• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Γιαννακός' | 1 Οκτωβρίου 2013, 08:43

    Το νομοσχέδιο ουσιαστικά πραγματεύεται τα Δημόσια δάση, Δημόσιες δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις και τις επεμβάσεις που είναι επιτρεπτές σε αυτά. Η Πολιτεία όμως επειδή (ελείψει κτηματολογίου) δεν γνωρίζει, την Δημόσια περιουσία θεωρεί όλες τις Εκτάσεις Δημόσιες, και προσπαθεί (ή φαίνεται πως προσπαθεί) με τους νόμους που καταρτίζει να τις σώσει από τους καταπατητές. Αυτές οι εκτάσεις σύμφωνα με τη ΕΛΣΤΑΤ ανέρχεται σε ποσοστό περίπου 70% της Ελλ. Επικράτειας. Ας κάνει το καλύτερο για να τις προστατεύσει. Ένα όμως είναι σίγουρο: Οι ιδιωτικές εκτάσεις (δάση, δασικές εκτάσεις, βοσκοτόπια και γεωργική γη) που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση είναι επακριβώς προσδιορισμένες αποτελούν μικρό ποσοστό επι του συνόλου της Επικράτειας και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Α) Οι εκτάσεις που παραχωρήθηκαν από το Κράτος σε φυσικά πρόσωπα. Β) Οι εκτάσεις φυσικών προσώπων που αποκτήθηκαν με αγοραπωλησίες και αναγνωρίστηκαν νόμιμα από τα πολιτικά δικαστήρια ή το Υπουργείο Γεωργίας. Και στις δύο αυτές κατηγορίες κανείς ιδιοκτήτης, δεν μπορεί να είναι καταπατητής Δημόσιας Περιουσίας. Επειδή οι νόμοι καταρτίζονται για την αειφόρο ανάπτυξη, επειδή πανθομολογουμένως οι πυλώνες της ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι ο πρωτογενής τομέας (γεωργία, κτηνοτροφία) ο Τουρισμός και οι ΑΠΕ, και επειδή την ανάπτυξη θα την επιφέρει ο ιδιωτικός τομέας, είναι απαραίτητο το νομοσχέδιο να έχει δύο στόχους: Πρώτος Στόχος: Προστασία της Δημόσιας Περιουσίας με δρακόντεια άρθρα. Δεύτερος Στόχος: Διευκόλυνση της οικονομικής ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον που θα υλοποιηθεί από τον ιδιωτικό τομέα, χρειάζονται μόνο τρία άρθρα όλο κιόλο, γιαυτό προτείνω τα εξής: Αρθρο 1 4. Το άρθρο 3 του ν. 998/1979, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: « 1α. Ως δάσος ή δασικόοικοσύστημα……………… …………………………………………………………………………………………………. 6. Δεν υπάγονται οπωσδήποτε στις διατάξεις του παρόντος νόμου: α) Οι γεωργικώς καλλιεργούμενες (και καλλιεργηθείσες κατά το παρελθόν) εκτάσεις. β) Οι εκτάσεις της παραγράφου 5α του παρόντος, που στη λήψη Α/Φ ετών 1945 ή εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς του 1960, εμφανίζουν αγροτική μορφή. γ) Ιδιωτικές εκτάσεις, της παραγράφου 5α του παρόντος, που στη λήψη Α/Φ ετών 1945 ή εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς του 1960, εμφανίζουν αγροτική μορφή, ανεξάρτητα από την μορφή που απέκτησαν αργότερα με την προϋπόθεση ότι οι τίτλοι μεταγράφηκαν πριν την 11-6-1975 δ) Οι ιδιωτικές (αναγνωρισμένες κατά κυριότητα), φρυγανώδεις ή χορτολιβαδικές εκτάσεις των πεδινών, λοφωδών και ανωμάλων εδαφών της παραγράφου 5α του παρόντος, που περικλείονται αντιστοίχως, από ιδιωτικά δάση και ιδιωτικές δασικές εκτάσεις, ε) Οι δασικές φυτείες που συγκροτούνται επί γεωργικών εδαφών. ζ) Οι αλυκές. στ) Αμμώδεις εκτάσεις που δεν καταλαμβάνονται από δασική βλάστηση και δεν υπάγονται στην κατηγορία των δημοσίων γαιών. η) Τα πεδινά ρέματα που δεν φέρουν δασική βλάστηση. θ) Οι περιοχές για