμείς αιτήσεις φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, που υπεβλήθησαν στην ΡΑΕ τον Φεβρουάριο του 2008, και οι οποίες θα αξιολογηθούν θετικά από τη ΡΑΕ με βάση το χρονοδιάγραμμα του ν.3734/2009, θα ισχύουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου μετά την παρέλευση δεκατριών (13) μηνών από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου. • Μετά την παρέλευση δέκα πέντε (15) μηνών από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου, και εφόσον υπάρχει σχετική απόφαση της Υπουργού ΠΕΚΑ θα μπορούν να υποβληθούν νέες αιτήσεις για την αδειοδότηση των φωτοβολαταϊκών έργων σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Aξιότιμη κα. Υπουργέ, Με την ανωτέρω προτεινόμενη Μεταβατική Διάταξη – Χρονοδιάγραμμα εκτιμούμε ότι: • Δεν θα αδικηθούν όσοι επί τρία χρόνια προσπαθούν να αδειοδοτήσουν τα έργα τους και θα αποφευχθεί το απολύτως άδικο γεγονός να μην συνδεθούν αυτοί οι Επενδυτές στο Δίκτυο (λόγω κορεσμού) • Δεν θα υπάρξει πρόβλημα (λόγω υπέρμετρου μεγέθους εργασιών) στην διαχείριση των αιτήσεων από τις Περιβαλλοντικές Αρχές και τους Διαχειριστές • Θα υπάρξει ο αναγκαίος χρόνος, ώστε με βάση τον ρυθμό ανάπτυξης των Φ/Β έργων, τις διεθνείς συνθήκες και την οικονομική πολιτική της Ελλάδας να αποφασιστεί το ποσοστό συμμετοχής της παραγόμενης ενέργειας από Φ/Β έργα στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδος και επομένως η αναγκαία συνολική ισχύς των Φ/Β. Αξιότιμη κα. Υπουργέ, Θα ήθελα με απολύτως θετική επισήμανση να αναφέρω επίσης: • Το παρόν βήμα διαλόγου (μέσω της διαβούλευσης των νομοσχεδίων), καθώς και • Το άρθρο 11 για την Σύσταση Ειδικής Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης Επενδύσεων. Μετά τιμής, Juan Gomez de la Torre