• Σχόλιο του χρήστη 'Γ. Μαδεμοχωρίτης' | 29 Ιανουαρίου 2014, 16:12

    Με τα ΣΑ είναι απαραίτητο να διευκρινιστούν στον νόμο 1. Κάτω από ποιά δημόσιο φορέα λειτουργούν (περιφέρεια, Υπεκα?)? 2. Οι εκπρόσωποι ελ. επαγγελματίες είναι από ΤΕΕ και ΣΑΔΑΣ ή ανεξάρτητοι? 3. Τι σχέση υπάρχει μεταξύ αυτού που συγκροτεί το ΣΑ και αυτού που τηρεί το αρχείο μελών ? 4. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται η διπλή και πολλές φορές αντικρουόμενη γνωμοδότηση για το ίδιο θέμα από ΥΠΟΤ και ΣΑ (και ΣΧΟΠ αιγαίου αν ισχύει ακόμη). 5. Η λογική του Αρχιτεκτονικού ελέγχου και της ενσωμάτωσης ως κοινωνικό αγαθό για το οποίο και συγκροτήθηκαν τα ΣΑ απαιτεί πλειοψηφία ατόμων ιδιαίτερων προσόντων που δεν έχουν εργασιακή σχέση με το δημόσιο.(το οποίο έτσι και αλλιώς ελέγχει το δημόσιο αγαθό με όλες τις άλλες διαδικασίες αδειοδότησης) Συνεπώς πρέπει να μεταβληθεί ο αριθμός των μελών ή σε τρείς (2 εκπρόσωποι ελεύθεροι επαγ. και 1 δημόσιο) ή σε πέντε (3+2). Επίσης σε περίπτωση των 4 μελών να μετρά η γνώμη του αρχαιότερου και όχι αναγκαστικά του προέδρου ως διπλή ψήφος Ειδικά η πρόταση νόμου κινείται βελτιωτικά αλλά πρέπει: - αρθρο 21.1. α-β μπορεί να εξαιρεθούν κάποιες περιπτώσεις από ΥΠΟΤ ή ΣΑ ώστε να αποφεύγεται η διπλή έγκριση, (αρχαιολογικοί χώροι μόνον ΥΠΟΤ, παραδοσιακά - νεώτερα μόνον ΣΑ κλπ). Μεγάλη μείωση γραφειοκρατίας και εμπλοκών. - Να διατυπωθεί σαφώς οτι τα ΣΑ γνωμοδοτούν επί της αρχιτεκτονικής μελέτης συνολικά και δεν γνωμοδοτούν για την χρήση διατάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας και του ΝΟΚ εκτός αν ορίζεται ρητά. - άρθρο 21.1.δ. Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να γίνουν διαμορφώσεις σε κοινόχρηστους χώρους χωρις αρχιτεκτονικό διαγωνισμό?. Να αλλάξει τότε η νομοθεσία για τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και όχι να δημιουργούμε πατήματα για την μη διενέργειά τους. - άρθρο 21.1.ε. (εξαίρεση μορφολογικών κανόνων) να προστεθεί "και δεν υπογράφονται από αρχιτέκτονα".