τις οποίες υφίστανται εγκεκριμένα σχέδια πόλεως ή καταλαμβάνονται υπό οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923, τα όρια των οποίων έχουν εγκριθεί με πράξεις της Διοίκησης σύμφωνα με τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων της 21.11-1.12.1979 (ΦΕΚ 693Δ΄), της 2.3-13.3.1981 (ΦΕΚ 138Δ΄) ή της 24.4-3.5.1985 (ΦΕΚ 181Δ΄), ή βρίσκονται εντός ορίων εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών ή ρυμοτομιών σχεδίων και όπως τα όρια αυτά έχουν εφαρμοσθεί στο έδαφος ή πρόκειται περί οικοδομήσιμων εκτάσεων των οικιστικών περιοχών του Ν 947/1979 ι) Οι εκτάσεις των παραγράφων 5α και 5β του παρόντος, που εμπίπτουν σε μία από τις περιπτώσεις του άρθρου 10 του ν. 3208/2003. Άρθρο 5. Επιτρεπτές επεμβάσεις 1α. Ως προς τα Δημόσια δάση και δημόσιες δασικές εκτάσεις, απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση εκτός από: μεταφορές, λιμάνια, αγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεπικοινωνίες, αγωγοί ύδατος, αγωγοί φυσικού αερίου και στρατιωτικά έργα. 1β. Ως προς τις Δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις, επιτρέπονται οποιεσδήποτε επεμβάσεις μετά από Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. 2α. Ως προς τις αναγνωρισμένα δάση φυσικών προσώπων επιτρέπονται οι επεμβάσεις της παραγράφου 1α και κάθε είδος ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα του ΕΟΤ με τις προϋποθέσεις: Το σύνολο των προς οικοδόμηση διατιθέμενων χώρων δεν μπορεί να υπερβεί το δέκα τοις εκατό (10%) της έκτασης για την οποία εγκρίνεται η επέμβαση προς τουριστική αξιοποίηση, ο δε συντελεστής δόμησης υπολογιζόμενος επί των ως άνω διατιθέμενων οικοδομήσιμων χώρων, δεν μπορεί να υπερβαίνει σε κάθε περίπτωση τη μονάδα. 2β. Η εγκατάσταση των τουριστικών επιχειρήσεων των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος διενεργείται σύμφωνα με τα εγκεκριμένα χωροταξικά, πολεοδομικά, ρυθμιστικά ή άλλα σχέδια χρήσεων γης και εγκεκριμένες μελέτες της περιοχής καθώς και το Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης της επόμενης παραγράφου, που εναρμονίζονται προς το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό, όπως ισχύει. Αν δεν υπάρχουν εγκεκριμένα χωροταξικά, πολεοδομικά, ρυθμιστικά ή άλλα σχέδια χρήσεων γης για την περιοχή του έργου, η έγκριση της εγκατάστασης των ανωτέρω επιχειρήσεων γίνεται με εφαρμογή των κατευθύνσεων του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό, όπως ισχύει και του Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης της επόμενης παραγράφου. 2γ. Ως προς τις χορτολιβαδικές εκτάσεις φυσικών προσώπων επιτρέπονται οποιεσδήποτε επεμβάσεις σύμφωνα με τα εγκεκριμένα χωροταξικά, πολεοδομικά, ρυθμιστικά ή άλλα σχέδια χρήσεων γης και εγκεκριμένες μελέτες της περιοχής. Άρθρο 8. Αγροί που άλλαξαν μορφή Αγροί και χορτολιβαδικές εκτάσεις φυσικών προσώπων, που στη λήψη Α/Φ ετών 1945 ή εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς του 1960, εμφανίζουν αγροτική μορφή, ανεξάρτητα από την μορφή που απέκτησαν αργότερα με την προϋπόθεση ότι οι τίτλοι αναγνωρίστηκαν και μεταγράφηκαν πριν την 11-6-1975, δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία. Νίκος Γιαννακός