• Σχόλιο του χρήστη 'Φώτιος Μανδάνας' | 18 Δεκεμβρίου 2013, 18:54

    Κύριοι, ως μέτοχος της ΔΕΗ Α.Ε.. μελετώντας το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου «ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΔΜΗΕ ΑΕ» διαπιστώνω, μια συστηματική καταπάτηση των δικαιωμάτων μου όπως αυτά προβλέπονται από το Σύνταγμα και των Ν.2190/1920 περί ανωνύμων εταιρειών και την νομοθεσία περί των εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών, ειδικότερα: Άρθρο 1 Μέσα από τις διατάξεις του σχεδίου αναδεικνύεται ότι το Κράτος, παραβλέποντας τα συνταγματικά δικαιώματα των μετόχων της μειοψηφίας, αποφασίσει και διατάσει την ΔΕΗ, αφενός να πουλήσει το 66% της ΑΔΜΗΕ σε επενδυτή αφετέρου να πουλήσει το υπόλοιπο 34% στο Δημόσιο, βασικό μέτοχο της ΔΕΗ, χωρίς επί αυτών να έχει αποφασίσει πρώτα η Γενική Συνέλευση της ΔΕΗ, τόσο ως προς τα ποσοστά διάθεσης προς τρίτους ή μη, όσο και κυρίως για την μεταβίβαση στο βασικό μέτοχο οποιουδήποτε ποσοστού για το οποίο απαιτείται ειδική πλειοψηφία. Όλα αυτά χωρίς να φαίνεται ότι υπάρχει νομικό κόλλημα από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία που να το επιβάλει, πέραν της αποκρατικοποίησης λόγω μνημονίου, τόσο ως προς το ποσοστό της πλειοψηφίας όσο και ως προς την διακράτηση του υπολοίπου από την ΔΕΗ, όπως προκύπτει άλλωστε και από το τροποποιούμενο νομοθέτημα. Παράγραφος 4. Και φυσικά το κράτος θεωρεί ότι μπορεί να καθορίσει όχι μόνο το τίμημα μόνο του αλλά και την αποπληρωμή του, νομοθετώντας ότι μπορεί να γίνει μέσω, <>. Τέλη τα οποία το ίδιο μπορεί να καθορίσει, όπως θέλει, έτσι ώστε στο τέλος να υφαρπάξει την περιουσία των μετόχων μειοψηφίας, χωρίς ουσιαστικά να καταβάλει ούτε Ευρώ, αφού πρώτα τους φόρτωσε με απαλλοτριώσεις χωραφιών αξίας 500€/στρέμμα, σε τιμές Κολωνακίου δεκάδων χιλιάδων Ευρώ, λόγω του υποκείμενου λιγνίτη. Άρθρο 5 Η αναφορά στο ότι <> παραπέμπει σε ξεπούλημα, αφενός κρατικής περιουσίας αλλά και υφαρπαγή ιδιωτικής εάν η Διοίκηση της ΔΕΗ δεν μπορέσει να εξασφαλίσει το εύλογο τίμημα. Εκτός εάν θα ήταν, τόσο νόμιμο όσο και ηθικό να πουληθεί μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, ακόμη και έναντι ενός ευρώ (1€) σε περίπτωση που δεν υπάρχουν άλλες προσφορές ή κάποιοι ‘’gentlemen’’ παραβούν τους κανόνες ηθικής που ακολουθούν και προσυνεννοηθούν. Ελλείψεις του σχεδίου Νόμου περί ευλόγου τιμήματος Στην βάση αυτή δεν προβλέπεται στο σχέδιο Νόμου οποιαδήποτε διεθνώς αποδεκτή μεθοδολογία αποτίμησης του ΑΔΜΗΕ που να διασφαλίζει την βάση ελάχιστης προσφοράς, που εν προκειμένου δεν μπορεί να είναι λιγότερη από την κεφαλαιακή βάση που αναγνωρίζει η ΡΑΕ για το καθορισμό της απόδοσης του ΑΔΜΗΕ και των αντίστοιχων χρεώσεων Συστήματος πλέον της άυλης άξιας μιας εν λειτουργίας κερδοφόρας εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να είναι εκ προοιμίου γνωστό, εάν η απόδοση κεφαλαίου που αναγνωρίζεται στον ΑΔΜΗΕ θα παραμείνει στο 8% και δεν θα αυξηθεί μετά την αγοροπωλησία, δεδομένου ότι αυξάνει αμέσως και σημαντικά την αποτίμηση της προς πώληση θυγατρικής της ΔΕΗ. Εν προκειμένου θα ήταν χρήσιμο να θυμηθούμε, ότι για την αντίστοιχη Πορτογαλική εταιρεία μαζί με τις θυγατρικές της, το τίμημα που δόθηκε ήταν της τάξης των οκτώ δισεκατομμυρίων (€8.000.000.000,00). Παραμένω στην διάθεση σας. Με εκτίμηση. Φώτιος Μανδάνας