• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΕΕ/Τμήμα Ανατολικής Κρήτης' | 28 Απριλίου 2013, 19:39

    Επί το άρθρου 1 παράγραφος 2: Οι αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης σε ακίνητα που εμπίπτουν σε μια ή περισσότερες από τις περιπτώσεις (α) ώς και (ε) θα πρέπει να εξαιρούνται της απαγόρευσης μεταβίβασης ΜΟΝΟ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ η καταγραφή τους στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ και έχει εκδοθεί σχετική βεβαίωση (α) είτε απ' ευθείας από τις αρμόδιες υπηρεσίες που τηρούν τα σχετικά αρχεία (β) είτε από τους ιδιοκτήτες τους, με δική τους πρωτοβουλία, με συμβολικό παράβολο και πρόβλεψη επιστροφής των σχετικών εξόδων (αμοιβές μηχανικών, άλλα τέλη) μέσω του ΤΑΠ ή άλλων φόρων που επιβάλλονται ήδη στα ακίνητα αυτά Η καταγραφή αυτή εξασφαλίζει καθολικότητα για την πραγματική αποτύπωση υφιστάμενων συγκεντρώσεων αυθαίρετων κατασκευών οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στον πολεοδομικό σχεδιασμό ή στο σχεδιασμό αναπλάσεων ή/και αναβάθμισης ευρύτερων περιοχών, στις οποίες υπάρχουν πραγματικές άλλά "άτυπες" οικιστικές ή άλλες παρεμβάσεις. Η απουσία αυτής της καταγραφής, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα με το Ν.4014/2011 αλλά και με το παρόν νομοσχέδιο, στις περισσότερες περιπτώσεις θα οδηγήσει σε μελλοντικές στρεβλώσεις του πολεοδομικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του (π.χ. κτίρια σε θέσεις κοινοχρήστων, υπερεκμετάλλευση συντελεστή δόμησης κ.ο.κ.) λόγω αποσπασματικής καταγραφής. Επιπλέον, η υπαγωγή και των ως άνω αυθαιρέτων θα εξασφαλίσει τα όποια οφέλη και σε αυτή την κατηγορία κτιρίων, τα οποία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΑ και θεωρούνται ότι έχουν εξασφαλίσει κατά το παρελθόν ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ. Σήμερα σε αρκετά από αυτά που εμπίπτουν στις περιπτώσεις (α) ως και (ε), δεν μπορούν να γίνουν επισκευές, αποπεράτωση ή πιθανή ενίσχυση του φέροντος οργανισμού και σχετικά για αυτά δεν υπάρχει μέριμνα από την υφιστάμενη νομοθεσία αλλά ούτε κι από το παρόν νομοσχέδιο.